Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

Jag måste vara lost för du foldar väl inte kunghög färg där? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

Reagerade också på det, men fi har en enorm stack (700BB) och sitter mega lika djup så kan man i alla fall ta sig en funderare, men vad degar fi in hela stacken med om han inte har esset, Q hög färg?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fisk tbh.

 

Men jag menar om du har reads osv så är det ju såklart en bra fold, men tror du hittar mycket annat i random FIs range.

 

kan mycket väl vara så men han lät så otroligt säker i sitt snack i chatten. Annars brukar man ju mest hålla tyst och be att fi ska folda. Jag tror att folden var bra men väldigt marginell.

 

Mega, du svarade inte på vad statsen 20/18 stod för och hur dina stas ser ut enligt SvS modell med sedda floppar, höjningar etc.

 

/Patfor

 

ursäkta, 20 står för att man spelar 20% av händerna och 18 står för att man raisar 18% av sina händer. Så en 20/18 spelare höjjer 18% av sina händer och limpar med resterande 2%. Jag har spelar 23/20 denna månad och förra spelade jag något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan mycket väl vara så men han lät så otroligt säker i sitt snack i chatten. Annars brukar man ju mest hålla tyst och be att fi ska folda. Jag tror att folden var bra men väldigt marginell.

 

Wow. Snygg läggning! Hade aldrig lagt mig där om jag inte haft en fin read.

 

Visade han upp A7s för nöt eller sa han det i chatten?

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta, 20 står för att man spelar 20% av händerna och 18 står för att man raisar 18% av sina händer. Så en 20/18 spelare höjjer 18% av sina händer och limpar med resterande 2%. Jag har spelar 23/20 denna månad och förra spelade jag något mer.

 

Har en del att lära med andra ord, spelar ca 45/10! :roll: Fast det verkar som om det fungerar om de andra spelarna är typ 65/5...;-)

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

only for you.

 

jag och fi som är grymt kass har munhuggits i en timme~ och han kmr syna ner mig här väldigt ofta även om min hand är faceup. Jag balanserar upp min bet river med, ehm ehm.... bluffar och stegar. När han shovar är det instafold, sad and sick but true.

 

 

Dels säger du ni munhuggits i cirka en timme och sen säger du han är kass och sen lägger du en kung hög färg? Lär mig det. Läääääär mig!

 

Utgår du ifrån att han känner till din egen spelstil lika bra som du själv? Det verkar nästan så utifrån sättet du resonerar. Instafold med nästnöten måste ändå vara magstarkt. Om du står på dig att han visade upp nöten är det bara att lyfta på hatten, det menar jag verkligen. Starkt!

 

En sista sak;

 

Är det bara jag som är retarderad eller skriver du aldrig ut resultatet i händerna eller vad FI har? Kanske ett sätt att skriva ut det så det skall bli diskussion, men i slutändan vill jag ju veta 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

only for you.

 

jag och fi som är grymt kass har munhuggits i en timme~ och han kmr syna ner mig här väldigt ofta även om min hand är faceup. Jag balanserar upp min bet river med, ehm ehm.... bluffar och stegar. När han shovar är det instafold, sad and sick but true.

 

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :5d::Kd:

UTG calls, 3 folds, 3 folds, Hero checks.

 

Flop: :Kh::Jd::Td: ($50, 2 players)

Hero bets $37.5, UTG raises to $75, Hero calls.

 

Turn: :Ah: ($200, 2 players)

Hero checks, UTG bets $111, Hero calls.

 

River: :6d: ($422, 2 players)

Hero bets $800, UTG raises all-in $14050.74, Hero folds.

Uncalled bets: $13250.74 returned to UTG.

 

Results:

Final pot: $2022

 

 

din lead på river e riktigt snygg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels säger du ni munhuggits i cirka en timme och sen säger du han är kass och sen lägger du en kung hög färg? Lär mig det. Läääääär mig!

 

Utgår du ifrån att han känner till din egen spelstil lika bra som du själv? Det verkar nästan så utifrån sättet du resonerar. Instafold med nästnöten måste ändå vara magstarkt. Om du står på dig att han visade upp nöten är det bara att lyfta på hatten, det menar jag verkligen. Starkt!

 

En sista sak;

 

Är det bara jag som är retarderad eller skriver du aldrig ut resultatet i händerna eller vad FI har? Kanske ett sätt att skriva ut det så det skall bli diskussion, men i slutändan vill jag ju veta 8-)

 

var verkligen ingen snapfold men han visade faktist upp nötfärg och jag tror att han har det de flesta ggrna med den information jag hade :roll: Han var nitigt i stora potter och sedan körde han sina superbluffar i mindre. He was also hard to read cause he talked whit his big hands

 

(PhilHellmuth.jpg)

 

Om jag säger så här... det var ganska klart att jag hade färg och när han pushade och härja i chatten så blev det bara fold och jag som är resultoriented blev nöjd.

 

okej, ska börja posta stackdjup och handresultat i framtiden :P

fi hand1: A7s

fi hand2: AQ

fi hand3: AK

fi hand4: muck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag säger så här... det var ganska klart att jag hade färg och när han pushade och härja i chatten så blev det bara fold och jag som är resultoriented blev nöjd.

 

Gillar ditt resonemang. Det känns ganska uppenbart du har flurren, men samtidigt hade jag bara hållt tummarna för att han hade lägre färg och synat. Hade nog aldrig hittat den folden och framförallt inte mot någon jag käftat med i en timme, sånt spelar alltid in hos mig. Därför är folden imo om möjligt ännu sjukare och bättre!

 

Klart som fan du är nöjd. Den dagen jag kan lägga nästnötfärgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kall syn pre men implicita fannns

 

Stack sizes:

UTG: $4960.28

CO: $1976.02

Hero: $5217.62

SB: $3657.06

BB: $4070.52

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with :8c::Ac:

UTG raises to $100, CO folds, Hero calls, 2 folds.

 

Flop: :4c::Kc::As: ($230, 2 players)

UTG checks, Hero bets $180, UTG calls.

 

Turn: :Kd: ($590, 2 players)

UTG bets $590, Hero calls.

 

River: :2d: ($1770, 2 players)

UTG bets $1770, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $5310

UTG shows :9c::9s:

Hero shows :8c::Ac:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, han är ett riktigt orginal. har alltid varit en lokal "kändis" i sumpan. Sitter och dricker bira varje dag och hänger alltid på karaokekrogarna här i närheten med sin gitarr. dock portad från mitt stammishak där han brukade hänga förut men jag ska höra med honom nästa gång jag ser honom hur det har gått efter idol.:-)

 

HAn brukar komma på an grupp för narkomaner och alkisar också riktigt schysst snubbe.Är det metro han är portad ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kall syn pre men implicita fannns

 

Stack sizes:

UTG: $4960.28

CO: $1976.02

Hero: $5217.62

SB: $3657.06

BB: $4070.52

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with :8c::Ac:

UTG raises to $100, CO folds, Hero calls, 2 folds.

 

Flop: :4c::Kc::As: ($230, 2 players)

UTG checks, Hero bets $180, UTG calls.

 

Turn: :Kd: ($590, 2 players)

UTG bets $590, Hero calls.

 

River: :2d: ($1770, 2 players)

UTG bets $1770, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $5310

UTG shows :9c::9s:

Hero shows :8c::Ac:

 

kall syn pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...