Gå till innehåll

Teh_MoUsE - NL100, lägger undan poker ett tag.


Teh_MoUsE

Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?

    • Du spelar NL100
    • Du spelar NL200
    • Du spelar NL400
    • Du spelar NL600 eller högre
    • Du är bust.


Recommended Posts

  • Svars 393
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaså du har börjat nosa på NL100. Tänkte du bli kvar där och skippa NL50 framöver? Jag är själv lite sugen, men tror det får vänta ett tag. Börjar precis känna mig bekväm på NL50. Har testat lite NL100 , men som du skrev blir man lätt passiv/svag, eller tvärtom i fel tillfällen.

Dock intressant att höra hur du upplever spelet, och hur det är på NL100@full tilt!

 

Är för trött efter en lång dag på jobbet, så orkar inte ge mig in i handanalyser just nu, men kör på och se till att uppdatera hur det är/går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart borta från dagboken ett litet tag nu, har varit allmänt slapp och har också haft mycket på gång de senaste 3-4 dagarna, mest därför jag varit inaktiv.

 

Prövade NL100 idag på FullTilt, märkte genast skillnad jämfört med NL50. Det var mycket aggressivare postflop och shortstackarna var lite lösare än vanligt :-). Trots att jag bara spelade ~550 händer var det många att diskutera tycker jag allt. Spelade ganska passivt och försökte inte på några fancy plays direkt, känner också att jag är lite vek. Slutade +$157 (har lärt mig att dollartecknet ska vara framför summan :lol: ).

 

**

 

Den hand som jag tycker är mest intressant, turdballs82 är helt klart fisk och honom har jag slagen vet jag till 90%.Tiwulf är ny vid bordet och detta är hans först hand typ. Har lite svårt gällande händer som den här. Plz help ! :-)

 

FullTiltPoker Game #7608233800: Table Builders (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 18:04:33 ET - 2008/08/11

Seat 1: Tiwulf ($94)

Seat 2: voracious ($169.40)

Seat 3: TurtleTyme ($19.85)

Seat 4: kevin57000 ($203.90)

Seat 5: turdballs82 ($70.70)

Seat 6: Teh_MoUsE ($173.60)

voracious posts the small blind of $0.50

TurtleTyme posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Queen of ClubsKing of Clubs

kevin57000 calls $1

turdballs82 calls $1

Teh_MoUsE raises to $5.50

Tiwulf calls $5.50

voracious folds

TurtleTyme folds

kevin57000 folds

turdballs82 calls $4.50

*** FLOP *** 10 of HeartsJack of ClubsQueen of Hearts

turdballs82 checks

Teh_MoUsE bets $15

Tiwulf raises to $30

turdballs82 raises to $65.20, and is all in

Teh_MoUsE ???

 

**

 

kevin57000 spelar lös/passivt över de väldigt få händer jag har.

Här är också en hand som jag har svårt att bedöma vad som är EV+ och inte. Synar bara preflop för att jag känner att min edge ligger postflop mot denna kille. Det känns ju helt klart som AA/KK här men jag får ju ganska bra odds. AKs är ju också möjligt. Killen bakom mig är ganska vek och tight, han synar nog endast ett set eller nötstegen här. Eftersom jag behöver lägga in ~78 för att syna ~108 så lutar det åt syn ? eller ?

 

FullTiltPoker Game #7608072673: Table Builders (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:52:29 ET - 2008/08/11

Seat 1: don_koala ($70)

Seat 2: voracious ($168.80)

Seat 3: TurtleTyme ($56.65)

Seat 4: kevin57000 ($87.85)

Seat 5: chicke3babe ($37.90), is sitting out

Seat 6: Teh_MoUsE ($251.05)

kevin57000 posts the small blind of $0.50

Teh_MoUsE posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Jack of SpadesJack of Clubs

voracious folds

TurtleTyme has 15 seconds left to act

TurtleTyme raises to $3

kevin57000 raises to $10

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE has requested TIME

Teh_MoUsE calls $9

TurtleTyme calls $7

*** FLOP *** 8 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs

kevin57000 bets $77.85, and is all in

Teh_MoUsE ???

TurtleTyme glöm inte denna killen

 

**

 

Blev inspirerad av en video jag såg igår.

