Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

ANGRYKOREAMAN du måste ju verkligen levla sönder om att en begåvad person omöjligt kan få 0.8 på sitt första högskoleprovet under dåliga omständigheter.

 

Stämmer ju det mesta han säger dock. Klart man under extremfall när man festat 24h och ens farsa gått bort kan prestera klart sämre än så men en person som är begåvad och har lätt för skolan skriver bättre än så även om han är "lite trött".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte gjort högskoleprovet eller så men det känns instinktivt som att ni lägger för mycekt vikt vid ett enskilt resultat. Själv är jag en jävligt labil person och jag skulle säkert knappt klara provet överhuvudtaget om jag kom dit bakfull och trött men hade säkert legat på riktigt höga poäng om jag kom dit utsövd, motiverad och förberedd.. fast har såklart inte gjort testet men ibland gör man ju prov men på grund av mentala dagsformen så tiltar man bara ur och skiter i princip att skriva klart det för att man inte orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad landa du på tror du?

 

Juristprogrammet, vart ska du läsa den? Ska nämligen själv börja plugga juridik, och funderar på Lund.

 

+1. Sjukt trevlig sak att göra.

 

Uppsala och Stockholm knäcker de andra juristlinjerna i utbildning och anseende. Bara att välja mellan grymt studentliv i Uppsala och storstadsliv i Stockholm. Att plugga Juridik i Lund är korkat IMO.

 

Helt fel enligt den uppfattning jag har fått. Lund och Uppsala dominerar när det gäller prestige inom Sverige. Internationellt spelar det nog ingen roll.

 

lol du verkar inte särskilt upplyst, att juridik i sthlm skulle ha högt anseende var det mest loliga jag hört idag

 

Håller med men är beredd att ändra mig om någon presterar något mer än att folk tycker om att bo i Stockholm och plugga en magister inom juridik.

 

Svårt val egentligen. Är själv typ inte 100% säker.. nöten hade obv varit att plugga 2-3 år i lund.. men då måste man läsa om ämnen i Sthlm vilket suger. Aja vet inte...

 

Plugga grunden (första tre åren) i Lund och läs fördjupningen i Stockholm.

 

Men tunga utbildningar som juridik brukar vara rätt jobbiga, åtminstone första året, för de som inte är tillräckligt ambitiösa och vana vid att lägga mycket tid på skolan, vilket ofta men inte alltid, korrelerar med att man inte kommer in på betyg.

 

Behöver inte alls vara sant. Jag är en sådan som aldrig har pluggat, vare sig i gymnasium eller särskilt mycket på juridiken. Tror inte att jag någonsin under mina åtta och en halv termin lagt ner ens i närheten av 40 timmar någon vecka med kanske något undantag precis innan en stor tenta.

 

Hur mycket tid man behöver lägga ner handlar väldigt mycket om hur ambitiös man är (doh...), hur lätt man har att sålla ut och ta till sig information samt hur bra man är på att utnyttja de som är mer seriösa än en själv.

 

Sen så har dom terminstenta i sthlm och gbg, medans man "leker rättegång" i Uppsala o Lund. Det tycker jag är mycket roligare. Ska på öppet hus i Lund i mars och ska gå på nån lektion i gbg också bara för att jämföra. Har redan börjat läsa civilrätt =)

 

Det finns tre stycken helterminstentor (fast en av dem ändras kanske snart till två tentor) samt en på 75 % av en termin plus många halvterminstentor. Rättegångsspel är jättelöjligt och förkommer endast en gång på grundutbildningen.

 

Är snart färdig med juridik i uppsala (sista terminen just nu) och under de tre basåren (termin 1 till och med 6) så är det terminstenta som gäller. Det är emellertid möjligt att samla på sig en del poäng under terminen genom bl.a. PM-skrivning. Vad gäller "lekande av rättegång" så är det endast ett obligatoriskt inslag under några terminer och endast under en termin kan man tjäna ihop några få poäng till terminstentan via processpel. Så att man "leker rättegång" i Uppsala istället för att ha terminstenta är fel.

 

För övrigt så är jag av uppfattningen att det inte är så pass avgörande var man väljer att läsa juridik som ni vill få det till.

 

+1

 

Får hoppas att dom "leker rättegång" i Lund lite mer än vad ni fick göra.

 

Det gör de inte. Se ovan.

 

Ang. att man måste vara ambitiös nog för att plugga Juristprogrammet så kan jag försäkra er om att jag vet om det.

 

Det behöver man inte, se ovan. Det skadar dock inte.

 

Btw så skulle jag välja Lund med givna förutsättningar. Lund är fint och skoj.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer prat om poker, betting, fjortisbloggare och serier i denna OT dagbok tack.

 

Jag kan börja:

 

Imponerade comeback av Johan som har gjort sina $50 i bonuspoäng på partypoker till $45 000 på nån vecka. Nya Blom utan tvekan?

Jag tror som fan på det! saknar baller Johan

 

 

 

 

 

Andra av erfarenhet tänkbara konsekvenser:

 

[x] Johan kliver kvickt i nivåer

[ ] Johan köper BMW

[ ] Johan köper in i EPT

[ ] Johan kliver ytterligare i nivåer för att kompensera för överstående inköp

[ ] Bust

[ ] Johan säljer BMW

[ ] Bust

[ ] Johan vinner bad beat potten på partypoker

[ ] Johan köper BMW

[ ] Johan kliver i nivåer för att kompensera för överstående inköp

 

osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Andra av erfarenhet tänkbara konsekvenser:

 

[x] Johan kliver kvickt i nivåer

[ ] Johan köper BMW

[ ] Johan köper in i EPT

[ ] Johan kliver ytterligare i nivåer för att kompensera för överstående inköp

[ ] Bust

[ ] Johan säljer BMW

[ ] Bust

[ ] Johan vinner bad beat potten på partypoker

[ ] Johan köper BMW

[ ] Johan kliver i nivåer för att kompensera för överstående inköp

 

osv

 

Grindade ju 50/100 svs så sent som igår...

 

Edit: Nu med:)

 

 

 

Såg precis avsnitt 1o2 av Mammas Pojkar, tillsammans med Izy och Sexy. Riktigt bra skit. Håller helt klart på Izza och Jane. Vilka fantastiska kvinnor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...