Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Internet lade ner i 20min, var djupt i 3-4 stycken men när jag kom tillbaka var jag både semishort och tiltad. :-(

 

 

Kan fortfarande rädda kvällen men vågar inte regga längre ifall internet dör igen, twistervarning utanför.

 

6 turrar kvar, annars blir det misärkväll med tanke på att jag bustade som 8e i en step6 också. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lugnat ner mig lite, har varit en jobbig kväll pokermässigt av flertalet anledningar men kände att skulle kunna lägga mig nöjd ändå när jag faktiskt gick bra i några så BANG lägger internet ner. Kändes som att bita i en blöt yllevante.

 

Vill tacka två goda vänner. Den ena som hoppade in i sin bil mitt i natten och körde hit för att försöka hjälpa mig få igång nätet. Den andra som jag ringde och väckte för stand in tills mitt internet kom tillbaka (som precis rullant runt i sänghalmen och nu var mitt uppe i efterspelet, skulle kunna betala för att se hur han avbryter och rusar till datorn för min skull, tack :h:).

 

 

Lite trist att lägga ner nu då jag missar både Wednesday Quarter samt FTOPS #1 men kanske är klokt ändå med tanke på hur resultatorienterad jag har varit hela kvällen.

 

 

Nu släpper jag det här och fokuserar på de sista turrarna, livet är ju trots allt något underbart så man kan inte sitta och vara tiltad.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11a i Stars 50k, $1k i tröstpris. :-(

 

Känns fortfarande som att jag lär mig mer och mer för varje spelpass, gjorde ett par dåliga spel idag som kostade mig mer än det smakade idag men i det långa loppet kommer lärdomen av misstagen ge mer.

 

Har hittat vissa nycklar i mitt spel som känns riktigt bra, slutet av 09 ska bli intressant. Känner på mig att det kommer bli en fin avslutning på året. =)

 

 

Nu ska jag spela klart sista turren framför lite Southpark. Bokar backet idag men fick ett par småcashes och reggade lite kortare än planerat så blev inte superfarligt ändå. Det är väl stepsen som drog iväg och är fortfarande lite bitter över resultatet i step6 (UKIPT-Galway där 1-3 får paket och 4-5 får $2,1k) men spelade in över 3k VPP så fick något för besväret ändå + har två step5 liggandes.

 

 

Imorgon blir det sportspelsmaraton på dagen. Blivit utmanad i fifa, nhl och tennis så blir förmodligen många timmars nördande framför xboxet. Handbollsträning på kvällen och eventuellt fortsatt sportspelande efter det.

 

Nästa spelpass kanske blir så sent som måndag. Har sen bortamatch på söndag och räknar med att komma hem runt 22 = no grind).

 

Fyra raka turneringsdagar är över. Tappade fokus stundtals och vet med mig att jag gjorde en del onödiga moves men när jag spelade på topp är jag otroligt nöjd med mitt spel, som jag skrev tidigare: Jag tror på en fin avslutning med mycket grind i nov+dec. =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat enbart sista turren ett par timmar nu, det här kan nog vara sjukaste i pokerväg jag har varit med om (till min egen fördel åtminstone:rolleyes:)

 

 

 

Full Tilt Poker Game #15804533394: $33,000 Guarantee (1r+1a) (114724036), Table 10 - 600/1200 Ante 150 - No Limit Hold'em - 0:02:25 ET - 2009/11/05

Seat 1: villus (65,778)

Seat 3: apestyles (60,928)

Seat 4: guicoruja (34,516)

Seat 5: Anabooola (57,901)

Seat 6: kiko1515 (53,644)

Seat 7: kice32 (99,589)

Seat 8: elitewrestla (33,840)

Seat 9: gboro780 (6,021)

villus antes 150

apestyles antes 150

guicoruja antes 150

Anabooola antes 150

kiko1515 antes 150

kice32 antes 150

elitewrestla antes 150

gboro780 antes 150

guicoruja posts the small blind of 600

Anabooola posts the big blind of 1,200

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsQueen of Hearts

kiko1515 folds

kice32 raises to 2,675

elitewrestla folds

gboro780 folds

villus folds

apestyles has 15 seconds left to act

apestyles folds

guicoruja has 15 seconds left to act

guicoruja folds

Anabooola calls 1,475

*** FLOP *** 10 of Hearts8 of Hearts6 of Diamonds

Anabooola checks

kice32 bets 4,025

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 4,025

*** TURN *** 10 of Hearts8 of Hearts6 of DiamondsKing of Clubs

Anabooola checks

kice32 has 15 seconds left to act

kice32 bets 8,900

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola raises to 51,051, and is all in

