Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Står väl ganska glasklart?

 

instämmer i kören, grym post! angående frustrationen så ser jag det ändå som ett litet framsteg att jag bara var lite frustrerad istället för att skjuta iväg inköp som har hänt någon gång innan. Självklart vill jag ändå ta det till nästa steg så vad gjorde du och din kompis exakt? förstod inte helt genom posten som jag än en gång måste ge dig en stor eloge för!

 

t.ex. sätter på den lätt förvånade flickvännen).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är värde:D 100 k i juli tror jag inte ska bli några problem för dig. GL

 

du tror det, vi får se :-) lycka till själv

 

Idag har jag spelat väldigt bra faktist enligt mig själv. Jag trodde verkligen inte att resultatet var så bra som det var när jag stängde ner idag och det slutade ialla fall 30k+ enligt pt. Jag postar några händer här nedanför och jag har faktist införskaffat en hhconverter så att dom blir lite trevligare att kolla igenom(om någon ens orkar).

 

Fö så är jag rätt less på att grinda så därför har jag sett lite av serien dexter på sidan om och därför spelat lite tightare. 2,3k+ dom tre senaste dagarna! woho

 

 

21980783.jpg

 

 

edit:varit på fi rätt bra, han kommer betta väldigt light turn så därför floatar jag han. Min hd är väldigt polariserad till otroligt stark/bluff. Även jag trebettar light i poss vilket gör att jag kan ha många händer här.

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with :Jd::Qs:

UTG folds, CO raises to $80, Hero raises to $295, 2 folds, CO calls.

 

Flop: :4h::Td::5h: ($590, 2 players)

CO checks, Hero checks.

 

Turn: :6d: ($590, 2 players)

CO bets $540, Hero calls.

 

River: :8c: ($1610, 2 players)

CO bets $1250, Hero raises to $3000, CO folds.

 

____

 

edit:han pottar sina bra händer och 2,4ggr pengarna ger mig en enkel syn.

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :Jh::Qd:

Hero raises to $120, CO calls, 3 folds.

 

Flop: :8s::Qh::6s: ($230, 2 players)

Hero bets $230, CO calls.

 

Turn: :3d: ($590, 2 players)

Hero bets $490, CO calls.

 

River: :As: ($1270, 2 players)

Hero checks, CO bets $980, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $3670

 

____

 

edit:har nyss bustat han på ett inköp. gillar mitt spel även om det ger mer varians. Han har väldigt bred handrange med sin trebet och därför låter jag han gärna comitta sig flopp med draghand, bluff eller annat junk.

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :Qc::Qd:

Hero raises to $80, 2 folds, SB raises to $320, BB folds, Hero calls.

 

Flop: :8h::4h::7c: ($660, 2 players)

SB bets $460, Hero calls.

 

Turn: :8s: ($1580, 2 players)

SB bets $1020, Hero raises all-in $4445.28, SB calls all-in $2216.67.

Uncalled bets: $1208.61 returned to Hero.

 

River: :6c: ($8053.34, 0 player + 2 all-in - Main pot: $8053.34)

 

Results:

Final pot: $8053.34

 

____

 

edit:aggressiv spelare trebettar med bred hd, jag synar inte bara för setvärde men får en generös flopp.

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with :8d::8s:

UTG folds, Hero raises to $80, Button calls, SB raises to $400, BB folds, Hero calls, Button folds.

 

Flop: :8h::Ad::Kc: ($900, 2 players)

SB checks, Hero bets $500, SB calls.

 

Turn: :5c: ($1900, 2 players)

SB checks, Hero bets $1250, SB raises all-in $7622.56, Hero calls all-in $2580.41.

Uncalled bets: $3792.15 returned to SB.

 

River: :4s: ($9560.82, 0 player + 2 all-in - Main pot: $9560.82)

 

 

Results:

Final pot: $9560.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

era poster håller som vanligt hög kvalite.

 

Fö så vill jag gärna undvika massa störningsmoment så håll god ton och förolämpa inte etc. Hoppas ni kan respektera vad jag säger. Konstruktiv kritik tar jag dock med nöje emot.

 

vad är det ni inte förstår? ge konstruktiv kritik om ni ska yttra er. jag har en ok winrate på >50k händer på 10/20 så jag kan väl inte vara helt jävla lost, eller är jag bara riktigt goodrun? kan ni inte följa den enda regel jag stoppar upp så ser jag helst att ni inte skriver mer i denna dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semitiltar och frustration är dyrare än man tror. Jag resonerade på ungefär samma sätt som du angående tilt fram till ungefär ett halvår sedan.

