Gå till innehåll

NL - KK träffar top set, hur få värde?


Steinmeyer

Recommended Posts

1/2$ NL 6-manna

 

Får K :club:K :diamond: på knappen, höjer 6x bb till 12$, bara SB går med.

 

Flop: K :spade: 3 :diamond: J :heart:

 

Han checkar, i dessa lägen checkar jag nästan aldrig men jag gör det nu också. Jag tänker att han nog har ett högt PP och K skrämmer honom, det enda han skulle betala mig med är ju AA eller AK men jag trodde inte han hade den sista kungen.

 

Turn: 9:heart:

 

Han checkar igen, nu bettar jag 30$, han synar.

 

River: Q:heart:

 

Han checkar och jag med, otroligt jobbigt kort, dessutom har jag blivit trappad flera gånger den sista tiden då jag bettat i såna situationer.

 

Upplösningen kommer snart, hur skulle ni ha spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle självklart betta på flop för att se vart jag har honom, kanske AJ? Bet igen på turn och följer han med då så hade jag nog checkat på river om han checkar fram till dig.

 

Skulle inte förvåna mig om han satt på AhKh men han kan sitta på en massa händer som slår dig då du inte bettat på flop,turn.

 

Edit:: Såg inte att du bettade på turn.. Då skulle jag nog checka på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att betta redan på flop tycker jag .

 

Du har ju absolut bästa handen man kan ha, och har han synat $12 innan flopp, skulle jag dratt en $20 bet efter flop, då ser du samtidigt lite vart han står.

 

när turn kommer skulle jag betta långt över $30, så långt kan jag säga.. du har bästa handen, och det troliga är väl att han INTE gick med på flopp, på runner runner färg antar jag .

 

(nu vet jag inte upplösningen, skulle inte förvåna mig om han fick färg nudå, men då har du ju haft ren otur).

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du gjort om du missat floppen, t.ex. med AQs eller TT? Skulle du ha checkat floppen då med? Antagligen inte, eller hur. Då bör du inte checka den här gången heller, särskilt inte som det var du som höjde pre-flop och han förväntar sig att du ska satsa. Han kommer inte att tolka det som styrka.

 

På rivern hade jag också checkat, alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han hade inte stegen eller färgen... Jag skriver inte för att egoboosta mig. Tvärt om.

 

Vet inte vad som var värst, att han floppade set i J (ja just det), att jag gick emot alla mina principer att alltid betta i sådana lägen (detta var ett 1 på 100 undantag i det avseendet) eller att vi båda hade mer än 2x inköpet på 200$.

 

Snacka om wasted moment, nu vann jag ca 50$, han hade 400$ kvar som borde varit mina.

 

Om i alla fall han hade spelat bra hade jag ju fått lite värde för det.

 

Så nu vet ni, börja skratta och peka. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså,

förstår inte riktigt alla argument för ett hårt bet på flop. Han har ju bara med sig en kille som dessutom checkar floppen.

När man har en sådan nöt som topset på en så pass ofarlig flopp kanske man vill ha ut mer av fi än att han lägger sig redan efter floppen..?

 

Visst, i detta fall när fi floppade set hade Steinmeyer fått ut maximalt genom att betta hårt efter flop, men förstår ni hur resonerar?

 

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nakdelen som alltid med att slowspela är ju att potten inte växer.

Så utan att betta potten blir det väldigt svårt att dubbla upp.

 

Bettar du därimot finns ju alltid channsen att han att han har någon halvstark hand och tror att du försöker köpa den.

Framförallt när du mycket väl kunde vara ute efter att sno den redan preflop.

 

Det farliga med denna floppen är att ger du honom gratis kort kan han

sätta sin hålstege, vilket mycket väl kan leda till din undergång.

 

hade faktiskt precis samma läge förra veckan.

Dock hade jag AA han JJ.

Bett och lite raise på flopp och turn och alla pengarna hamna i mitten.

Nästan 8.000$ i potten (person bästa) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...