himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Mini paus +10$ wohooo, nä men det har gått fortsatt sjukt segt, sissta handen innan paus Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players LeggoPoker.com - Hand History Converter BB: $26.30 UTG: $126.75 UTG+1: $8.50 MP1: $55.95 MP2: $48.75 CO: $9.25 BTN: $20.40 Hero (SB): $51.50 Pre-Flop: A A dealt to Hero (SB) BB raises to $1, 5 folds, BTN raises to $2, Hero raises to $7, BB raises to $12, BTN folds, Hero raises to $51.50 and is All-In, BB calls $14.30 and is All-In Flop: ($54.60) 3 T 6 (2 Players - 1 is All-In) Turn: ($54.60) K (2 Players - 1 is All-In) River: ($54.60) J (2 Players - 1 is All-In) Results: $54.60 Pot ($2.70 Rake) BB showed Q A (a straight, Ten to Ace) and WON $52.15 (+$25.85 NET) Hero showed A A (a pair of Aces) and LOST (-$26.30 NET) Citera
himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Fråga till himmelsdyk; Du skrev att du körde med två 20"-are men att du bara använde den ena till pokerborden. Hur ser det ut på den egentligen med 20-24 bord öppna?? Vore trevligt om du kunde infoga någon bild eller nå´t.Gl mannen. ser ut typ så här Citera
himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 antag att han lirar break even på månads basis Du har haft ett konto här i snart 2 år å det här är din första post gah Fast som det går nu är det iofs inte så dumt antagande, men jag är en vinnande poker spelare jag loooovar Citera
scar Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 ser ut typ så här Herregud, hur pallar du lira sådär? Citera
Pokerfejset Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Herregud, hur pallar du lira sådär? +1! fyfan va vidrigt Citera
Saint_Bjorn Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 24 bord á 60 händer/timme = 1440 händer/timme Vi säger att du ser flopp 20% = 288 händer/timme Av dessa säger vi att du i snitt har 2 beslut 30% av gångerna (rimligt?) = ~86 händer/timme Om dessa antaganden stämmer så betyder det att du tar 374 "aktiva" beslut i timmen, eller lite drygt 6 i minuten. Du har ju också 1152 fold pre i timmen, lite drygt 19 i minuten. Totalt alltså 25 actions i minuten. Nästan varannan sekund. (nånting som behöver justeras i beräkningen?) Citera
pele02 Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 24 bord á 60 händer/timme = 1440 händer/timme Vi säger att du ser flopp 20% = 288 händer/timme Av dessa säger vi att du i snitt har 2 beslut 30% av gångerna (rimligt?) = ~86 händer/timme Om dessa antaganden stämmer så betyder det att du tar 374 "aktiva" beslut i timmen, eller lite drygt 6 i minuten. Du har ju också 1152 fold pre i timmen, lite drygt 19 i minuten. Totalt alltså 25 actions i minuten. Nästan varannan sekund. (nånting som behöver justeras i beräkningen?) ...hur många actions som kan tänkas missas i minuten Det ser helt sjukt ut med 25 överlappande fönster. Varför inte använda båda skärmarna? Kan inte tänka mig att du hinner sitta och surfa och pillra med MSN på andra skärmen speciellt mycket Citera
Anderssson Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 usch, jag får ont i huvudet av att bara tänka tanken på +8 bord. Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till. Citera
Sunkii Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Läste en post på 2+2 om supermegamasstablea och de verkade ganska överens om att när man väl lärt sig spela med det är cascade det klart lättaste sättet att arrangera borden på. Antar man inte hinner hålla på och dra musen över två skärmar. GL med projektet och hoppas det vänder! Citera
himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Pass 2 avklarat Måste dra men snabb fakta 4000 händer -150 ligger nu typ minus 11 inköp sen utmaningen började..... kompis det går bra nu Citera
pele02 Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 usch, jag får ont i huvudet av att bara tänka tanken på +8 bord. Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till. ...helt annat spel på $0.25/$0.50 NL, här finns det inte mycket att ta hänsyn till Citera
Tottyville Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 usch, jag får ont i huvudet av att bara tänka tanken på +8 bord. Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till. Sssnark. Citera
_zed_ Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Har du nåt såntdäringa program som autofoldar dåliga händer? Citera
Othello Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 I princip alla jag sett på 2+2 som kört sådana här supergrindperioder backar rätt mkt. Du har inte funderat på att nöja dig med "bara" 250 000 händer och försöka plussa också? Citera
KingCosmoKramer Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 klonk? http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/48496-2x-dubbla-vpp-hela-veckan.html Citera
elvis77 Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Tycker det är dags för någon Pokerstars-representant att kliva in och erbjuda något intressant om du klarar uppgiften. Citera
bjornufknu Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Tycker det är dags för någon Pokerstars-representant att kliva in och erbjuda något intressant om du klarar uppgiften. +1 Citera
ah_derka Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 När Shahin körde sin 75euro HU-SNG utmaning för 14 triljoner år sedan gick väl Heyjohan(?) in och lovade en Breitling/rolex/hauer(?) om han lyckades? Kan någon fylla i detaljerna? Shahin skulle vinna en viss summa varje dag i 30 dagar? EDIT: lycka till. Jag kräktes lite i munnen när jag såg skärminfernot. Citera
Flesh2Flesh Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Läste en post på 2+2 om supermegamasstablea och de verkade ganska överens om att när man väl lärt sig spela med det är cascade det klart lättaste sättet att arrangera borden på. Antar man inte hinner hålla på och dra musen över två skärmar. GL med projektet och hoppas det vänder! Ja, eller att lägga alla skärmar ovanpå varandra precis... så slipper man att föra musen över hela skärmen... Citera
ProToss Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Tycker det är dags för någon Pokerstars-representant att kliva in och erbjuda något intressant om du klarar uppgiften. +2 Detta är ju sick. Citera
owster Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Ja, eller att lägga alla skärmar ovanpå varandra precis... så slipper man att föra musen över hela skärmen... Som upplagt för missclick när ett nytt bord poppar upp . Förstår inte heller varför du inte använder bägge skärmarna, men om du är van vid det där kanske det är bättre för dig. Citera
XaaL Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 När Shahin körde sin 75euro HU-SNG utmaning för 14 triljoner år sedan gick väl Heyjohan(?) in och lovade en Breitling/rolex/hauer(?) om han lyckades? Kan någon fylla i detaljerna? Shahin skulle vinna en viss summa varje dag i 30 dagar? EDIT: lycka till. Jag kräktes lite i munnen när jag såg skärminfernot. OT: Fick han klockan ? Citera
Ekenstar Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 OT: Fick han klockan ? Nej, han klarade inte sin utmaning (var väl +€1000 varje dag (midnatt till midnatt) i 12 dagar på €75 HU-SNG). Hade slagit vad med några (satsa 100k för att vinna 300k) att han skulle klara det. Dock fick han väl en thailandsresa av Heypoker. 32 sidors läsning finns här (själva vadslagningen börjar på sidan 10) Citera
himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Lite svar princip alla jag sett på 2+2 som kört sådana här supergrindperioder backar rätt mkt. Du har inte funderat på att nöja dig med "bara" 250 000 händer och försöka plussa också? Alltså skulle jag backa på dom här borden efter 450K händer slutar jag spela, helt seriöst. Det är bara en helt standard nersving med löjlig tajming hittills, om jag är ner 20+ inköp efter 50k+ händer börjar jag bli orolig. Jag har spelat nästan 200k händer på dom här borden senaste året när jag "tränat" på att spela 20+ bord eller exprimenterat med olika spelstilar. Har du nåt såntdäringa program som autofoldar dåliga händer Nä, men använder bettpot script och starsplaner som bla hjälper till att fylla på stacken. Poker ska vara avkoppling där man tar smarta genomtänkta beslut på varje gata, det finns ju hur mkt som helst man bör ta hänsyn till. Idag 16:28 Det är ju det som är det fina med poker att det finns så många former att att alla kan hitta nått som passar, jag har spelat allt från HU till fullring, Omaha hilo till NLSnG. Mulititabla NLFullring N är det jag trivs bäst me och haft bäst långsiktiga resultat. jag gillar att ha beslut hela tiden, blir det dö tid tappar jag koncentrationen. Alltså det är inte så att jag inför den här utmaningen helt plötsligt börjat spela fler bord än vanligt bara för att få in händer, det är så här jag spelar, bara att nu blir det lite längre och fler dagar på raken än vanligt. Som upplagt för missclick när ett nytt bord poppar upp Dom hoppar inte bara upp huller om buller utan ställs på kö och kommer i turordning efter du klickat på ett bord. Tycker det är dags för någon Pokerstars-representant att kliva in och erbjuda något intressant om du klarar uppgiften Vore fint men kommer inte hända, då skulle dom bli översvämmade med folk som vill ha nått för att göra något liknande. Citera
himmelsdyk Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Ok nu har jag tränat, käkat och hällt upp en kopp kaffe. Dag 2 Pass 3 Game on Citera
Recommended Posts