 

Grejen är att man spelar sämre med lite frustration i bakgrunden (självklart är det extremt varierande från person till person). Genom att kartlägga mina semitiltar (genom att helt enkelt skriva ned när jag blivit känt mig en smula frustrerad) och sedan jämföra tidpunkter med PT-datan kom jag fram till att jag sänkte min ptbb med nästan 60% under mina frustrerade sessioner. Jag lät en av mina vänner genomgå samma undersökning och kom fram till att han minskat med cirka 45%. Till saken hör att vi båda ansåg oss i princip helt okänsliga för tilt. Och ja, jag är matematiskt utbildad, och ja, vi har korrigerat för det faktum att det ofta var förlorade potter som ledde till semitilten. Resultaten var förbluffande. Här hade jag definitivt hittat en läcka i mitt spel. Jag bestämde mig genast för att göra något åt det.

 

Nuförtiden ser jag på poker mer som ett schackparti där man känner glädje över att man lyckats förbättra sin position, om än bara så lite. Jag fokuserar helt på om mina beslut var korrekta eller felaktiga, om mina hd-uppskattningar har rätt sd vid korrelationsanalysen och om mina bedömningar av motståndarna var korrekta. Jag vinnlägger mig om att ALDRIG bli upprörd över hur illa mina motspelare spelar, istället blir jag glad om de bjuder mig på felaktiga beslut som gör min positionella styrka större (jag tvingar mig att le och känna mig harmonisk också när de drar ut mig). Om jag någon gång känner semitilten (som alltså inte är riktig tilt) komma smygande reser jag mig omedelbart upp och gör något annat en stund (t.ex. sätter på den lätt förvånade flickvännen).

 

Genom att alltid se till att vara harmonisk, samt att avbryta redan i semitiltstadiet har jag dessutom eliminerat de få men ack så kostsamma absurdtilt-donk-bajs-JAG_SKA_SLAKTA_DIG-sessionerna. Mina resultat har förbättrats och dessutom har poker lyfts från att vara ett jobb till att bli en konstform, ett ständigt sökande efter perfektion.

 

Min poäng är således, underskatta inte frustrationen eller semitilten. Den är förmodligen mycket dyrare än du tror.

 

Snuskigt bra inlägg. Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge lite kommentarer då actionen på svs vid denna tidpunkt är lika med noll.

 

Din första hand, JQ off, anser jag vara riktigt kass. Alltså vad är ditt tänk genom handen? Lixom den ser fruktansvärd ut ärligt talat. Lixom du måste hela tiden försöka tänka på "vad representerar jag här", "skulle jag med nuts kunna göra likadant" osv, och det skulle du juh definitivt INTE på denna bräda. Jag hade synat dig här med a whole lot.Du skriver att du är polariserad till väldigt stark/väldigt svag?? WHAT?... spelar du VÄLDIGT starka händer på det viset på denna bräda??

 

Lixom okej, du försöker väl antagligen representera en 7a här. Men du skulle juh definitivt cba med 67 här (?) så då kvarstår EN hand som du kan ha; 77.

 

Resten är luft! Känns rätt kallt o bluffa då.

 

 

 

Andra JQo då; Ptja, den ser juh rätt kass ut vid första anblicken men har du reads så kan du juh hitta sådana syner.

 

 

QQ-handen gillar ja mkt mer att slå om direkt på flop då ja antar att du gör det med luft väldigt ofta här, och det kan vara bra o få till lite nuts/seminuts i sin HD att göra det med också... Säger sig självt... Definitivt om han dessutom nyss tappat en inköp, så hittar han nog ställ här med många händer som du enkelt kan syna.

 

 

88-handen. Alltså ditt set-value försämras juh bara av att han trebettar med en bred HD. Lixom då synar du juh inte för setvalue utan för att du faktiskt kan leda. Och det har du inte odds för. Nä, sista handen är jag inget stort fan av, vik pre.

Tillägg; fi är JR-Poker va? :)

 

 

 

 

jaja, lite funderingar såhär på morgonkvisten. Hoppas detta kan skapa lite diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går ju helt klart plus på ditt spelande så lite creds ska du ju allt ha, men kan du snälla sluta grina över att folk klagar på dina spel. Dom är riktigt bisarra ibland.

 

Sen är väl detta ett forum? Hämta hinken och spaden, kom och sätt dig i sandlådan med oss och bygg sandslott ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fö så vill jag gärna undvika massa störningsmoment så håll god ton och förolämpa inte etc. Hoppas ni kan respektera vad jag säger. Konstruktiv kritik tar jag dock med nöje emot.

 

wow, hur du kan plussa 30k när du spelar så dåligt som du gör i dom där händerna är ett mirakel.

 

vad är det du inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge lite kommentarer då actionen på svs vid denna tidpunkt är lika med noll.

