Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har bara haft två månader över 50k än så länge men det är inte resultatet 50k som är dåligt utan mer att jag sparkade undan benen på mig själv.

 

Månaden har börjat med 4k- tack vare A6 på bräda A56 mot 55. Kanske kunde kommit undan billigare då brädan var regnbåge men mitt spel var inte katastrofalt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yey, reppar stege/färg/triss för 5k och han har då en jävla kåk. borde förstått att han inte hade överpar när han bettade ut river. hann även med att bluffa en donk för 2-3k där jag försökte reppa nötfärg mot hans nötfärg som han fö spelade som en idiot. -4,8k för dagen men nya tag imorrn antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han jag spelar mot är loose/aggressiv och väldigt synig.

 

4k effektiva stackar

 

1 postar sb

2 postar bb

3 fold

4 fold

villian(button) raise 80

hero raise 300

villian call

 

flopp 678 regnbåge

 

hero raise 500.00

villian raise 1525.00

 

hero shove all in?

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

29,700 games 0.005 secs 5,940,000 games/sec

 

Board: 8h 6d 7c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 53.364% 51.67% 01.70% 15345 504.00 { As5d }

Hand 1: 46.636% 44.94% 01.70% 13347 504.00 { QQ+, 77, QJo }

 

detta motiverar väl push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska selektiv handrange eller har jag missat något nytt fancy sätt att använda stoven på?

Typ överpar, nöt, halvbluff?

 

jag är ny i området men jag kanske borde sätta ut någon 79 då eller?

om du orkar så får du gärna skapa en bättre range på vår motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är ny i området men jag kanske borde sätta ut någon 79 då eller?

om du orkar så får du gärna skapa en bättre range på vår motståndare.

 

Är han lös/aggro och synig (vilket motsäger varandra eller har jag missförstått där?) som du tidigare skrev bör du jobba in många fler händer i hans range IMO.

 

66,77,88,99 for sure, kanske även TT som har extra equity med hålpipan. Nån kombination JJ, sen kanske ta bort från kombo från KK-AA för att kompensera för att han 4-betar dom PF då och då.

 

T9s, 98s, 87s bör tas med i övervägningen, visst är han OOP och synar en stor raise PF men lös/aggros kan mkt väl syna med dessa händer preflop i liknande situationer med 200bb enligt min erfarenhet. Kanske också 67s.

 

QJo är väl med för att representera luft antar jag... där vetetusan hur många kombinationer jag vill ha med... Kanske är bra som du har gjort. Någon annan som har tankar om just bluff-rangen, hur man bäst sätter den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, han är losse/agg och synar ner light, dåligt förklarat my bad. jag är som sagt ny med pokerstove men det du säger låter relevant. ser det bättre ut nedan? tack för en bra post. själv så tror jag att denna fi bluffhöjjer väldigt ofta

 

 

66,330 games 0.001 secs 66,330,000 games/sec

 

Board: 6h 7d 8c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.862% 44.42% 01.44% 29466 954.50 { Ad5c }

Hand 1: 54.138% 52.70% 01.44% 34955 954.50 { QQ-TT, 88-66, QTo+, 97o, 87o }

 

verkar som att a5 är showable ändå? en annan fråga är ju också vad han kallsynar med och höjjer. nu höjjer han nog med de flesta händerna här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bättre ut, men tror nog instinktivt att det är för mkt bluffkombos, att han ska re-raisa varje gång han har QT+ känns lite avlägset, men du vet iofs bättre än mig där, som har spelat med honom :)

 

Jag brukar ofta slänga in alla hans legitima händer i Stoven för att se hur min hand står sig emot dem, för att då också kunna bilda mig en uppfattning om ungefär hur ofta han måste ha luft för att jag ska kunna spela vidare. Då kan man börja med att slänga in ett par bluffkombos, sedan öka eller minska beroende på hur equityn ser ut för att se exakt hur många bluffkombos han måste ha jämfört med hur många "legitima" kombos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bättre ut, men tror nog instinktivt att det är för mkt bluffkombos, att han ska re-raisa varje gång han har QT+ känns lite avlägset, men du vet iofs bättre än mig där, som har spelat med honom :)

 

alltså QT kan lika gärna vara 23. jag försöker lägga in dessa bluffhänder förhållande till den övriga rangen.

 

Jag brukar ofta slänga in alla hans legitima händer i Stoven för att se hur min hand står sig emot dem, för att då också kunna bilda mig en uppfattning om ungefär hur ofta han måste ha luft för att jag ska kunna spela vidare. Då kan man börja med att slänga in ett par bluffkombos, sedan öka eller minska beroende på hur equityn ser ut för att se exakt hur många bluffkombos han måste ha jämfört med hur många "legitima" kombos.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.545% 29.98% 01.57% 12762 666.50 { Ac5d }

Hand 1: 68.455% 66.89% 01.57% 28475 666.50 { QQ-TT, 88-66, 97o, 87o }

 

nu såg det inte lika bra ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså QT kan lika gärna vara 23. jag försöker lägga in dessa bluffhänder förhållande till den övriga rangen.

 

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.545% 29.98% 01.57% 12762 666.50 { Ac5d }

Hand 1: 68.455% 66.89% 01.57% 28475 666.50 { QQ-TT, 88-66, 97o, 87o }

 

nu såg det inte lika bra ut ;)

 

Förstod att du menar att QT ska vara bluff, men iom att du tar QT+ blir det väldigt många händer, men det kanske var meningen :)

 

Nej precis, så nu får man börja laborera lite för att se hur mkt luft som behövs för att det ska se bättre ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt att du tog fram just den låten för idag tänkte jag på den och lyssna på den för första gången på typ 2 år :shock:

 

BRA LÅT!

 

8-) jag läser dig lika bra som mina motståndare.

 

Förstod att du menar att QT ska vara bluff, men iom att du tar QT+ blir det väldigt många händer, men det kanske var meningen :)

 

Nej precis, så nu får man börja laborera lite för att se hur mkt luft som behövs för att det ska se bättre ut :)

 

oj det missade jag, QT och QJ skulle det var. mjo, jag försöker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, n1 ;) av hand du dominerade typ A2 ?

 

nee han hade AQ och drog ut :rolleyes::-)

 

Dags för rush o sjönsång i mega`s dagbok med andra ord !!!!! :-D;-):-D

 

kanske man kan säga fast jag har gjort massa kalla moves som har kostat lite fast jag har ju inte problem att få betalt med AAKK längre 8-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...