kice32 calls 42,151

Anabooola shows Jack of DiamondsQueen of Hearts

kice32 shows 8 of Diamonds8 of Spades

*** RIVER *** 10 of Hearts8 of Hearts6 of DiamondsKing of Clubs9 of Diamonds

Anabooola shows a straight, King high

kice32 shows three of a kind, Eights

Anabooola wins the pot (117,302) with a straight, King high

*** SUMMARY ***

Total pot 117,302 | Rake 0

Board: 10 of Hearts8 of Hearts6 of DiamondsKing of Clubs9 of Diamonds

Seat 1: villus folded before the Flop

Seat 3: apestyles (button) folded before the Flop

Seat 4: guicoruja (small blind) folded before the Flop

Seat 5: Anabooola (big blind) showed Jack of DiamondsQueen of Hearts and won (117,302) with a straight, King high

Seat 6: kiko1515 folded before the Flop

Seat 7: kice32 showed 8 of Diamonds8 of Spades and lost with three of a kind, Eights

Seat 8: elitewrestla folded before the Flop

Seat 9: gboro780 folded before the Flop

 

 

Full Tilt Poker Game #15804819383: $33,000 Guarantee (1r+1a) (114724036), Table 10 - 800/1600 Ante 200 - No Limit Hold'em - 0:20:09 ET - 2009/11/05

Seat 1: villus (139,862)

Seat 3: apestyles (54,608)

Seat 4: guicoruja (48,693)

Seat 5: Anabooola (51,267)

Seat 6: Avril Sharapova (49,226)

Seat 7: kice32 (58,794)

Seat 8: elitewrestla (89,620)

Seat 9: sup625_00 (160,805)

villus antes 200

apestyles antes 200

guicoruja antes 200

Anabooola antes 200

Avril Sharapova antes 200

kice32 antes 200

elitewrestla antes 200

sup625_00 antes 200

guicoruja posts the small blind of 800

Anabooola posts the big blind of 1,600

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola King of ClubsQueen of Diamonds

Avril Sharapova folds

kice32 has 15 seconds left to act

kice32 raises to 3,975

elitewrestla folds

sup625_00 folds

villus folds

apestyles folds

guicoruja folds

Anabooola calls 2,375

*** FLOP *** 10 of Diamonds9 of Spades3 of Diamonds

Anabooola checks

kice32 has 15 seconds left to act

kice32 bets 5,000

Anabooola calls 5,000

*** TURN *** 10 of Diamonds9 of Spades3 of DiamondsQueen of Spades

Anabooola checks

kice32 bets 49,619, and is all in

Anabooola calls 42,092, and is all in

kice32 shows 9 of Diamonds9 of Hearts

Anabooola shows King of ClubsQueen of Diamonds

Uncalled bet of 7,527 returned to kice32

*** RIVER *** 10 of Diamonds9 of Spades3 of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds

kice32 shows three of a kind, Nines

Anabooola shows a straight, King high

Anabooola wins the pot (104,534) with a straight, King high

*** SUMMARY ***

Total pot 104,534 | Rake 0

Board: 10 of Diamonds9 of Spades3 of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds

Seat 1: villus folded before the Flop

Seat 3: apestyles (button) folded before the Flop

Seat 4: guicoruja (small blind) folded before the Flop

Seat 5: Anabooola (big blind) showed King of ClubsQueen of Diamonds and won (104,534) with a straight, King high

Seat 6: Avril Sharapova folded before the Flop

Seat 7: kice32 showed 9 of Diamonds9 of Hearts and lost with three of a kind, Nines

Seat 8: elitewrestla folded before the Flop

Seat 9: sup625_00 folded before the Flop

 

 

 

5/26 men många regs kvar så fältet är ganska tufft (bland annat är vår allas eisen kvar), jobba! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust på coin för chiptvåa. Ute som 15e man, $1k som tröst. Nu får eisen se till att skeppa den istället! =)

 

Full Tilt Poker Game #15805463186: $33,000 Guarantee (1r+1a) (114724036), Table 20 - 1400/2800 Ante 350 - No Limit Hold'em - 1:05:08 ET - 2009/11/05

Seat 1: JohnnyBelow (52,426)

