Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Du får inte skita i att lägga anten, för då åker du på en sån grej du vet....

 

Äsch. Jag vann ju handen...

 

Tetteh för 25m känns sådär. Mycket pengar för en 21åring som endast spelat ett halvår, men samtidigt. Mycket vill ha mer. Hade man haft lite bättre förhandlare inom klubben, likt mff eller gbg, så hade man nog kunnat kräma ur lite mer...

 

 

Mvh,

Banguraspor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch. Jag vann ju handen...

 

Tetteh för 25m känns sådär. Mycket pengar för en 21åring som endast spelat ett halvår, men samtidigt. Mycket vill ha mer. Hade man haft lite bättre förhandlare inom klubben, likt mff eller gbg, så hade man nog kunnat kräma ur lite mer...

 

Mvh,

Banguraspor

 

2 problem:

 

1. Han kommer från div2.

2. Han spelar i AS

 

Lägg ihop dem två, och då är det kanon med 25. Tyvärr. Statusen på Allsvenskan är exakt noll. Möjligen kan MFF lyfta upp det genom att nå en CL plats, men jag tvivlar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 problem:

 

1. Han kommer från div2.

2. Han spelar i AS

 

Lägg ihop dem två, och då är det kanon med 25. Tyvärr. Statusen på Allsvenskan är exakt noll. Möjligen kan MFF lyfta upp det genom att nå en CL plats, men jag tvivlar....

 

Jo, fast 30-45m är ingen omöjlighet i AS numera. Rosenberg, Gerndt, Toivonen, Bajrami, Elm, Wernblom, Berg osv har alla gått för summor inom det spannet...

 

Funderade lite och ångrade mig. Är trots allt AIKs största försäljning genom tiderna. Finns säkert matchantal och vidareförsäljningsklausuler också. AIK hade nog inte råd att tacka nej mtp 2000talets ekonomiska situation. Dessutom är Mohamed mycket bättre så honom kommer man få mer för...

 

Mvh,

Kwame Karo-Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite och ångrade mig. Är trots allt AIKs största försäljning genom tiderna. Finns säkert matchantal och vidareförsäljningsklausuler också. AIK hade nog inte råd att tacka nej mtp 2000talets ekonomiska situation. Dessutom är Mohamed mycket bättre så honom kommer man få mer för...

 

Mvh,

Kwame Karo-Kari

 

Kändes som en rimlig summa IMO. Gerndt gick för ca 30-35 men han har presterat på hög nivå över en klart längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på Meta.

 

Alla de du räknade upp NLV var etablerade AS spelare, hade Teteh spelat 2-3 säsonger så hade han med gått för mer. Priset nu är lägre för han kan ju vara extremt mycket över EV för nivån, s.a.s, och det betalas inte lika högt.

 

Sen så kan jag inte låta bli att kommentera det du vidrör, nämligen AIKs usla ekonomi. Alltså....VEM tar pengarna? Nån är det ju...Hur kan man misslyckas med att få det att gå runt, när man konstant är topp3 i publik och sponsorsintäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på Meta.

 

Alla de du räknade upp NLV var etablerade AS spelare, hade Teteh spelat 2-3 säsonger så hade han med gått för mer. Priset nu är lägre för han kan ju vara extremt mycket över EV för nivån, s.a.s, och det betalas inte lika högt.

 

Sen så kan jag inte låta bli att kommentera det du vidrör, nämligen AIKs usla ekonomi. Alltså....VEM tar pengarna? Nån är det ju...Hur kan man misslyckas med att få det att gå runt, när man konstant är topp3 i publik och sponsorsintäkter.

 

Är nog ett antal faktorer som spelar in där. Att man hyr Råsunda är väl förmodligen den största. Att slippa arenahyran och äga sin egen arena gör ju alllt ganska mycket enklare. Att man dessutom bara får 10%(exakt siffra?) av det som säljs på Råsunda är en annan faktor. Vågar inte ens tänka på hur mycket korv, öl o kaffe man säljer en normal matchdag. Allt i SVFFs ficka. Kommer troligtvis att vara samma scenario i framtiden då AIK kommer tvingas hyra in sig på antingen Stockholmsarenan eller Swedbank när Råsunda rivs...

 

Detta i kombination med relativt höga löner för spelare och ledare, böter till förbundet när supportrar beter sig illa, säkerhetskostnader under högriskmatcher etc, gör att AIK förmodligen kommer vara i skiten länge. Har varit så här så länge jag kan minnas, och vet inte hur man ska lösa detta heller. Storklubbarna i Sverige(och i övriga Europa också för den delen) är backande företag. Att AIK ibland lyckas påvisa gröna siffror under årets slut har endast berott på att man gjort spelarförsäljningar likt denna. Tragiskt men sant. Man är beroende av att hitta talanger som man kan sälja utomlands. Utan spelare som Wilton, Boateng, Hooiveld och Bangura hade AIK gått i konkurs garanterat...

 

Och om AIK inte är absoluta retards har dem sett till att få en bra % på vidareförsäljning så om han verkligen är så bra kommer det bli mer deg framöver.

 

AIK har gjort bort sig tidigare när det kommer till kontraktsfiaskon. Spelare som Gerndt, Pierre Bengtsson, Walid Atta etc får man inga pengar för alls när dom säljs vidare...

 

Edit: Enl. fotbollskanalen ligger övergångssumman på över 30m, så finns inget uttrymme för wajn längre...

 

 

Mvh,

Stockholmsarenan>Swedbank Arena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man dessutom bara får 10%(exakt siffra?) av det som säljs på Råsunda är en annan faktor. Vågar inte ens tänka på hur mycket korv, öl o kaffe man säljer en normal matchdag. Allt i SVFFs ficka.

 

Om det här inte ändrats typ iår så får AIK exakt 0 kr för kioskförsäljningen (exkl. Restaurang Råsunda). Är inte säker men har dessutom för mig att kioskerna inte sköts utav SvFF utan av ett helt fristående företag.

 

AIK e knappast ensamma om att backa heller, förra året backade väl MFF över 30 mille trots guldet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här inte ändrats typ iår så får AIK exakt 0 kr för kioskförsäljningen (exkl. Restaurang Råsunda). Är inte säker men har dessutom för mig att kioskerna inte sköts utav SvFF utan av ett helt fristående företag.

 

AIK e knappast ensamma om att backa heller, förra året backade väl MFF över 30 mille trots guldet?

 

Alla storklubbar backar väl rätt fränt. Varit så länge i Sverige, men det är numera så över hela Europa. Pengar styr för mycket inom den moderna fotbollen, och det är väl egentligen ganska oundvikligt. Tror tyvärr att kraven från supportrarna är för höga i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank Arena och Swedbank Stadion, korrekt? Bra med mynt där!

 

Edit:

 

Saxat från en blogg, någon som kan bekräfta?

 

"Den nya arenan i Solna kommer inte få heta Swedbank Arena! Enligt detta nyhetsmeddelande har Patent- och registreringsverket upphävt Swedbanks registrering av namnet."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här inte ändrats typ iår så får AIK exakt 0 kr för kioskförsäljningen (exkl. Restaurang Råsunda). Är inte säker men har dessutom för mig att kioskerna inte sköts utav SvFF utan av ett helt fristående företag.

 

AIK e knappast ensamma om att backa heller, förra året backade väl MFF över 30 mille trots guldet?

 

Det har inte ändrats och ja det stämmer, det sköts inte av SvFF utan ett helt fristående företag och AIK får som det ser ut nu och alltid har varit 0kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur händer det här? Spelarna kan ju inte gå ut o argumentera med supportrar efter match. Hur ska man komma fram till någonting? Händer bara i bajen...

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-1-av-tva-411588.aspx

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-2-av-2-411589.aspx

 

Mvh,

Sparven och och Castro-Tello är CC-regs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur händer det här? Spelarna kan ju inte gå ut o argumentera med supportrar efter match. Hur ska man komma fram till någonting? Händer bara i bajen...

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-1-av-tva-411588.aspx

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/FANTV-Spelarna-motte-besvikna-fans-efter-forlusten-mot-Ljungskile-Del-2-av-2-411589.aspx

 

Mvh,

Sparven och och Castro-Tello är CC-regs

 

haha kaos i bajen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något liknande hade ju aldrig kunnat hända i gnaget...

 

Tror inte det var meningen att man skulle få fram en gyllene lösning, utan mer ställa spelarna i skamvrån. Kanske inte leder till något vettigt, men alla vi pokerspelare vet ju hur skönt det är att whina loss lite då och då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...