Gå till innehåll

Söndagsfreezeout Cosmopol


Hittapengarna

Recommended Posts

Tvärbrant struktur.

Info finns på hemsida:

 

Nybörjarturnering No Limit Freezeout 500/1000 buy in Start chips: 2500

Level Blinds Time

1 25-50 20 min

2 50-100 20 min

3 75-150 20 min

4 100-200 20 min

5 150-300 20 min

6 200-400 20 min

Chip race 25´s

7 300-600 20 min

8 400-800 20 min

9 600-1200 20 min

10 800-1600 20 min

11 1000-2000 20 min

12 1500-3000 20 min

13 2000-4000 20 min

14 3000-6000 20 min

15 5000-10000 20 min

16 7000-15000 ** min

 

prisfördelning beror på antal startande. Ett tips är att det inte blir fullt, EM-final samtidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns TV på Cosmopol också... Funderar själv på att spela söndagens freezout. Var där i söndags och blev 14:e efter grym utdragning runner-runner-flush mot den som till slut blev fyra. Enda trösten i bedrövelsen är att det var en kompis.

 

Rätt kul avkoppling, men visst är det en ryslig struktur. Det gäller att vinna ett par 50/50-situationer om man ska ha någon som helst chans på finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat den här 2 gånger, 3:a (4.800:-) respektive 10:a (bubblade). Vid full turnering, normalt 80 spelare, är första pris 15.200:- och 9 betalda placeringar.

 

Som sagt strukturen är väldigt tuff och om jag kommer ihåg rätt så blir det ungefär 20 händer per nivå. Pga av strukturen så blir det väldigt mycket AI pre flop efter ca 90 minuters spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var där i söndags de visade spanien-italien på väggen i "stora salen" tv-na i barer t ex i pokerroom funkade inte utan visade bara stillbilder...

utan ljud där de visade på väggen... beställ bord och sitt och käka samtidigt ,så såg man bäst annars var ljuskronorna i vägen...

 

vem kom 4??? fem var väl peruanen eller vad han var .. den långhårige ngt tursamme och aggressive getlemannen....

och topp tre kommer jag ihåg...

 

var första gången för mig också...kusinen från landet...

salig blandning av folk... kändes som turneringen bara var förspel inför cashgametför många av de inblandade... väldigt blandad nivå på spelet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var där i söndags de visade spanien-italien på väggen i "stora salen" tv-na i barer t ex i pokerroom funkade inte utan visade bara stillbilder...

utan ljud där de visade på väggen... beställ bord och sitt och käka samtidigt ,så såg man bäst annars var ljuskronorna i vägen...

 

vem kom 4??? fem var väl peruanen eller vad han var .. den långhårige ngt tursamme och aggressive getlemannen....

och topp tre kommer jag ihåg...

 

var första gången för mig också...kusinen från landet...

salig blandning av folk... kändes som turneringen bara var förspel inför cashgametför många av de inblandade... väldigt blandad nivå på spelet..

 

Fyra kom Micke som slog ut mig med runner-runner-flush. Dessutom fyrdubblade han upp vid ett tidigare tillfälle med två bord kvar med TT mot KK, QQ och AK, när det kom en T på floppen. Han var visst chipleader inför finalbordet och åkte ut med typ Q2o när i stort sett alla kvarvarande var allin. Peruanen kommer jag ihåg. Jesus.

 

Var det du som vann?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade precis på tågtider och upptäckte att det var ju ingen idé.. Bor i Västerås, och den sista man kan tänka sig, går redan 22.07...

Går det bra för någon av oss, så kanske man blir kvar ett tag..

 

 

Finns det något bra ställe att parkera i närheten??

Hur länge brukar turneringarna hålla på ungefär??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man provat det då...

 

Blev en 16:e plats i varje fall...

 

Bättre det än 79:e, som min skjuts åkte ut på...

Stackarn fick vänta några timmar..

 

Roligt folk vid de flesta borden, och ganska bra dealers..

Kommer bli en ny snart igen..

 

 

Hur gick det för er andra????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...