Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

magnesiumet hjälper väl dock inte till mot "såren" i händerna, utan är väl mer till för att få bättre grepp ?!

 

btw. Körde Fran häromdagen för första gången på enormt länge. Har varit rätt sporadiskt med tränade öht på sistone, låg nog en halvtimma efteråt och mådde dåligt! Och då cruisa jag in på typ 11:20 . Vilket är extremt kasst.

Sämst i Sverige på pullups typ. :( Lite berodde väl förvisso på att räcket jag körde på roterade, vilket var extremt irriterande!

 

nej da.. han fick såren pga att han använde för mycket. var dock i flytande format.

 

haha jag har improvat pullupsen som fan. gick ifrån att kunna göra max två till att nu köra på ordentligt. har alltid kört att jag hårt håller om räcket.. men lärde mig av en person där att man ska hålla i med fingrarna. låter nog lite flummigt men tror du förstår hur jag menar.

 

sedan antar jag att du kör på crossfit-pullups med kippen och allt? mer effektivt.

 

när vi var ute för några dagar sedan och var i tunnelbanan utmanade niklas mig att göra pullups med en hand. fuskade obv genom att hålla vänstra handen runt min höga handled. men har ju aldrig kllarat av det tidigare. nu körde jag dock på en fyra stycken innan jag hoppade av. var faktiskt inte så svårt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

nej da.. han fick såren pga att han använde för mycket. var dock i flytande format.

 

haha jag har improvat pullupsen som fan. gick ifrån att kunna göra max två till att nu köra på ordentligt. har alltid kört att jag hårt håller om räcket.. men lärde mig av en person där att man ska hålla i med fingrarna. låter nog lite flummigt men tror du förstår hur jag menar.

 

sedan antar jag att du kör på crossfit-pullups med kippen och allt? mer effektivt.

 

när vi var ute för några dagar sedan och var i tunnelbanan utmanade niklas mig att göra pullups med en hand. fuskade obv genom att hålla vänstra handen runt min höga handled. men har ju aldrig kllarat av det tidigare. nu körde jag dock på en fyra stycken innan jag hoppade av. var faktiskt inte så svårt :-P

 

Jodå jag kippar, och nää håller inte tummen runt, men har så jäääävla vekt grepp. Pumpade dock skönt i armarna efter det passet, så får nog bli mer av de passen för att få upp greppstyrkan, så man kan åtminstone kippa kanske 20-30 i rad till slut.

 

Vill lära mig butterfly-kip men så vidrigt svårt :-)

 

Har du gjort några av de s.k. benchmark girlsen? Så man har någon tid/pass att tävla mot? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag kippar, och nää håller inte tummen runt, men har så jäääävla vekt grepp. Pumpade dock skönt i armarna efter det passet, så får nog bli mer av de passen för att få upp greppstyrkan, så man kan åtminstone kippa kanske 20-30 i rad till slut.

 

Vill lära mig butterfly-kip men så vidrigt svårt :-)

 

Har du gjort några av de s.k. benchmark girlsen? Så man har någon tid/pass att tävla mot? ;)

 

aa jag har sån sjuk träningsvärk i axlar och armar idag att det är löjligt. imorgon kör vi cindy i 20 min :mrgreen:. men när jag bytte grepp till att hålla med fingrarna så att handflatan inte nuddar räcket vid hängade position.. ja.. klarade många fler på raken är tidigare. tex klarade jag 10 på raken efter att ha kört 40 rundan. då hade jag normalt klarat max 4-5 st

 

bra att du nämnde det! ska börja öva på butterfly-kippen. är ju svårt men vore en kul grej att ge sig på.

