Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vad är din tanke med denna dagbok?

den har väl gått från en seriös dagbok till en dagbok där folk försöker göra narr av mig hela tiden. Jag har självklart hjälpt till genom att posta några av de sämsta händer jag spelat etc så jag har väl skapat mig en fin image... Känns ju skönt att bli hånad av de sämsta regsen på 2,5/5 och 5/10 tex :D tom tomtar som lion32 som inte ens plussar(antar jag)

Det roliga är att alla vet hur kass jag är då det tydligen finns personer som railat mig på en av min nya användare på en annan sida som jag spelat på i 1,5 månad.

Dagboken har inget syfte nu egentligen. Jag kan ju inte ens posta whinehänder utan att tomtar som zeit och vuns entrar(Credd TILL er Boys!)

och det är inte jag på länken. TROR NI ATT JAG HADE LAGT UT EN SÅDAN FILM PÅ MIG SJÄLV!?

Postad
TROR NI ATT JAG HADE LAGT UT EN SÅDAN FILM PÅ MIG SJÄLV!?

Nej det var ju ganska uppenbart tycker gamle John iallafall..

Hur har det gått på din andra sida? Är kvaliteten på spelarna bättre/sämre jämfört med SVS?

Postad
ehm, du spelar själv lowstakes? att det var 2k gör inget utan det är mer att jag står still och stampar på samma ställe när jag självklart vill plussa och ta mig upp ur råtthålet. tror du seriöst att jag bryr mig att jag tappa 2k när jag är 100k från ath? :D:D GJ SHERLOCK!!!

Uppenbarligen blir du ju tiltad av att jag skämtar om det, så ja, du bryr dig jävligt mycket om att det är ännu 1k ifrån ATH.

Men det var som han sa, standard. MINST en gång per session (~500 händer).

Sen, inte för att jag bryr mig egentligen, men jag spelar tekniskt sett Midstakes.

Postad

man blir inte treoutad flera ggr session varje gång man spelar mångo...

Vilken jävla sida spelar du på?

Man blir ju för fan 3-outad en gång per varv per bord* på SVS.

* Observera att jag menar short-handed.

Postad
Nej det var ju ganska uppenbart tycker gamle John iallafall..

Hur har det gått på din andra sida? Är kvaliteten på spelarna bättre/sämre jämfört med SVS?

:) dom är bättre men dom drar ut mindre

Uppenbarligen blir du ju tiltad av att jag skämtar om det, så ja, du bryr dig jävligt mycket om att det är ännu 1k ifrån ATH.

-.-

Men det var som han sa, standard. MINST en gång per session (~500 händer).

att bli treoutad i 400bb pott anser jag inte händer varenda gång session(riv och turn).

men snälla , jag tycker din dagbok är intressant. Bra med action dvs , nåt fel ?

ursäkta, jag tolka det fel bara.

Vilken jävla sida spelar du på?

Man blir ju för fan 3-outad en gång per varv per bord* på SVS.

* Observera att jag menar short-handed.

snälla, du snittar inte ens 1hand/varv.

***** Hand History for Game 789580854 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 1, 16:36:51 ET 2008

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Persson9 ( $1839.42 )

Seat 2: hultisen ( $1233.33 )

Seat 3: Rymden ( $112.45 )

Seat 4: RogerTilt ( $132.14 )

Seat 5: megakillah ( $1381.72 )

Rymden posts small blind [$2.5].

RogerTilt posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to megakillah [ Ad As ]

megakillah raises [$20].

Persson9 folds.

hultisen calls [$20].

Rymden calls [$17.5].

RogerTilt raises [$127.14]

megakillah is All-in [$1381].

här tryckte jag för att jag ville ta hem potten här

Postad

Jag var jättesnäll och konstruktiv förut när du verkligen behövde hjälp. För tillfället springer du mest runt och drygar lite överallt och är bitter för att du ramlat ner i stakes så är svårt att inte råka vara lite dryg då.

Var för övrigt rädd på riktigt att det var du på filmen ett tag där.

Livsfarligt skämt.

Postad
du har väldigt skön humor...

dom säger det 8-)

Jag var jättesnäll och konstruktiv förut när du verkligen behövde hjälp. För tillfället springer du mest runt och drygar lite överallt och är bitter för att du ramlat ner i stakes så är svårt att inte råka vara lite dryg då.

Var för övrigt rädd på riktigt att det var du på filmen ett tag där.

