Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sprungit som usain på anabola och ja, det är mycket skönt =)

 

Kan du inte ge lite grundinformation om hur du ställde om spelet från FR till SH? Inte så länge sedan vi satt vid samma bord, men du har haft en ngt bättre utveckling om man säger så....;-)

 

Hur mycket handlar om med- resp motrigg? Ditt megaback och sedan megaplus luktar lite att riggen spelar en ganska stor roll.

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte ge lite grundinformation om hur du ställde om spelet från FR till SH? Inte så länge sedan vi satt vid samma bord, men du har haft en ngt bättre utveckling om man säger så....;-)

 

Hur mycket handlar om med- resp motrigg? Ditt megaback och sedan megaplus luktar lite att riggen spelar en ganska stor roll.

 

Mvh Patfor

 

Tror att utvecklingen har sin del i variansen. Ju duktigare du är, desto oftare kan du ta marginella beslut som är vinnande i längden. Detta medför självklart också större varians. Sen är ju variansen betydligt mer påtaglig på SH. Större varians kan också leda till sämre spel.

 

Jag hörde från en anonym fågel att det inte finns någon rigg men jag vetifan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Mega!

 

Grymt!

¨

 

tytyty!

 

Grattis! Hur ser planerna för oktober ut?

 

hm, får se faktist. Kanske grindar 5/10 halva månaden och har jag ett skapligt plus efter det så kör jag nog 10/20

 

Grattis Mega! :-D

 

Mål för oktober? Jag är snart ikapp dig btw. ;-)

 

ty ;) mitt mål för oktober är att spela bra och förhopppningsvis gå plus.

 

Kan du inte ge lite grundinformation om hur du ställde om spelet från FR till SH? Inte så länge sedan vi satt vid samma bord, men du har haft en ngt bättre utveckling om man säger så....;-)

 

Hur mycket handlar om med- resp motrigg? Ditt megaback och sedan megaplus luktar lite att riggen spelar en ganska stor roll.

 

Mvh Patfor

 

hur jag ställde om... svår fråga :P I början så trodde jag att man skulle spela 35/35 så där hittade jag monsterbacket 7k! sedan gick jag ner och testade att spela 20/18 på 0,5/1 och 1/2 där jag hittade ett spel som kunde slå 2,5/5 vilket jag visste att jag kunde. ¨

 

Motrigg och medrigg spelar väl viss roll för jag har hatar att förlora så jag spelar väl bättre när jag är + och (ibland)sämre när jag är -. Därför försöker jag slå av när jag känner mig irriterad och det har faktist funkat denna månad.

 

Snajsigt resultat!

 

im happy =)

 

sick, gratz, graf? wp

 

mitt he manager är fucked up, men jag har skrivit en post i någon tråd på deras forum så jag ska nog fixa till det så jag postar senare.

 

Tror att utvecklingen har sin del i variansen. Ju duktigare du är, desto oftare kan du ta marginella beslut som är vinnande i längden. Detta medför självklart också större varians. Sen är ju variansen betydligt mer påtaglig på SH. Större varians kan också leda till sämre spel.

 

Jag hörde från en anonym fågel att det inte finns någon rigg men jag vetifan.

 

håller med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.youtube.com/watch?v=0Pmkb5nda-I&feature=related

jag skulle köpt hans skiva. idolpetri är det för er som inte gillar att klicka på meningslösa youtubelänkar

 

undrar fö hur jag ska få fart i den här dbn. Vad tycker ni att jag ska posta? Att posta hhs har i alla fall varit någonting som fått snurr på det hela. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.youtube.com/watch?v=0Pmkb5nda-I&feature=related

jag skulle köpt hans skiva. idolpetri är det för er som inte gillar att klicka på meningslösa youtubelänkar

 

undrar fö hur jag ska få fart i den här dbn. Vad tycker ni att jag ska posta? Att posta hhs har i alla fall varit någonting som fått snurr på det hela. Vad tycker ni?

