Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Kom in på 52min och jag är ultranöjd. För ett år sedan tog det 10min att resa sig ur sängen pga ryggproblem, så ett stort lyft framåt livsmässigt. Det var tydligen Hammarby IF som sponsrade loppet, och på medaljen man fick var det ett bajenmärke. Den ligger nu i Mälaren...

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom in på 52min och jag är ultranöjd. För ett år sedan tog det 10min att resa sig ur sängen pga ryggproblem, så ett stort lyft framåt livsmässigt. Det var tydligen Hammarby IF som sponsrade loppet, och på medaljen man fick var det ett bajenmärke. Den ligger nu i Mälaren...

 

:-(

 

Någon Nkpg-resa för officegnagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom in på 52min och jag är ultranöjd. För ett år sedan tog det 10min att resa sig ur sängen pga ryggproblem, så ett stort lyft framåt livsmässigt. Det var tydligen Hammarby IF som sponsrade loppet, och på medaljen man fick var det ett bajenmärke. Den ligger nu i Mälaren...

 

Det är Hammarby som anordnar så de tackar döe din sponsring med 340 kronor! :)

 

Fin tid! Jag sprang in på samma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemma igen efter en fantastiskt bra resa. kalifornien är grymt och måste upplevas. känns konstigt att vara hemma i sverige igen men finns en väldigt massa att se fram emot här hemma så ska bli nice.

 

skriver mer om rsesan när jag meckat klart med allt. nu däremot har jag fyra avsnitt av entourage att se :mrgreen: :mrgreen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt shahin. Kollade du rymd-docen du skulle se på flyget? Fick du rymdångest?

 

aa såg första halvan på planet och resten ute vildmarken. men det är samma visa varje gång man ser dokumentärer om rymden... skitet är stort. och då har jag suttit på en 30h bussresa från sthlm till turin. jag tyckte det var långt.. sen är vår universum inte större än en sandkorn på venice beach vilket får mig att tro att en bussresa till en annan universum hade tagit längre tid än från sthlm till turin :roll:

 

när vi låg på RVns tak och railade rymden såg man ju vintergatan i detalj. i mer än en timma låg vi helt tysta och bara njöt. jag tror att jag lärde mig acceptera det oändliga, det jag inte kan förstå och det jag aldrig kommer förstå. men vi lever i väldigt spännande tider och det som tidigare var rymdångest för mig är nu den där känslan man hade som barn inför julafton.

 

visst betyder det då att teleskopen hubble är jultomten?

 

--

 

såg om real-barca fighten från cupen och undrar: tror ni spelarna hade bråkat om folk inte höll i dom? tänk om fotboll var som hockey.. vem tror ni hade slagits mest?

 

angående bloggen: ni som hade sett fram emot att se bilder och text från cali, det gick inte göra styckeindelningar av någon anledning och bilderna jag la upp blev för små. tänkte inte heller spendera mina nätter, medan resten av gänget softa eller sov, med att ta igen 3-4 dagars texter. men polare har tagit en massa bilder med sin systemkamera och jag ska försöka mig på något nytt. bilder med beskrivande text under. väntar dock fortfarande på bilderna

 

vi var för övrigt på grolsch blockparty. där mötte jag upp en polare som är journalist.. fick höra att åka till cali och plugga creative writing inte var värt ett skit i sverige då tidningar automatiskt antar att man inte kommer in i här :-(. frågan är dock.. spelar det någon roll vad tidningarna här tycker? så länge jag lär mig och utvecklar mina kunskaper.. det är väl det som räknas? för jag är 22 år nu och jag vill 1. göra mer av min ungdom 2. uppleva andra kulturer 3. inte hamna i en situation där jag som 35-40 åring tänker att jag borde ha gjort det.

 

btw... hur lång tid tror ni det tar att bemästra engelskan på samma nivå som vi snackar svenska? hur många språk kan en människa lära sig?

 

 

fakedit: jag googlade styckeindelning och fick fram det här http://www.bokprojektet.se/typografi/tips/06-styckeindelning.htm :lol: :lol: :lol:

 

realedit: visst.. vädret i sverige suger.. visst det regnar kattz och hundz... visst snart väntar 6-7 månader av ISKALL VINTERPAFPSDFMA... men.. snart drar serie a och AIK hockey igång :D!

 

swagedit: jag älskar bosehörlurarna. det är bland de bästa köp jag gjort i mitt liv. ska släppa min houselista snart och på planet lyssnade jag igenom deadmau5 66 min låt i det senaste albumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några cluffnotes...

 

Rooney debuterade i FC Nacka. Blev 2-2 på zinkensdamm vidriga konstgräs. Hällregnet gjorde sitt och det var väl ingen vidare prestation mot ett Högalid som e rätt usla. F.ö Livebills lag...

 

Izy försökte på förkröket skjuta en fotboll från mitt lägenhetsfönster över andra höghuset mitt emot och ut på Hornsgatan. Han skulle få 5000kr om han klarade det, men efter två försök där det sista träffade min ruta, sa jag ifrån. Det var en bra idé då, men så här i efterhand var det kanske inte så genomtänkt...

 

IRLanders blev skallad av en vakt då han efter att ha blivit utslängd kallade garderobstjejen för fitta. Oskönt sagt, men den rejäla blåtiran talar för att dom hormonstinna dampvakterna i stockholms uteliv som vanligt använder övervåld när dom behagar...

 

IRLcalle pratade inte om något annat på hela kvällen, än att han i måndags gjorde 3k till 100k på CCs BJ och Roulettebord. Ganska förståeligt iofs, då en sådan rusch är löjlig...

