Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

nån som kan japanska och kan förklara varför det blir såhär?

saxat från wikipedia:

" ラドクリフ、マラソン五輪代表に1万m出場にも含み

The same headline, transliterated to the Latin alphabet:

Radokurifu, Marason gorin daihyō ni ichi-man mētoru shutsujō ni mo fukumi

The same headline, translated to English:

"Radcliffe to compete in Olympic marathon, also implied to appear in the 10,000 m""

alltså, varför blir deras uttal så jävla fuckat? på koreanska, när jag kollar starcraft så e kommentatorerna koreanska, så säger dom starcraft "sta-kuraftu" och dark templar "daku tempuru" etc etc-

någon smart, förklara!

Inte jätteduktig, så kan ha en del fel, men beror på att deras språk är uppbyggt så att varje tecken (hiragana och katakana) är konsonant+vokal eller vokal själv, och alltså aldrig vokal+konsonant. http://www.alpha.ac.jp/japanese/img/moji.gif

Därför är det onaturligt för dom att avsluta ord med konsontant (förutom vissa undantag, typ n), och därför lägger dom till vokal efter. Typ will smith blir wiru sumisu även om jag tycker sumitu borde vara bättre men finns kanske inget tu :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Haha AIK alltså. Rätt sjukt hur dom lyckats ha marginalerna på sin sida i så många matcher i år. Men nu avgörs det i alla fall inte på målskillnad Niklas :)

Hur orkar man som baksideälskare fälla en sån kommentar? Planerar Christensen att flytta in stolparna på söndag eller?

Länk till kommentar

Väljer att inte kommentera tidigare inlägg, utan konstaterar att detta var ytterligare en magisk kväll. Jag vill först och främst gratulera Hammarby som nästa år spelar i Superettan. Been there, done that, nu är det er tur. GRATTIS!

Både AIK och ifk visade prov på guldfrossa denna omgång. Lyckades inte slå sina semibra motståndare, trots hemmaplan och guldkänning, men så ere ibland. Tackar gudarna för att det blev lika på Råsunda, och att guldet inte kan avgöras på målskillnad för ifks favör. Var jävligt jobbigt att sitta där och hoppas att alla missar hela tiden...

Vann precis en budgivning om 3årskort(göteborg) på tradera.com. Satte maxbud 2300 på samtliga, började när dom låg på ca 1500. Vann alla biljetterna för runt 2200kr/st. Ska sitta på sektion L4, på långsidan, med 2 polare(martinnuts bl.a). Kommer bli helt sjukt. Anledningen till att göteborgaren sålde dessa kort var för att han ska gå på ståplats med sina vänner under sista matchen. Den goa killen ringde mig och vi tjötade lite efter auktionen. Vet inte varför men sa iaf "lycka till" med ironisk röst innan vi la på. Han svarade med "tyvärr kan jag inte säga desamma". Du sa det precis...

Sjukt viktigt att öis tryckte in kvitteringen mot Elfsborg också. Drömmen om kvadruppeln(sm-guld, cup-guld, dif degraderas, bajen degraderas) lever fortfarande...

Edit: Glömde det viktigaste av allt. 0 gula kort idag:)

Länk till kommentar

är det verkligen en dröm att både dif och bajen åker ut? sjuk tråkig allsvenskan kommer bli då

Oväsentligt imo. Skadeglädjen täcker miljonförlusterna. One time liksom. När AIK åkte ur 2004 vann dif serien. Rättvis karma om det blir tvärt om nu. Ser fram emot nästa års derbyn mot Assyriska och BP. Jag kan aldrig önska dif lycka och framgång för att allsvenskan ska bli "roligare". Det är ett skämt. Dessutom blir matcherna mot ifk och Malmö än mer viktiga. Dom är stora rivalerna atm, inte grinbajen och krisdif...

Länk till kommentar

Oväsentligt imo. Skadeglädjen täcker miljonförlusterna. One time liksom. När AIK åkte ur 2004 vann dif serien. Rättvis karma om det blir tvärt om nu. Ser fram emot nästa års derbyn mot Assyriska och BP. Jag kan aldrig önska dif lycka och framgång för att allsvenskan ska bli "roligare". Det är ett skämt. Dessutom blir matcherna mot ifk och Malmö än mer viktiga. Dom är stora rivalerna atm, inte grinbajen och krisdif...

aja inte för att jag bryr mig så mycket om allsvenskan:-D

Länk till kommentar

Fast vi vann inte serien 2004. Vi tog däremot cupen då. Vilken ingen bryr sig om, cupen är något som är roligt att braga om när man tar dubbeln typ.

Och dom undrar om han ser dif och bajen lira i en annan serie nästa år förstår jag honom. Men samtidigt så tror jag att han vill ha tillbaka lagen inom sin tid.

Precis som ja vill ha upp gnaget i Elitserien i hockeyn för att spela 6 derbyn och sedan skicka ner dom igen.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...