Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Haha, det var givetvis en missclick. Har inställningen att borden poppar upp när det är min tur (eftersom jag trots allt så gott som alltid surfar runt, lägger till låtar i spotify, msnar eller whatever) så skulle klicka på någon länk precis när bordet poppar upp. Händer väldigt sällan så risk vs reward är helt klart på min sida. =)

 

Två skärmar kan du väl unna dig? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Två skärmar kan du väl unna dig? :shock:

Mycket möjligt men tänkte vänta tills jag flyttar så att jag kan införskaffa grejer som passar in i lägenheten.

Visst ska du ha spons zums!

Lagt ner cg eller ska det tas upp snart igen? =)

 

Ligger helt på is för nu, fastnat stenhårt i turreträsket. Ska försöka snitta fyra pass i veckan, regga mig på pocketfives igen och försöka bli en fruktad turneringsgrinder.:roll:

 

 

 

 

 

Fullpass ikväll förhoppningsvis, here we go!:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ding! Kvällen såg väldigt mörk ut länge med någon enstaka itm i $20-turre och liknande men Stars räddade mig ikväll och lät mig vinna deras 55f 40k för $10,2k. =)

 

Kom till FT som 8/9 men var djup snittstack så hade ändå 30bb+ om jag inte missminner mig. Mycket fint kortsnitt på FT och jag gör väl inga jättestora moves som riskerar min plats i turneringen.

 

Får vinna en viktig och stor coin med 3 pers kvar, 77 vs AQ. Går strax därefter HU med 2,7M vs 700k men torskar flipp första handen med AQ vs 44. Fi var duktig Supernova och hade inte lust att diskutera deal. Vi vägde lite fram och tillbaka några händer efter det och 3betades i stort sett varje hand och 4betades all in var tredje i princip.

 

Får in det med A3 vs AK och jag förbereder mig för att jobba ikapp ett underläge men river skänker en 3a och jag får skämmigt plocka åt mig förstaplatsen.

 

 

 

Har en turnering kvar för kvällen, FTPs Fifty-Fifty där jag ligger 36/170 (precis itm) så ska försöka släpppa skammen efter utdragningen HU och slöspela sista turneringen framför South Park.:-)

 

 

 

Mycket nöjd med kvällens spel rakt igenom, behandlade mina stackar vid bordet väldigt eftertänksamt och gjorde inget ogenomtänkt. Det är en hand tidigt under kvällen som jag ångrar. Stars 100r så slår jag upp AQs från utg och 3betas av Backmanslivs från tidig MP, att han 3betar min utgraise tiltade mig lite att jag inte tänkte efter ordentligt och skeppade in. Snapas av AA. I efterhand var vi tillräckligt djupa för att enbart syna hans raise pre och kika flopp.

 

Reggat 18.00-03.30 vilket är standardpasset. Ska försöka snitta fyra pass i veckan, tror det kan bli tufft och jag måste verkligen anstränga mig för att hinna med det men tror det också kan vara nyttigt för mig och mitt spel att få in den volymen.

 

Sen träning imorgon (20.45-22.15) så skippar pokern och kanske lirar lite xbox efter det. Har ett roligt Fifa-race med en polare som alltid varit mycket bättre än mig (inte så konstigt eftersom han förmodligen spelat det 10x så mycket) men står bara 10-6 till honom så min insats är mycket stabil so far.

 

En intressant liten fotnot att lägga till är att han har vunnit 3/4 straffläggningar när våra matcher inte avgjorts efter fulltid och två förlängningskvartar vilket jag måste ge mig själv ännu lite mer beröm för. Ser fram emot morgondagens duster.:-)

 

Idag snubblade jag över en låt jag inte hört på evigheter, otroligt bra är den!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp kaffe!!

 

Nick på ftp? I'm on the rail!

 

fann ditt nick en sida bakåt! Du får hammna brevid isildur1 och cole south på rail listan! Inte dåligt det!

Tack så mycket, hedrande och alltid trevligt om någon har lust att kika. =)

Raz kan du förklara hur du förlorade side bettet när jag syna med QK

You dont make any sense.

I love you long time Raz, hugs Basse! //lovekid

You do make sense.

Stay tuned, kommer hända grejer snart...

 

Hände det nåt eller?

Tålamod är en dygd.:-)

 

 

 

Schysst kväll igår, satt och pratade och bara umgicks med ett gäng vänner och smådrack. Kom hem runt sextiden vilket är ett gott betyg. Träffade ett par nya människor vilket också alltid är intressant (även om dessa i sig inte gav världens mest intressanta förstaintryck:-)).