Seat 2: ckingusc (110,804)

Seat 3: Gettin Daize (176,278)

Seat 4: Anabooola (137,848)

Seat 5: eisenhower1 (127,693)

Seat 7: thebirdman84 (198,964)

Seat 8: lcky4leafclover (158,334)

JohnnyBelow antes 350

ckingusc antes 350

Gettin Daize antes 350

Anabooola antes 350

eisenhower1 antes 350

thebirdman84 antes 350

lcky4leafclover antes 350

JohnnyBelow posts the small blind of 1,400

ckingusc posts the big blind of 2,800

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of Hearts10 of Hearts

Gettin Daize folds

Anabooola raises to 6,370

eisenhower1 folds

thebirdman84 calls 6,370

lcky4leafclover folds

eisenhower1: !

JohnnyBelow has 15 seconds left to act

JohnnyBelow folds

ckingusc folds

*** FLOP *** 7 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola bets 10,270

thebirdman84 raises to 24,999

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola raises to 131,128, and is all in

thebirdman84 calls 106,129

Anabooola shows Jack of Hearts10 of Hearts

thebirdman84 shows 7 of Spades5 of Spades

*** TURN *** 7 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs2 of Spades

*** RIVER *** 7 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs2 of SpadesJack of Diamonds

Anabooola shows a pair of Jacks

thebirdman84 shows two pair, Sevens and Fives

thebirdman84 wins the pot (281,646) with two pair, Sevens and Fives

*** SUMMARY ***

Total pot 281,646 | Rake 0

Board: 7 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs2 of SpadesJack of Diamonds

Seat 1: JohnnyBelow (small blind) folded before the Flop

Seat 2: ckingusc (big blind) folded before the Flop

Seat 3: Gettin Daize folded before the Flop

Seat 4: Anabooola showed Jack of Hearts10 of Hearts and lost with a pair of Jacks

Seat 5: eisenhower1 folded before the Flop

Seat 7: thebirdman84 showed 7 of Spades5 of Spades and won (281,646) with two pair, Sevens and Fives

Seat 8: lcky4leafclover (button) folded before the Flop

 

 

Reggade till FTPs Turbo Fiddy också ($117 superturbo) som precis blev itm. 70 pers kvar med snittstack på 10bb, jobba! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tennisspel? Virtua?

Topspin 2 tror jag det hette. Var lite enformigt men ska testas fler gånger.

 

 

 

 

Käkade en ost&skinksallad med ett par vänner på lokala haket innan spelkvällen. Fick i mig nästan hela men på cykelturen mot polarn så blev jag illamående av mätthet och tvingades leka bulimiker för att få bort det värsta. Tidigare har jag fortfarande varit hungrig efter att ha ätit den salladen. Tror jag måste lugna mig lite med viktminskandet, tappat 10kg på ganska exakt en månad nu vilket är på tok för mycket på så kort tid. Mår fortfarande toppenbra men vet hur jag har förmåga att pressa mig hårdare och hårdare så måste vara försiktig att inte psyket tar över och skippar kroppens varningssignaler.

 

Ska försöka öka på mängden jag äter något, lite klurigt att hitta den rätta balansen. Måste lova mig att inte tänja gränserna för mycket hursom.

 

Så, nu har jag fått det på svart och vitt för mig själv. =)

 

 

 

 

Är helt otroligt spelsugen, känns som på den gamla goda tiden när man precis börjat spela poker och faktiskt blev glad av pokertankar. Har funderingar på att skippa morgondagens festligheter i nyttighetlockdownens anda och grinda men får se hur det blir då ett lindrigt straff för denna synd är spöstraff och hatad i några dagar.

 

 

 

Tittade på gamla klipp från Bullen innan läggdags, supernöt!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say whaaaaat!?:shock:

Du om någon vet vilket fläskberg jag varit senaste två åren.:-P

Hoppas för dig det är iaf 4kg vätska, men tappa så mycket är ändå heeelt stört och du borde verkligen öka på maten lite ja!

Hur viktminskningen är fördelad har jag ingen aning om men säkert är det mycket vätska. Ska som sagt försöka öka matintaget och se hur det artar sig, tror snittminsking på 1kg/månad fram till och med maj skulle vara ganska lagom för min kropp.

