Gå till innehåll

river donk bet


Cmart

Recommended Posts

Bara 20 händer på FI men troligen åt LAG-hållet

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB) IPoker Game#1024727231

 

SB ($75.45)

BB ($126.65)

UTG ($20)

Hero ($226.98)

CO ($50.35)

BTN ($88.35)

 

Dealt to Hero K:heart:Q:spade:

 

fold, Hero raises to $4, fold, fold, SB raises to $6, fold, call,

 

FLOP ($14) T:spade:8:spade:J:diamond:

 

SB bets $2, Hero raises to $4, SB raises to $6, Hero raises to $8, SB calls $2,

 

TURN ($30) T:spade:8:spade:J:diamond:9:spade:

 

SB bets $4, Hero raises to $8, SB calls $4,

 

RIVER ($46) T:spade:8:spade:J:diamond:9:spade:T:club:

 

SB bets $4, Hero ??

 

Lite väl aggro på floppen kanske men jag undrar mest över rivern.

Självklar raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, river är raise/syn. Om du ger honom QJs, QTs, JTs och QQ (och ibland, dock mer sällan AA,KK,AT,KTs) så har du ca 80% i equity. (läs edit)

 

Sen så skulle jag bara ha synat floppen. Visst du floppar starkt men fi har en mkt stark hand och din fold equity är låg mot ev. LAG. Tror inte han lägger A högt för en raise... Så syna och bevara dina implicita odds till när du förbättrar dig.

 

edit: oj, glömde att han kan ha floppat set oxå. då gillar jag river syn mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så skulle jag bara ha synat floppen. Visst du floppar starkt men fi har en mkt stark hand och din fold equity är låg mot ev. LAG. Tror inte han lägger A högt för en raise... Så syna och bevara dina implicita odds till när du förbättrar dig.

 

Jag brukar raisa flop mot okända för att se om de "köper" frikortsraisen men cappen är ju helt out. Duktiga aggressiva spelare synar jag mestadels flop. Fick nån sorts känsla som jag inte ska gå in på mer eftersom jag egentligen försöker komma bort från intuitionsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en foldy spelare så känns en raise på flop med uppföljningsbet turn ok. Mot en mindre foldy aggressiv spelare synar jag floppen eftersom han knappast kan ha en hand han viker direkt mot en flopraise eller mot en uppföljningsbet på denna bräda. På turn kan vi definera vår equity bättre beroende på turnkort och vi kan höja för värde, eller som en semibluff eller så synar vi igen.

 

edit: skulle höja de flesta turnkort om inte Fi är väldigt SD-benägen.

 

Cappen på flop förstår jag inte alls tanken med. Förklara gärna.

 

Som du spelat handen så finns det inget värde i att raisa river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappen på flop förstår jag inte alls tanken med. Förklara gärna.

 

Finns ingen tanke egentligen förutom att när man spelar mot dessa "okända LAGs" om och om igen som alltid höjer tunt preflop och slowplayar överpar, 2par eller bättre på flop eftersom det tror att det är linjen man skall ta, ja då sätter jag honom på ett par typ AT, AJ, A8, 77 vilket gör mig till nära 50% favorit till rivern och då är cappen fortfarande kanske inte ok men bra nära.

 

Sen när rivern kommer inser jag att jag har fel och synar bara vilket är helt fel, för om jag var så säker på floppen att jag cappar borde river-raisen vara självklar eftersom min hand är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du tar frikortet eller inte beror väl på om det finns någon fold equity eller om fi är en synfisk. Är han kapabel att lägga sig så satsar du, räknar du med att han för det mesta synar ner så tar du frikortet för att få se rivern billigare. Och så varierar du dig med att då och då bluffa hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när rivern kommer inser jag att jag har fel och synar bara vilket är helt fel, för om jag var så säker på floppen att jag cappar borde river-raisen vara självklar eftersom min hand är bäst.

Förstår inte. Du har nöten på floppen, men näst-näst-etc-nöten på river.

 

edit: nöt på turn menade jag... Nåväl, på river skulle jag halvskriksyna i frustration och sen bli väldigt glad om jag vann potten. Betar fi ut med set/tvåpar så är han korkad eller har ordentlig read på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du tar frikortet eller inte beror väl på om det finns någon fold equity eller om fi är en synfisk. Är han kapabel att lägga sig så satsar du, räknar du med att han för det mesta synar ner så tar du frikortet för att få se rivern billigare. Och så varierar du dig med att då och då bluffa hela vägen.

 

Med "trolig LAG" i denna handen menar jag en lös dålig spelare trolig showdowndonkey. Tills bevisad motsatsen förutsätter jag att de flesta okända spelar för löst och går till showdown för ofta på dessa lägre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte. Du har nöten på floppen, men näst-näst-etc-nöten på river.

 

Jag menar att om jag är så säker(vilket bara baseras på nån sorts intuition) på att FI har AJ, AT, A8 eller 77 på floppen så borde jag följa upp med den "readen" på river och höja.

 

Man handlar ju inte alltid logiskt som sagt i stridens hetta. I detta fallet åtminstonde ett small bet för mycket på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med "trolig LAG" i denna handen menar jag en lös dålig spelare trolig showdowndonkey. Tills bevisad motsatsen förutsätter jag att de flesta okända spelar för löst och går till showdown för ofta på dessa lägre nivåer.

 

Och i så fall är det knappast +EV att satsa turn+river med K hög, de gånger du inte träffar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att om jag är så säker(vilket bara baseras på nån sorts intuition) på att FI har AJ, AT, A8 eller 77 på floppen så borde jag följa upp med den "readen" på river och höja.

Jag är inte riktigt pigg idag...förbisåg helt preflopspelet.

Håller med om att du kan motivera en höjning utifrån detta, timingtells, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då tar jag frikortet annars faller ju hela idén med att få se rivern billigare jämfört med att syna både flop/turn.

 

Om du har read att fi väldigt sällan 3-bettar flop eller donkar turn men också viker väldigt sällan mot en uppföljningsbet på turn, då kan det möjligen vara korrekt att höja för ett frikort. Mot en agressiv spelare så har frikortsraisen oftast negativt värde. Läs sid 176- i stox...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...