Gå till innehåll

Fotbolls EM - Sportbettingtråden!


Recommended Posts

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag letar efter ett kryss som e lika säkert som sverige v grekland så jag kan köra dubbel och sätta en fin slant.

 

annars kan jag rekommendera endast X i swe - gre

nu hänger jag inte riktigt med.. spelar du bara på kryss och vill ha ett säkert kryss? inte lättaste att leta säkra kryss om jag ska vara ärlig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en härlig fyrling idag med portugal, tyskland, frankrike o spanien till 7,5 i odds. trippeln med tyskland, frankrike o spanien ger 4,6 i odds. Känns väl rätt fin?

 

Spelar man med någorlunda seriös inställning för att tjäna pengar så ska man mest hålla sig till singlar. Nu säger jag inte att dom där inte kan gå in men öppningsmatcher i mästerskap blir ofta nervösa tillknäppta tillställningar. Lite av en klyscha men de stora lagen börjar ofta trevande och växer in i turneringarna. Förövrigt tycker jag inte att Tyskland är spelbara ner till 1.35 som du skriver, jag tror mycket väl att Polen kan överraska ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är singlar bättre spel?

 

Dels kan du inte skapa tripplar etc från olika sidor, och man ska alltid försöka spela marknadens bästa odds på ett objekt (förutsatt att man anser det vara ett överodds). Annars kan man väl inte säga att värdet är sämre för att man multiplicerat några matcher, men variansen blir ju rätt jobbig. Tex bet365 ger ju bonusodds om man spelar fyrlingar, femlingar osv och sätter dom, antar att det gynnar bolagen att folk spelar multiplar. Hävdar mig inte ha benkoll på allt vad sportsbetting heter utan återger mer vad experterna skriver. Dock har jag kört en del sportsbetting vid sidan om pokern ett tag och det går riktigt bra. Och då kör jag i princip enbart singlar, hårda rullekrav och varvar egna rekar med experternas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man med någorlunda seriös inställning för att tjäna pengar så ska man mest hålla sig till singlar. Nu säger jag inte att dom där inte kan gå in men öppningsmatcher i mästerskap blir ofta nervösa tillknäppta tillställningar. Lite av en klyscha men de stora lagen börjar ofta trevande och växer in i turneringarna. Förövrigt tycker jag inte att Tyskland är spelbara ner till 1.35 som du skriver, jag tror mycket väl att Polen kan överraska ikväll.

 

 

jodå är mycket väl medveten om de.. har min sportsbetrulle på Betfair och där går de ju bara spela singelspel så de är vad jag brukar spela.. de här är mitt första spel på ett halvår som inte är singel tror jag.. :)

 

förstår dock inte vad du ser i polen.. EMs sämsta lag i mina ögon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hänger jag inte riktigt med.. spelar du bara på kryss och vill ha ett säkert kryss? inte lättaste att leta säkra kryss om jag ska vara ärlig....

 

svarar på det med ett quote från el kryddo, man ska spela där det e överodds.

 

Det jag menar är är att i mina ögon så är det ofta övervärde på kryss i matcher.

Ofta i t.ex. slutet av säsonger spelar lagen väldigt ofta X ändå hittar du 3,20+ på X i de flesta matcherna. Likadant i slutskedet av CL, man kan räkna ut vilka som kommer kryssa vilka matcher (imo). Jag är nog back på tippning, men e mycker plus på att hitta kryss jag tycker verkar säkra. minst 20k upp.

 

F.ö hitta jag X i SWE v GRE och i SWI v TUR, gav 9,10 odds satte 1 lök.

Är helt säker på att det sitter ;) youll see....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kryss har ofta övervärde, dock i princip aldrig hos Svenska Spel. Dom har ansökt om att få dela ut högre odds på lången, men har fått nobben från regeringen (tror jag det är som bestämmer). Så för att konkurrera med övriga bolag sänker dom ofta kryssoddset för att kunna höja spel på 1 och 2. Bara så inte folk sätter sig och letar EM-kryss till 2,10 nu...

 

En variant för att spela kryssmatcher tycker jag kan va att hitta en "säker" match. Man tippar sen den matchen, typ Man U hemma mot nåt brödgäng till 1,25, i dubblar med en massa troliga kryssmatcher. Så länge spiken sitter får man ett fint odds på sina kryssmatcher. Går väl lite emot det jag sa om varians och singlar men men:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår dock inte vad du ser i polen.. EMs sämsta lag i mina ögon...

 

Såg deras genrep mot Danmark och de spelade faktiskt ganska bra fotboll där, även om de har en riktigt tokig backlinje.

 

Offensivt är de ganska intressanta ändå, när du säger EMs sämsta lag måste du väl förbise Österrike ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd vidare för en liten fråga:

 

Någon som har någon sida att tipsa om för att sätta in en liten EM-tipsrulle?

 

Har pengar på svs, men det är ju egentligen spöstraff på att köra sportsbetting uteslutande där..

 

Spelat lite på Expekt och Unibet tidigare, så står och väger mellan dessa två eller partybets.com.. Vad är att föredra?

Söker generellt höga odds naturligtvis, in och utbetalning är ju oftast närmast felfri på så pass stora sidor.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En variant för att spela kryssmatcher tycker jag kan va att hitta en "säker" match. Man tippar sen den matchen, typ Man U hemma mot nåt brödgäng till 1,25, i dubblar med en massa troliga kryssmatcher. Så länge spiken sitter får man ett fint odds på sina kryssmatcher. Går väl lite emot det jag sa om varians och singlar men men:lol:
Rätta mig om jag har fel, men är det inte nästan alltid rejäla underodds på dessa "säkra" hemmafavoriter? Varför skulle man göra såhär istället för att bara spela singelkryss?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd vidare för en liten fråga:

 

Någon som har någon sida att tipsa om för att sätta in en liten EM-tipsrulle?

 

Har pengar på svs, men det är ju egentligen spöstraff på att köra sportsbetting uteslutande där..

 

Spelat lite på Expekt och Unibet tidigare, så står och väger mellan dessa två eller partybets.com.. Vad är att föredra?

Söker generellt höga odds naturligtvis, in och utbetalning är ju oftast närmast felfri på så pass stora sidor.

 

Några tips?

 

Unibet

Betfair

Betway

 

etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker såhär när jag tippar;

 

Om jag har ett odds på 2,0 så överväger chansen på att det går in oftare än varannan gång. Om svaret är ja så ser jag det som ett fördelaktigt odds och spelar. Går det endast in varannan gång så får jag ju iaf minst tillbaka mina satsade pengar i det långa loppet.

 

Resonerar likadant oavsett om oddset är 1 000 000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet

Betfair

Betway

 

etc etc.

 

 

Önskade inte tips på befintliga sidor, kan säkert rabbla trettiotalet inklusive de tre du har skrivit på en lista.

 

Det jag ville veta var vilken sida ni upplever ger generellt sett högst odds, men tror att jag har löst den biten.

Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfair måste jag nog säga ger bäst odds. Finns kanske fler olika spel och sporter på sidor som unibet men oddsen brukar alltid vara lägre. Gillar du inte att spela singlar så funkar de ju inte med betfair då de i stort sett uteslutande är singelspel som gäller...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...