 

Izy ringde och väckte mig för 2h sedan. "Jag tror inte jag låste min bil igår. Den står på gatan utanför dig. Nyckeln ligger i förarsätet. Panik! Kan du kolla upp det?". Så var givetvis fallet. Rätt sjukt att man kommer på det när man vaknar dagen efter...

 

Och varsågod Shahin86:

 

1. Malmö FF - GAIS 1 2

2. Aston V. - Blackburn 1

3. Everton - Queens PR 1

4. Norwich - Stoke 2

5. Swansea - Wigan 1 X

6. Burnley - Cardiff 1 X 2

7. Nottingh. - Leicester 1 X

8. Southampt - Millwall 1

9. Brighton - Blackpool 1 2

10. Brist.C - Portsmo. 1 X 2

11. Coventry - Watford 1 X 2

12. Hull - Crystal P 1

13. Reading - Barnsley 1

 

Mvh,

Ett Ställe, Södermalm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa såg första halvan på planet och resten ute vildmarken. men det är samma visa varje gång man ser dokumentärer om rymden... skitet är stort. och då har jag suttit på en 30h bussresa från sthlm till turin. jag tyckte det var långt.. sen är vår universum inte större än en sandkorn på venice beach vilket får mig att tro att en bussresa till en annan universum hade tagit längre tid än från sthlm till turin :roll:

 

när vi låg på RVns tak och railade rymden såg man ju vintergatan i detalj. i mer än en timma låg vi helt tysta och bara njöt. jag tror att jag lärde mig acceptera det oändliga, det jag inte kan förstå och det jag aldrig kommer förstå. men vi lever i väldigt spännande tider och det som tidigare var rymdångest för mig är nu den där känslan man hade som barn inför julafton.

 

visst betyder det då att teleskopen hubble är jultomten?

 

Va menar du med att vårt universum inte är större än ett sandkorn på benice beach? :) Du hade fått nytta av bose-lurarna där på en bussresa till ett annat universum..

 

Fin tanke där. Jag satt på min balkong häromdan och railade karlavagnen och såg en liten ministjärna utanför den näst längst ut.. ny upptäckt. Ska kolla upp vad det va för nåt. Men liksom, du har ju rätt, samtidigt är det så absurt att vi sitter och kollar på något vi inte fattar vad det är. Men ändå fattar vi ju det eftersom vi sitter och kollar på det. Drar en ÄSCH på IFS vis, blir ju lätt man ältar med.

 

När jag railade rymden häromdan kom jag att tänka på att allt i universum handlar om födelse och död... enorma stjärnor och märkliga ting i rymden, föds, dör, dödar, skapar liv. Så fick det mig att tänka på, att det är meningen med vårt liv med. Vi föds, vi dör. I en major picture är det vad vi är ämnade till. Vi är en del av universum och så otroligt mycket mindre, men det har vi gemensamt med det vi inte förstår.

 

Så varför inte göra det mesta av livet den korta tid vi har?

 

 

btw... hur lång tid tror ni det tar att bemästra engelskan på samma nivå som vi snackar svenska? hur många språk kan en människa lära sig?

 

Är svenska ditt modersmål? Isf aldrig helt. Men om du bor i England eller USA, osv, och dessutom pluggar engelska så skulle jag nog vilja hävda att du blir riktigt riktigt nära efter några år kanske. Beror på hur lätt du har för språk med.

 

Hur många människor kan man lära känna? Hur många sporter kan man lära sig? Sky is the limit ja? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Och varsågod Shahin86:

 

1. Malmö FF - GAIS 1 2

2. Aston V. - Blackburn 1

3. Everton - Queens PR 1

4. Norwich - Stoke 2

5. Swansea - Wigan 1 X

6. Burnley - Cardiff 1 X 2

7. Nottingh. - Leicester 1 X

8. Southampt - Millwall 1

9. Brighton - Blackpool 1 2

10. Brist.C - Portsmo. 1 X 2

11. Coventry - Watford 1 X 2

12. Hull - Crystal P 1

13. Reading - Barnsley 1

 

Mvh,

Ett Ställe, Södermalm

 

 

 

hahaha, tilta mig. Tvåa på Gais har du också, man blir imponerad. (=

 

 

 

 

1. Malmö FF - GAIS 1 2

2. Aston V. - Blackburn 1 x 2

3. Everton - Queens PR 1 x

4. Norwich - Stoke 1 2

5. Swansea - Wigan 1

6. Burnley - Cardiff 1

7. Nottingh. - Leicester 1 x 2

8. Southampt - Millwall x 2

9. Brighton - Blackpool 1

10. Brist.C - Portsmo. 1

11. Coventry - Watford 2

12. Hull - Crystal P x

13. Reading - Barnsley 1 x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå rymdångest skulle jag ha mycket svårare att förhålla mig till att det faktiskt tog slut. Vad finns på andra sidan "väggen" liksom. I och med det så är båda alternativen (ett slut eller oändligt) omöjliga för mig att intuitivt greppa vilket ger mig viss ro i själen. :)

 

Det hade varit värre om man hade en klar föreställning om hur det intuitivt borde ligga till, men att det istället skulle vara på ett sätt som man inte kunde förstå, typ oändligt.

 

/random inhopps-SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när vi låg på RVns tak och railade rymden såg man ju vintergatan i detalj. i mer än en timma låg vi helt tysta och bara njöt. jag tror att jag lärde mig acceptera det oändliga, det jag inte kan förstå och det jag aldrig kommer förstå. men vi lever i väldigt spännande tider och det som tidigare var rymdångest för mig är nu den där känslan man hade som barn inför julafton.

 

gräs? syra? svamp?

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...