jonash72 Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/102458 "Vidare föreslår utredningen att regeringen ger Svenska Spel tillstånd att samarbeta med statskontrollerade, nationella spelbolag i andra länder... " Vilken soppa....I princip, om nu bolagen (dvs SvenskaSpel och övriga) kortsluter SwePof som anser sig ha rätten till "PokerSM" så kommer SwePof aldrig kunna köra PokerSM? Vill ju till att SwePof håller sig god vän med "nationella spelbolag i andra länder" så inte dem kör över SwePof. Och då kommer följdaktligen denna fråga: vilka affärsmässiga relationer har medlemmarna i styrelsen i SwePof med "nationella spelbolag i andra länder"? DEN vill jag ha svar på!! /Jonas Citera
Ignatius Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 "Vidare föreslår utredningen att regeringen ger Svenska Spel tillstånd att samarbeta med statskontrollerade, nationella spelbolag i andra länder... " Drogs inte just den biten tillbaka typ dagen efter den dök upp? (Fattar för övrigt inte vad folk i den här och andra trådar får ut av sitt skyttegravskrig mot svepof. Att styrelsen inte vill svara på alla frågor, speiciellt inte elaka, på ett internetforum är ju ganska självklart och ngt som man kan observera i alla andra organisationer också.) Citera
Peder Månsson Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 "Vidare föreslår utredningen att regeringen ger Svenska Spel tillstånd att samarbeta med statskontrollerade, nationella spelbolag i andra länder... " Vilken soppa....I princip, om nu bolagen (dvs SvenskaSpel och övriga) kortsluter SwePof som anser sig ha rätten till "PokerSM" så kommer SwePof aldrig kunna köra PokerSM? Vill ju till att SwePof håller sig god vän med "nationella spelbolag i andra länder" så inte dem kör över SwePof. Och då kommer följdaktligen denna fråga: vilka affärsmässiga relationer har medlemmarna i styrelsen i SwePof med "nationella spelbolag i andra länder"? DEN vill jag ha svar på!! /Jonas Ingen mycket, mer än eget spelande på ett flertal sajter, efter att Micke lämnat styrelsen. En annan styrelsemedlem har ett eventbolag som naturligtvis ibland jobbar med olika spelbolag. Duu utelämnade för övrigt ett ord i din fråga "statskontrollerade", vilket ytterst få bolag är. Jag är övertygad om att en klar majoritet av samtliga spelbolag är och kommer kommer förbli positiva till Svenska Pokerförbundet. Citera
Peder Månsson Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Birgitta, anledningen att jag skrev en lista var den att jag anser att med så få styrelsemedlemar kan man INTE driva alla de frågorna parallellt som jag listade. Det har ni varken resurser eller tid till som organisationen ser ut idag - eller hur? Däremot ser jag att samtliga punkter mycket väl är frågor som en styrelse för pokern BÖR syssla med förr eller senare. Och det finns fler. Att driva "sina kära" ämnen är sällan en speciellt bra arbetsmodell för en styrelse måste jag tyvärr säga - och då har jag i åtanke pokerförbundets speciella uppdrag. Det bir alldeles för spretigt om medlemmarna i styrelsen drar sina egna ämnen. Någon form av arbetsagenda måste finnas, därför tänkte jag efterfråga den. Men, vi kan vända på det om du vill; vilka ämnen driver isåfall styrelsens medlemar just nu? Finns protokoll att läsa från styrelsemöten? /Jonas Skall utförligt på denna fråga när jag kommer hem från semestern, om cirka 2 veckor. Citera
LappRoffe Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Drogs inte just den biten tillbaka typ dagen efter den dök upp? (Fattar för övrigt inte vad folk i den här och andra trådar får ut av sitt skyttegravskrig mot svepof. Att styrelsen inte vill svara på alla frågor, speiciellt inte elaka, på ett internetforum är ju ganska självklart och ngt som man kan observera i alla andra organisationer också.) När Svepof själva går ut med "elaka" profetior om att s.k. "oseriösa" aktörer ska rensas ut från marknaden, är det väl inte mer än rätt att man svarar på lite "elaka" frågor också? Ett förbund som försöker agera snut, är aldrig lyckat. Tyvärr har Svepof ända från början försökt att agera som en maktfaktor, istället för att agera som en förtroendevald administration. Men va faan, vi säkrar ju några arbetstillfällen... Citera
Recommended Posts