Gå till innehåll

Har ditt nick betydelse?


Edling

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

När jag spelar på SvS så vill jag gärna sätta mig vid bord där alla nickar "rolle100" eller "iceHenrik12", eller andra fula och ogenomtänkta namn fulla med siffror. Ifall jag ser nån med säg nicken "Tjuren" eller "LyckoFigur" så tänker jag genast att de kanske är duktiga. Sen slutar det väl oftast med att man ändå sätter sig å spelar 100 händer mot dem för att se om de är sjukt fiskiga eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om man har lite tålamod finns det en grej som är jävligt bra. Precis vad det är håller jag för mig själv. Inte för att man blir automatisk miljonär vid användande, utan för att det inte är något jag vill uppmuntra till. :D

 

I övrigt är det väl snarare samspelet mellan namn/beteende som skulle kunna spela någon roll. Allmänt borde det vara bra om folk blir något skrämde, då det brukar leda till både passivitet och i längden tilt. Men nicket som sådant räcker inte. Om mr "IownYou" blir stackad lite för ofta blir effekten den motsatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar på SvS så vill jag gärna sätta mig vid bord där alla nickar "rolle100" eller "iceHenrik12", eller andra fula och ogenomtänkta namn fulla med siffror. Ifall jag ser nån med säg nicken "Tjuren" eller "LyckoFigur" så tänker jag genast att de kanske är duktiga. Sen slutar det väl oftast med att man ändå sätter sig å spelar 100 händer mot dem för att se om de är sjukt fiskiga eller ej.

 

Det man kan t'nka på är att om ngn nickar Tjuren så har han ju varit medlem sedan siten startade, eftersom dom enklaste nicken utan siffror ofta blir tagna ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tycker nick spelar väldigt liten roll förutom att man då och då kan definiera någon som en fisk eller en bra spelare lite snabbare ibland när man lägger ihopp några händer med deras namn.

Något som kan göra lite mer skillnad är sajter där man får välja en egen bild, har tex spelat mot en som hade en äckelfet naken gubbe, alltså riktigt äckligt fet tänk jabba the hut som bild och spelade LAG och jag störde mej på han för han såg så jävla ful o äcklig ut och är övertygad att det påverkade mej att betala av han ett par ggr till jag bestämde mej för att undvika spela mot han för det mesta. Ett annat ex var en med nån häx/orch liknande gubbe med liknande spelstil, störde mej dock mindre på han.

Ett namn som "justpayme" tillsamans med en lösagresiv spelstil o lite överlägsna komentarer i chatten har nog också viss effekt men vill du få folk på tilt så är en bild du tror folk stör sej på det jag tror kan påverka mest, ev i kombination med namn och komentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om nick spelar roll ...vet inte om jag själv blir påverkad av det och dom enda gångerna skulle ev. vara någon tight spelare som nickar typ "TheGrinder" ...kanske man omedvetet drar en slutsats av att killen bara spelar med nötterna.

 

Om namn påverkar så borde man väll ha namn som betyder motsatsen till sin egen spelstil?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns två regler i min värld, en med ett speciellt undantag

 

1. Alla nicks med kung/king i typ kungrichard, kingjeff etc är människor med snedvriden syn på sin egen kompetens som pokerspelare och med för stort ego för att erkänna det och är värdelösa spelare.

 

Undantag; Är du grek och bor i stockholm vinner du trots kung i namnet, se exempel TexaslimitKING eller KUNGEN10.

 

2. Människor med alkohol i namnet är alltid tomma. Se Konjakrolf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Sparkar liv i den här gamla tråden..

 

Jag tror absolut att det kan ha betydelse och mitt nick har jag valt för att förstärka den image jag vill vid bordet.

 

Tror även att många av er valt ett nick utan att tänka på detta och nu motvilligt säger att det inte spelar någon roll.

 

 

Idag kom jag på mig själv när jag var påväg att syna en 4bets push med AJ på ett fullring bord.

Någon hadde ett nick med random siffror "01100111" och detta gav mig ett väldigt bluffigt intryck av han.

Det här var något som påverkade mig undermedvetet och det gick först inte upp för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar nicka vanliga namn med siffror från ca 47 till typ 74 som skall indikera födelseår.. Snabba exempel

 

hank55

greg74

johnw47

trevor66

lisa14 mfl var nicks jag tog på den tiden jag ville bli uppmärksammad av andra svenska regs back in the days då de flesta gav fan i att bråka mer än nödvändigt me andra regs för att gamesen var så juicy ändå... Nu söker man typ de omvända, så de spewar lite innan de har fått allt för mycket händer på en.

 

dvs: 4betshove_LOL är inte ett bra nick om man får läge för ett rename IMO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat tjejnamn och namn på små söta saker för att verka ofarlig, men det enda som har hänt är att folk har skrikit "f-king bitch" i chatten :-)

 

tjejnamn är ju nöten, man får oftast prata som fan i chatten då på svs det är ju alltid kul så slipper spelet bli så jävla osocialt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har lite tålamod finns det en grej som är jävligt bra. Precis vad det är håller jag för mig själv. Inte för att man blir automatisk miljonär vid användande, utan för att det inte är något jag vill uppmuntra till. :D

 

I övrigt är det väl snarare samspelet mellan namn/beteende som skulle kunna spela någon roll. Allmänt borde det vara bra om folk blir något skrämde, då det brukar leda till både passivitet och i längden tilt. Men nicket som sådant räcker inte. Om mr "IownYou" blir stackad lite för ofta blir effekten den motsatta.

 

Skriv inte här då din jävla *** om du inte vill dela med dig din jävla *** stick tillbaka till flashback din jävla *******'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en del som försöker men bara får det att se ut som ett skämt.

 

Såg en kille idag som var en total nit men hadde nicket "Aggromaniac"

 

Om han nu försökte skicka en reverse tell och dra en del sköna bluffar ibland så kan jag förstå varför han valde det namnet men så var inte fallet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Jag tror helt klart att namn har betydelse. Även bilder/avatar. Spela mot en reg med en bild på durrrr ganska ofta förut. Det var ofta att jag synade ner tunt mot honom bara för att jag förknippade spelaren med hur durrrr spelar. Jag lär inte va ensam om det...

 

Ja tror dig men att ha en bild på durrr känns ganska uppenbart.

 

Men jag är säker på att vissa bilder kan påverka dig undermedvetet.

Du kan alltså vara påverkad av det utan att själv veta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...