Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

suck...

 

sov två timmar under eftermiddagen och var så trött att jag däckade klockan 20:50 och vaknar nu...:roll:

 

får väl äta frukost och se en del deuces cracked videos för att sen get back to work.

 

holla'r.

 

EDIT: Har äntligen tagit tag i min ekonomi och gjort en sick grym fördelning. Har gjort ett excell ark som kommer att räkna ut hur mycket pengar jag får spendera på olika grejer. Skönt att den räknar ut allt, så fort jag spenderar minsta grej och skriver in det i en spalt så ändrar den min totala budget. Ska verkligen hålla mig till det och har även delat upp ekonomin så att jag har en "spargris" jag inte kan röra. Känns bra som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

EDIT: Har äntligen tagit tag i min ekonomi och gjort en sick grym fördelning. Har gjort ett excell ark som kommer att räkna ut hur mycket pengar jag får spendera på olika grejer. Skönt att den räknar ut allt, så fort jag spenderar minsta grej och skriver in det i en spalt så ändrar den min totala budget. Ska verkligen hålla mig till det och har även delat upp ekonomin så att jag har en "spargris" jag inte kan röra. Känns bra som fan.

 

Lust att berätta lite mer om den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då de flesta serietips är relativt morderna slänger jag in lite äldre (b) serier:

 

Macgyver

Knight Rider

Baywatch

Magnum P.I

 

Finns även en serie från 2006 som heter "Heist", lades tyvärr ner efter 6 avsnitt eller nåt. Hade väl fel sändningstider i usa. Om man är sugen på att reta upp sig själv när man vet att det inte kommer några fler avsnitt så kan man alltid kolla in den! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lust att berätta lite mer om den? :)

 

Gör det senare.. ska skriva ett tilt inlägg för att sen dra ut eller något.. svarar sen :-)!

 

--

-1100 över 3086 händer.

 

Inleder med att backa 1k, sen tar jag igen det till + 400. Blir utdragen som en hora. Tiltar brt två inköp.. tar igen igen... sen blir ajg utdagen som en fittfitta. Inte mycket att göra åt saken. Kunde ha påverkat den sista torsken.. inget mer.

 

 

Mr. Herosyn får träffa.

GAME #1289973362: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-26 08:22:20

Table "TURBO" Lomonosov (No DP)

Seat 1: PrayingMantis1980 ($234.85 in chips)

Seat 3: starstreaked ($264.40 in chips)

Seat 5: Lysenne ($352.31 in chips)

Seat 6: SlicedThroat ($242.15 in chips) DEALER

Seat 8: IRLisOMG ($256.85 in chips)

Seat 10: mssunshine2 ($40.00 in chips)

IRLisOMG: Post SB $1.00

mssunshine2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Ace of HeartsAce of Clubs

PrayingMantis1980: Fold

starstreaked: Fold

Lysenne: Raise (NF) $7.00

SlicedThroat: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $23.00

mssunshine2: Fold

Lysenne: Call $16.00

*** FLOP *** 2 of Spades7 of Clubs3 of Hearts

IRLisOMG: Bet $30.00

Lysenne: Call $30.00

*** TURN *** King of Hearts

IRLisOMG: Bet $66.00

Lysenne: Call $66.00

*** RIVER *** 8 of Hearts

IRLisOMG: Bet $137.85

Lysenne: Call $137.85

*** SUMMARY ***

Total pot $512.70 Rake $3.00

Lysenne: Shows 7 of SpadesKing of Spades

Lysenne: wins $512.70

 

 

Mr.Herosyn får träffa

GAME #1289989229: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-26 08:51:44

Table "TURBO" Magas (No DP)

Seat 1: IRLisOMG ($197.00 in chips) DEALER

Seat 3: Lysenne ($1,285.24 in chips)

Seat 5: fkinbadplayer ($215.55 in chips)

Seat 8: PrayingMantis1980 ($260.00 in chips)

Seat 10: OneYellowDollar ($258.00 in chips)

Lysenne: Post SB $1.00

fkinbadplayer: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Ace of Spades6 of Spades