 

 

Idag har jag haft mångkamp med familjen, resultatet ska vi inte ens tala om men mot slutet kom jag och storebrorsan på skalet till en ny sport (var en av våra favoritsysslor som yngre, komma på nya olika sporter att tävla i). Det enda som behövs är en handbollsplan, tennisrack och tennisboll. Man får springa upp till halvlinjen och försöka slå bollen i mål. Motspelaren får använda kropp och racket för att stoppa bollen (får enbart rädda när han står i målgården).

 

Väldigt fartfyllt med kontringar och rusher. Tror man kan finslipa reglerna lite men som ett förstaförsök var det väldigt roligt och bra för konditionen.

 

 

 

Har även tillbringar några timmar på morgonen och nu med att läsa MTT-artiklar och liknande. Hittade den här som jag verkligen tycker toknitigt att folda i båda händerna, jag som är synstation eller håller ni med om att det är supernitigt?

 

http://www.pocketfives.com/poker-articles/online-poker-play-two-hands-of-no-limit-hold-em-4366295

 

 

 

Ska surfa runt i någon timme till innan det är dags att krypa till sängs. Samling 9.30 imorgon, inte varit tvungen att gå upp så tidigt på bra länge. Är pokersugen så kommer förmodligen köra ett saftigt pass imorgon när jag väl kommer hem (ska stanna kvar och titta på en dammatch och grejer först).

 

 

 

 

Måste posta den här låten igen.

 

 

Jag såg pengarna komma

jag såg pengarna gå

Jag såg dom öppna dörrar

jag såg dom stänga mitt hjärta för vinden

Så jag drog ett streck

och sa: aldrig mer

Jag bytte makt affärer kontakter

mot frihet och minnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seger! 20-32 och tre raka nu, bara fortsätta kötta så att streaken fortsätter. Låg under med 14-12 i halvtidsvilan men efter det spikade vår målvakt igen, anfallet stämde utmärkt och publikstödet var stort trots bortamatch (damerna spelade matchen innan). Säsongens roligaste match so far!:-D

 

Idag spelade jag 60min, sjukt nöjd med min insats men gjorde inte ett enda mål. Hur kommer det sig?

 

 

Gick upp 08 imorse så kommer krävas disciplin för att inte tappa fokus. Jag känner mig redan lite småtrött i ögonen men hjärnan är det full fläkt på, hoppas det håller i sig då jag är enormt spelsugen.

 

Missade Boss och deras 100k med 2min men i övrigt har jag hunnit med att regga allt och kommit till ro. Ikväll blir det åka av, vardagsgrinden har flutit på så fint att jag inte kan hoppas på annat än en kväll fylld av bra spel.

 

 

Lets go, gl all!:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har även tillbringar några timmar på morgonen och nu med att läsa MTT-artiklar och liknande. Hittade den här som jag verkligen tycker toknitigt att folda i båda händerna, jag som är synstation eller håller ni med om att det är supernitigt?

 

http://www.pocketfives.com/poker-articles/online-poker-play-two-hands-of-no-limit-hold-em-4366295

 

Fösta handen beror väl mkt på vad man har för reads osv, men jag hade aldrig foldat andra handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga ner redan nu, bryr mig knappt hur jag spelar. Är förmodligen en kombo av lyckorus från matchen, dålig uppladdning (springa in i sista stund och regga), för lite sömn samt dålig start med misslyckade bluffar och coolers.

 

 

Poker ska inte spelas om man inte spelar så bra man kan, usch!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar regga allt med fyra bord kvar för att dra iväg till en polare och lira fifa istället....

 

Bambambam. 4/275 i ipokers och 7/1064 i FTPs 150k, tilta mig.:-)

 

 

Blir förmodligen ett vardagspass imorgon när jag är utvilad och pigg. Ska se om jag kan 4-tabla hem en ding ikväll, ska försöka spewa alltför mycket även om fifa-suget ligger och gnager. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att allt som skrivs om poker i dagboken är en lögn, jag har själv aldrig spelat en hand poker utan det är en vän till mig som skickar grejer till mig. Jag gillar bara ha uppmärksamheten, jag har aldrig vunnit något på poker, tvärtom.:-(

 

 

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/58807-vi-har-en-mullvad-angivare-bland-oss-vad-tycker-vi-om-det.html

 

 

Två turrar kvar för kvällen (om jag nu hade kunnat spela söndagsturneringar, nu kan jag enbart drömma om det). 5/40 i Partys HR och 2/125 i ipokers 250k.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att allt som skrivs om poker i dagboken är en lögn, jag har själv aldrig spelat en hand poker utan det är en vän till mig som skickar grejer till mig. Jag gillar bara ha uppmärksamheten, jag har aldrig vunnit något på poker, tvärtom.:-(

 

 

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/58807-vi-har-en-mullvad-angivare-bland-oss-vad-tycker-vi-om-det.html

 

 

Två turrar kvar för kvällen (om jag nu hade kunnat spela söndagsturneringar, nu kan jag enbart drömma om det). 5/40 i Partys HR och 2/125 i ipokers 250k.

