Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

http://slaventommy.blogspot.com/?zx=2def31cb66c6273e

 

Hade det varit värt att hyra slaven en kväll, röka fet, spela tv-spel med gänget och ha honom som pall? Typ ställa ölen på honom och lägga upp fötterna på honom? Eller hade det blivit jävligt konstigt? Man kanske inte ens hade orkat ha honom i rummet.

 

Inte ok för ett grabbgäng att hyra in slaven. Oskönt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

http://slaventommy.blogspot.com/?zx=2def31cb66c6273e

 

Hade det varit värt att hyra slaven en kväll, röka fet, spela tv-spel med gänget och ha honom som pall? Typ ställa ölen på honom och lägga upp fötterna på honom? Eller hade det blivit jävligt konstigt? Man kanske inte ens hade orkat ha honom i rummet.

 

Att ens fundera på det är värre än jävligt konstigt:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ens fundera på det är värre än jävligt konstigt:shock:

 

Äh softa. Om vi bara behandlar konceptet då som diskussionsämne, att ha en slav? Inte den där göken, men vem som helst liksom. Som en butler fast x10..

 

Jag hade ju aldrig haft den där snubben naken såklart. Hade jag hyrt in honom som slav hade jag nog bara bett honom göra saker, typ rulla mina gåsar, öppna mina öl, be han hämta is, byta tv-kanal, kanske fisa han i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började plugget igår. Poppius journalisthögskola. Dags att bli lite seriös nu. Blir skolkamrat med Shahin som börjar på torsdag. Riktigt sjukt...

 

Firade med en måndagsutgång. En riktigt skräckrunda. Krukans sport, Dovas, Marie Laveau(där Kenny Pavey var ute o partajade), After och Scandic Malmen(där Izy drog en pizza efter att ha haft ölhävartävling med FriSoren)...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började plugget igår. Poppius journalisthögskola. Dags att bli lite seriös nu. Blir skolkamrat med Shahin som börjar på torsdag. Riktigt sjukt...

 

Firade med en måndagsutgång. En riktigt skräckrunda. Krukans sport, Dovas, Marie Laveau(där Kenny Pavey var ute o partajade), After och Scandic Malmen(där Izy drog en pizza efter att ha haft ölhävartävling med FriSoren)...

 

 

@Poppius: Stort grattis till er båda. Ta chansen!

 

@Skyltturken: Vidriga snorungar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skyltturken ägde dom rätt bra, 1.50 cm lång! Slapen på bruden var ju lite väl, nog hade han kunnat få sin poäng genomförd utan ST-ragen.

 

vidriga kids, snubblade vidare lite på tuben på diverse "turkar", pizzaturken osv. Varje gång är det ett gäng p12-14 som kaxar mot vuxna. Ursch den dagen jag måste ut och skrika på kids som bara garvar då de är på min egendom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur händer det här? Spelarna kan ju inte gå ut o argumentera med supportrar efter match. Hur ska man komma fram till någonting? Händer bara i bajen...

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-1-av-tva-411588.aspx

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-2-av-2-411589.aspx

 

Mvh,

Sparven och och Castro-Tello är CC-regs

 

Riktigt sjukt faktiskt. Tror det kan vara svårt att komma fram till något vettigt i den där situationen, speciellt efter match.

 

 

"Skit i tabellen, bajen e bäst ändå"

 

 

/Kennedy Bakircioglü

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag railade rymden häromdan kom jag att tänka på att allt i universum handlar om födelse och död... enorma stjärnor och märkliga ting i rymden, föds, dör, dödar, skapar liv. Så fick det mig att tänka på, att det är meningen med vårt liv med. Vi föds, vi dör. I en major picture är det vad vi är ämnade till. Vi är en del av universum och så otroligt mycket mindre, men det har vi gemensamt med det vi inte förstår.

 

Så varför inte göra det mesta av livet den korta tid vi har?

 

 

 

 

Är svenska ditt modersmål? Isf aldrig helt. Men om du bor i England eller USA, osv, och dessutom pluggar engelska så skulle jag nog vilja hävda att du blir riktigt riktigt nära efter några år kanske. Beror på hur lätt du har för språk med.

 

Hur många människor kan man lära känna? Hur många sporter kan man lära sig? Sky is the limit ja? 8-)

 

jadu meningen med livet. förstår hur du menar. stjärnor dör, vår stjärna ska ju också dö en dag. som oss människor som födds och dör. detsamma gäller där ute i kosmos. verkligen major sätt att se på det. tänk då att mitt i all kaos får vi vara medvetna om det vi upplever.

 

 

hade för övrigt en ganska nice moment uppe på RVns tak den där första kvällen ute i vildmarken. insåg hur lyckligt lottad jag var när jag railade himmelen och såg vintergatan i detalj. mitt i kaoset där uppe i kosmos, våra föräfäders gudar, slutade det med att liv uppstod på jorden, så kom vi människor, en intelligent ras som tar sönder (blatte ta sönder sas :mrgreen: ). att vi får känna, må, uppleva, erfara. det är nästan bara girigt av folk att även förvänta sig ett liv efter det här när dom fått bli det ultimata. på jorden slåss allt ifrån växter till djur, dagligen, ett blodigt krig för sin tid på jorden. och dom får inte ens uppleva en bråkdel av det vi får förstå och uppleva.

 

apropå oss människor.. det är VI som gör jorden speciell :mrgreen: vi är en galen ras. shukrim till det.

 

i den här spoilern är det ett tl;dr svar på att livet är kort så varför inte göra det mesta av det. mitt sätt att ventilera.

