Gå till innehåll

CDS dagbok  

192 medlemmar har röstat

1. 1. CDS dagbok

• Lås upp!!
      163
    • Banna CDS
      23
    • BASTAARD!!!!
      6

Recommended Posts

Postad

Jag förstår inte riktigt ens varför så många vill att dagboken skall öppnas igen.

Som han själv säger i inlägg 19 så kommer han ju ändå inte skriva ngt längre. Och tyvärr så är jag rätt övertygad om att de flesta som vill att DBen skall öppnas igen är nog sådana som vill läsa om alla dumheter som de har läst om i de tidigare trådarna.

Och redan har det ju dragit igång rätt många totalt meningslösa inlägg i DENNA tråd från vissa forumiter. Jag är helt på samma linje som Othello och DEVan. Tråden måste tyvärr hållas låst för att inte piska upp en dålig stämning.

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag förstår inte riktigt ens varför så många vill att dagboken skall öppnas igen.
Folk tycker väl det är roligt med en duktig highstakesspelare som bjuder lite på sig själv. De flesta, som jello och saxin, är ju tråkiga typer som aldrig har något roligt att säga.
Postad

Extremt lamt att låsa CDS nya dagbok eller vad den nu ska kallas. Såg inget direkt provocerande i den ens (visst någon glirig kommentar såklart). Det är ju den sortens trådar forumet vill ha. PF håller på att dö ut pga för hårda moderatorer.

Förr i tiden fanns det roliga saker att läsa, nu är det mest bonusar, skattefria sidor och bad beats. Det folk vill ha är roliga anekdoter och galna historier.

Min personliga åsikt är att det är jävligt tråkit när folk går över gränsen och hotar el dylikt, men enligt mig kan sånt vara saker man får acceptera på ett internetforum där folk är anonyma.

Edit; för övrigt är det väl de som inte kan uppföra sig som ska bannas och inte CDS (även om han inte är bannad).

Postad

Jag håller med dig om att det är klart bra med trådar med roliga anekdoter och galna historier. Men när det gäller trådar som CDS har skapat så har de alltid gått långt över gränsen för vad som är ok och det har istället blivit hot, trams och flams över alla gränser. CDS har inte blivit bannad utan tråden stängdes just för att det redan efter en väldigt kort stund blev allt för mycket moderatoring i tråden utan att det ens hade kommit in direkt något av OP att kommentera mer än två inlägg om hur det gått för han detta år.

Detta beteende smittade sedan även av sig på många andra dagböcker då vissa personer verkade tycka det var helt ok att bete sig som en idiot bara för att de är mer eller mindre anonyma. Och att sitta fyra personer som då har till enda uppgift att sålla bland alla inlägg som behöver tas bort - att varna folk och att förklara för dessa personer varför de fått varningar är liksom inte hållbart.

Postad
Helt rätt att stänga tråden. Ren dynga utan substans. Varför vill man öht redovisa sina resultat?

+1. det e faktiskt rent och skärt skryt imo. jag tycker cds e nderhållande och jag vill se han dba här på pf men det där om att bara skriva ett inlägg och däri ens resultat e weeeeird :S

Postad
+1. det e faktiskt rent och skärt skryt imo. jag tycker cds e nderhållande och jag vill se han dba här på pf men det där om att bara skriva ett inlägg och däri ens resultat e weeeeird :S

kan kanske kände ett ansvar mot de läsare som uppskattade dagboken(?)

Postad
En smart lösning vore ju att endast utvalda personer får skriva i CDS dagbok och CDS själv väljer vilka som ska få sätta sig.. eh skriva menar jag.

;-)

Borde faktiskt inte vara så tekniskt svårt att ordna. Varje dagbok modereras först och i liten skala av den som har dagboken. Kanske bara väljer vilka som inte får skriva, men kan även vara annat. Det minimerar lasten på de stackars överarbetande professionella moderatorerna (som givetvis har sista ordet i alla fall).

Postad
;-)

Borde faktiskt inte vara så tekniskt svårt att ordna. Varje dagbok modereras först och i liten skala av den som har dagboken. Kanske bara väljer vilka som inte får skriva, men kan även vara annat. Det minimerar lasten på de stackars överarbetande professionella moderatorerna (som givetvis har sista ordet i alla fall).

Vi körde en liknande sak tidigare med CDSs dagbok. Vi hade den låst så endast han skrev i den. Vi hade den även borttagen vid ngr tillfällen på hans egna begäran. Det som hände då var att det dök upp en massa andra trådar med samma trams och påhoppningar som folk startade.

Postad
Utan någon som helst hövlig respekt hade jag tagit det inlägget på större allvar om det inte kommit från någon vars i princip hela postningshistorik består av sådana poster vi vill få färre av.

För kukmätning rekommenderas flashback.

Detta gällde KingCosmoKramer.

Vad är det "vi" vill ha färre poster av? Roliga inlägg? Jag diggar Cosmos inlägg stenhårt! Har Cosmo blivit varnad för sina inlägg? Eller varför "hoppa på" en enskild postare på det här sättet? Tyckte bara din kommentar var konstig när du nu är moderator...

Postad

KCK har fått fyra varningar och ett gäng tillsägelser därutöver. Jag har tagit bort åtminstone ett dussin av hans inlägg och hade kunnat (borde?) varna för betydligt fler saker. En användare som medvetet skriver saker av vad det verkar inga andra skäl än att att testa gränserna och moderatorernas tålamod samt förolämpa andra är väldigt svår att ta på allvar när h*n klagar. Även som moderator.

Postad
KCK har fått fyra varningar och ett gäng tillsägelser därutöver. Jag har tagit bort åtminstone ett dussin av hans inlägg och hade kunnat (borde?) varna för betydligt fler saker. En användare som medvetet skriver saker av vad det verkar inga andra skäl än att att testa gränserna och moderatorernas tålamod samt förolämpa andra är väldigt svår att ta på allvar när h*n klagar. Även som moderator.

Nu är han ju långt i från ensam om att klaga på hur det är och det verkar i princip bara vara modsen som är emot honom i detta fallet. Mer demokrati på pf!

Postad
Nu är han ju långt i från ensam om att klaga på hur det är och det verkar i princip bara vara modsen som är emot honom i detta fallet. Mer demokrati på pf!
Jag klarar mig ganska bra utan CDS dagbok och det brus den medför. Alla är väl ändå rörande överens om att allt killen rör vid, förr eller senare, utmynnar i skitbeteenden från mer än ett håll?
Postad

Alltså, jag kan förstå att "vi" tycker att vissa kliver över gränsen för vad "vi" tycker är okej, men nån måtta får det väl vara?!? Vet inte hur tänket bakom de här varningarna ser ut, är det av individualpreventiva eller allmänpreventiva skäl?

Jag skulle exempelvis gärna se en motivering till varför den här tråden har låsts:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/48218-gillar-foere-bilden-baettre-aen-efter-bilden-2.html

På vilket sätt är den tråden mer barnslig än alla andra trådar om deathmatches, "hur-många-barn-kan-du-döda" osv? I min värld är de ju superbarnsliga, så vad skiljer dem åt? Den är ju postad under off-topic, så vad är att betrakta som off-topic? Bra att veta för framtiden kanske...

Postad

Ni har en protestlista med drygt 1800 views och själva dagboken fick säkert en massa views också. Det är rätt uppenbart att det finns ett stort intresse för Carl och hans resultat, oavsett om moderatorerna tycker det är vettigt eller inte.

Postad
Ni har en protestlista med drygt 1800 views och själva dagboken fick säkert en massa views också. Det är rätt uppenbart att det finns ett stort intresse för Carl och hans resultat, oavsett om moderatorerna tycker det är vettigt eller inte.

+1

Dessutom känns det mer som om moderatorerna är rädda för att behöva varna och ev banna forumiter de gillar än för det merjobb som uppstår...

Postad

Absolut. Men om vi enbart var ute efter mer traffik skulle jag gissa att det skulle funka bäst att till största delen släppa modereringen. Antalet views är dessutom fullständigt ointressant för en protestlista. Just den här protestlistan har cirka ett dussin underskrifter beroende på hur man räknar.

Vet inte hur tänket bakom de här varningarna ser ut, är det av individualpreventiva eller allmänpreventiva skäl?

Fullständigt legitima allihop, du får dock fråga honom själv om vari de bestått. Vi delar inte ut varningar i förebyggande syfte om det var det du menade.

det verkar i princip bara vara modsen som är emot honom i detta fallet.

Nej, läs tråden.

Jag skulle exempelvis gärna se en motivering till varför den här tråden har låsts:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic...-bilden-2.html

Betygsättning av andra (specifika) människors kroppar är inget vi är intresserade av. Sedan får folk skrika pk-polis hur mycket de vill, vi tror att forumet klarar sig bättre utan. En allmän diskussion är en sak, den tråden en annan. Den kanske hade fått leva om den inte spårat ur redan efter en halv sida (mycket pga KCK).

Dessutom känns det mer som om moderatorerna är rädda för att behöva varna och ev banna forumiter de gillar än för det merjobb som uppstår...

Nejdå. Jag har inga moraliska problem med att banna personer jag gillar, och de som brukar få varningar i CDS dagbok är inga som jag har vare sig positiva eller negativa tankar om.