 

Nån som vet om han fått nåt skivkontrakt eller liknande? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om han fått nåt skivkontrakt eller liknande? :P

 

hehe, han är ett riktigt orginal. har alltid varit en lokal "kändis" i sumpan. Sitter och dricker bira varje dag och hänger alltid på karaokekrogarna här i närheten med sin gitarr. dock portad från mitt stammishak där han brukade hänga förut men jag ska höra med honom nästa gång jag ser honom hur det har gått efter idol.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch.. har grindat otroligt mycket denna månad och det har väl börjat sådär. Först upp 16k för att sedan gräva ner mig till ett 20k-. Skotta igen så att jag var 10k back och sedan pendlade jag mellan att vara 1k- till 11k-. Var lite frustrerad men kunde ändå hålla mig rätt lugn och hittade sedan lilla rushen på slutet(förmiddag dag 2/2) så 7,8k+ denna månad. Nu är det spelledigt till ikv, tjao

 

jo juste, nu glömde jag att gnälla på alla äckliga bad beats!! jag är även sjukt nöjd med att jag kunde gräva tillbaka backet istället för att bli superfrustrerad och ta paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du lirat för stakes? Ge oss lite hh också!

 

only for you.

 

jag och fi som är grymt kass har munhuggits i en timme~ och han kmr syna ner mig här väldigt ofta även om min hand är faceup. Jag balanserar upp min bet river med, ehm ehm.... bluffar och stegar. När han shovar är det instafold, sad and sick but true.

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :5d::Kd:

UTG calls, 3 folds, 3 folds, Hero checks.

 

Flop: :Kh::Jd::Td: ($50, 2 players)

Hero bets $37.5, UTG raises to $75, Hero calls.

 

Turn: :Ah: ($200, 2 players)

Hero checks, UTG bets $111, Hero calls.

 

River: :6d: ($422, 2 players)

Hero bets $800, UTG raises all-in $14050.74, Hero folds.

Uncalled bets: $13250.74 returned to UTG.

 

Results:

Final pot: $2022

 

kan man bli synad av sämre hand här? potkontroll är överskattat

 

******* Hand 2 ********

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Pre-flop: (2 players) Hero is SB with :Qs::Ks:

Hero raises to $80, BB raises to $240, Hero calls.

 

Flop: :7h::2d::Qd: ($480, 2 players)

BB bets $360, Hero calls.

 

Turn: :4s: ($1200, 2 players)

BB checks, Hero bets $680, BB raises to $1360, Hero raises all-in $4455.86, BB calls all-in $1889.66.

Uncalled bets: $1886.2 returned to Hero.

 

River: :Ah: ($7699.32, 0 player + 2 all-in - Main pot: $7699.32)

 

 

Results:

Final pot: $7699.32

 

fi spelar 53/38/2,5, tilt på hans lilla 4bet. Han hade AK, tack för att han inte shovade. Vad hade ni gjort ifall han shovade? fold turn också?

 

******* Hand 3 ********

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with :Qs::Ac:

UTG folds, Button raises to $70, SB folds, Hero raises to $240, Button raises to $410, Hero calls.

 

Flop: :2c::6c::Ad: ($830, 2 players)

Hero checks, Button bets $622.5, Hero calls.

 

Turn: :7s: ($2075, 2 players)

Hero checks, Button bets $2075, Hero calls.

FOLD LIXOM?!? han lär ju inte skjuta tom här speciellet ofta. Hans range är nu AA,AK och möjligen KK/ eller någon riktig spewhand

 

River: :2h: ($6225, 2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Results:

Final pot: $6225

 

VAD GÖR JAG PÅ RIVER!? hade inte en aning om vad jag skulle göra och det blev en bet istället för shove. Vad skulle ni gjort? fi är aggro, har synstationstendenser och jag tror att han är lite tiltad men inte säker. Jag gillar inte min bet turn heller. Någon som kan ta fram en finare betline?

 

******* Hand 5 ********

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :As::Qs:

2 folds, Button raises to $80, Hero raises to $280, BB folds, Button calls.

 

Flop: :Ac::Ts::6d: ($580, 2 players)

Hero bets $380, Button calls.

 

Turn: :4s: ($1340, 2 players)

Hero bets $950, Button calls.

 

 

River: :2d: ($3240, 2 players)

Hero bets $1800, Button calls.

 

Results:

Final pot: $6840

 

23944016.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...