pokerfacket Postad 11 Juni , 2008 Rapport Share Postad 11 Juni , 2008 lol Ni är båda TAGfish imo. Btw i raise/fold-land är synen kung... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flesh2Flesh Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Missade faktiskt färgdraget, det gör det hela ännu hetare... i mitt språkbruk betyder donkbet ett bet där du betar utan att ha initiativet och du är med största sannolikhet helt tom. Här har du initiativet och du har överparet. Och med färgdraget/gutshot på det blir det en hand jag spelar aggressivt. LÄtt bet på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
david Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Donkbet är 91% som flesh säger och 9% för att få in ett trebett... //D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Varför skulle inte Fi kunna ha 56 ? eller är jag trött Jag har för mig att jag låg på runt 1.7-1.8 i AF när jag trackade som mest. Komemr ihåg att jag hade stora problem att få den över 2 (det kanske inte var min spelstil typ). Däremot hade jag mycket högre Preflop AF. Det är trevligare med högre Turn AF än Post AF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
david Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Då hade han betat turn är min gissning... Släng upp nåt nytt du gjort i Ps fffs! Btw, idag har jag riktigt tråkigt...har ingen möjlighet att pokra, utan håller på att studera in ett prospekt och posta lite här på Pf. Har nog inte postat såhär mkt som jag gjort idag på ett helt år. //D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Ang AF-diskussionen så beror det naturligtvis på spelstil. För en renoldlad TAG som möter tajta foldbenägna spelare så kan säkert 2,4 i Flop-AF vara ok. Jag har dataminat en hel del 30/60 på FTP och jag hittar ingen vinnande spelare med en total AF på över 2, de flesta ligger mellan 1-1,8. Flop-AF ligger sällan över 1,5 men däremot är turn och river-AF ofta högre än flop-AF. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 12 Juni , 2008 Rapport Share Postad 12 Juni , 2008 Jag har dataminat en hel del 30/60 på FTP och jag hittar ingen vinnande spelare med en total AF på över 2, de flesta ligger mellan 1-1,8. Flop-AF ligger sällan över 1,5 men däremot är turn och river-AF ofta högre än flop-AF.Det där beror nog på att man ofta sparar bluffhöjningen till turn på högre nivåer. Har för övrigt inte så mycket åsikt om vad som är bra AF på floppen. Högnivå HU så ska man nog syna så pass ofta att den inte blir svinhög iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts