Gå till innehåll

Madeleine McCann (poll)


MikeTime

Är Madeleines föräldrar skyldiga till hennes försvinnande?  

26 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Madeleines föräldrar skyldiga till hennes försvinnande?

    • Nej, de är oskyldiga!
      8
    • Ja, de skyldiga!
      13
    • De vet hur det hela gått till iaf!
      5


Recommended Posts

Har nu sett dokumentären om Madeleines försvinnande och jag är lite kluven. Ska jag tycka synd om föräldrarna eller ska jag betrakta dem som gärningsmän?

Trots alla "bevis" den portugisiska polisen fått fram (likhundar som markerar i föräldrarnas hyrbil, blodspår i densamma, att de lämnade barnen ensamma i en lägenhet när de själv gick och åt middag trots barnens ringa åldrar och liknande saker) verkar de så otroligt oskyldiga i intervjuer och i deras sätt att hantera situationen rent allmänt.

Vad tycker/tror ni?

 

Btw - tror ni Josef Fritzls fru visste om vad som försigick i källaren? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykopater är extremt skickliga på att dupera och manipulera sin omgivning. Min gut feeling säger mig att paret McCann är skyldiga. Troligen via någon sorts olyckshändelse. De drabbas av panik och gör sig av med kroppen. När drevet kommer igång spelar de med och sen har det bara rullat på.

Det är alltså bara min högst personliga gissning. Givetvis måste det prövas i domstol innan jag kallar det för sanning.

De har själva tillstått att de lämnade sina mycket små barn ensamma på rummet medan de söp till med sina white trash-polare. Vilka andra än vit undre medeklass från England skulle göra något sådant förresten?

 

Vad gäller Fritzl så är det väl möjligt att frugan var lika hårt styrd som övriga. Antagligen vanlig förträngning från hennes sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror att du bildar dig en bättre uppfattning än vad GW gör?

 

Näe, det tror jag definitivt inte men vad är det som säger att just han har mer insyn i historien än random svensk? Det är just det det hela handlar om - uppfattning... Sen att herr Persson borde få bättre vibbar i brottsmål rent allmänt p.g.a hans erfarenhet är en annan femma.

Angående sömnmedlet för att få barnen att sova när man vill gå ut och kröka är nästan ett mer graverande bevis än någon likhund som råkar vifta på svansen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, det tror jag definitivt inte men vad är det som säger att just han har mer insyn i historien än random svensk? Det är just det det hela handlar om - uppfattning... Sen att herr Persson borde få bättre vibbar i brottsmål rent allmänt p.g.a hans erfarenhet är en annan femma.

Angående sömnmedlet för att få barnen att sova när man vill gå ut och kröka är nästan ett mer graverande bevis än någon likhund som råkar vifta på svansen...

 

En likhund som markerar i deras hyrbil ser jag som verkligen graverande. Träffprocenten ligger väl på typ 95%. Tyvärr kan man ju inte direkt be en hund vittna i domstolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde klämma in ett alternativ för oss som är kloka nog att varken tro eller tycka någonting om en sådan där situation! :)

 

Känns som om man i nästan alla liknande fall vet alldeles för lite för att kunna bilda sig en intressant uppfatting. Fast jag såg ju inte dokumentären, den kanske redovisade alla fakta som finns att tillgå. Glöm i så fall den här posten.

 

Uh oh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde klämma in ett alternativ för oss som är kloka nog att varken tro eller tycka någonting om en sådan där situation! :)

 

Känns som om man i nästan alla liknande fall vet alldeles för lite för att kunna bilda sig en intressant uppfatting. Fast jag såg ju inte dokumentären, den kanske redovisade alla fakta som finns att tillgå. Glöm i så fall den här posten.

 

Uh oh.

Nja, den skaran som inte kan, vill eller orkar tro någonting kan ju bara avstå från att rösta iofs... ;-)

Tror dokumentären tog upp de flesta fakta som redovisats för allmänheten och media. Nu påstår ju visserligen den portugisiska polisen att de har mer vittnesmål och bevis som de inte vill gå ut öppet med än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GW trodde initialt i varje fall att paret är skyldiga - det räcker för mig.

 

Det är ju iofs bara på grund av att det är det mest sannolika scenariot rent statistiskt. Försvinner ett barn så är det nästan alltid en familjemedlem som ligger bakom. (Källa: GW, föreläsning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde ett alternativ:

 

[x] Fallet är sjukt överhaussat och jag slutade bry mig för länge sedan

 

Men ändå var du tvungen att öppna tråden och till råga på allt göra ett nonsensinlägg? För att vara någon som slutat bry sig för länge sedan verkar du bry dig väldigt mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En faktor som ni glömt att nämna och som det inte direkt pratades om i dokumentären är att det skett flera liknande fall med försvunna barn i trakten under de senaste åren.

 

Polisens insatser har varit av ....varierande nytta, hade detta varit en lokalt boende familj så hade de suttit bakom lås och bom för länge sedan.

 

Nu blev det dock en mediacirkus och de "vanliga" rutinerna höll inte riktigt för en närmare granskning och fällande dom inför hela världens granskade blickar.

 

Föräldrarna är dock utan tveka skyldiga till olämligt beteende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En faktor som ni glömt att nämna och som det inte direkt pratades om i dokumentären är att det skett flera liknande fall med försvunna barn i trakten under de senaste åren.

 

Polisens insatser har varit av ....varierande nytta, hade detta varit en lokalt boende familj så hade de suttit bakom lås och bom för länge sedan.

 

Nu blev det dock en mediacirkus och de "vanliga" rutinerna höll inte riktigt för en närmare granskning och fällande dom inför hela världens granskade blickar.

 

Föräldrarna är dock utan tveka skyldiga till olämligt beteende...

 

Det jag hela tiden funderar på är att om föräldrarna är de skyldiga - hur fanken har de lyckats gömma kroppen så väl i ett främmande land? De hade dessutom inte många timmar på sig så de kan inte ha åkt särskilt långt när de dumpade den...och då borde någon hittat den vid det här laget...

Ja, ett olämpligt beteende har de ju utan tvekan visat sig ha. Lämna tre mycket små barn ensamma (och dessutom drogade) och själva sticka iväg på krogen när de är på familjesemester... Helt obegripligt. Har svårt att förstå att de tillåts tala i Europaparlamentet i Bryssel angående problemet med försvunna barn och trafficking...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl vara övertydlig då. Det är inte din tråd jag vänder mig mot utan den mediacirkus som omsvärmat flickans öde. Det inte inte någonstans i proportion till det som inträffat IMO.

 

Nej, och där håller jag med dig till 100%. Men nu är verkligheten sådan - se bara på barnamordet i Sverige häromveckan. Där sändes t.o.m begravningen i SVT! Helt sjukt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Btw - tror ni Josef Fritzls fru visste om vad som försigick i källaren? :roll:

 

 

Lika säkert som amen i kyrkan. Det är ju helt omöjligt att hon inte visste. Skulle du kunna ha en hemlig källare under huset hemma utan att frugan märker av det... Det troliga är väl att hon, likt många mammor som vet att pappan förgriper sig på barnen, genom ngn sjuk skyddsmekanism klarar av att förtränga det som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl vara övertydlig då. Det är inte din tråd jag vänder mig mot utan den mediacirkus som omsvärmat flickans öde. Det inte inte någonstans i proportion till det som inträffat IMO.

 

Jag skulle vara intresserad av en poll över vilka som är intresserade av om hennes föräldrar är skyldiga elelr inte.

 

Håller med TF, fattar verkligen itne vad grejen är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...