Gå till innehåll

Protestlista: CDS dagbok


CDS dagbok  

192 medlemmar har röstat

  1. 1. CDS dagbok

    • Lås upp!!
      163
    • Banna CDS
      23
    • BASTAARD!!!!
      6


Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det provocerande av CDS att räkna upp sina resultat???

 

Självklart inte. Dagboken stängdes för att CDS alla trådar sedan tidigare spårat ur, och när den sjätte varningen delades ut i den aktuella tråden mindre än ett dygn (!) efter att den skapades var vi inte intresserade av att låta den fortsätta eftersom inget nytt verkar ha hänt.

 

Ungefär en fjärdedel av den rensades bort dessförinnan och ett halvdussin varningar delades ut... Det är bara det att majoriteten av er inte ser det eftersom inläggen är borttagna från public sight. En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart inte. Dagboken stängdes för att CDS alla trådar sedan tidigare spårat ur, och när den sjätte varningen delades ut i den aktuella tråden mindre än ett dygn (!) efter att den skapades var vi inte intresserade av att låta den fortsätta eftersom inget nytt verkar ha hänt.

 

Ungefär en fjärdedel av den rensades bort dessförinnan och ett halvdussin varningar delades ut... Det är bara det att majoriteten av er inte ser det eftersom inläggen är borttagna från public sight. En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

 

Jo, men det är ju inte CDS fel att folk inte kan hålla fingrarna i styr på tangentbordet, dock är det ju hans tråd (db) som stängs. Det är ändå er uppgift att varna och slutligen stänga av folk som inte sköter sig och det kan man ju inte göra genom att slå igen trådar som ni upplever som "jobbiga".

Kanske krävs fler moderatorer isf om ni inte orkar, vill eller har lust att sköta jobbet...?

Håller däremot med om att ovanstående inlägg om kukmätning inte hör hemma i detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart inte. Dagboken stängdes för att CDS alla trådar sedan tidigare spårat ur, och när den sjätte varningen delades ut i den aktuella tråden mindre än ett dygn (!) efter att den skapades var vi inte intresserade av att låta den fortsätta eftersom inget nytt verkar ha hänt.

 

Ungefär en fjärdedel av den rensades bort dessförinnan och ett halvdussin varningar delades ut... Det är bara det att majoriteten av er inte ser det eftersom inläggen är borttagna från public sight. En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

 

Ni skulle vinna på att skriva ut det där i tråden när ni stänger den istället för att få det att se ut som om ni stänger den i förebyggande syfte för någonting som ni tror kommer att hända. Även jag som normalt inte har något emot en hård moderering av folk som är otrevliga mot varandra blev riktigt arg när jag läste de anledningar till låsning som angavs i själva tråden.

 

Läs igenom den och se hur det ser ut för någon som inte har sett alla inlägg ni tagit bort. Vad skall man tro egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart inte. Dagboken stängdes för att CDS alla trådar sedan tidigare spårat ur, och när den sjätte varningen delades ut i den aktuella tråden mindre än ett dygn (!) efter att den skapades var vi inte intresserade av att låta den fortsätta eftersom inget nytt verkar ha hänt.

 

Ungefär en fjärdedel av den rensades bort dessförinnan och ett halvdussin varningar delades ut... Det är bara det att majoriteten av er inte ser det eftersom inläggen är borttagna från public sight. En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

 

OK. Men det var inte så lätt att begripa detta.

 

Fascinerande agg mot CDS f ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, ni har helt rätt. Vi borde ha motiverat oss på ett vettigt sätt och jag ska gå in och göra det i tråden så snart jag skrivit färdigt det här inlägget.

 

Just därför är det bättre att låta alla inlägg ligga kvar och skriva varningsförklaring i dom istället. Har påpekats förut!

 

Vi hade som policy att göra så i 99 % av fallen förut, och det fick som effekt att varningar och liknande diskuterades i trådar. Det system vi för det mesta kör nu har visat sig ge betydligt mindre huvudvärk och det infördes faktiskt också på begäran.

 

Jo, men det är ju inte CDS fel att folk inte kan hålla fingrarna i styr på tangentbordet, dock är det ju hans tråd (db) som stängs. Det är ändå er uppgift att varna och slutligen stänga av folk som inte sköter sig och det kan man ju inte göra genom att slå igen trådar som ni upplever som "jobbiga".

Kanske krävs fler moderatorer isf om ni inte orkar, vill eller har lust att sköta jobbet...?

 

Vi behöver fler moderatorer, ja, men inte enbart pga sådant här. Det är ju inte direkt överdrivet vanligt att vi stänger i förebyggande syfte, och det är inte som att det är första tråden med exakt samma saker som spårar ur. CDS-diskussioner orsakar mängder av agg, moderering och avstängningar, så enkelt är det tyvärr. Även om grabben själv i det här fallet inte gjort något annat än att posta resultat är vi inte intresserade av att se en till urspårning - dessutom är det ju han själv som provocerat upp folk från första början, i tidigare trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd som kräver konstant bevakning 24/7 för att hälften av de som skriver i den är omogna håller inte; vi är moderatorer och inte dagisfröknar.

 

Nånting ska ni väl göra för affiliatepengarna ni lurar av oss stackars spelare, äckel.

 

On topic: +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte planerat någon längre vistelse på forumet, ville bara kika in en snabbis och visa upp mina resultat 2008 för dem som kanske undrat hur det gått för mig sedan jag lade ner dagboken i december 2007. Det upprör kanske vissa men det är väl bara att inte ens ta sig tid och gå in på dagboken isåfall ? Jag har inte gjort er något. Ledsen moderatorer, för att jag ens försökte =/ Ha det gott. /Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...