Gå till innehåll

PF tävling!!! EM-Drömelvan


vuns187

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skitkasst poängsystem. En som Radoslav Kovac som hoppade in alldeles i slutminuterna för tjeckerna igår fick 8p medan Bosingwa fick 9p för Portugal igår.... Enbart 1p mer när Bosingwa bidrog med grymt mycket mer till sitt lags seger än vad Kovac gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att få ett rättvist poängsystem naturligtvis. Har för mej att man förr även fick poäng efter hur många Aftonbladet+ spelarna fick. Detta kan ju iofs oxå bli lite luddigt.

 

Vet inte riktigt hur man skulle kunna få poängsystemet bättre eller mindre dåligt dock. Idag fick väl antagligen Klose assistpoäng för EM:s hittills största felträff tex :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitkasst poängsystem. En som Radoslav Kovac som hoppade in alldeles i slutminuterna för tjeckerna igår fick 8p medan Bosingwa fick 9p för Portugal igår.... Enbart 1p mer när Bosingwa bidrog med grymt mycket mer till sitt lags seger än vad Kovac gjorde.

 

Ja det är tokdåligt. Finns mycket mer förfinade poängsystem i andra liknande spel, exempelvis Fantasy Premier League. De kör med systemet att en back ska vara på plan under 60 minuter minst för att få poäng för att hålla nollan. En back som kommer in i 20e minuten kan alltså få poäng för sin personliga nolla även om laget har släppt innan, för att ta ett exempel.

 

Om man orkade pilla mer skulle man ju kunna tänka sig att få 2p för varje 20 minuter en back spelar utan att släppa in mål eller så, men vet inte om det tilltalar den allmäna spelarskaran att krångla till saker så. Eller att göra som ovan fast att dra gränsen vid 45 min speltid eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min geniala plan med att fylla laget med Tyskar har väl gått sisådär.. Nu är det försent att börja byta ut alla tyskar även om de förmodligen kommer att ställas mot Portugal i Kvarten.. Men plockar Tyskarna den matchen så har jag ju guldläge då alla andra lag verkar ha Portugalmani.

 

Podolski som kapten har ju lönat sig också 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAGAGAG, sitter med en drös spanjorer, portugiser och kroater inför sista omgången. :-( Vilka tror ni ska vila av Iniesta, Ronaldo, Olic, Modric, Srna, Kranjcar och Senna? Jag räknar kallt med att backarna inte ska vila.
Olic, Modric och Srna vilar garanterat. Även Kranjcar lär vila, så tough luck...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja!

 

Nu var nästan hela startelvan utbytt och med nya friska tag ser jag fram emot en ny omgång. Den tunga gårdagen är nästan glömd......(NOT:-()...försöker jag intala mej i vart fall.

 

Jag har endast 79p upp till Burgensbys Krigar ;-). Känns dock inte som en orimlighet. Pallplats känns helt realistiskt.

 

Har haft extrem otur vid många tillfällen hittills, även med domarna. Förhoppningsvis skall denna otur nu förbytas till TUR :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...