 

kommer inte att tänka på något speciellt när du säger det.. men ska höra med kussen vilken det är. annars kan du hitta vårt schema på den här bloggen : http://www.nexusfightcenter.se/index.php/crossfit/entry/v.-27-cf-sommar

 

vore riktigt kul att tävla mot någon på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow...jag hade verkligen inte tänkt säga ett ord om Crossfit men var tvungen att googla "kip pull ups" nu. Som sagt, wow...jag förstår inte ens vad meningen ska vara med att hålla på och gunga sådär. Det enda man gör är att till stor del koppla ur de muskler man ska använda, förutom kanske greppet, blir väl jobbigare att hålla sig kvar med det där swingandet. Samtidigt känns det återigen som skaderisken ökar några 100 procent.

 

Hur gör ni squatsen? Helt vanliga knäböj med kroppsvikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa jag har sån sjuk träningsvärk i axlar och armar idag att det är löjligt. imorgon kör vi cindy i 20 min :mrgreen:. men när jag bytte grepp till att hålla med fingrarna så att handflatan inte nuddar räcket vid hängade position.. ja.. klarade många fler på raken är tidigare. tex klarade jag 10 på raken efter att ha kört 40 rundan. då hade jag normalt klarat max 4-5 st

 

bra att du nämnde det! ska börja öva på butterfly-kippen. är ju svårt men vore en kul grej att ge sig på.

 

kommer inte att tänka på något speciellt när du säger det.. men ska höra med kussen vilken det är. annars kan du hitta vårt schema på den här bloggen : http://www.nexusfightcenter.se/index.php/crossfit/entry/v.-27-cf-sommar

 

vore riktigt kul att tävla mot någon på PF.

 

Cindy gjorde jag en 10 minuters variant för typ ~1-2 månader sedan, och lyckades få in 10 varv + några pullups om jag inte räkna fel.

 

HSPU har jag knappt prövat. Jag önskar de fanns ett CF-gym i Kungälv, men får väl se till att öppna ett eget?! =)

 

Vi skulle ju tekniskt sett kunna köra någon form av video-tävling om du är sugen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow...jag hade verkligen inte tänkt säga ett ord om Crossfit men var tvungen att googla "kip pull ups" nu. Som sagt, wow...jag förstår inte ens vad meningen ska vara med att hålla på och gunga sådär. Det enda man gör är att till stor del koppla ur de muskler man ska använda, förutom kanske greppet, blir väl jobbigare att hålla sig kvar med det där swingandet. Samtidigt känns det återigen som skaderisken ökar några 100 procent.

 

Hur gör ni squatsen? Helt vanliga knäböj med kroppsvikt?

 

det är mer effektivt. målet är att dra sig upp och ner. det går snabbare än en vanlig pull up och är inte lika jobbig vilket betyder att man kan göra fler. allt sker i ett intensivt tempo.

 

göra en repetition på 3 minuter lämnar man till folk som gymmar.

 

vår uppvärmning är mer intensiv än eran träning :mrgreen:

 

Cindy gjorde jag en 10 minuters variant för typ ~1-2 månader sedan, och lyckades få in 10 varv + några pullups om jag inte räkna fel.

 

HSPU har jag knappt prövat. Jag önskar de fanns ett CF-gym i Kungälv, men får väl se till att öppna ett eget?! =)

 

Vi skulle ju tekniskt sett kunna köra någon form av video-tävling om du är sugen ?

 

fan det är ju väl riktigt bra?

 

hur menar du med video-tävling? du lär ju whoppa mig men jag älskar utmaningar. så jag är på :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar med dig Meta obv :). Men Crossfit är roligare än att gymma och det känns som attt det ger mig mer än andra träningsformer. Första gången som jag är såhär trött och slut i kroppen och jag ändå väljer att dra på träningen. Aldrig hänt förut att jag i ett 90-10 läge (90% inte vilja träna) och väljer att träna för att det är så kul och känns givande/effektivt.

 

Träna Crossfit i staterna så ska du se att det är mer givande. Kussen som är i galen form och gymmat i flera år säger att han tack vare crossfiten är i psykosform.

 

Sen får folk visa forskning och studier om de vill. Faktum kvarstår att alla de jag träffat som tränar/t Crossfit, oavsett träningsbakgrund, tycker likadant. Men alla är olika så ta inte det här på fel sätt. Att gymma kanske är det ultimata för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha kan du förklara det där?

 

Läs raden efter. Strikta pullups och kipping pull ups är två olika övningar. Vi kör 40, 32,24,16,8 (ungefär så) kipping pull ups. Går snabbare, är vidrigt jobbigt (om du leker smart får du prova köra det ;)) medan man med strikta... Ja, jag skulle aldrig klara 40 strikta pull ups. Kipping går snabbare och är mer effektivt. Men löjligt att skratta åt övningen bara för att det ser enkelt ut med kippen. Prova köra en massa innan.

 

Men jag är ingen instruktör. Träna hur ni vill, kan inte bry mig mindre :P. Sagt om och om attt jag är en noob med en åsikt. Men den här nooben börjar komma i form :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs raden efter. Strikta pullups och kipping pull ups är två olika övningar. Vi kör 40, 32,24,16,8 (ungefär så) kipping pull ups. Går snabbare, är vidrigt jobbigt (om du leker smart får du prova köra det ;)) medan man med strikta... Ja, jag skulle aldrig klara 40 strikta pull ups. Kipping går snabbare och är mer effektivt. Men löjligt att skratta åt övningen bara för att det ser enkelt ut med kippen. Prova köra en massa innan.

 

Men jag är ingen instruktör. Träna hur ni vill, kan inte bry mig mindre :P. Sagt om och om attt jag är en noob med en åsikt. Men den här nooben börjar komma i form :D

 

Tycker inte den ser enkel ut och skulle förmodligen sabba mina axlar om jag försökte. Jag har mest svårt för att förstå resonemanget. Ungefär som att säga att man inte gör en övning fullt ut för att man ska orka mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte den ser enkel ut och skulle förmodligen sabba mina axlar om jag försökte. Jag har mest svårt för att förstå resonemanget. Ungefär som att säga att man inte gör en övning fullt ut för att man ska orka mer. :)

 

aktiverar ju obv mer kropp och koordination att köra den CF-style ist för att bara fokusera på lats ... good or bad I dunno

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs raden efter. Strikta pullups och kipping pull ups är två olika övningar. Vi kör 40, 32,24,16,8 (ungefär så) kipping pull ups. Går snabbare, är vidrigt jobbigt (om du leker smart får du prova köra det ;)) medan man med strikta... Ja, jag skulle aldrig klara 40 strikta pull ups. Kipping går snabbare och är mer effektivt. Men löjligt att skratta åt övningen bara för att det ser enkelt ut med kippen. Prova köra en massa innan.

 

Men jag är ingen instruktör. Träna hur ni vill, kan inte bry mig mindre :P. Sagt om och om attt jag är en noob med en åsikt. Men den här nooben börjar komma i form :D

 

Mer effektivt?! Hur menar du nu? Utveckla gärna vad som är mer effektivt. Menar du att det bränner några extra kalorier jämfört med pullups? För det gör det säkert, även om skillnaden sett över t.ex. en veckas tid lär vara omätbar. Att man kan göra fler och att det går snabbare än vanliga pullups kvittar helt när det precis som du säger inte är samma övning. För övrigt menar nog varken jag eller dehman att det inte skulle vara jobbigt att göra sådär.

 

Men mest blev jag faktiskt uppriktigt oroad över folks hälsa när jag såg utförandet. Precis som Dehman säger hade mina axlar pajat väääldigt fort om jag försökt göra sådär :) Och jag hade def inte klarat 40, det kan jag erkänna direkt.

 

Antar att du skärpt till kosten rätt bra sen du började träna mer va, Shahin? En av de största fördelarna när man börjar träna något "seriöst" tror jag är att 90% även ändrar om kostvanor och skärper till sig rejält på den fronten med. Sen om det är barfotalöpning, crossfit eller gym spelar nog mindre roll. Bara man mår bra (lite humor kanske att jag snackar om skaderisk när jag själv pajade ryggen long term på gymet) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...