Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Alltså shahin, börja för fan inte med ett sånt där vansinnesschema. Jag körde själv max-ot andra året jag styrketränade, och det var faktiskt inte speciellt jädra bra. Du kommer bara ha sönder din kropp, och ingenting annat. Sträckningar, överanstränningar (som tar sin tid att läka ut, fråga en som vet) och en jävla massa smärta bara.

 

Ta det lugnt och kör igenom kroppen med 12-15 reps första veckorna eller så, och fokusera bara på att göra rätt. Du har absolut inte bråttom precis när du har börjat träna, så börja på rätt sätt. Som någon nämnde tidigare står de flesta idioterna bara och svingar vikterna på gymmet, utan att egentligen få några riktiga resultat. En personlig tränare kan absolut vara en bra idé om du är helt ny.

 

Variation är ju praktiskt taget, tillsammans med kosten, A och O också, annars lär du stanna upp i utveckligen riktigt tidigt. Var inte som marklyft-bänk-jönsarna som bara kör det och aldrig något annat. Visst, du kommer säkert att kunna bänka som ett djur, men du kommer inte att vara genomstark i kroppen och det kommer garanterat att se förjävligt ut. Det är så många som skiter i vissa viktiga småmuskler (rotatorkuffen etc) och bara fokuserar på det som "syns" (bröst, armar, axlar, vingar osv). Gör inte det misstaget och börja ordentligt från början, det kommer du att få tillbaka med tiden. För övrigt är det lika bra att beställa hem en påse protein direkt, det kommer du garanterat ha nytta av.

 

Hade jag fått spola tillbaka tiden och börjat styrketräna idag hade jag börjat med crossfit direkt. Folk som är riktigt duktiga på crossfit får i regel guldsnygga kroppar och ett jävla bra flås på köpet.

 

Vill du träna någon dag vet du var du hittar mig. Körde faktiskt första passet på 3 månader (konstant sjuk/utomlands) idag, och det var förjävla skönt. Gick ned 6-7 kg under den här perioden, så givetvis var jag mycket klenare. Bara att lita på muskelminnet och hoppas att man kommer i form till sommaren i alla fall :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

veggie ftw broder

 

erkänner att jag e ute på hal is när det kommer till träningsgrejset, men jag har ändå LITE kunskap och står fast vid att jag inte tycker man som noob ska köra 4-6 reps och maxa utan tona kroppen genom att köra fler reps på lägre vikter, storplusset då är även att man undviker skador!

 

och om vi ponerar att det e som ni säger att musklerna blir exakt likadana oavsett hur man tränar (det tror itne jag) så anser jag att muskler tränade för uthållighet är mer funktionella än de som är tränade explosivt inom nästa alla sporter samt i vardagen! länge leve 10-12 reps!

Stämmer att man inte ska börja med lågreppare, men inte för att "tona kroppen".

 

Alltså shahin, börja för fan inte med ett sånt där vansinnesschema. Jag körde själv max-ot andra året jag styrketränade, och det var faktiskt inte speciellt jädra bra. Du kommer bara ha sönder din kropp, och ingenting annat. Sträckningar, överanstränningar (som tar sin tid att läka ut, fråga en som vet) och en jävla massa smärta bara.

 

Ta det lugnt och kör igenom kroppen med 12-15 reps första veckorna eller så, och fokusera bara på att göra rätt. Du har absolut inte bråttom precis när du har börjat träna, så börja på rätt sätt. Som någon nämnde tidigare står de flesta idioterna bara och svingar vikterna på gymmet, utan att egentligen få några riktiga resultat. En personlig tränare kan absolut vara en bra idé om du är helt ny.

 

Variation är ju praktiskt taget, tillsammans med kosten, A och O också, annars lär du stanna upp i utveckligen riktigt tidigt. Var inte som marklyft-bänk-jönsarna som bara kör det och aldrig något annat. Visst, du kommer säkert att kunna bänka som ett djur, men du kommer inte att vara genomstark i kroppen och det kommer garanterat att se förjävligt ut. Det är så många som skiter i vissa viktiga småmuskler (rotatorkuffen etc) och bara fokuserar på det som "syns" (bröst, armar, axlar, vingar osv). Gör inte det misstaget och börja ordentligt från början, det kommer du att få tillbaka med tiden. För övrigt är det lika bra att beställa hem en påse protein direkt, det kommer du garanterat ha nytta av.

 

Hade jag fått spola tillbaka tiden och börjat styrketräna idag hade jag börjat med crossfit direkt. Folk som är riktigt duktiga på crossfit får i regel guldsnygga kroppar och ett jävla bra flås på köpet.

 

Vill du träna någon dag vet du var du hittar mig. Körde faktiskt första passet på 3 månader (konstant sjuk/utomlands) idag, och det var förjävla skönt. Gick ned 6-7 kg under den här perioden, så givetvis var jag mycket klenare. Bara att lita på muskelminnet och hoppas att man kommer i form till sommaren i alla fall :shock:

 

Håller med om allt utöver crossfit, som väl kör en massa kvartsböjar och andra övningar utan full ROM som leder till skador och stelhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer att man inte ska börja med lågreppare, men inte för att "tona kroppen".

 

 

 

Håller med om allt utöver crossfit, som väl kör en massa kvartsböjar och andra övningar utan full ROM som leder till skador och stelhet

 

Jag är inte superduktig på crossfit, så jag har inte så mycket att sätta emot. Polarna som har kört i ett år har däremot fått hundra gånger snyggare kropp än jag, som fortfarande går omkring och är lite smygfet :)

 

Btw shahin, glöm inte att dela upp i bulk och deff. Mangla i dig käk och framförallt protein när du bygger, och sen slänger du in en deff på våren. Kroppen kan inte bygga muskler om du ligger på ett kaloriunderskott och du kan inte heller gå ned i kroppsfett om du ligger på överskott. Knepigt att försöka med båda samtidigt mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ät mindre luppen ;) sen tycker jag shahin kan ligga på kcalbalans en månad eller så då man kan bygga ändå som nybörjare. sen ditt tips med mycket protein tycker jag är mycket viktigare under deff då man ändå automatiskt kommer upp i 2+ g/kg kroppsvikt med normalt käk och en vassleshake efter träningen och väldigt högt proteinintag är viktigare under deff för att inte tappa hård massa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så är väl Max OT ett program lanserat av ett kosttillskottföretag, dvs nått jäkla PR-lolaments.

Tung träning är inte fel som en del moralkärringar tycker, vissa övningar är däremot mer lämpade för det än andra (t.ex. marklyft vs vadpress). Lastar du på så se till att gör rätt.

Själv gillar jag att variera träningen med lätta och tunga perioder, dels för att träningen blir lite mer spännande och för mig och en hel del andra ger bättre resultat.

 

Glz, kom ihåg att en bra kost är grunden för om du ens får ut något av träningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så är väl Max OT ett program lanserat av ett kosttillskottföretag, dvs nått jäkla PR-lolaments.

Tung träning är inte fel som en del moralkärringar tycker, vissa övningar är däremot mer lämpade för det än andra (t.ex. marklyft vs vadpress). Lastar du på så se till att gör rätt.

Själv gillar jag att variera träningen med lätta och tunga perioder, dels för att träningen blir lite mer spännande och för mig och en hel del andra ger bättre resultat.

 

Glz, kom ihåg att en bra kost är grunden för om du ens får ut något av träningen.

 

Rätt. MAX-OT är lanserat av kosttilskottsföretag så man inte borde lyssna på allt de säger, fast jag tycker inte det är helt fel för nybörjare att starta igång deras träning då deras schema-uppläggning inte är så dåliga fast 4-6 reps på alla övningar kan vara lite overkill för nybörjare och de kan skada sig lätt.

 

Variera träningen är nog det bästa och jag håller med, kroppen vänjer sig på en sak snabbt och det är viktigt att variera.

