Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbigt när det går tungt. Tycker du ska ta till dig av både det Opteron och TheCop skrivit. Jag bidrar med en kopia av ett inlägg som jag gjorde i Sturedenstores dagbok för ett tag sen när han hade det jobbigt.

 

--

Jag känner igen det där - hände ungefär samma sak för mig efter ett tag på 10/20. Lite för många utdragningar gjorde att jag började spela dåligt och tappa rulle. Jag tog då ut ca 80-90% av hela rullen jag hade på SvS och satte på banken. Med det lilla som fanns kvar började jag om på 2.5/5, kollade en hel del Cardrunners och försökte analysera vad jag gjorde fel och hitta tillbaka till mitt tidigare spel. Jag är nu uppe på 5/10 igen och spelet flyter på bra. Det avgörande som gjorde att jag var tvungen att ta tag i mitt spel var definitivt att jag tog ut nästan hela rullen, så att jag inte hade råd att slaska bort massa pengar på dåligt spel. Bara ett litet tips - hoppas det vänder snart!

--

 

Det sätt jag spelade dåligt på var mycket så som Opteron beskriver det. Man tycker det gått så bra eftersom man varit inne i en rush så man vill bara tokvinna mer och spela ut alla, men glömmer att det är viktigt att inte förlora pengar också. Att ha en lite mindre rulle att röra sig med gjorde att jag började tänka lite mer när jag spelade och inte slaska bort allt. man får naturligtvis inte bli allt för försiktig, men man måste inse att man inte kan vinna varje hand, och att det hör till att man ibland tvingas släppa en bra hand även om det är risk att man blivit bortbluffad.

 

 

 

5/10 på 3bord +800kr/h

 

Imponerande att du haft ~27 BB/100 under "mycket lång tid". Över hur många händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska dra ner på pokern hädanefter då det tar upp för mycket tid samtidigt som jag sopar bort resultat och nu är breakeven över 2 månaders tid. standard va?! gårdagen var jag badrun och jag spelade helt ok men gjorde några dåliga halvpottsriver syner där jag borde foldat samtidigt som jag åkter på några utdragningar och coolers.

 

Jag tar till mig det ni säger och jag får se om jag går ner till 2,5/5 eller 5/10. Angående min bankroll så hade jag rulle för 10/20 och det har jag fortfarande även om denna skitmånad och förra månadens slut har satt spår i den. skolan sätter även den fart snart så att satsa mer än halvhjärtat på den ska jag nog också försöka med. Ska även hålla mig till tre bord i framtiden då jag faktist tror att jag inte klarar 4a och detta gick upp för mig nu när thecop postade sitt inlägg. Opteron har gett mig förslag satt spela två bord vilket jag gjort förut men ska jag spela lite lösare så måste jag nog hålla mig till två eller tre.

 

haaata poker och tack heltoker för ditt stöd och ni andra också ofc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska dra ner på pokern hädanefter då det tar upp för mycket tid samtidigt som jag sopar bort resultat och nu är breakeven över 2 månaders tid. standard va?! gårdagen var jag badrun och jag spelade helt ok men gjorde några dåliga halvpottsriver syner där jag borde foldat samtidigt som jag åkter på några utdragningar och coolers.

 

Jag tar till mig det ni säger och jag får se om jag går ner till 2,5/5 eller 5/10. Angående min bankroll så hade jag rulle för 10/20 och det har jag fortfarande även om denna skitmånad och förra månadens slut har satt spår i den. skolan sätter även den fart snart så att satsa mer än halvhjärtat på den ska jag nog också försöka med. Ska även hålla mig till tre bord i framtiden då jag faktist tror att jag inte klarar 4a och detta gick upp för mig nu när thecop postade sitt inlägg. Opteron har gett mig förslag satt spela två bord vilket jag gjort förut men ska jag spela lite lösare så måste jag nog hålla mig till två eller tre.

 

haaata poker och tack heltoker för ditt stöd och ni andra också ofc.

 

Sitter i samma sits. har helt tappat mitt tidigare spel och tiltar titt som tätt. breakeven över alltför lång period. Har faktiskt lovat mig själv att testa 10k händer 5-10.. var 6 månader sedan jag spelade den nivån. men Hey, kommer självförtroendet är jag säker på att degen börjar rulla in igen.

 

lycka till mega, och lycka till önskar jag även mig själv :)

 

edit: har rulle för 25-50 om nu någon vis analytiker tänkte droppa en lösning till mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma sits. har helt tappat mitt tidigare spel och tiltar titt som tätt. breakeven över alltför lång period. Har faktiskt lovat mig själv att testa 10k händer 5-10.. var 6 månader sedan jag spelade den nivån. men Hey, kommer självförtroendet är jag säker på att degen börjar rulla in igen.

 

lycka till mega, och lycka till önskar jag även mig själv :)

 

edit: har rulle för 25-50 om nu någon vis analytiker tänkte droppa en lösning till mig...

 

märkte det i början av veckan då jag spelade med dig. lycka till du också!

 

sedan undrar jag om inte svt kan göra sig av med den där jävla krönikör karlsson. han är precis like usel som sin föregångare svanberg som jag nu tror är chef över sportsektionen så det lär väl inte hända. den där kvinnan är också rätt kass imo fast det är väl svanbergs fru så hon har ju också framtiden tryggad. Sen hon den där som sitter i fotbollsstudion med den jobbiga rösten och stora klackarna kan dom också göra sig av med. Tacka fyran för dom har ju hedmann 8-) och hasse backe 8-)

 

edit:angående tävlingar, deltagare etc så har jag inget att säga för alla är ju ändå dopade. Det ultimata hade ju varit om den där bolt åkte fast hähähähäh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sedan undrar jag om inte svt kan göra sig av med den där jävla krönikör karlsson. han är precis like usel som sin föregångare svanberg som jag nu tror är chef över sportsektionen så det lär väl inte hända. den där kvinnan är också rätt kass imo fast det är väl svanbergs fru så hon har ju också framtiden tryggad. Sen hon den där som sitter i fotbollsstudion med den jobbiga rösten och stora klackarna kan dom också göra sig av med. Tacka fyran för dom har ju hedmann 8-) och hasse backe 8-)

 

 

+10000000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

megakillah, du är gul.

 

noope men är 100k från ath :S har över 100k men inte jättemycket över 100, kanske 120 nånting typ men då har jag köpt diverse prylar för kanske 30k så...

 

meen jag är inte gul

 

eftersom ditt inlägg är editerat så antar jag att du har skrivit någon form av diss som du har ändrat och tagit bort.

 

Nej jag nickar inte hnic.

 

EDIT: du skulle bli kåt om du såg min årsgraf

 

jag måste lita på min read och både du och hnic är båda riktigt otrevliga så jag tror faktist att det är du. Hur länge har du spelat btw?

 

med din attityd så ska du nog ha en väldigt fin årsgraf att visa upp joo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-13k fast då har jag vart ner på -23k och vänt så jag är väl inte alltför missnöjd.

 

deucescracked är så jäkla uselt. dom har bara två stycken som lyckats göra någon "okfilm" där man faktist spelar texas holdem nolimit 6manna. back to cardrunners när jag orkar... nu ska jag somna till en usel krantz video så hare.

 

titta på http://www.deucescracked.com/videos/47-Last_Man_Standing/453-Episode_Eight jag tycker den va rätt intresant

covering variance, downswings, and tilt management.

 

hoppas de vänder asap för dig megakillah !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...