Gå till innehåll

Malware. DBUX!!!!


Fjonkan

Recommended Posts

Tjoo! Nytt virus igen :P Denna gången i PT2 exe filen, så jag kan inte använda programmet, utan den filen och jag har provat installera om. Men Norton upptäcker det direkt. Någon som vet hur jag får bort Trojanen ?

 

mvh filip

 

lol... du har ett virus efter de andra? dags och formatera och kolla efter säkerheten på hela systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen aning va det är med den infon du ger

 

har du laglig pt, hämtad från orginal sajten? ... kanske false positive(kolla PT forumet ifall andra har samma problem).

 

- skicka upp smittade filen till http://www.virustotal.com/sv/ posta länken till resultatet

- posta HJT log... kanske nån ser nåt fel...

 

btw: det finns då ingen pt2.exe fil i min installation av pt(ptrack2.exe och pt2gt.exe finns)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen aning va det är med den infon du ger

 

har du laglig pt, hämtad från orginal sajten? ... kanske false positive(kolla PT forumet ifall andra har samma problem).

 

- skicka upp smittade filen till http://www.virustotal.com/sv/ posta länken till resultatet

- posta HJT log... kanske nån ser nåt fel...

 

btw: det finns då ingen pt2.exe fil i min installation av pt

 

Jag vet jag satt också och letade efter filen men hittade den inte. Nej min version är inte laglig, kan det bero på de ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet jag satt också och letade efter filen men hittade den inte. Nej min version är inte laglig, kan det bero på de ?

 

 

vad vore bättre sätt att komma åt pokerspelares konton än att ha malware i verktyg som man vet pokerspelare använder och lägga ut på olika fildelnings sajter? :D vet inte, men det verkar ju misstänkt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en solklar formatering av datorn, om du vill vara säker från framtida hijack problem. Eftersom du hämtat progget från en icke säker källa så får man lida pinn ;-)

Em hyrdator går självklart att formatera om, du som hyranvändare har support (ingår i avtalet) så slå en pling imorgon. Om jag var du skulle jag inte spela poker förrän det är omformaterat och klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , jag avinstallerade PT och försökte installera det igen men när jag ska trycka på ikonen så kommer den berömda ficklampan upp och det står typ pt2.exe finns inte "bläddra" el "avbryt".

 

hur gör jag om jag vill spara saker om jag ska formatera om, såsom bilder osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , jag avinstallerade PT och försökte installera det igen men när jag ska trycka på ikonen så kommer den berömda ficklampan upp och det står typ pt2.exe finns inte "bläddra" el "avbryt".

 

hur gör jag om jag vill spara saker om jag ska formatera om, såsom bilder osv..

 

 

meeen? du försöker väl inte installera den "smittade olagliga" versionen igen?

 

jag hittar då ingen info om dbux på google, annat än att det lagts till signaturfilen på norman kan du skcicka länken var du hittade progget kan jag kolla en snabbis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee men alltså jag tankade från pokertrackers hemsida men det funkar inte ändå.

 

För övrigt så var det ptrack2.exe filen som var smittad, jag som skrev fel. för övrigt hittar den i alla fall inte i PT mappen

 

 

eh? är du pårökt? nu går jag och kollar på Battlestar Galactica.... :evil:

 

verktyg hos norman för redan smittade filer och system:

http://www.norman.com/Virus/Virus_removal_tools/24789/

 

...får återkomma imorron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur man vågar använda annat än lagliga ok progs till poker, har själv skaffat en dator som endast spelar poker typ.

 

living on the edge :)

 

finns dock pirat prog som är okej gäller bara att ha lite koll. Mycket handlar ju vilken nivå man lirar ingen orkar robba en NL20 lirare tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

living on the edge :)

 

finns dock pirat prog som är okej gäller bara att ha lite koll. Mycket handlar ju vilken nivå man lirar ingen orkar robba en NL20 lirare tex.

 

Att bara tänka att man inte har nåt av värde är inte riktigt sant....

-lagringsutrymme, bandbredd, göra sig själv osynlig genom din dator, del av botnet, skicka spam... osv

 

bryr man sig inte kan det gå så där:

En felinställd dator - ett förstört liv

http://www.idg.se/2.1085/1.169328

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...