 

FullTiltPoker Game #7607662316: Table Vizla (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:21:24 ET - 2008/08/11

Seat 1: Juice-It123 ($130.65)

Seat 2: Virrum ($101.20)

Seat 3: swissmanoo ($104.65)

Seat 4: Teh_MoUsE ($135.20)

Seat 5: LillGus08 ($101.50)

Seat 6: DA_KYD ($43.40), is sitting out

Teh_MoUsE posts the small blind of $0.50

LillGus08 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE 7 of Spades8 of Spades

Juice-It123 folds

swissmanoo stands up

Virrum folds

swissmanoo folds

Teh_MoUsE raises to $3

wrxtasy_03 sits down

wrxtasy_03 adds $100

LillGus08 calls $2

*** FLOP *** Jack of Hearts2 of SpadesAce of Diamonds

DA_KYD has returned

Teh_MoUsE bets $4 Vanlig c-bet

Teh_MoUsE has been disconnected

LillGus08 raises to $13 Jag har ess, din c-bet är töntig

Teh_MoUsE has reconnected

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE raises to $33 Jag har bättre kicker på mitt ess :evil:

LillGus08 adds $14.50

LillGus08 folds

Uncalled bet of $20 returned to Teh_MoUsE

Teh_MoUsE mucks

Teh_MoUsE wins the pot ($30.40)

*** SUMMARY ***

Total pot $32 | Rake $1.60

Board: Jack of Hearts2 of SpadesAce of Diamonds

Seat 1: Juice-It123 didn't bet (folded)

Seat 2: Virrum didn't bet (folded)

Seat 3: swissmanoo (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Teh_MoUsE (small blind) collected ($30.40), mucked

Seat 5: LillGus08 (big blind) folded on the Flop

Seat 6: DA_KYD is sitting out

**

 

kevin57000 spelar lös/passivt över de väldigt få händer jag har. Checkar bakom turn för vill inte göra en stor pott med "bara" toppar här. Vill också få lite värde av sämre ess på river och eventuella bluffar. Ingen som hittar syn på river va ?

 

FullTiltPoker Game #7608018279: Table Builders (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:48:26 ET - 2008/08/11

Seat 1: tew22 ($15.40)

Seat 2: voracious ($170.30)

Seat 3: TurtleTyme ($47.20)

Seat 4: kevin57000 ($93.05)

Seat 5: chicke3babe ($37.90), is sitting out

Seat 6: Teh_MoUsE ($243.90)

kevin57000 posts the small blind of $0.50

Teh_MoUsE posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Queen of SpadesAce of Clubs

tew22 folds

voracious folds

TurtleTyme folds

kevin57000 raises to $2

Teh_MoUsE raises to $7

kevin57000 calls $5

*** FLOP *** 5 of SpadesAce of Spades4 of Hearts

kevin57000 checks

Teh_MoUsE bets $10

kevin57000 calls $10

*** TURN *** 5 of SpadesAce of Spades4 of Hearts10 of Diamonds

kevin57000 checks

Teh_MoUsE checks

*** RIVER *** 5 of SpadesAce of Spades4 of Hearts10 of Diamonds7 of Spades

kevin57000 bets $34

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE has requested TIME

Teh_MoUsE folds

Uncalled bet of $34 returned to kevin57000

kevin57000 mucks

kevin57000 wins the pot ($32.30)

*** SUMMARY ***

Total pot $34 | Rake $1.70

Board: 5 of SpadesAce of Spades4 of Hearts10 of Diamonds7 of Spades

Seat 1: tew22 didn't bet (folded)

Seat 2: voracious didn't bet (folded)

Seat 3: TurtleTyme (button) didn't bet (folded)

Seat 4: kevin57000 (small blind) collected ($32.30), mucked

Seat 5: chicke3babe is sitting out

Seat 6: Teh_MoUsE (big blind) folded on the River

 

**

 

Hade foldat KQ, i dem flesta fall ligger du under. fin 3-bet med 67s, sen din AQ, hade väl pushat turn då du har position och checkat ner rivern eftersom spadern kom. Hans riverbet är ganska standard "jaha nu är han svag nu snor jag potten bet" men kan lika gärna vara så att han träffat tvåpar/färg.

 

Oj, missade JJ handen, ganska svårt läge eftersom många fishes brukar spela AA precis som han gjorde. Även AK spelar dem på samma sätt och du har ju stegdraget+att det sitter en till kille bakom. Är du rungood för dagen, så syn, har du haft en dålig dag, fold.

 

Fina turreklonkar du gör föresten ;), har inte provat så mycket turrespel än väntar med det tills rullen växer lite. Du verkar va bra på turrar :P, keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQs hade jag nog släppt, du drar till en splitt som bäst känns det som. Sen har du säkert bara 3-4 out till stegen. Miniraise och all in känns inte så bra.