Livsfarligt skämt.

jag är tacksam för hjälpen du givit mig så du vet.

jag gillar verkligen min min vid 27 sek. riktigt skön att sitta och bjuda på sig själv som han gör i sin stream. Han mimar/sjunger bara ibland dock...

klipp på mig igen:

http://www.youtube.com/watch?v=yeo0WR-6JuI

http://www.ustream.tv/channel/mcproduction

räknas detta som egenreklam då?

edit:ingen action nu när han har tagit bort chatten. dom har vart otrevliga massa småpojkas

Postad
A A är alltid svårspelat. Men den behöver inte vara det. Grundregeln är självklar, AA är bästa handen och den slår precis allt, men bara innan floppen och ska därmed behandlas som detta. Respektfullt och med eftertryck, men gör det innan floppen. Slowplay är endast att överväga när man sitter med premiumhänder i sen position. Din bet på 3 ggr BB (vilken jag tolkar som slowplay) skickar inga signaler till dina motståndare. Du kan sitta på precis vad som helst och följdaktligen riskerar du att få syn från en lös/mediumlös spelare som sitter med en spekulativ hand som t.ex. höga kopplade färgkort eller vilket lågt par som helst. En tajt spelare behöver däremot nog starkare hålkort som QQ KK AK för att syna eller höja. Ärligt talat vill du inte, när du sitter i tidig/mellan-position, riskera att den löse spelaren med sin spekulativa hand är med till floppen. Det är den starka handen som den tajte spelaren har som du vill ha med eftersom floppen många gånger ser harmlös ut som i det här aktuella fallet. Det ger stor chans att dina AA leder dig till en stor pott då motståndaren lugnt kan leva på bilden att hans/hennes KK håller. Visst det finns ett färgdrag som försvårar fortsatt betande men du har ju stor chans att ditt klöver A kan ta hem den striden med två kort till som ska ut på bordet. Så mitt tips är att, särskilt i tidiga positioner, höja ordentligt med premiumhänderna AA, KK, QQ samt AK, hoppas på syn och sedan fortsätta höja efter floppen för att ta reda på värdet i din hand. Hade du höjt mer (5-6 ggr BB) före floppen och du hade fått syn så hade du efter floppen kunnat vara mer lugn eftersom sannolikheten att du är uppe mot en färgstege, stege, färg och till och med en triss är ganska liten. Antagligen sitter din motståndare på ett högt par eller höga kopplade kort och kommer få svårt att göra den monsterhöjning som du mötte i just den här handen. Nu handlar visserligen det här om en ganska låg nivå, men eftersom potten ligger på över 50$ får vi hantera handen som om vi satt åtminstone en nivå högre. Vad ska du gör då? Du har tyvärr bara dig själv att skylla nu när du målat in dig i hörnet Som läget är gör du rätt i att folda här, men nästa gång, med en starkare höjning före floppen, sitter du säkrare och har de långsiktiga oddsen på din sida. och sånt gillar vi, eller hur? ;-)

poesi

Postad

edit:ingen action nu när han har tagit bort chatten. dom har vart otrevliga massa småpojkas

What more can I tell..yeah well, I can tell that I am curently sitting in wheelchair after a botghed operation..the idiot doctor just cut off my nerves... but like I said..I always look on the bright side of life.

Kan inte njuta av videoklippet någon mer efter att ha läst det här.

GL med grindet Megah! Du tar dig ur svackan, bara att ligga i:-)

Postad
Kan inte njuta av videoklippet någon mer efter att ha läst det här.

GL med grindet Megah! Du tar dig ur svackan, bara att ligga i:-)

dmjo tråkigt det där. suttit och peppat han någon gång då han varit lite nere.

att han sitter i rullstol förändrar väl inte funfactorn i klippet? rätt kul med folk som kan bjuda till imo.

vill även säga att jag snittar streamen högst 5min/dag

Postad
:)

snälla, du snittar inte ens 1hand/varv.

Du vet inte ens vem jag är eller vad jag nickar. Synd att jag är så gott som gul på SVS annars hade jag sökt upp dina bord....

Postad
Du vet inte ens vem jag är eller vad jag nickar. Synd att jag är så gott som gul på SVS annars hade jag sökt upp dina bord....

blandade ihop dig med en annan person. "Sökt up dina bord" hahahaha, lär ju finnas bättre värde på 2,5/5 i alla fall. Fast det är klart, jag respekterar ju dina raisar!!

Postad
Det börjar spåra lite väl det här. Jag tyckte väl inte mega verkade vara någon av de bästa på 10/20 direkt men självklart krossar han 5/10 och under det.

jag är nog inte en av dom bästa men vilka är bra på 10/20?

3lendil

hnic :roll:

ace/deuce

11_11_11(?)

mill@

bygg på, var trots allt ett tag sedan jag spelade där :P

• Skapa nytt...