Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Mini paus

 

+10$ wohooo, nä men det har gått fortsatt sjukt segt, sissta handen innan paus

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

BB: $26.30

UTG: $126.75

UTG+1: $8.50

MP1: $55.95

MP2: $48.75

CO: $9.25

BTN: $20.40

Hero (SB): $51.50

 

Pre-Flop: Adiamond.gif Aheartnormal.gif dealt to Hero (SB)

BB raises to $1, 5 folds, BTN raises to $2, Hero raises to $7, BB raises to $12, BTN folds, Hero raises to $51.50 and is All-In, BB calls $14.30 and is All-In

 

Flop: ($54.60) 3diamond.gif Tspadenormal.gif 6spadenormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Turn: ($54.60) Kclub.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

River: ($54.60) Jspadenormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $54.60 Pot ($2.70 Rake)

BB showed Qdiamond.gif Aclub.gif (a straight, Ten to Ace) and WON $52.15 (+$25.85 NET)

Hero showed Adiamond.gif Aheartnormal.gif (a pair of Aces) and LOST (-$26.30 NET)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fråga till himmelsdyk; Du skrev att du körde med två 20"-are men att du bara använde den ena till pokerborden. Hur ser det ut på den egentligen med 20-24 bord öppna?? Vore trevligt om du kunde infoga någon bild eller nå´t.

Gl mannen.

 

ser ut typ så här

 

 

 

bo.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 bord á 60 händer/timme = 1440 händer/timme

 

Vi säger att du ser flopp 20% = 288 händer/timme

 

Av dessa säger vi att du i snitt har 2 beslut 30% av gångerna (rimligt?) = ~86 händer/timme

 

Om dessa antaganden stämmer så betyder det att du tar 374 "aktiva" beslut i timmen, eller lite drygt 6 i minuten.

Du har ju också 1152 fold pre i timmen, lite drygt 19 i minuten.

 

Totalt alltså 25 actions i minuten. Nästan varannan sekund.

 

(nånting som behöver justeras i beräkningen?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 bord á 60 händer/timme = 1440 händer/timme

 

Vi säger att du ser flopp 20% = 288 händer/timme

 

Av dessa säger vi att du i snitt har 2 beslut 30% av gångerna (rimligt?) = ~86 händer/timme

 

Om dessa antaganden stämmer så betyder det att du tar 374 "aktiva" beslut i timmen, eller lite drygt 6 i minuten.

Du har ju också 1152 fold pre i timmen, lite drygt 19 i minuten.

 

Totalt alltså 25 actions i minuten. Nästan varannan sekund.

 

(nånting som behöver justeras i beräkningen?)

 

...hur många actions som kan tänkas missas i minuten :lol:

 

Det ser helt sjukt ut med 25 överlappande fönster. Varför inte använda båda skärmarna? Kan inte tänka mig att du hinner sitta och surfa och pillra med MSN på andra skärmen speciellt mycket :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en post på 2+2 om supermegamasstablea och de verkade ganska överens om att när man väl lärt sig spela med det är cascade det klart lättaste sättet att arrangera borden på. Antar man inte hinner hålla på och dra musen över två skärmar.

 

GL med projektet och hoppas det vänder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch, jag får ont i huvudet av att bara tänka tanken på +8 bord.

 

Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till.

 

...helt annat spel på $0.25/$0.50 NL, här finns det inte mycket att ta hänsyn till ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Shahin körde sin 75euro HU-SNG utmaning för 14 triljoner år sedan gick väl Heyjohan(?) in och lovade en Breitling/rolex/hauer(?) om han lyckades?

 

Kan någon fylla i detaljerna? Shahin skulle vinna en viss summa varje dag i 30 dagar?

 

EDIT: lycka till. Jag kräktes lite i munnen när jag såg skärminfernot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en post på 2+2 om supermegamasstablea och de verkade ganska överens om att när man väl lärt sig spela med det är cascade det klart lättaste sättet att arrangera borden på. Antar man inte hinner hålla på och dra musen över två skärmar.

 

GL med projektet och hoppas det vänder!

 

Ja, eller att lägga alla skärmar ovanpå varandra precis... så slipper man att föra musen över hela skärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller att lägga alla skärmar ovanpå varandra precis... så slipper man att föra musen över hela skärmen...

 

Som upplagt för missclick när ett nytt bord poppar upp :-P .

 

Förstår inte heller varför du inte använder bägge skärmarna, men om du är van vid det där kanske det är bättre för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Shahin körde sin 75euro HU-SNG utmaning för 14 triljoner år sedan gick väl Heyjohan(?) in och lovade en Breitling/rolex/hauer(?) om han lyckades?

 

Kan någon fylla i detaljerna? Shahin skulle vinna en viss summa varje dag i 30 dagar?

 

EDIT: lycka till. Jag kräktes lite i munnen när jag såg skärminfernot.

 

OT: Fick han klockan :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Fick han klockan :)?

 

Nej, han klarade inte sin utmaning (var väl +€1000 varje dag (midnatt till midnatt) i 12 dagar på €75 HU-SNG). Hade slagit vad med några (satsa 100k för att vinna 300k) att han skulle klara det.

 

Dock fick han väl en thailandsresa av Heypoker.

 

32 sidors läsning finns här (själva vadslagningen börjar på sidan 10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svar

 

princip alla jag sett på 2+2 som kört sådana här supergrindperioder backar rätt mkt. Du har inte funderat på att nöja dig med "bara" 250 000 händer och försöka plussa också?

 

Alltså skulle jag backa på dom här borden efter 450K händer slutar jag spela, helt seriöst. Det är bara en helt standard nersving med löjlig tajming hittills, om jag är ner 20+ inköp efter 50k+ händer börjar jag bli orolig.

 

Jag har spelat nästan 200k händer på dom här borden senaste året när jag "tränat" på att spela 20+ bord eller exprimenterat med olika spelstilar.

 

tidagare.jpg

 

 

Har du nåt såntdäringa program som autofoldar dåliga händer

 

Nä, men använder bettpot script och starsplaner som bla hjälper till att fylla på stacken.

 

Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till.

Idag 16:28

 

Det är ju det som är det fina med poker att det finns så många former att att alla kan hitta nått som passar, jag har spelat allt från HU till fullring, Omaha hilo till NLSnG. Mulititabla NLFullring N är det jag trivs bäst me och haft bäst långsiktiga resultat. jag gillar att ha beslut hela tiden, blir det dö tid tappar jag koncentrationen.

 

Alltså det är inte så att jag inför den här utmaningen helt plötsligt börjat spela fler bord än vanligt bara för att få in händer, det är så här jag spelar, bara att nu blir det lite längre och fler dagar på raken än vanligt.

 

Som upplagt för missclick när ett nytt bord poppar upp

 

Dom hoppar inte bara upp huller om buller utan ställs på kö och kommer i turordning efter du klickat på ett bord.

 

Tycker det är dags för någon Pokerstars-representant att kliva in och erbjuda något intressant om du klarar uppgiften

 

Vore fint men kommer inte hända, då skulle dom bli översvämmade med folk som vill ha nått för att göra något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...