Postad
Just den här protestlistan har cirka ett dussin underskrifter beroende på hur man räknar.

126 har röstat på alternativet "Lås upp" i nuläget, hur många konton tror du KCK har egentligen?

Nej, läs tråden.

Öhh, har du läst tråden? Jag citerar här alla som ytratt sig positivt om låsningen i denna tråden, jag kan hjälpa dig med att säga att "devalanteriel" och "Appel" är mods, "*Adde*" är okänd och TF (hobbymod?) skrev efter mitt inlägg. Förlåt om jag verkar otrevlig, det är inte meningen, men jag tycker bara era argument är väldigt felaktiga.

Självklart inte. Dagboken stängdes för att CDS alla trådar sedan tidigare spårat ur, och när den sjätte varningen delades ut i den aktuella tråden mindre än ett dygn (!) efter att den skapades var vi inte intresserade av att låta den fortsätta eftersom inget nytt verkar ha hänt.

Ungefär en fjärdedel av den rensades bort dessförinnan och ett halvdussin varningar delades ut... Det är bara det att majoriteten av er inte ser det eftersom inläggen är borttagna från public sight. En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

Utan någon som helst hövlig respekt hade jag tagit det inlägget på större allvar om det inte kommit från någon vars i princip hela postningshistorik består av sådana poster vi vill få färre av.

För kukmätning rekommenderas flashback.

Som han själv säger i inlägg 19 så kommer han ju ändå inte skriva ngt längre. Och tyvärr så är jag rätt övertygad om att de flesta som vill att DBen skall öppnas igen är nog sådana som vill läsa om alla dumheter som de har läst om i de tidigare trådarna.

Och redan har det ju dragit igång rätt många totalt meningslösa inlägg i DENNA tråd från vissa forumiter. Jag är helt på samma linje som Othello och DEVan. Tråden måste tyvärr hållas låst för att inte piska upp en dålig stämning.

Jag håller med dig om att det är klart bra med trådar med roliga anekdoter och galna historier. Men när det gäller trådar som CDS har skapat så har de alltid gått långt över gränsen för vad som är ok och det har istället blivit hot, trams och flams över alla gränser. CDS har inte blivit bannad utan tråden stängdes just för att det redan efter en väldigt kort stund blev allt för mycket moderatoring i tråden utan att det ens hade kommit in direkt något av OP att kommentera mer än två inlägg om hur det gått för han detta år.

Detta beteende smittade sedan även av sig på många andra dagböcker då vissa personer verkade tycka det var helt ok att bete sig som en idiot bara för att de är mer eller mindre anonyma. Och att sitta fyra personer som då har till enda uppgift att sålla bland alla inlägg som behöver tas bort - att varna folk och att förklara för dessa personer varför de fått varningar är liksom inte hållbart.

Helt rätt att stänga tråden. Ren dynga utan substans. Varför vill man öht redovisa sina resultat?
Jag klarar mig ganska bra utan CDS dagbok och det brus den medför. Alla är väl ändå rörande överens om att allt killen rör vid, förr eller senare, utmynnar i skitbeteenden från mer än ett håll?
Postad
Tack för epitetet okocha :roll:

Så du menar att jag har fel när jag skriver att alla trådar som CDS förde sin talan i resulterade i pajkastning, skitsnack och angrepp? Right.

det har jag aldrig sagt, det jag sa var att dev hade fel när han sa att alla var emot KCK.

Postad
Tack för epitetet okocha :roll:

Så du menar att jag har fel när jag skriver att alla trådar som CDS förde sin talan i resulterade i pajkastning, skitsnack och angrepp? Right.

För inte så länge sedan hade vi en tråd som handlade om att abortera redan födda barn om du minns den. Den tråden resulterade i betydligt mer personliga angrepp, hätsk stämning och upprörda känslor men trots detta stängdes den inte ner utan moderatorerna lät den självdö. Vari består skillnaden? Jag har inte hängt med i alla CDS-turer mer än att hans pappa tydligen var inblandad i nåt skit och att han skapade trollkonton. Dock har ju inte CDS misskött sig i den tråd han skapade senast.

Om man har moderatorer på ett forum måste de vara beredda på att ibland hårdbevaka vissa personer, inlägg och trådar för att dessa inte ska spåra ur - det är det de är till för. Om de ska börja stänga ner trådarna i presumtiva syften begår de rena tjänstefel i mitt tycke.

Kan väl också tillägga att den aktuella tråden där CDS presenterade sina halvårsresultat är för mig totalt likgiltig..., jag skiter fullständigt i om han går 2000K back eller plus. Det är själva principen!!