 

jadu... det vore ju en otrolig upplevelse att få bo två år av min ungdom i den miljön. det var så många olika konstutställningar i tex san fransisco. konst på väggarna. hela den staden var som en stor tavla målad av en shurda två timmar in i en lsd trip med helt galen psykadelisk musik pumpandes i hans galna hörlurar. jag tror du förstår hur jag menar, han är helt i modet sådär och bara målar det han ser och känner.

 

nu kom jag ju in på poppius och på andra sidan kursen väntar ett drömjobb eller åtminstone fin möjlighet. blir det inte av kör jag nog journalistik på södertörn. jag har dock senaste dagarna varit tankarna på att söka till några college/universitet i Cali, kanske söka stipendium och hoppas på att en-outarn sitter. jag förlorar inget på det och har helt okej förutsättningar med tanke på mina meriter och personer i branschen som kan skicka in personlig rekomendationsbrev. när det gäller kravet på att kunna engelskan har jag bott ett år i usa, sedan dess gått i en engelsk privatskola i 3 år och efter det en engelsktalande gymnasium där jag pluggade engelska till avancerad nivå som erbjöds i vår skola. jag har dock inte använt språket så flitigt och varit för skygg, så min engelska är trots bakgrunden medioker, även om jag till slut kom in i det och fick en hel del beröm av folk för min engelska. men det är iaf en bra "merit" på papper. skolan måste anta att min engelska går att förbättra till den grad där jag kan hänga med övriga elever. har kollat upp hur det är för internationella elever och skolorna erbjuder sommarkurser med intensivkurser i engelska över sommaren.

 

så som jag förstått det av folk i branschen, är jag efter att ha lärt mig hur man skriver som en journalist, redo för jobb i någon av de största tidningarna. så det målet vet jag att jag kommer nå förr eller senare, med eller utan en utbildning. men i cali kan jag lära mig mer än att bara skriva från en "mall". jag kan lära mig skriva och bo i en kreativ miljö. i tex california college of the arts står det: "The MFA Program in Writing at California College of the Arts is a two-year course of study. Our program offers workshops in fiction, poetry, creative nonfiction, cross-genre writing, playwriting, and screenwriting. Rather than require you to declare a specific genre, we instead leave open the option to take workshops in various genres". jag är 22 år. utbildningen må inte väga tungt i tidningars ögon, men att få plugga i en sån kreativ miljö. det kommer ge mig så mycket mer i längden. för jag har insett att skriva inte bara betyder sportjournalistik eller reporter på en stor tidning. jag kanske vill skriva manus eller poesi i framtiden. lär jag mig "formatet", får kunskapen och i två år jobbar ihop med andra kreativa personer. det kan ge mig sååå mycket mer i framtiden. göra mig till en bättre journalist. en mer erfaren person. sen att allt är i en varm miljö, i en stat där alla får vara unika och är öppna. det är en perfekt miljö att utvecklas i som person.

 

 

så varför inte... livet är kort och det kanske är bättre att göra det nu än att bli gammal och tänka att jag hade kunnat eller borde ha gjort.

 

nej persiska är mitt modersmål. och angående hur många språk hittade jag efter lite snabb googling den här shonnen som kan 25 språk :ola:http://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Farber

 

 

Appropå rymdångest skulle jag ha mycket svårare att förhålla mig till att det faktiskt tog slut. Vad finns på andra sidan "väggen" liksom. I och med det så är båda alternativen (ett slut eller oändligt) omöjliga för mig att intuitivt greppa vilket ger mig viss ro i själen. :)

 

Det hade varit värre om man hade en klar föreställning om hur det intuitivt borde ligga till, men att det istället skulle vara på ett sätt som man inte kunde förstå, typ oändligt.

/random inhopps-SK

 

det vet vi inte. jag var säker på att jag hatade sushi till jag åt det. vem vet... att ha en klar föreställning betyder antigen att vi är så långt fram i utvecklingen att vi förstår oss på det vilket vore fett nice. vilken milstolpe i mänskligheten.

 

eller så hade vi vetat om det sedan början och lärt oss acceptera det. när man inte gjort något ska man imho aldrig dra slutsatser. typ jag tänker nu att jag hade varit livrädd om det fanns eldsprutande drakar. men vem vet.. om dom var på jorden kanske dom hade tänt ens cigg och varit asmysiga att hänga med :mrgreen:

 

 

 

gräs? syra? svamp?

 

:mrgreen:

 

haha :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt sjukt faktiskt. Tror det kan vara svårt att komma fram till något vettigt i den där situationen, speciellt efter match.

 

 

"Skit i tabellen, bajen e bäst ändå"

 

 

/Kennedy Bakircioglü

 

märks att det inte är de smartaste fansen som är där.. kämpa är ett ord som återkommer flera gånger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märks att det inte är de smartaste fansen som är där.. kämpa är ett ord som återkommer flera gånger

 

Har du sett Bajen spela många matcher i år? Har du koll på spelarna, ifall det är vissa som inte ger allt på träning och match? Är du öht medveten om att en stor del i att va ett bra lag i fotboll är att springa så mycket som möjligt utan boll, och att laget som springer mest under en match oftare än det andra vinner? Motsatsen till det är att va alibispelare, typ hålla sig i passningsskugga så man slipper få bollen och aldrig ta risker utan passa bollen i sidled eller bakåt. Har du koll på om några i Bajen tenderar att agera alibispelare och då per definition inte kämpar allt dom kan för att Bajen ska vinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...