Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De verkar vara sevärda alltså, toppen! =)

 

Tar det som en fråga :) Tyckte bara poker var så jävla tråkigt på senaste tiden och vill inte fastna i det här stadiet i livet, börjar ju faktiskt bli vuxen på riktigt snart tror jag. Ska försöka satsa på något jag älskar att göra och vill syssla med i resten av livet istället, förhoppningsvis inom musik. Dags att släppa drömmen om några pokermiljoner som ändå alltid var ganska avlägset och återvända till verkligheten (hur verklighetsförankrat det nu är att vilja bli rockstjärna :roll:). Måhända får jag upp suget igen, det rycker redan lite ibland, men det blir nog mer sporadiskt, klonkar man något blir det bonus.

 

Kan ju inte lämna pf när jag ändå redan gjort en miljon inlägg.

 

Ta vara på din talang och casha in for life nu!

Tack, mycket bra svar och låter som ett genomtänkt och klolt beslut. Har själv funderingar i liknande banor men samtidigt så har jag nu senaste tiden börjat utnyttja friheten som pokern ger lite annorlunde vilket gör att jag tror jag tuffar vidare lite till. Den som lever får se, tack igen. =)

 

 

Hittade för en gångs skull en hand som jag tycker är intressant. Nu är det en 30r så ska väl inte överanalyseras alltför mycket men gillar inte alls spoten. 60 pers kvar, 40 är itm och average kring 30k.

 

Full Tilt Poker Game #15756163297: $23,500 Guarantee (Rebuy) (115334008), Table 36 - 400/800 Ante 100 - No Limit Hold'em - 20:12:25 ET - 2009/11/02

Seat 1: gkap13 (32,021)

Seat 2: kid_brohiem (44,085)

Seat 3: Anabooola (26,731)

Seat 4: Gregorious4 (27,521)

Seat 6: SVL51 (18,091)

Seat 7: johny9 (51,040)

Seat 8: Razkaz5 (125,028)

Seat 9: jbodman (9,586)

gkap13 antes 100

kid_brohiem antes 100

Anabooola antes 100

Gregorious4 antes 100

SVL51 antes 100

johny9 antes 100

Razkaz5 antes 100

jbodman antes 100

Razkaz5 posts the small blind of 400

jbodman posts the big blind of 800

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of ClubsJack of Spades

gkap13 folds

kid_brohiem folds

Anabooola raises to 1,870

Gregorious4 calls 1,870

SVL51 calls 1,870

johny9 folds

Razkaz5 folds

jbodman folds

*** FLOP *** 10 of Spades5 of Clubs3 of Hearts

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets 4,080

Gregorious4 calls 4,080

SVL51 raises to 16,121, and is all in

Anabooola ?

 

 

 

Hittade ytterligare ett FT på Party idag i en 10k turbo där jag till sist slutade fyra efter flippbust för CL, $1k för det. Semibubblade också FT i FTPs $55 Superturbo för $500. Vet inte hur mycket jag har köpt in mig för men slutar iaf grönt, två raka och november har inletts riktigt trevligt.

 

Två turrar kvar innan jag är klar för kvällen, en liten där jag är semishort och en 30r där jag ligger 3/41. Nu blir det Dexter och Californication i bakgrunden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn 8-)

8-)

Snyggt, grattis! Grymt bra spelat :-)

Tack, måste säga att jag är sjukt nöjd med mitt spel från 18 pers och neråt. Spelade bara den turren och en annan så kunde lägga allt fokus på den, pausade till och med serien vid sidan av för att spela så gott jag kunde. Jättetack för railen! =)

 

 

Blev ett tredje FT för dagen, denna gång på FTPs 30r. Var sjukt veka spelare vilket passade perfekt för min del, kunde steala jättemycket och plocka hem det mesta med CB eller liknande små trix.

 

Med fyra pers kvar hade jag mer marker än de tre andra tillsammans och lyckades hålla i ledningen till målgången, en deal kom aldrig på fråga eftersom jag ansåg mig ha fin edge mot de övriga. En trevlig svensk kom tvåa, gg.

 

Galet skönt att spelet på FT lossnade och att jag slapp den vanliga uppförsbacken jag brukar uppleva mot slutet.:-)

 

Fick $8k för kalaset så cashat för $13k vilket jag inte kan vara annat än jättenöjd med såhär på en vardag.