PrayingMantis1980: Fold

OneYellowDollar: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $7.00

Lysenne: Raise (NF) $22.00

fkinbadplayer: Fold

IRLisOMG: Call $15.00

*** FLOP *** 2 of Spades5 of Hearts8 of Spades

Lysenne: Check

IRLisOMG: Bet $33.00

Lysenne: Raise (NF) $1,263.24

IRLisOMG: Allin $142.00

*** TURN *** Queen of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $1,481.24 Rake $3.00

Lysenne: Shows Jack of Spades9 of Spades

Lysenne: wins $1,481.24

 

Hej och hå... mr.överspela alla händer gör en cpkonstig syn. Notera att det är ett HU bord tidigt på morgonen och fylls alltid med action så lirade under tiden mot honom.

GAME #1289904111: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-26 05:40:52

Table Bethal (No DP)

Seat 6: whynotqq ($243.00 in chips) DEALER

Seat 10: IRLisOMG ($204.40 in chips)

whynotqq: Post SB $1.00

IRLisOMG: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Jack of SpadesJack of Clubs

whynotqq: Raise (NF) $6.00

IRLisOMG: Raise (NF) $18.00

whynotqq: Raise (NF) $53.00

IRLisOMG: Raise (NF) $204.40

whynotqq: Call $151.40

*** FLOP *** 7 of Clubs6 of Hearts2 of Clubs

*** TURN *** King of Clubs

*** RIVER *** 2 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $407.80 Rake $1.00

whynotqq: Shows 2 of SpadesAce of Diamonds

whynotqq: wins $407.80

 

Sen flera flear flera flera mer. Mot mr.herosyn så träffade jag andra nöten MINST tre gånger där jag kommer så jävla billigt undan att det är sjukt.

 

orka med varians

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det går emot en så spelar det ingen roll hur det går emot en. Folk drar bara inte ut.. utan de läser en perfekt.

 

Här har vi historia, han fick en stack av mig när jag tiltade (hade dock outs, hade outs och fe på båda hänerna).. så här sk han stacka av alla dagar i veckan med set på turn. Mot mig iaf...

 

GAME #1289970661: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-26 08:17:12

Table Merritt

Seat 1: SlicedThroat ($197.00 in chips)

Seat 3: PrayingMantis1980 ($395.40 in chips)

Seat 5: Lysenne ($177.15 in chips)

Seat 6: QQ838 ($200.00 in chips)

Seat 8: IRLisOMG ($556.55 in chips) DEALER

Seat 10: couchpotato23 ($712.47 in chips)

couchpotato23: Post SB $1.00

SlicedThroat: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 6 of Spades8 of Clubs

PrayingMantis1980: Fold

Lysenne: Fold

QQ838: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $7.00

couchpotato23: Call $6.00

SlicedThroat: Fold

*** FLOP *** King of Diamonds7 of Spades5 of Clubs

couchpotato23: Check

IRLisOMG: Bet $10.00

couchpotato23: Call $10.00

*** TURN *** 4 of Diamonds

couchpotato23: Check

IRLisOMG: Bet $22.00

couchpotato23: Raise (NF) $54.00

IRLisOMG: Raise (NF) $128.00

couchpotato23: Call $74.00

*** RIVER *** 8 of Spades

couchpotato23: Check

IRLisOMG: Bet $155.00

couchpotato23: Call $155.00

*** SUMMARY ***

Total pot $599.00 Rake $3.00

couchpotato23: Shows 4 of Hearts4 of Spades

IRLisOMG: wins $599.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lust att berätta lite mer om den? :)

 

Nej men jag gör av med alldeles för mycekt pengar. Har tappat respekten helt och hållet för pengar så det är inget konstigt att jag slösar som en apa.

 

Därför har jag gjort ett system där jag delar upp månadens inkomst i olika %. Har delat upp dem i pokerulle, spargris och levande pengar. Levande pengar har jag delat upp i olika kategorier; Mat, Kläder, Fest och Övrigt(står för allt annat som elektronik, sportsbetting, aktiviter, resa osv osv).

