Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

 

Citerar på ett ungefär det snusarn sa till mig häromdagen: "allmänheten måste få veta att det inte bara är biffiga serber som livnär sig på poker"(inget ont om dig railfish:)).

!

 

:oops: Biffiga serber gillar trav , sportsbetting , poker och andra spel (läs las vegas maskiner) men inte fan livnär sig dom på det , det kan jag lova. Mer tvärtom..:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gick mörkpokern? har ett bet på roma och inter nu, roma är heta nu för tiden och inter suger självklart pung.

Någon som har bettat något på CL idag?

 

 

Jag betade en 1 på Anorthosis Famagusta - Werder Bremen och kryss för chelsea och inter.

Cyperngänget leder med 2-0 och jag är vrålglad men bremen kvitterar till 2-2:-( Hade mått så bra om den gått in. Kolla på chelseamatchen och det resultatet var rättvist (1-1). Hur såg intermatchen ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bubblade, låg typ 7a med 28 kvar 20 itm, fick TTTxx och 3beta en kille jag vet sög för jag hade hade första timmen på mitt bord, han snap4beta ai och där borde jag foldat min triss, för denna killen lirade verkligen face-up, och det enda jag slår är en lägre triss, men jag syna ofc och fick ingen hjälp, snubben byter inte och vänder 34567 för stege. suck. e riktigt missnöjd med att jag inte hitta folden där...

 

ska självklart lira hu sm imorgon, och jag tänker fanimej vinna skiten oxå. ska lira lite sngs imorgon på kontoret så jag får in rätt flow och så.

 

nu ska jag tanka nån komedi och kolla på den tills offline-kvlaet till MSL börjar kl 2 (starcaft), perfekt att ligga o mysa till innan man somnar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stash, min vän. las vegas e tipsat om :( tänka sej, förstöra ett nostalgiskt inlägg sådär... skäms

 

doh, det innebär jag läser lite för inaktivt. dock garderade jag mig och sa det tål att nämnas fler än en gång. dåligt oavsett..

 

sååå, när påbörjas tre kronor-grinden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU SM imorgon?

 

Får se, mörkerpokern var kul, men jag spelade rätt dåligt och lät Izy ta över. Han gjorde det desto bättre och var CL efter dryga timmen. Åkte dock snäppet därefter. HU är inte riktigt min grej så tror jag överlåter det till proffessionals som Izy och Sexy. Kör kanske Omaha på fredag och Main på lördag istället.

 

Skönt att Liverpool vann, såg dryga 60min och tyckte det såg ganska komfortabelt ut. All cred åt Marseille dock, som står för en mycket positiv fotboll. Var och såg deras sista ligamatch i somras med bl.a sexy och gillar verkligen deras spelstil.

 

Vår gode vän VP är arbetslös atm så jag och Izy hade honom som slav idag. Han fick hela 200kr( svart t.sk från det Izy gör på dagarna) för att hjälpa oss att montera, frakta min gamla säng till mina föräldrar, samt att vi dumpade ett badkar i skogen. Kändes faktiskt bra, dumpa skten i ett dike, vad ska folk göra. Kom och ta mig bara. Jag kan påstå att jag tappat det, eller glömt det där. Kriminellt va?

 

Nu blir det tanka lite serier, sen sova min första natt i min nya underbara säng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ser my best friends girl och den har börat jävligt kul. för övrigt verkar ju kate vara namnet på många snygga i kändisvärlden, kate hudson, kate perry, kate winslet, kate beckingsale, kate bosworth och säkert fler, aja matade mig igenom matrix-filmerna häromdagen, grömt bra.

 

ngn som lagat hål i tanden utan bedövning btw ,gör det ont?, alltså typ riktigt ont, undviker hels bedövning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betade en 1 på Anorthosis Famagusta

 

På tal om Anorthosis... är inte farmgusta en spökstad ockuperad av militärer? Har för mig att de sa det när vi var där :shock:

 

ngn som lagat hål i tanden utan bedövning btw ,gör det ont?, alltså typ riktigt ont, undviker hels bedövning

 

Yes jag försökte göra det men det gick inte så bra. Det gör inte ont men det är obehagligt som fan. Men vad du kan göra är att be dem om en ytlig bedövning. Det är som en spray de sprayar på tandköttet som bedöver den ytligt. Då känner du inte ens nålen. Makes fixa/dra ut tänder to a fun experience :mrgreen:. Nu drar jag ju till privattandläkare, men allmänna borde också ha det?

