Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ska du städa en timme varje dag?

Icke, men låtit städandet ligga i träda ett tag nu så har en del att beta av.

Kan bara fantisera om vad väldigt lovande innebär för Mr KaffeDopp?

 

Ang. telefonumret, just do it. :-)

Haha, har ju inte ditt nummer. =/

Angående filosofifrågan hittar man som vanligt svaret i Batman Begins.

Den borde jag se igen. Såg den precis när den kom ut med halvkass kvalitet, vad tiden går fort.

sfobv för många millar på kontot :)

Jag är väldigt långt ifrån ath, men förr eller senare dingas det! =)

 

 

Vill sig inte riktigt. Bästa placering so far är en fjärdeplats i en 9k turbo på ongame (snittstack på 5bb typ). Torskar JJ vs QQ för monsterCL på FT. Fick $800 för den placeringen.

 

12a i en 50cubed på FTP, AK vs AQ för CL med 18 pers kvar. 19e i en 60k på FTP. En handfull itms i småturrar på Stars.

 

Väldigt nöjd med spelet ikväll, tappar alltid en del fokus 4h-6h men har varit snäppet mer skärpt åtminstone.

 

 

Reggar i 1h till, letar ding!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljuva livet som turneringsgrinder, 13h vid borden och tokbust. Var iaf riktigt kul att grinda första 5h-7h när jag spelade som bäst och vann fler flippar än jag torskade. Kom semideep i mycket men långt ifrån BE.

 

Får se hur helgen ser ut, inte helt omöjligt att jag leker eremit och kör turregrind fredag, lördag och söndag.

 

 

Nu är jag riktigt trött, var ett bra tag sedan jag hade såhär tunga ögonlock sist. Nu ska jag sova gott, max 9h! =)

 

Hittade inte den här låten på youtube, nöt för att somna in till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara fantisera om vad väldigt lovande innebär för Mr KaffeDopp?

 

Ang. telefonumret, just do it. :-)

 

+ 1 på butabi!

 

--

 

Visst är det lättare sagt än gjort att bara just do it. För det undermedvetna så lyckas tankarna om vad som kommer hända EFTER samtalet att krypa upp på en som en kortare badrun period efter att man postat resultat på forum :mrgreen:

 

Men jag har tex senaste året/n börjat just do it. För jag vill aldrig mer, trots att det är oundvikligt, känna eller tänka; "Tänk om...". Då gäller det beslut likt den du beskriver när det gäller andra människor och inte att man erbjuds heroin på en fest och säger; "fuck it, vill inte ångra mig.. just do it".

 

Det verkar som att du grämmer dig över vad som hände med den första tjejkompisen. Du förklarade aldrig riktigt dina känslor och idag har ni ingen kontakt. Även om förklara dina känslor i vissa fall kan innebära att ni tappar kontakten en kortare period så kommer ni alltid att hitta tillbaka till varandra. Det kanske är vad som händer nu? Du kommer till insikt om flera händelser i livet och ödets riktiga ton ringer högt på dörren(ödet, din väg?) och just den här gången går det inte att undvika

 

Jag tycker att du ska plocka fram mobilen nu när du läser det här.. tänk inte; "Varför säger Shahin så för".. gör det bara. Notera.. du ska bara läsa och följa det här, TÄNK INTE VARFÖR. Gå över någon av tjejernas namn, spelar ingen roll vilken av dem (din baller dela med dig ffs :oops:), ring upp dem... du ska fortfarande inte tänak varför. Och när de svarar ska du såklart vara lika artig som du alltid är.. sedan går du bara rak på sak och förklarar hur du tycker och känner. Hur det än går är det alltid bättre att försöka och misslyckas än att inte ha gjort det alls och spendera resten av livet med tanken; "Tänk om...".

 

Tror att flera kan känna igen sig när det kommer till "Tänk om...". Det kan gälla allt ifrån något man inte sa till en förlorad vän, en donna man tyckt om eller tom en pokerhand där man ångrar sig att man inte gjorde om sin hand till en bluff på river då man kan få en stor del av hans range som har din hand slagen att folda river osv osv.

 

Häromdagen gjorde jag något som jag tidigare hade skjutit upp. Jag tog ett beslut som kan innebära ett nytt kapitel i mitt liv. En väldigt bra sådan... eller så blir det kanske inte av alls. Skillnaden mellan Shahin som skjöt upp grejer och Shahin idag är att jag om 10 år kommer vakna med ett gott samvete och veta att jag tog chansen och inte har något att ångra mig över.