 

 

Nu blir det Dexter och sängen efter det. Handbollsträning imorgon så ingen grind då. Två raka gröna dagar + dagens två segrar har gett blodad tand, om inget speciellt dyker upp på onsdag blir det nog mysgrind.

 

Good night!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora skavsår från allt promenerande så skippar handbollsträning idag och morgondagens samt torsdagens promenad så att jag kan köra på torsdagens handbollsträning. Blir nog ett hårt fyspass imorgon för att kompensera. =)

 

 

Kom på att jag lovat mig själv att skicka 1000kr anonymt till en barndomsvän om jag vann en turre, det ska styras imorgon. Måste komma en ny morot för nästa turneringsseger (fick bland annat 1000kr-tipset tidigare i dagoken vilket var ett toppentips), förslag välkomnas varmt!

 

Ikväll blir det turneringsgrind!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till vinsterna!

Ty! =)

blir det 2 nya mobiler nu? :mrgreen:

Kanske försöker få min att hålla två gånger så länge istället, jag är ofta oförsiktig med materiella grejer och tar ganska lätt på om något går sönder. Fått många fina minnen tack vare detta, speciellt att skippa saker för att vara varsam om sina kläder är både korkat och en synd i mina ögon.:-)

Grattis och tycker det ser ut som att du trots allt måste ställa in med knektarna.

Ty, jag synade och han som synade floppbeten la sig. Pusharen hade AT så denna gången gick det vägen men egentligen: Vad ska de ha?

 

En sån här?

 

Grattis till de fina klonkarna!

Såg inte alls tokig ut men orkar inte vänta ett par månader till på ny mobil (tillräckligt med de plågsamma veckor jag redan spenderat).

 

Tack!

en sån här

Kan nån kan canon!

Jag köpte mina första mobil för 4 år sen. :-D

Använde inte mobil innan gymnasietiden. Använde också jeans för första gången på reguljär basis först i gymnasiet. Lärde mig klockan ordentligt först i fyran.

 

Jag har många lik i garderoben.:oops:

1% av nästa turrevinst grindar du på kiva.org för?

Tack för förslaget, ska läsa på lite mer om det men första intrycket jag fick var väl inte exakt vad jag är ute efter. Vill ha något på ett mer personligt plan men kan inte sätta fingret på exakt vad.

töntigt. döda den bara, liksom.

Karma.

 

 

 

 

Ett finalbord för dagen men väl där stupade jag först av alla. FTPs 50k turbo där jag skeppar in 9bb med A4s från CO men synas av knappen som sitter på A9. Rolig turre som det alltid smäller i, synd bara att inte tura i ett par potter till.:-) Fick iaf $1,4k vilket lindrar backet något. Kom även 18 i Partys 10k där jag låg riktigt bra till men en beat och två flipps satte stopp för djupare placering, $400 där.

 

 

Slaskade en bunt steps mot slutet, kände att jag inte riktigt hade ICM-tänket i ryggmärgen längre men ska fortsätta nöta dem för att klara Supernova innan årets slut. Har omkring 20k kvar. Gick uselt men höll mig till step3 och några step4 så blev inte så blodigt tror jag.

 

 

 

Har två turrar kvar, långt kvar i båda men tror inte jag orkar med fler steps så lutar mig nog tillbaka och kikar serier. =)

 

Imorgon blir det förmodligen fjärde raka turneringspasset, det sjuka är att jag redan nu ser fram emot det :shock:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringsgrind ikväll, är ordentligt spelsugen. Kört lite steps som uppvärmning och jag börjar komma in i ICM-tänket igen och bara gjort ett fåtal uppenbara felspel.

 

Kommer lägga om kvällens turneringspass lite. Skippar Ongames turrar, spelar inte starsturrar med lägre inköp än $50 och kanske även skippar ett par av FTPs mindre. Anledningen till detta är för att få plats att slänga in steps, kommer nog fortsätta nöta med att köpa in i step3 men skippa att köpa in i step4 för annat än med tickets (slaskar lite step2 tidiga kvällar/sena nätter då antalet bord tillåter). Är så otroligt lätt att gå "BE" i step3 eftersom placering 3-5 ger step3-ticket och att inte placera sig så högt kan nästan vara svårt ibland mot hjärndöda som tror att ICM är en snabbmatskedja.

