eppee Postad 30 Maj , 2008 Rapport Postad 30 Maj , 2008 Tjenare, jag skulle vilja läsa på om Money management för jag vet att jag är väldigt kass på det. Finns det något värt att läsa online eller är det böcker som gäller? Vad det än finns, tipsa gärna! Jag vill att det ska vara anpassat för NL Tack på förhand /Pelle Citera
EcstaZy Postad 31 Maj , 2008 Rapport Postad 31 Maj , 2008 Tjenare, jag skulle vilja läsa på om Money management för jag vet att jag är väldigt kass på det.Finns det något värt att läsa online eller är det böcker som gäller? Vad det än finns, tipsa gärna! Jag vill att det ska vara anpassat för NL Tack på förhand /Pelle Jag är också rätt nyfiken på lite läsning om detta ämne. Citera
strater Postad 31 Maj , 2008 Rapport Postad 31 Maj , 2008 räcker med en regel... 1. när du går upp i nivå, bestäm dig när du ska gå ner igen om du börjar torska (och håll detta), denna gräns ska alltid ligga mellan 20-50+ buyins på den lägre nivån (40 är rätt lagom om du inte känner dig alltför säker). Allt för att inte torska 50%+ av rullen snabbt samtidigt som du har råd att torska lite på den högre nivån (säg att du går upp vid 30 inköp så har du råd att torska 10 för att ha 40 kvar på den lägre...) Citera
lundburgerr Postad 31 Maj , 2008 Rapport Postad 31 Maj , 2008 Jag har läst "The poker mindset" och jag tyckte den var helbra. Handlar om mycket som har med attityder och beteenden i poker att göra däribland ett helt kapitel om bankroll management. Kan rekomendera den. Citera
lundburgerr Postad 1 Juni , 2008 Rapport Postad 1 Juni , 2008 kollade runt lite på forumet nu när du licks tog upp ämnet och jag hittade den här jäveln: http://pokerforum.nu/forum/artiklar/16801-tankar-om-money-management-och-liknande.html kanske kan du känna igen dig i vissa situationer.. Citera
EcstaZy Postad 1 Juni , 2008 Rapport Postad 1 Juni , 2008 kollade runt lite på forumet nu när du licks tog upp ämnet och jag hittade den här jäveln: http://pokerforum.nu/forum/artiklar/16801-tankar-om-money-management-och-liknande.html kanske kan du känna igen dig i vissa situationer.. Länk fungerade inte. Citera
lundburgerr Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Länk fungerade inte. aja, finns under artiklar på forumet.. Citera
Recommended Posts