 

Bläsch nu vart det här långt och kommer säkert få ris men kändes som rätt tillfälle och till rätt person att skriva till!

 

Ha det bra Rasmus. Önskar dig all lycka och framgång i livet :)

 

edit: sorry för sugig svenska :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1 på butabi!

 

--

 

Häromdagen gjorde jag något som jag tidigare hade skjutit upp. Jag tog ett beslut som kan innebära ett nytt kapitel i mitt liv. En väldigt bra sådan... eller så blir det kanske inte av alls. Skillnaden mellan Shahin som skjöt upp grejer och Shahin idag är att jag om 10 år kommer vakna med ett gott samvete och veta att jag tog chansen och inte har något att ångra mig över.

 

 

Fråga du ut Ulaf på dejt igen?

 

 

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(

 

Iofs, det jag ångrar mest i mina små eskapader med kvinnor är det jag gjorde och önskar att jag inte hade gjort, till exempel berätta för mycket =/. Det var iofs tjejer man tyckte om och inte tvärtom. Då gör man precis rätt saker verkar det som :(

 

Gud fuckar med oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Ah: Sova max 9h. - 6h

 

:Ah: Städa 1h. - Börjar arta sig!

 

:Ah: Boka klippningstid. - Se morgondagens dagsmål.

 

:Ah: Ringa banken och höra vad det är för fel på kontot. - Verkar lösa sig utan probs.

 

:As: Läsa 1h innan läggdags. - Ska lägga mig och göra det när jag postat det här.

 

 

 

Tungt att det inte gick hela vägen, såg rätt bra ut i några där ett tag, jobba in klonken i helgen istället :)

Ty, NHL-klonken antar jag att du menar! =)

Shahin skriver något som kommer påverka mig och alla människor jag möter i livets långa resa

Skrev först ett långt svar men blev en del personliga grejer så skickade det som ett email istället, kika inboxen.

 

Jag kan inte tacka dig nog. Att du tar dig tid, ork och klokhet att hjälpa mig är tecken på ett varmt hjärta.

 

IRL är nöten, om alla i sällskapet som sitter och snackar är bekväma med folket och stämningen omkring dem.

 

Tack igen Shahin, lust att vara otrogen med ulaf någon gång? (eller kanske dubbeldejt rent av, jag är man nog åt två;-))

 

:(

 

Iofs, det jag ångrar mest i mina små eskapader med kvinnor är det jag gjorde och önskar att jag inte hade gjort, till exempel berätta för mycket =/. Det var iofs tjejer man tyckte om och inte tvärtom. Då gör man precis rätt saker verkar det som :(

 

Gud fuckar med oss.

Var glad att du träffar dessa tjejer du tycker om, jag letar fortfarande efter någon som kan fånga och krossa mitt hjärta för första gången.:-)

 

 

 

Fredag imorgon så kommer inte ha alltför mycket tid. Blir kanske innebandy och bastu tidig kväll för att efter det bege mig till ett par vänner för chillkväll.

 

:As: Ta mig till klippningen, 12.

 

:As: Städa 1h.

 

:As: Boka tid för synundersökning.

 

:As: Bära med mig en bok under dagen för att läsa under dötid.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga du ut Ulaf på dejt igen?

 

:lol: wp

 

Gud fuckar med oss.

 

Måste leka svår obv :oops:

 

susha snart?

 

Tack igen Shahin, lust att vara otrogen med ulaf någon gång? (eller kanske dubbeldejt rent av, jag är man nog åt två;-))

 

Lungt m8! Ska läsa igenom mail och svara snart :mrgreen:

 

Haha ja det vore riktigt kul. The more the merrier:mrgreen:

 

glgl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Ah: Ta mig till klippningen, 12. - Easy game.

 

:Ah: Städa 1h.

 

:Ah: Boka tid för synundersökning. - Fick tid direkt, perfekt syn. =)

 

:Ah: Bära med mig en bok under dagen för att läsa under dötid. - Läser en intressant bok om marknadsföring/övertalningsförmåga. Är fint uppgbyggd med en bra blandning mellan undersökningar, anekdoter och ren fakta.