 

 

confirmed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att skeppa in smeten på river eller får man ta en tight syn?

 

FT i Partys HR.

***** Hand History for Game 8614913540 *****

NL Texas Hold'em $530 USD Buy-in Trny:48514180 Level:13 Blinds-Antes(2.000/4.000 -100) - Sunday, November 15, 19:29:41 EST 2009

Table $100K Gtd High Roller (1790192) Table #1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 9

Seat 7: Anabooola89 ( 95,857 )

Seat 1: BrandyBrandi ( 100,119 )

Seat 8: Godfatti ( 221,793 )

Seat 3: Pskov18 ( 30,586 )

Seat 5: StevoL_ ( 250,866 )

Seat 9: gizzyhardcor ( 119,117 )

Seat 6: improved1 ( 122,977 )

Seat 2: kidbrohiem ( 51,617 )

Seat 4: simpson555 ( 122,068 )

Trny:48514180 Level:13

Blinds-Antes(2.000/4.000 -100)

BrandyBrandi posts ante [100]

kidbrohiem posts ante [100]

Pskov18 posts ante [100]

simpson555 posts ante [100]

StevoL_ posts ante [100]

improved1 posts ante [100]

Anabooola89 posts ante [100]

Godfatti posts ante [100]

gizzyhardcor posts ante [100]

** Dealing down cards **

Dealt to Anabooola89 [ 8s As ]

StevoL_ folds

improved1 folds

Anabooola89 raises [9,270]

Godfatti folds

gizzyhardcor folds

BrandyBrandi folds

kidbrohiem folds

Pskov18 folds

simpson555 calls [5,270]

** Dealing Flop ** [ 4c, 6c, 4h ]

simpson555 checks

Anabooola89 checks

** Dealing Turn ** [ 5h ]

simpson555 bets [11,500]

Anabooola89 calls [11,500]

** Dealing River ** [ 7h ]

simpson555 bets [25,000]

Anabooola89 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att allt som skrivs om poker i dagboken är en lögn, jag har själv aldrig spelat en hand poker utan det är en vän till mig som skickar grejer till mig. Jag gillar bara ha uppmärksamheten, jag har aldrig vunnit något på poker, tvärtom.:-(

 

 

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/58807-vi-har-en-mullvad-angivare-bland-oss-vad-tycker-vi-om-det.html

 

 

Två turrar kvar för kvällen (om jag nu hade kunnat spela söndagsturneringar, nu kan jag enbart drömma om det). 5/40 i Partys HR och 2/125 i ipokers 250k.

 

 

 

Jag gillar dig ändå :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du var målvakt? stort lycka till ikväll!

Meh, helt rätt.:-( I mitt liv har jag stått i ett handbollsmål totalt 30min (tisdagens träning) men alla våra tre målvakter var borta så jag fick ta på mig det ärofyllda uppdraget. Utan suspensoar givetvis.

Fösta handen beror väl mkt på vad man har för reads osv, men jag hade aldrig foldat andra handen.

Härligt med lite medhåll, jag snapar av båda illa kvickt.:-)

confirmed

Ty!

Jag gillar dig ändå :h:

And ty! =)

 

GL till din vän då!

Han tackar så mycket!;-)

 

 

JJ vs AK gav "mig" en fjärdeplats i Partys HR för $8k. Lyckades flippa ut både Eisen och Sumpas, ber om ursäkt för det.

 

Kom även 23a i ipokers 250k för $1,6k så med tanke på hur jättekort pass "jag" körde idag blev det rejält gröna siffror. Förtjänar det dock inte alls, spelade inte alls på topp och tröttheten gjorde att "jag" kände mig oberörd av resultaten vid bordet (vilket kan vara bra om man har lätt för att tilta, men "jag" tappar bara taggning).

 

En som förtjänar en grön dag mer: Emilio_15

 

 

 

Lutar åt grind imorgon, då mer utvilad. Ska även hinna med ett löppass/promenad samt lite sysslor innan läggdags.

 

Nu blir det förmodligen fifa eller kanske titta på:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...