 

Så vi säger att jag tjänar 1000 kr en månad. Då visar mitt excell ark exakt hur mycket jag har att spendera. Och under månaden så sriver jag upp exakt hur jag slösar mina pengar. Så vi säger om jag skriver under mat; "Sushi - 110kr" så drar den 110 kr ifrån kategorin mat. Då visar den hur mycket jag har kvar att spendera på mat.

 

Kategorin "Spargris" är de enda pengarna jag inte kan röra. De är inför framtiden. Största % går till pokerrullen som är viktigast. Näst störst till levande pengar.

 

Har inte bestämt än.. men funderar på att lägga till en ny kategori som tilldelas 1%. Där jag donerar pengar till någon hjälpfond eller behövande. Dock svårt att välja.. jag litar inte på rädda barnen och sånt skit. Låter dumt som fan och folk kommer säkert flippa ut. Men känns som att 10% går till barnen och 90% går in i VDns fickor. Vill vara säker på att mina pengar hjälper någon.

 

--

 

Till grindet.. är inte minsta tiltad. Ska bara äta mat och kladdkaka (som mr.champ gheewhiz himself in högperson INTE tycker om.. wtf? hur kan du INTE tycka om kladdkaka?)... funderar på att dra igång lir på football manager 2009 med Juve, AIK eller Man.c.. men footy manager är så riggat.. lederm an 2-0 så vänder lagen till 3-2 i sista sekunderna. Så värre än poker...

 

sen funderade jag på att ladda ner serier.. men känns som slöseri med tid... om jag börjar följa en 5 serier, och vi utgår ifrån att de alla är 30min långa, då har jag altså slösat 150 minuter. Dvs 2.5h. Det här är 2.5h som jag kunde ha kollat igenom min databas eller deuces cracked videos. Eller dragit och gymmat... efter att ha pluggat inför historia A så känner jag verkligen behovet av att plugga och lära mig... om mina föräldrar ska älta om att jag inte tänker dra igång plugget nu vid januari så åker jag nog till frankrike och pluggar franska där eller så drar jag till Thai om det finns intresserade.

 

usch och fy... något nytt måste fan hända i mitt liv.. blir deprimerad såhär... och har ABSOLUT inget med dagens förlust att göra. Jag är inte ens oroad, även om det blir mina första förlustmånad så blir det bara skönt att få det överstökat..

 

nu skaj ag äta.. ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1...Kloooockrent :-D "jag keener vad jag keener".

 

BTW.. Ni som brukar tippa.. vad tycker ni om 3,9 på Anorthosis i matchen mot bremen imorn..de har hemmaplan och har redan vunnit över panathinaikos och spelat 3-3 mot inter där. Själv tycker jag oddset är för bra för att vara sant

1 Inter 4 2 2 0 7-4 8

2 Anorthosis 4 1 2 1 6-5 5

3 Panathinaiko 4 1 1 2 6-7 4

4 W Bremen 4 0 3 1 3-6 3

 

Anorthosis är soklart årets skräll. De kan mycket väl vinna denna match och ni som såg Inter-matchen vet att Anorthosis var det bättre laget, trots 3-3. Överodds imo, men tror ändå på ett kryss. Tvivlar dock på att Bremen går segrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen funderade jag på att ladda ner serier.. men känns som slöseri med tid... om jag börjar följa en 5 serier, och vi utgår ifrån att de alla är 30min långa, då har jag altså slösat 150 minuter. Dvs 2.5h. Det här är 2.5h som jag kunde ha kollat igenom min databas eller deuces cracked videos. Eller dragit och gymmat...

 

Slöseri med tid? Serier är ALLT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men jag gör av med alldeles för mycekt pengar. Har tappat respekten helt och hållet för pengar så det är inget konstigt att jag slösar som en apa.

 

Därför har jag gjort ett system där jag delar upp månadens inkomst i olika %. Har delat upp dem i pokerulle, spargris och levande pengar. Levande pengar har jag delat upp i olika kategorier; Mat, Kläder, Fest och Övrigt(står för allt annat som elektronik, sportsbetting, aktiviter, resa osv osv).