 

JJ var jobbig, och han killen som sitter bakom dig är ganska short, så jag hittar syn ibland och fold ibland, mycket read beroende hand tycker jag.

 

78s brukar jag alltid släppa på en sån torr bräda, gör jag ett move så synar jag och check raisar turn istället, men som sagt, brukar oftast släppa på sånna bräder.

 

AQ bettar jag turn också, om han synar så checkar jag river om jag får chansen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check/raise i 78s handen tycker jag verkar horribelt, det är ofta som dom hittar syn med AT A9 och sånna typer av händer.

 

Håller med om KQ handen att jag ska släppa där, men var lite tiltad då och ställde, killen efter foldade efter lite timebank. Fisken hade 89 för floppad stege och jag drog ut med ett ess på river :-) Den andre killen fick rådamp eftersom han claima att han folda TT i chatten. haha.

 

AQ handen hade jag nog betat på turn om det var NL50 , men var väl lite vek/rädd på premiären och spela den dåligt. Håller med om att jag måste beta turn där.

 

Sant, men jag släpper oftast 78 på en sån bräda. Man comittar sig lätt när man gör sånt spel, just därför jag inte spelar så ofta :P

 

TT killen ska vara glad ju, han hade förlorat annars ju 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett ganska kort pass nu på 400 händer. Gick mycket dåligt och jag gjorde en del dåliga spel och spewa en hel del kändes det som, -$245 för dagen är väldigt dåligt resultat och jag måste lära mig att släppa händer :roll: Jag får helt enkelt ta nya tag imorgon :-)

 

Ger er 3 sura karameller att suga på... ;-)

 

**

 

Hans bet känns ju väldigt underlig, är det fel av mig att pusha här ? Kan verkligen inte sätta honom på något vettigt. Känns bara som han vill ha potten.

 

FullTiltPoker Game #7620162254: Table Padova (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:36:37 ET - 2008/08/12

Seat 1: rejnvejr ($150.40)

Seat 2: chandlerrr ($132.45)

Seat 3: LAW53 ($130.90)

Seat 4: Nazguld ($99.50)

Seat 5: Harry Callaghan ($100)

Seat 6: Teh_MoUsE ($99.50)

Harry Callaghan posts the small blind of $0.50

Teh_MoUsE posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Ace of Clubs8 of Clubs

rejnvejr folds

chandlerrr folds

LAW53 raises to $3.50

Harry Callaghan adds $0.50

Harry Callaghan folds

Teh_MoUsE calls $2.50

*** FLOP *** 7 of Diamonds4 of Spades8 of Spades

Teh_MoUsE checks

LAW53 bets $10

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE calls $10

*** TURN *** 7 of Diamonds4 of Spades8 of Spades3 of Clubs

Teh_MoUsE checks

LAW53 bets $45

Teh_MoUsE raises to $86, and is all in

 

**

 

Grip67 (26/20/2.8) har spelat väldigt aggressivt och skjuter gärna om han får chansen. Han verkar ändå vara en bra spelare som har koll på läget. Är detta iskallt eller genialt?

 

FullTiltPoker Game #7619861718: Table Yardley (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:13:34 ET - 2008/08/12

Seat 1: Grip67 ($153.85)

Seat 3: Teh_MoUsE ($140.50)

Seat 4: Method0711 ($100)

Seat 6: TheTownCryer ($0), is sitting out

Teh_MoUsE posts the small blind of $0.50

Method0711 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE 9 of Clubs9 of Spades

Grip67 raises to $3.50

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

sorkko sits down

sorkko adds $40

Teh_MoUsE calls $3

Method0711 adds $1

Method0711 folds

*** FLOP *** 7 of Clubs8 of Hearts8 of Diamonds

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE checks

coz23 sits down

coz23 adds $100

Grip67 bets $5

Teh_MoUsE calls $5

*** TURN *** 7 of Clubs8 of Hearts8 of DiamondsJack of Hearts

Teh_MoUsE checks

Grip67 bets $14

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE calls $14

*** RIVER *** 7 of Clubs8 of Hearts8 of DiamondsJack of Hearts4 of Diamonds

Teh_MoUsE checks

Grip67 bets $35

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE raises to $118, and is all in

 

**

 

lrpoker (21/16/2.6) är ganska lös trots sina stats och verkar ha lite svårt att släppa potter då han gjorde en 3barrel innan som var ganska tydlig och blev nedsynad. Här ska bara degen in antar jag ?