 

Shahin: Jag tyckte schema-uppläggningen var helt okej, jag lärde mig basic träning och vilka muskler det tog på fast det kanske inte är optimalt för en rätt otränad person/nybörjare då han kan skada sig och det kan vara lite overkill då vila är rätt viktigt. Och om minns rätt säger MAX-OT att man ska träna 5ggr i veckan vilket kan vara lite för mycket för de flesta, speciellt när man ska köra så pass tungt.

 

veggie ftw broder

 

erkänner att jag e ute på hal is när det kommer till träningsgrejset, men jag har ändå LITE kunskap och står fast vid att jag inte tycker man som noob ska köra 4-6 reps och maxa utan tona kroppen genom att köra fler reps på lägre vikter, storplusset då är även att man undviker skador!

 

och om vi ponerar att det e som ni säger att musklerna blir exakt likadana oavsett hur man tränar (det tror itne jag) så anser jag att muskler tränade för uthållighet är mer funktionella än de som är tränade explosivt inom nästa alla sporter samt i vardagen! länge leve 10-12 reps!

 

Jag menade att man kan inte ändra formen på musklerna och jag tror det är vad de andra menade också. Visst ger fler reps säkert mer uthållighet och färre mer styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant träningssnack. Ska snacka med min polare som är PT på sats. Han har tydligen meckat ihop ett schema som jag kommer köra på om han inte tycker att max-ot är bra.

 

:hjärter::klöver::diamond::club:

 

EMILLLLLLLLLLL... om du ska träna imrn.. kan jag få skjuts yo?

 

:hjärter::klöver::diamond::club:

 

Peter Doherty nu på fredag. Railfish kommer upp till sthlm då och magkänsla säger mig att det kan bli en episk kväll. NiklasLoLdogzVegas fyller nämligen lasvegas så blir väl utgång.

 

Älskar hans soloalbum.. ALLA låtar är riktigt bra. Hittade även en babyshambles låt som jag ska lyssna sönder

 

 

:hjärter::klöver::diamond::club:

 

Poker går rööööv.. tappat hela plusset och är nu tom back. mycket under ev och går bara inte att vinna... men det vänder.. ser fram emot det.. Cpruscha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli förjävla kul att Doherty ska vara med och fira min lasvegasdag. Är dock snäppet större att få träffa shahin89. Alltid sagt det och kommer nog fortsätta med det. Om man skulle få välja att vara inne i någons huvud en dag, skulle jag välja shahins. Efter det är man set for life. Det försiggår så sjuka tankar därinne att det är helt otroligt. Jävlar vilken livserfarenhet...

 

Ser fram emot innebandyn ikväll. Dags att röra på sig lite. Blir fet av ph dk. E36 nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli förjävla kul att Doherty ska vara med och fira min lasvegasdag. Är dock snäppet större att få träffa shahin89. Alltid sagt det och kommer nog fortsätta med det. Om man skulle få välja att vara inne i någons huvud en dag, skulle jag välja shahins. Efter det är man set for life. Det försiggår så sjuka tankar därinne att det är helt otroligt. Jävlar vilken livserfarenhet...

 

Ser fram emot innebandyn ikväll. Dags att röra på sig lite. Blir fet av ph dk. E36 nu...

 

du ba kör:mrgreen:

 

även Shahin86 verkar hitta sin väg till innebandyn så blir grymt.

 

fml.. måste lära mig att tvätta mina kläder.. ALLT är smutsigt nu. Sitter i badbrallor pga jag inte har några kalsonger kvar nu :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och David bommar bandyn ikväll. Knäna vill inte fungera ordentligt :cry:

 

Dåligt. Tycker ni som har så nyttiga vanor borde hålla igång. Nuggetskontoret presterar ju :)

 

 

även Shahin86 verkar hitta sin väg till innebandyn så blir grymt.

 

Fan vad kul. Då finns det två shahins jag måste göra fler mål än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...