Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vi får väl anta att fi på NL20 utan reads har en rätt snäv 3betsrange preflop. Han gör knappast det spelet med 22-99 och ännu mindre sannolikt med typ 78s. Med ditt spel gör du i princip om handen till en bluff, vilket är anledningen till att jag tycker det är dåligt. Du lär ju aldrig få AA och KK att vika och får inte syn av något du slår. En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Jag synar och omvärderar turn.

Lundberger, läs detta inlägg igen och försök inse att det han skriver är vettigt och det du skriver inte är vettigt.

Postad
Lundberger, läs detta inlägg igen och försök inse att det han skriver är vettigt och det du skriver inte är vettigt.

det jag inte tog hänsyn till, som jag bör nämna är hans alldeles för extrem tighta stats preflop och det ber jag om ursäkt för.

jag lämnar tråden, och tar ett nytt försök i en annan, jag har vell försatt mig i en lite prikär situation...

Lundberger

Lundburgerr

Postad

Jag vet inte men...känns som en "vek" syn känns riktigt rätt här ofta.

Att vika finns ju inte.

Tycker vi synar och foldar om fi skjuter hårt på turn och/eller om A/K faller.

Checkar fi turn (vilket han faktiskt gör här rätt ofta med AK) så har vi han och kan ta över initiativet.