 

Så vi säger att jag tjänar 1000 kr en månad. Då visar mitt excell ark exakt hur mycket jag har att spendera. Och under månaden så sriver jag upp exakt hur jag slösar mina pengar. Så vi säger om jag skriver under mat; "Sushi - 110kr" så drar den 110 kr ifrån kategorin mat. Då visar den hur mycket jag har kvar att spendera på mat.

 

Kategorin "Spargris" är de enda pengarna jag inte kan röra. De är inför framtiden. Största % går till pokerrullen som är viktigast. Näst störst till levande pengar.

 

Har inte bestämt än.. men funderar på att lägga till en ny kategori som tilldelas 1%. Där jag donerar pengar till någon hjälpfond eller behövande. Dock svårt att välja.. jag litar inte på rädda barnen och sånt skit. Låter dumt som fan och folk kommer säkert flippa ut. Men känns som att 10% går till barnen och 90% går in i VDns fickor. Vill vara säker på att mina pengar hjälper någon.

 

--

 

 

Wow känner igen mig i det där, ditt system låter riktigt bra och eftersom man suger på excel måste man väll få fråga om du har lust att dela med dig av detta ark?

 

 

För övrigt har ingen nämnt Kill point som var överaskande bra, värt o se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow känner igen mig i det där, ditt system låter riktigt bra och eftersom man suger på excel måste man väll få fråga om du har lust att dela med dig av detta ark?

 

 

För övrigt har ingen nämnt Kill point som var överaskande bra, värt o se!

 

Hehe är inte heller så bra på excell, men den är helt okej. Sen kan ju alltid någon som är duktig förändra och förbättra.

 

Ska bara göra klart några sista förändringar på den. Sen lägger jag upp den på någon sida. Annars är det bara att PMa er msn så skickar jag den till er direkt.

 

Holla'r!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slöseri med tid? Serier är ALLT...

 

Visst är det kul att se serier. Men känns som att alla slutar likadant med att huvudkaraktärerna visar sig vara familj och samma plot återupprepas hela tiden var tredje säsong.

 

Alla serier är bra de två-tre första säsongerna. Sen spårar dem ut och blir bajs. Oz är nog väl den enda serien som alltid var bra.

 

Prison break = bajs. Om en säsong åker de nog in i en fängelse i typ.. Island.. för att senare bryta sig loss, bli jagade / jaga.. och när de väl brytit sig ut efter många om och men så åker de in i guantanamo.

heroes = kiss. Nu ska de rädda världen igen.. "its here".. BLA BLA BLA... om två säsonger visar det sig att ALLA i världen är släkt, det kommer en ny Heroe med superkraften att han kan hålla sig ifrån att kissa. Han kan även göra andra människor kissnödiga. I slutet visar det sig att han är svaret till alla problem, så han dör i slutet och vi stackards tittare får ett ruttet "to be continued".. bajsskit.. de behöver inte ens skriva "to be continued". vi vet mycket väl att skitet inte kommer ta slut.. :evil: .... suck...:roll:

 

Enda som är värd att se är Entourage. Och det är pga den är så himla chill.

 

---

 

 

-----

 

Grindlåt numero uno.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men jag gör av med alldeles för mycekt pengar. Har tappat respekten helt och hållet för pengar så det är inget konstigt att jag slösar som en apa.

 

....

nu skaj ag äta.. ciao

 

Ett tips kan ju vara GnuCash .. gratis bokförings program så får du grym koll på ekonomin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara dom västa 3 dagarna på väldigt länge. De dåliga nyheterna vill bara inte sluta komma. Idag är jag dunderförkyld, igår sålde vi vårt hus och ska vara ute om 2 veckorm, torskat mycket på pokern, gör av med pengar som om de växer på träd och krockade med emils bil. Har cashat ut en 10k och börjar om på nl100 med dom 2k jag har kvar på sajten. Måste få lite facking ordning på detta nu. Juste det snöar också och jag hatar vintern pluss att träningen jag satt igång har komit lite ur balans de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara dom västa 3 dagarna på väldigt länge. De dåliga nyheterna vill bara inte sluta komma. Idag är jag dunderförkyld, igår sålde vi vårt hus och ska vara ute om 2 veckorm, torskat mycket på pokern, gör av med pengar som om de växer på träd och krockade med emils bil. Har cashat ut en 10k och börjar om på nl100 med dom 2k jag har kvar på sajten. Måste få lite facking ordning på detta nu. Juste det snöar också och jag hatar vintern pluss att träningen jag satt igång har komit lite ur balans de senaste dagarna.

