jason Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Ber om ursäkt om detta är gammal info?? Såg följande text på 2+2, Detta borde väl betyda att Pokerstars numera är skattefritt? Eller är jag helt ute och seglar? We did indeed previously have our servers in the Kahnawake reserve and were regulated by them. However we have relocated our servers and of course our license to the Isle of Man (UK). PokerStars now holds its license with the Isle of Man Gambling Supervision Commission. Citera
Ekenstar Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Ber om ursäkt om detta är gammal info?? Såg följande text på 2+2, Detta borde väl betyda att Pokerstars numera är skattefritt? Eller är jag helt ute och seglar? We did indeed previously have our servers in the Kahnawake reserve and were regulated by them. However we have relocated our servers and of course our license to the Isle of Man (UK). PokerStars now holds its license with the Isle of Man Gambling Supervision Commission. Det var länge sen de flyttade dit och nej, det är inte skattefritt. Isle of Man (som förvisso tillhör Storbritannien) är inte med i EU. Citera
pokerpewe Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Isle of Man tillhör varken Storbrittanien eller EU så ej skattefritt im afraid Citera
Akumila Postad 14 Juni , 2008 Rapport Postad 14 Juni , 2008 Isle of Man tillhör varken Storbrittanien eller EU så ej skattefritt im afraid De tillhör storbritannien, men inte EU. Citera
jason Postad 14 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2008 Ok, sorry om jag bidrog med falska förhoppningar. Då jag läste att dom gjort en flytt så utgick jag nästan från att dom hade varit smarta nog att göra det inom EU området. Borde ha läst på lite mer innan jag skapade tråden... Citera
fritte_n Postad 14 Juni , 2008 Rapport Postad 14 Juni , 2008 Ok, sorry om jag bidrog med falska förhoppningar. Då jag läste att dom gjort en flytt så utgick jag nästan från att dom hade varit smarta nog att göra det inom EU området. Borde ha läst på lite mer innan jag skapade tråden... För Pokerstars är det nog 100 gånger smartare att hålla sig utanför EU Citera
joche Postad 15 Juni , 2008 Rapport Postad 15 Juni , 2008 För Pokerstars är det nog 100 gånger smartare att hålla sig utanför EU Nu blev jag lite nyfiken varför är det bättre? Citera
kraclob Postad 15 Juni , 2008 Rapport Postad 15 Juni , 2008 Nu blev jag lite nyfiken varför är det bättre? För att slippa kasta ut majoriteten av sin spelarbas kan vara en orsak. Citera
Flesh2Flesh Postad 15 Juni , 2008 Rapport Postad 15 Juni , 2008 Varför måste de kasta ut majoriteten av sin spelarbas (antar att du menar amerikanare) om de är inom EU? Citera
fritte_n Postad 17 Juni , 2008 Rapport Postad 17 Juni , 2008 Nu blev jag lite nyfiken varför är det bättre? Finns nog många fördelar att vara baserad i ett skatteparadis. Tror du inte det? Citera
Colderose Postad 17 Juni , 2008 Rapport Postad 17 Juni , 2008 När ett spelbolag ska etablera sig så är inte den första frågan de ställer sig var de ska bilda bolag för att det ska bli skattefritt för svenskar. Mer troligt är väl i så fall att de ställer sig frågan var de ska etablera sig för att det ska blir skattefritt eller så låg skatt som möjligt för bolagets ägare. Spelarna är visserligen kunder, men framför allt är de inkomstkällor. Se gärna min kommunikation med Full Tilt Poker i en annan tråd där sajten önskar mig lycka till i min kommunikation med Skatteverket i frågor om kapitalinkomstdeklaration. FTP "förstår min situation" men vägrar "av säkerhetsskäl" att informera mig om var bolaget finns registrerat. Citera
Recommended Posts