 

Din första hand, JQ off, anser jag vara riktigt kass. Alltså vad är ditt tänk genom handen? Lixom den ser fruktansvärd ut ärligt talat. Lixom du måste hela tiden försöka tänka på "vad representerar jag här", "skulle jag med nuts kunna göra likadant" osv, och det skulle du juh definitivt INTE på denna bräda. Jag hade synat dig här med a whole lot.Du skriver att du är polariserad till väldigt stark/väldigt svag?? WHAT?... spelar du VÄLDIGT starka händer på det viset på denna bräda??

 

Lixom okej, du försöker väl antagligen representera en 7a här. Men du skulle juh definitivt cba med 67 här (?) så då kvarstår EN hand som du kan ha; 77.

 

Resten är luft! Känns rätt kallt o bluffa då.

 

got it

 

 

QQ-handen gillar ja mkt mer att slå om direkt på flop då ja antar att du gör det med luft väldigt ofta här, och det kan vara bra o få till lite nuts/seminuts i sin HD att göra det med också... Säger sig självt... Definitivt om han dessutom nyss tappat en inköp, så hittar han nog ställ här med många händer som du enkelt kan syna.

 

got your point men jag gillar ändå call och reraise all in turn för då är jag rätt säker på att allt trash han har åker med. hans read på mig är väl aggrodonk så det kan ju tala för cr flopp som du säger och att han hittar ställ med många händer som du säger talar för cr flopp. Vad talar för cr allin på turn?

 

88-handen. Alltså ditt set-value försämras juh bara av att han trebettar med en bred HD. Lixom då synar du juh inte för setvalue utan för att du faktiskt kan leda. Och det har du inte odds för. Nä, sista handen är jag inget stort fan av, vik pre.

Tillägg; fi är JR-Poker va? :)

 

edit:aggressiv spelare trebettar med bred hd, jag synar inte bara för setvärde men får en generös flopp.

;) och nej det är inte JR-poker utan en mycket bättre spelare. ty sir för dina synpunkter. om trolllproffsen kunde göra likadant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge lite kommentarer då actionen på svs vid denna tidpunkt är lika med noll.

 

Din första hand, JQ off, anser jag vara riktigt kass. Alltså vad är ditt tänk genom handen? Lixom den ser fruktansvärd ut ärligt talat. Lixom du måste hela tiden försöka tänka på "vad representerar jag här", "skulle jag med nuts kunna göra likadant" osv, och det skulle du juh definitivt INTE på denna bräda. Jag hade synat dig här med a whole lot.Du skriver att du är polariserad till väldigt stark/väldigt svag?? WHAT?... spelar du VÄLDIGT starka händer på det viset på denna bräda??

 

Lixom okej, du försöker väl antagligen representera en 7a här. Men du skulle juh definitivt cba med 67 här (?) så då kvarstår EN hand som du kan ha; 77.

 

Resten är luft! Känns rätt kallt o bluffa då.

 

 

 

Andra JQo då; Ptja, den ser juh rätt kass ut vid första anblicken men har du reads så kan du juh hitta sådana syner.

 

 

QQ-handen gillar ja mkt mer att slå om direkt på flop då ja antar att du gör det med luft väldigt ofta här, och det kan vara bra o få till lite nuts/seminuts i sin HD att göra det med också... Säger sig självt... Definitivt om han dessutom nyss tappat en inköp, så hittar han nog ställ här med många händer som du enkelt kan syna.

 

 

88-handen. Alltså ditt set-value försämras juh bara av att han trebettar med en bred HD. Lixom då synar du juh inte för setvalue utan för att du faktiskt kan leda. Och det har du inte odds för. Nä, sista handen är jag inget stort fan av, vik pre.

Tillägg; fi är JR-Poker va? :)

 

 

 

 

jaja, lite funderingar såhär på morgonkvisten. Hoppas detta kan skapa lite diskussion.

 

bra inlägg 3lendil, ta till dig MK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra inlägg 3lendil, ta till dig MK.

 

ok sir, ty igen 3lendil

 

edit: ok +dag idag

 

om ni är fi, vad sätter ni mig på?

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with :blank: :blank:

UTG folds, Hero raises to $80, Button calls, 2 folds.

 

Flop: :2h::6s::Kd: ($190, 2 players)

Hero bets $120, Button calls.

 

Turn: :Td: ($430, 2 players)

Hero bets $240, Button raises to $695, Hero calls.

 

River: :Ac: ($1820, 2 players)

Hero checks, Button bets $1365, Hero raises all-in $3095, Button folds.

Uncalled bets: $3095 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $3185

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men allra oftast donkbluff

 

ännu ett idiotiskt inlägg. håll dig borta troll

 

AK, A6 och A2 ruter, QJ med eller utan ruter, set ibland och missat färgdrag ibland.

 

ty och nej jag bluffade faktist inte. dock undrar jag vad jag får syn av med den handen jag hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...