 

 

:-(

 

Något glädjande är ändå väl att big tasty är tillbaka?

 

Dumt att ta bort den från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLOOOOOOOONK!!!

 

Vi har köpt en massage badkar/bubbelbad/jacuzzi.. och kussen & far åker till Iran på lördag.

 

Så fort jag tiltar drar dit och chillar.. fyfan.. life is good.

 

ONE TIME!!! LÅT MIG TILTA!!:mrgreen:

 

 

Stort badkar e nöten. Ska snart dra mig dit med lite stekhetsvarm oboy, en nappåse och senaste kalle anka pocketet.

 

 

edit: shahin har tydligen inte sett dexter, sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: shahin har tydligen inte sett dexter, sick

 

Stackars sate. Bland de största misstag en människa kan begå.

 

Idag ska kontoret lira SM i mörkerpoker på Svs. Inköpet på 490kr kan vara bland de största skämt jag skådat för en så ärofylld turnering. Skulle man vinna den hederliga mörkerpokern kan man leva på det resten av livet. Jag och Izy har bjudit över sexy och frisoren till vår lägenhet, då doften av nya möbler bör åtnjutas av fler än bara mig och Izy. Inte bara en gudomlig doft utan också en otroligt vacker utsikt. Våra nyinköpta lysdioder som vi placerat bakom TVn fick sexy att fälla en tår.

 

Imorgon kommer "Snusarn" här på pf till kontoret, för att göra något unikt. Snusarn blir ytterligare en välkommen blind-dejt för oss här på kontoret men i detta fall är han inte bara här för att grinda med oss. Snusarn är nämligen här för att ge kontoret lite tid bland Sveriges och Världens kändiselit. En artikelserie skall skrivas då han studerar till journalist och han har valt att låta "The Office" pryda en del av detta arbete. Citerar på ett ungefär det snusarn sa till mig häromdagen: "allmänheten måste få veta att det inte bara är biffiga serber som livnär sig på poker"(inget ont om dig railfish:)).

Tyvärr har IRL lämnat landet för sitt numera "andra hem" London så han får inte äran att delta i dessa intervjuer och nakenbilder som, arbetet lär bygga på. Artikeln är ett skolarbete och kommer förmodligen inte att publiceras någon annanstans. Hursomhelst lite extra krydda i vardagen för oss på kontoret och finbesök är alltid välkommet. Snusarn får gärna kommentera då jag kanske målat upp allt helt fel.

 

Sexy dansar atm techtonic, nu joinar Izy också. Jag får en liveshow utan dess like, herregud. Nu joinar jag med, sittandes som vanligt.

 

Nu har även FriSoren äntrat lägenheten...

 

Intressant fakta:

---Sexys kommentar när han kom in i lägenheten: "Det luktar snopp och bajs"

---FriSorens inledande kommentar: "Fan vilken svinstia"

---FriSoren spelar i sin systers namn, vore kul med klonk och få se henne ställa upp i segerintervju.

---Vi har köpt % i varandras turrar. Jag och Izy har köpt 3.5% var av sexy som i sin tur köpt 7% av oss. FriSoren lät oss generöst få köpa 3% av honom var. Make us rich!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näe jag e inte tiltad, nu har även min redan skadade dator fått en spricka i skärmen, hjälpte även till att flytta lite grejer till nya huset, ett glasskåp gick sönder och jag skärde mig såklart! Sitter ju nu och trakaserar mina fis på 5manna sm mörkpokerbordet, planerar att dygna också då jag ska tidigt till tandläkarn imorgon och laga lite hål! sedan äär det fan dags att börja grinda igen, under 40k händer denna månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...