 

Kommer så gott som garanterat regga till 04-05 någonting om jag inte verkligen springer in i väggen eftersom FTP har ett ljuvligt FTOPS #1 $1M 6-handed med ett inköp på $216 som startar 03. =)

 

 

Kanske uppdaterar om jag går djupt i något om jag har tid och övervinner rädslan för jinxen. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Very nice song från en very nice grupp.

 

Min favorit är dock

 

Hittade dock inget annat än akustisk/live version på tuben.

Sweet, ty!

 

 

Mycket imponerande spel av ett sitepro (R Romanello).

 

Full Tilt Poker Game #15794238307: $60,000 Guarantee (113502464), Table 37 - 25/50 - No Limit Hold'em - 15:41:18 ET - 2009/11/04

Seat 1: Anabooola (5,000)

Seat 2: R Romanello (650)

Seat 3: foldismyhobby (3,280)

Seat 4: carrotwheels (2,755)

Seat 5: Wretchy (2,715)

Seat 6: Gags30 (2,580)

Seat 7: pitelayS (3,075)

Seat 8: TwinMSU (3,430)

Seat 9: Raised By Jews (3,760)

Anabooola posts the small blind of 25

R Romanello posts the big blind of 50

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 10 of SpadesAce of Clubs

foldismyhobby folds

carrotwheels folds

Wretchy folds

Gags30 raises to 150

pitelayS folds

TwinMSU folds

Raised By Jews folds

Anabooola calls 125

R Romanello raises to 300

Gags30 has 15 seconds left to act

Gags30 calls 150

Anabooola calls 150

*** FLOP *** 3 of SpadesAce of Diamonds8 of Spades

Anabooola checks

R Romanello bets 350, and is all in

Gags30 calls 350

Anabooola calls 350

*** TURN *** 3 of SpadesAce of Diamonds8 of Spades2 of Spades

Anabooola checks

Gags30 checks

*** RIVER *** 3 of SpadesAce of Diamonds8 of Spades2 of Spades9 of Spades

Anabooola checks

Gags30 bets 950

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 950

*** SHOW DOWN ***

Gags30 shows King of DiamondsKing of Hearts a pair of Kings

Anabooola shows 10 of SpadesAce of Clubs a flush, Ten high

Anabooola wins the side pot (1,900) with a flush, Ten high

R Romanello mucks

Anabooola wins the main pot (1,950) with a flush, Ten high

*** SUMMARY ***

Total pot 3,850 Main pot 1,950. Side pot 1,900. | Rake 0

Board: 3 of SpadesAce of Diamonds8 of Spades2 of Spades9 of Spades

Seat 1: Anabooola (small blind) showed 10 of SpadesAce of Clubs and won (3,850) with a flush, Ten high

Seat 2: R Romanello (big blind) mucked 7 of Hearts6 of Diamonds - Ace Nine high

Seat 3: foldismyhobby didn't bet (folded)

Seat 4: carrotwheels didn't bet (folded)

Seat 5: Wretchy didn't bet (folded)

Seat 6: Gags30 showed King of DiamondsKing of Hearts and lost with a pair of Kings

Seat 7: pitelayS didn't bet (folded)

Seat 8: TwinMSU didn't bet (folded)

Seat 9: Raised By Jews (button) didn't bet (folded)

 

 

 

 

 

De högre stepsen har gått uruselt ikväll, tror jag tar ett par timmars break från dem och fokuserar på turneringarna (som inte heller riktigt flyter på men långt kvar på natten och jag är nöjd med spelet, lite för löst kanske). =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De högre stepsen har gått uruselt ikväll, tror jag tar ett par timmars break från dem och fokuserar på turneringarna (som inte heller riktigt flyter på men långt kvar på natten och jag är nöjd med spelet, lite för löst kanske). =)

Tar tillbaka det där och kör nog igång stepsen igen. Fick vinna sista step5 men så fort den stängdes ner tog pokergudarna upp släggan och misshandlade doomswitchknappen i alla turrar. Kan vara de tätaste beatsen jag varit med om, alltid något. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...