 

 

Ikväll bänkar jag mig framför turneringar eftersom jag har match imorgon. Har inlett med att göra tre misslyckade bluffar i nystartade turrar, i alla tre har FI träffat nötriver som gör att de kan syna. Så mina tre turrar som startade 19 bustades inom loppet av 30min, inte illa pinkat.:-)

 

 

Kommer nog regga fram till 21.30 ET eftersom FTP har en smaskig superturbo 21 + vi har samling så sent som 16 imorgon, såvida spelsuget finns och att jag fortsätter bluffa som en gud.:rolleyes:

 

 

 

Bara lyssnat på IMs senare verk men den här från deras första skiva (?) var inte alls tokig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka gå på synundersökning med perfekt syn. :-P

Behövde intyget för att få ta körkort, ska äntligen ta tag i det. =)

 

 

Funderar på att lägga ner reggandet, lyssna på lite bra musik och läsa en god bok istället. Samtidigt är jag inte direkt osugen på att lira så jag borde väl nöta på egentligen. Lutar åt att jag fortsätter spela, är ju trots allt i lockdownmode.

 

Kallt i det mesta bortsett från Stars 100r där jag har på mig ledarmössan 2h in. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde intyget för att få ta körkort, ska äntligen ta tag i det. =)

 

 

Funderar på att lägga ner reggandet, lyssna på lite bra musik och läsa en god bok istället. Samtidigt är jag inte direkt osugen på att lira så jag borde väl nöta på egentligen. Lutar åt att jag fortsätter spela, är ju trots allt i lockdownmode.

 

Kallt i det mesta bortsett från Stars 100r där jag har på mig ledarmössan 2h in. =)

allin!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allin!!!!

Fold...=/

 

 

Slutar regga och spelar av turrarna jag har uppe, har ändå reggat 19-22.30 vilket inte är fy skam med tanke på att det är lördag och allt (brukar inte spela alls). Är fortfarande bra med i 100r där jag ligger 4a med omkring 100 pers kvar, torskade en 1,5avg med AT vs AJ SB vs button men annars har de allra flesta potter gått min väg.

 

Dagens enda lyckade 3barrel:

 

PokerStars Game #34450239469: Tournament #207770506, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XI (400/800) - 2009/10/24 16:54:45 ET

Table '207770506 38' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Bandano (45377 in chips)

Seat 2: shinerrr (32095 in chips)

Seat 3: AnaBooola (36825 in chips)

Seat 4: Blom21 (4264 in chips)

Seat 5: boca2004 (13170 in chips)

Seat 6: COC11 (39555 in chips)

Seat 7: badbeatman06 (30529 in chips)

Seat 8: AMAK316 (19369 in chips)

Bandano: posts the ante 75

shinerrr: posts the ante 75

AnaBooola: posts the ante 75

Blom21: posts the ante 75

boca2004: posts the ante 75

COC11: posts the ante 75

badbeatman06: posts the ante 75

AMAK316: posts the ante 75

boca2004: posts small blind 400

COC11: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Jack of DiamondsAce of Diamonds

badbeatman06: raises 1220 to 2020

AMAK316: folds

Bandano: folds

shinerrr: folds

AnaBooola: calls 2020

Blom21: folds

boca2004: folds

COC11: calls 1220

*** FLOP *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds

a$$ou is connected

COC11: checks

badbeatman06: checks

AnaBooola: bets 3875

COC11: calls 3875

badbeatman06: folds

*** TURN *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades

COC11: checks

AnaBooola: bets 6480

COC11: calls 6480

*** RIVER *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades6 of Hearts

COC11: checks

AnaBooola: bets 24375 and is all-in

COC11: folds

Uncalled bet (24375) returned to AnaBooola

AnaBooola collected 27770 from pot

AnaBooola: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 27770 | Rake 0

Board 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades6 of Hearts

Seat 1: Bandano folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: shinerrr folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: AnaBooola collected (27770)

Seat 4: Blom21 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: boca2004 (small blind) folded before Flop

Seat 6: COC11 (big blind) folded on the River

Seat 7: badbeatman06 folded on the Flop

Seat 8: AMAK316 folded before Flop (didn't bet)

 

 

Jag vet inte vad snittsannolikheten att slippa en match i HU-turrar (beror såklart på antalet reggade) men jag är sinnessjukt run good i att slippa första matchen, det brukar dock hjälpa föga.

 

 

13 turrar kvar, lets klonk!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold...=/

 

 

Slutar regga och spelar av turrarna jag har uppe, har ändå reggat 19-22.30 vilket inte är fy skam med tanke på att det är lördag och allt (brukar inte spela alls). Är fortfarande bra med i 100r där jag ligger 4a med omkring 100 pers kvar, torskade en 1,5avg med AT vs AJ SB vs button men annars har de allra flesta potter gått min väg.