 

FullTiltPoker Game #7619852130: Table Riggs (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:12:49 ET - 2008/08/12

Seat 1: lrpoker ($95.75)

Seat 2: horryclutch ($114.40)

Seat 3: hayraki ($124.95), is sitting out

Seat 4: Teh_MoUsE ($104.35)

Seat 5: onefingerortwo ($95)

Seat 6: guil_f ($154.35)

Teh_MoUsE posts the small blind of $0.50

onefingerortwo posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Jack of ClubsJack of Hearts

guil_f raises to $3.50

lrpoker calls $3.50

horryclutch folds

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE raises to $15

onefingerortwo folds

guil_f folds

lrpoker has 15 seconds left to act

lrpoker raises to $32

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE raises to $104.35, and is all in

 

Tråkigt att du också hade en dålig dag, första handen luktar överpar hela vägen och du är förmodligen slagen.

 

Andra handen var intressant med push på river, hade nog nöjt mig med syn ifall han satt på AK osv, tror han har svårt att släppa eventuellt TT QQ KK AA så vet inte om push är lönande? Dock kan det funka ibland, tror dock inte han foldar med tanke på hur han spelade handen. Tror tyvärr du är slagen där också :o, om han inte foldar sin AQ/AK. Men det känns som han har dig.

 

Sista handen är väl vanlig, antingen visar han upp AK AKs eller QQ KK AA. Dock kan spelet vara bra, då ganska många släpper QQ i sådana situationer. Så enda han kan ha för att syna dig är KK, AA om han är tight. Men själv hade jag foldat JJ redan efter repushen, i dem flesta fall ligger du under men med tanke på din read så kanske det var rätt? men jag hade foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det går halvdåligt med CG'et. Men det är väl rätt normala swings ändå, om du känner att du spelar som vanligt.

 

Agerar du ofta lika när du har en stark hand/har en medium/svag hand?

Ibland känner jag att man lätt bettar hårt med drag/medium-händer där man ofta ligger under om man blir synad, och sen beter sig annorlunda med verkligt starka händer.

 

I 88-handen känns det som han sitter på ett svagt ess, eller typ TT. Har han TT vinner vi nog om man bettar, men förlorar om den checkas ner. Esset lär han inte folda vid det här laget om man inte bettar riktigt mycket.

 

Jag tycker många händer blir svåra att analysera om man bara visar fram till flop/turn, förstår att det är av en anledning, och ibland är det ju bra. T ex om man vill ha gissningar på vad fi sitter med. Men många händer får nog alla ut mer av om man skriver ut hela handen, så folk kan analysera den i sin helhet.

Skriva ut en del av handen i vit text är ju ett altenativ, så man kan kolla om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelat 746 händer idag, blev ännu en dag i den äckliga liverpoolfärgen :-(Jag behöver seriösa råd om andra spelare som också spelar på FullTilt runt nivåerna .50/1 och 1/2. Har backat 3 dagar i rad och vet inte riktigt vad som är felet, visst gör jag ett par donkspel men ändå borde jag vara breakeven känns det som iaf. -$180 idag och jag mår faktiskt lite dåligt. Mitt psyke är på en väldigt låg nivå och det känns inte alls bra. Tror jag kommer ta en break på 3-4 dagar från cashgame. Ligger bara 4 inköp back på ~3500 händer så det är ingen katastrof det vet jag. Men det känns ändå inte bra. Well well , kasnke klonkar ngn turre istället de närmaste dagarna :roll: Verkar ju vara det ända jag klarar av...

 

Först av allt. Casha ut dina pengar från Full tilt. Även om NL100 spelare inte är världens bästa spelare, så är Full tilt totalt sönder grindat. Ett tips vore att testa något av; iPoker, Ongame eller Boss. Bra nätverk som alltid har action.

 

Vad har du för stats? Spelar du med poker tracker?

 

Kom ihåg att det viktiga inte är hur många inköp du har till en nivå, utan det viktigaste är att du slår nivån. Nu har du nog en för liten sample att utgå ifrån, men istället för att ta en brejk pga du backat på 743 händer, vilket är vad många spelar på en timma, så tycker jag att du ska spela in en video och lägga upp den. Eller drar du hem deuces cracked och card runners.

 

 

Har inte läst igenom din dagbok helt, men men.

 

Önskar dig lycka till!! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...