 

---

 

Vaknade för en timma sedan och har duschat, ätit och tagit fram en energidricka vilket betyder att jag är redo för grindsta. Jag är även redo att bryta den negativa trenden och ska försöka plussa nöt.

 

dagens grindlåt

 

 

hörs snart gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch och fy.. är på väg in i en djup downswing.. känns som det iaf.

Inget får stå.. allt blir utdraget eller så hamnar jag i olyckliga situationer där fi ALLTID är i toppen av sin range. 3/4 bettar KK-QQ.. flopp kommer A hög eller K hög där fi gjort en otroligt spekulativ syn med typ A2 eller K7 och synar ner.

 

Får sjuka drag. Öppen stegerag md färgdrag. Missar mot fis underpockets. Så har alltså två overs,stegedrag och färgdrag :-P. 80% typ?

 

 

-800 efter en 70 händer

 

fakeedit: -645 dollar nu. Lite bättre men tråkigt som fan :-P. Kan liksom itne vinna.. men får kriga och vända!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robert laaaool... fi hatar mig och vi har battlat en del.. i pos och vet att ajg kommer få spela om stackar om jag får träffa hyfsat..

 

 

min range är så vid att jag kan sitta på nuts eller luft..

 

torskar tyvärr set mot färg direkt efter så +-0:mrgreen:

GAME #1291759537: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-27 09:16:40

Table Magnifico (No DP)

Seat 1: andrewbaby ($126.58 in chips)

Seat 3: IRLisOMG ($466.30 in chips)

Seat 5: zqrmi ($271.45 in chips) DEALER

Seat 6: SlicedThroat ($198.00 in chips)

Seat 8: WildFire23 ($466.70 in chips)

Seat 10: Bluetulip ($217.00 in chips)

SlicedThroat: Post SB $1.00

WildFire23: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 3 of Diamonds4 of Diamonds

Bluetulip: Fold

andrewbaby: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $7.00

zqrmi: Call $7.00

SlicedThroat: Fold

WildFire23: Raise (NF) $34.00

IRLisOMG: Call $27.00

zqrmi: Fold

*** FLOP *** 5 of Hearts6 of Hearts7 of Diamonds

WildFire23: Bet $56.00

IRLisOMG: Raise (NF) $140.00

WildFire23: Raise (NF) $432.70

IRLisOMG: Allin $292.30

*** TURN *** 2 of Clubs

*** RIVER *** 5 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $938.00 Rake $3.00

WildFire23: Shows King of ClubsKing of Hearts

IRLisOMG: wins $937.60

WildFire23: wins $0.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi är en 15/12 nit över 1k händer.. med tanke på våra djupa stackar så synar jag pre och träffar set.. ska check rejsa men det checkar och på turn leder jag tu starkt för att få det att se ut som en steal.. får en syn av niten och när spader landar på river så känns det vidrigt. Han cbettar ju pockets så det känns ju verkligen som han fyllt färgen..

vad är rätt move nu? betta och fold vid push.. isåfall hur stor ska jag siza betten? eller checksyna samtliga bets som of course inet är push? Och hur stora bets är vi redo att syna?

 

notera: normalt dnkar jag sets så kom inte med "men betta alltid med set" och allt du har.

lol tog mig typ 5 min att skriva och har tappat 100 dolla rpga den här posten

GAME #1291771914: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-27 09:35:38

Table Curtis (No DP)

Seat 1: gilsi ($230.05 in chips)

Seat 3: SlicedThroat ($389.07 in chips)

Seat 5: PrayingMantis1980 ($332.20 in chips) DEALER

Seat 6: IRLisOMG ($678.45 in chips)

Seat 8: Bluetulip ($202.75 in chips)