 

Dagens enda lyckade 3barrel:

 

PokerStars Game #34450239469: Tournament #207770506, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XI (400/800) - 2009/10/24 16:54:45 ET

Table '207770506 38' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Bandano (45377 in chips)

Seat 2: shinerrr (32095 in chips)

Seat 3: AnaBooola (36825 in chips)

Seat 4: Blom21 (4264 in chips)

Seat 5: boca2004 (13170 in chips)

Seat 6: COC11 (39555 in chips)

Seat 7: badbeatman06 (30529 in chips)

Seat 8: AMAK316 (19369 in chips)

Bandano: posts the ante 75

shinerrr: posts the ante 75

AnaBooola: posts the ante 75

Blom21: posts the ante 75

boca2004: posts the ante 75

COC11: posts the ante 75

badbeatman06: posts the ante 75

AMAK316: posts the ante 75

boca2004: posts small blind 400

COC11: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Jack of DiamondsAce of Diamonds

badbeatman06: raises 1220 to 2020

AMAK316: folds

Bandano: folds

shinerrr: folds

AnaBooola: calls 2020

Blom21: folds

boca2004: folds

COC11: calls 1220

*** FLOP *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds

a$$ou is connected

COC11: checks

badbeatman06: checks

AnaBooola: bets 3875

COC11: calls 3875

badbeatman06: folds

*** TURN *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades

COC11: checks

AnaBooola: bets 6480

COC11: calls 6480

*** RIVER *** 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades6 of Hearts

COC11: checks

AnaBooola: bets 24375 and is all-in

COC11: folds

Uncalled bet (24375) returned to AnaBooola

AnaBooola collected 27770 from pot

AnaBooola: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 27770 | Rake 0

Board 2 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds7 of Spades6 of Hearts

Seat 1: Bandano folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: shinerrr folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: AnaBooola collected (27770)

Seat 4: Blom21 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: boca2004 (small blind) folded before Flop

Seat 6: COC11 (big blind) folded on the River

Seat 7: badbeatman06 folded on the Flop

Seat 8: AMAK316 folded before Flop (didn't bet)

 

 

Jag vet inte vad snittsannolikheten att slippa en match i HU-turrar (beror såklart på antalet reggade) men jag är sinnessjukt run good i att slippa första matchen, det brukar dock hjälpa föga.

 

 

13 turrar kvar, lets klonk!:-)

heja kaffedopparn

mvh fluagna, zera ocjh xheckraise.

 

NÄMEN TJENA ERA JÄVLA FYLLON *HICK*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heja kaffedopparn

mvh fluagna, zera ocjh xheckraise.

Ty, varför är inte jag bjuden? :cry:

 

 

Tre raka flipptorskar i Stars 100r, alla tre stora. Ute som 32a för $900. Leder dock FTPs 100r men långt kvar till itm där. En match kvar innnan itm i FTPs HU-turre också.

 

Två andra skräpturrar kvar också, sedan är misären över.:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är duktig, tänkande reg. Tror att han har koll på att jag vet vad jag gör men inte helt säker (jag känner igen de flesta turneringsregs som inte enbart kör söndagspassen men vet inte om andra gör det). Jag har inte bråkat jättemycket med honom men 3betade handen innan och han vek.

 

Average på runt 16k och 100 pers kvar, 36 är itm.

 

Jag gillar mitt spel i handen men blev anklagad för spew (:-)), tankar?

 

Full Tilt Poker Game #15558074831: $23,500 Guarantee (Rebuy) (113892239), Table 17 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 19:20:50 ET - 2009/10/24

Seat 1: Anabooola (21,266)

Seat 2: RAMALHO (13,050)

Seat 3: hollisterpmp (13,428)

Seat 4: kacper88 (2,823)

Seat 5: Schlicker1337 (18,375)

Seat 6: GrinderMJ (15,305)

Seat 7: YoungSupremacy (17,397)

Seat 8: ecolico (2,728)

Seat 9: Ghostflush (13,521)

Anabooola antes 50

RAMALHO antes 50

hollisterpmp antes 50

kacper88 antes 50

Schlicker1337 antes 50

GrinderMJ antes 50

YoungSupremacy antes 50

ecolico antes 50

Ghostflush antes 50

hollisterpmp posts the small blind of 200

kacper88 posts the big blind of 400

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola King of DiamondsQueen of Clubs

Schlicker1337 folds

GrinderMJ folds

YoungSupremacy raises to 975

ecolico folds

Ghostflush calls 975

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola raises to 2,845

RAMALHO folds

hollisterpmp folds

kacper88 folds

YoungSupremacy has 15 seconds left to act

YoungSupremacy has requested TIME

YoungSupremacy raises to 17,347, and is all in

Ghostflush has 15 seconds left to act

Ghostflush folds

Anabooola calls 14,502

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...