Gå till innehåll

Teh_MoUsE - NL100, lägger undan poker ett tag.


Teh_MoUsE

Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?

    • Du spelar NL100
    • Du spelar NL200
    • Du spelar NL400
    • Du spelar NL600 eller högre
    • Du är bust.


Recommended Posts

  • Svars 393
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter intressant. Det är väl bara att säga lycka till och följa hur det går!

 

6-7 timmar/dag när man har skola samtidigt låter saftigt, men inte alls omöjligt.

Att spela "hand för hand" tror jag är ett väldigt bra tankesätt.

 

Har inte kollat klart på filmen du gjorde, laptopen är inte hemma. Men kommentarer kommer!

 

Håller med om att rättstavningsprogramet i firefox är rätt snurrigt, om det är det du har. Men det är väl dom alla :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat nu en liten stund vad jag egentligen vill med pokern, om jag ska bli turnering eller cashgame spelare tex ? Ska jag satsa stenhård och kanske gå på pumpen eller ska jag spela lite då och då ngn timma/dag och allmänt spela när jag känner för det. Om jag ska satsa stenhårt så kräver det ju väldigt mycket, skola-mat-grind-träning-grind-sova. Där grind omfattar minst 6-7 timmar. Alla som blivit riktigt bra i pokern spelade ju 8-10h per dag och det är vad som krävs tror jag. Nu har jag ju skola med och kommer ha högst prioritet (hoppas jag :-) )

 

Projekt Uthållighet

 

Efter många tankegångar så har jag tänkt mig köra ett litet projekt som startar imorgon. Jag ska fram tills 31 Augusti spela minst 12.000 händer och spela minst 5h/dag för att försöka omvandla mig själv till en robot som bara nöter poker och påverkas inte något av resultatet utan gör vad magkänslan säger i varje hand. Just nu känns det som att jag inte vet vad jag ger mig in på men det är ett steg framåt för den lilla pokerspelaren i mig. Nu tänker kanske alla som multitablar att 12k händer är simpelt.

 

Men jag spelar bara 4bord och att snitta 2.000 händer per dag är väldigt mycket för mig. Eftersom jag halvseriöst satte upp ett mål i början av månaden som har gått åt skogen satsar jag helhjärtat på detta projekt istället.

 

Min största motståndare i ett sånt här projekt är mig själv och det är därför jag har det, jag vill bli bättre på alla mina svaga punkter som Disciplin, Fokus, Humöret osv. Det har gått ganska fort för mig redan att klättra men jag vill gärna högre men vet att det är mycket som krävs. Detta känns ovisst för tillfället och jag vet inte hur det kommer sluta men hoppas att jag kan känns mig nöjd när månaden är slut ! :-)

 

Jag kommer i pokerväg endast komma med resultat för dagen och någon kommentar om hur jag känner mig, blir tyvärr inga karameller (händer) för er att suga på. ;-) Nu är det bingen som gäller och uppstigning 6.45 för skolan.

 

Wish me Luck ! :-)

 

Edit: Är lite roligt hur rättstavningsprogrammet vill särskriva exakt alla ord som tex "sär skriva" :mrgreen:

 

GL musen, tror dock det kan bli tufft med skola/poker 5-6h om dagen, men vi får väl se.. :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...