IRLisOMG: Post SB $1.00

Bluetulip: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 7 of Clubs7 of Spades

gilsi: Raise (NF) $5.00

SlicedThroat: Raise (NF) $18.00

PrayingMantis1980: Fold

IRLisOMG: Call $17.00

Bluetulip: Fold

gilsi: Call $13.00

*** FLOP *** 7 of Hearts10 of Spades4 of Clubs

IRLisOMG: Check

gilsi: Check

SlicedThroat: Check

*** TURN *** 6 of Spades

IRLisOMG: Bet $44.00

gilsi: Fold

SlicedThroat: Call $44.00

*** RIVER *** 3 of Spades

IRLisOMG: gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi är en 15/12 nit över 1k händer.. med tanke på våra djupa stackar så synar jag pre och träffar set.. ska check rejsa men det checkar och på turn leder jag tu starkt för att få det att se ut som en steal.. får en syn av niten och när spader landar på river så känns det vidrigt. Han cbettar ju pockets så det känns ju verkligen som han fyllt färgen..

vad är rätt move nu? betta och fold vid push.. isåfall hur stor ska jag siza betten? eller checksyna samtliga bets som of course inet är push? Och hur stora bets är vi redo att syna?

 

notera: normalt dnkar jag sets så kom inte med "men betta alltid med set" och allt du har.

lol tog mig typ 5 min att skriva och har tappat 100 dolla rpga den här posten

 

Jag skulle inte vara jätterädd för färgen är han en kompetent spelare så synar han ju knappast 3/4 potbet på turn med färgdrag dock så synar han ju med typ A5s eller A7s. Men med 12% pfr raisar han väl inte ens dom pre.

Jag hinner inte riktigt räkna på vad det ligger i potten men jag uppskattar att det ligger ca 140 dollar, jag raisar 80 och foldar mot omslag, i teorin (I verkligheten är jag feg och checksynar upp till ~100 dollar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte vara jätterädd för färgen är han en kompetent spelare så synar han ju knappast 3/4 potbet på turn med färgdrag dock så synar han ju med typ A5s eller A7s. Men med 12% pfr raisar han väl inte ens dom pre.

Jag hinner inte riktigt räkna på vad det ligger i potten men jag uppskattar att det ligger ca 140 dollar, jag raisar 80 och foldar mot omslag, i teorin (I verkligheten är jag feg och checksynar upp till ~100 dollar)

 

Yes men vi snackar om en ABC nit som kommer att CBa sina JJ+ och förmodligen så är det väl inte allt för osannolikt att han räknar med att få fullt betalt om han träffar färg eller overs. Han vet att jag är väldigt lag och min pre flat call borde väl innehålla pockets 55+.. han måste ju veta att jag 4bettar AK+,QQ+.. har en gång synat en 3bet med QQ mot en firre så han kanske tom kan tänka sigatt jag sträcker mig så långt er.

 

förkara hr sktier sig för jag multitablar .. fan da tappar koncetraitonen.. ni alla får säga vad ni tycker så svarar jag efter sessionen

 

men fan da.. nu -500.. först som handen nedan.. den är CP STANDARD!!!

 

sen är timingen skitibland.. fan da..

 

som jag sa tll niklas. ibland kommer man aldrig vinna.. det bara ÄR SÅ... inte rigg.. utan ibland kan man bara inte vinna.. karma riggen

 

GAME #1291796690: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-27 10:09:24

Table Curtis (No DP)

Seat 3: SlicedThroat ($579.97 in chips) DEALER

Seat 5: PrayingMantis1980 ($207.00 in chips)

Seat 6: IRLisOMG ($751.10 in chips)

Seat 8: Bluetulip ($226.75 in chips)

Seat 10: ChelsiePelsie ($247.00 in chips)

PrayingMantis1980: Post SB $1.00

IRLisOMG: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Jack of HeartsKing of Hearts

Bluetulip: Fold

ChelsiePelsie: Fold

SlicedThroat: Fold

PrayingMantis1980: Raise (NF) $8.00

IRLisOMG: Call $6.00

*** FLOP *** 4 of Spades6 of HeartsJack of Spades

PrayingMantis1980: Bet $14.00

IRLisOMG: Raise (NF) $38.00

PrayingMantis1980: Raise (NF) $106.00

IRLisOMG: Raise (NF) $743.10

PrayingMantis1980: Allin $93.00

*** TURN *** 5 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $955.10 Rake $3.00

PrayingMantis1980: Shows 5 of HeartsJack of Diamonds

PrayingMantis1980: wins $411.00

IRLisOMG: wins $544.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...