Vafan zumme är inte du aktiv handbollsspelare? Kan aldrig vara bra med ett sånt dropp samtidigt som man tränar

Nu har jag väl iofs mer att plocka bort än de flesta random aktiva idrottare. Är omkring 1.85-1.90 och låg på 103,6kg på peaken och då var det långt ifrån enbart muskler så att säga. Tror viktminskningen enbart kommer göra mig gott i det långa loppet eftersom det blir mindre för mig att släpa runt på planen. Sedan att det är osunt att droppa som jag har gjort är jag medveten om men eftersom jag inte gjort några radikala förändringar tycker jag inte att jag ska få alltför mycket skäll. :-)

Ändrad kost(annan vätskebalans) och hålla glykogennivåerna nere med mkt kardio så kan man ju gå ner sick mycket temporärt, bör vara en ganska stor del av degen sas

Kosten i sig har jag inte ändrat enorm mycket på. Jag har absolut ätit mindre och mer sällan men själva födan i sig är hyfsat oförändrad. Har väl iofs mycket gratis eftersom jag alltid och numera omedvetet tar det nyttigare alternativet. Grovt bröd, mycket grönsaker, lite sås och sådana larvigheter.;-) Men nog har jag skippat den där pizzan varannan vecka och dragit ner på alkoholhelgerna och som sagt kört på kardio.

 

 

Men oroa er inte, idag åt jag en tallrik hallon samt tre grova mackor till frukost och ska nu till lunch/middag äta tacos så blir rejält med föda en dag som denna då jag bara körde lite yogaliknande övningar.8-)

 

Skippar dock flaskhalsen och njuter framför kvällens turneringar istället, inlett mycket stabilt första 30min med enbart en misslyckad 3barrel som jag dock ansåg vara väldigt välspelad. Kommer nog nöta på fram till 05-snåret om jag känner mig fokuserad eftersom jag inte gärna missar FTPs Friday Night Fight + att jag har haft otroligt grindsug sedan dubbelvinsten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till idag kaffet!

Tack, kul att du läser här. Men se till att uppdatera dagboken oftare! =) Railade FT i 30r igår, gg.

Sick brevfilm. Skulle vara kul att höra vad bullen svarade. :lol:

 

Och givetvis ett stort plusett på mendieta!

Haha, det är ingen riktigt bara så du vet (tror jag:oops:).:-)

 

TYVM!

 

 

Hade 20+ bord ett tag och hängde inte alls med, måste se till att det aldrig blir så igen eftersom jag timeade ut hela tiden och tappade massvis med koncentration och spelade allmänt dåligt. Aldrig mer!

 

Nu har det lugnat sig och har två FT i småturrar, hoppas på dubbelseger igen! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fruktansvärt bra låtar dessa två. Båda två berör enda in i själen på nåt sätt. Kul att du posta dom.

=)

 

 

Fyra i Partys 10k för $900.

 

Seger i FTPs 19,5k 109f för $6,2k och jag är garanterat grönt för dagen även om jag reggar till 05 som planerat. Riktigt skönt! =) Råkade missclicka i avgörande handen så att det blev en miniraise på en dragig bräda istället för push men smeten åkte in på turn ändå så hann knappt påbörja med svordomarna.

 

 

Nu är det bara att nollställa hjärnan och fortsätta grinda på som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Zumsar:)

Tack för railen! =)

Riktigt fina resultat på sistone i denna dagboken, WP! keep up the good work! :-)

Ty, har ju inte varit några större turrar som har klonkats men att få plocka de där förstaplatserna gör gott för pokersjälvförtroendet och gör som sagt att man slipper de röda siffrorna.

 

 

Blev ett tredje finalbord för kvällen, Stars 25k 1r1a turbo men bustade som 9a redan innan jag hann spela en enda hand på FT. Någon på andra bordet med mindre stack måste bustat samma hand. Knapp skeppar över blindsen (täcker oss) och jag synar från BB med 12bb med A8s men knappen hade hittat AQ-monstret. Fick $1,5k som tröst.

 

 

Nu när antalet bord ligger på bekväma 6-10st är det alldeles perfekt tempo. Jag hinner småsurfa lite, tänka igenom varje beslut ordentligt, upptäcka om det finns aggrotomtar/supernits vid borden, koppla av och helt enkelt gilla läget. =)

 

 

Känner fortfarande starkt grindsug så reggar i ytterligare 3h som planerat. Ett par bubblor i skrivande stund, vore trevligt med ännu ett FT (varit bortskämd med det i november:oops:).

 

 

GO ante i FTOPS!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...