Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

14/6: -156$

 

Gårdagen slutade ner 1.5 inköp, men är nöjd ändå mtp alla situationer.

 

En superfisk från kina satt med 250bb vid bordet rätt länge. Det märktes att han var total nybörjare, och var inte blyg med att syna bort ett inköp med 69o på brädan KJ629.

Tyvärr hade han sjukt flyt, som synes i HH'n där nere... men tänk om fler såna kineser kunde börja spela poker!

Det tråkiga är ju att 9/10 asiater på full tilt är förstörda av Starcraft, och spelar 15 bord med mega-nit-aggro-style :-P

 

Blev lite småtiltad efter att kinesen drog ut i några fler potter efter all-in med färg... så tappade 1 inköp med bara J-högt färgdrag på låg flop mot AA.

 

Men gick in och körde en session till på natten, och fick in AA från knappen mot en grinder's KK i big blind.

När pengarna åkte in och korten visades tänkte jag "YEEES, håll nu för f**n", och så PANG, en kung på första kortet.

Jag höll på att sjunka genom golvet där jag satt på min stol mitt i natten... först kinesen och nu det här :ola:

Men sen kom runner runner färg, jäkligt skönt :mrgreen:

 

__________________________________

 

BB: $165.55

UTG: $200.50

MP: $69.50

CO: $146.15

Hero (BTN): $126.45

SB: $453.20

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Adiamond.gif Aheart.gif

3 folds, Hero raises to $3.50, 1 fold, BB raises to $11, Hero raises to $27.50, BB raises to $44, Hero raises to $126.45 all in, BB calls $82.45

 

Flop: ($253.40) Kheart.gif Jheart.gif 8diamond.gif

 

Turn: ($253.40) Qheart.gif

 

River: ($253.40) 7heart.gif

 

Final Pot: $253.40

BB shows Kdiamond.gif Kspade.gif (three of a kind, Kings)

Hero shows Adiamond.gif Aheart.gif (a flush, Ace high)

Hero wins $250.40

 

_________________________________

 

Fisk-kinesen

 

BB: $151.45

UTG: $86.20

MP: $75.25

CO: $49.50

Hero (BTN): $101.10

SB: $105.25

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Qspade.gif Jspade.gif

2 folds, CO raises to $3.50, Hero calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) 8spade.gif 7spade.gif 5spade.gif(3 players)

BB bets $2, CO calls $2, Hero raises to $14, BB raises to $26, CO folds, Hero raises to $97.60 all in, BB calls $71.60

 

Turn: ($208.20) Kspade.gif(2 players - 1 is all in)

 

River: ($208.20) Theart.gif(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $208.20

BB shows Aspade.gif 9club.gif (a flush, Ace high)

Hero shows Qspade.gif Jspade.gif (a flush, King high)

BB wins $205.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benny: Jag använder http://www.thehandconverter.com till Full Tilt. Men gissar att du pratar om den andra som jag rekommenderade dig för svs?

 

Jag har inte använt den så mycket, men har aldrig upplevt nåt problem. Har du provat både i Internet explorer och Firefox?

 

Testat att uppdatera sidan innan du konverterar en ny hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15/6: +200$

 

Det var en sjukt rolig session. Bordet var väldigt nitigt när jag kom, förutom en lösare brittisk TAG som blev förbannad när jag spelade tillbaka.

Lyckades vinna många potter mot honom, och gjorde en av mina bästa spel/syner igår.

 

Jag fick t o m lite bra feedback från honom under tiden vi spelade:

"you ¤#%¤& c*nt i'm gonna get u"

 

"¤%&(£$ i'm gonna take all your money. u play so f-ing bad c*nt"

 

Ändå hade jag bästa handen både preflop och på river alla gånger :mrgreen:

 

Spelade samma bord 3 timmar och lyckades få en väldigt aggro image, som gav pengar i stora potter.

Gjorde dock två dåliga spel som kostade 2 inköp, där jag borde kunnat lagt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16/6: -124$

 

17/6: +223$

 

Jag har jobbat på spelet riktigt hårt en vecka nu, och det börjar ge märkbara resultat. Även om det inte syns så jättemycket på vinsterna.

Dock spelar jag inte så många händer, så resultaten kan verka ynkliga, men ligger på 12 bb/100 sista 3k händerna.

 

Mycket har hänt både spelmässigt och och med min syn på spelet. Egentligen är det inget jag inte redan visste, men det är inte alltid man praktiserar det man vet :-P

 

Grafen går som en bergodalbana, men iaf uppåt...

Jag har väldigt bra non showdown winnings, men halvtaskig SD Winnings... vilket beror på två saker; jag bluffar lite för mycket på rivern när fi antagligen kommer gråtsyna med sitt TPTK/överpar.

Och slutar spela för sent när jag känner att man tappat fokus och börjar spela dåligt. Har nog donkat bort 5 inköp på detta sätt i onödan bara dom här 2 dagarna. Men det blir bättre!

______________________________

 

Jag hade väldigt LAG'iga stats vid bordet, därför gjorde jag en rejäl raise och hoppades att fi skulle pusha mot min 4-bet.

 

Hur gör vi annars bäst i den här situationen mot en bra reg? Bara synar? Mindre 4-bet size? Vanligtvis brukar jag 4-beta till 27-28

 

BTN: $132.70

SB: $100.00

BB: $100.00

UTG: $100.00

Hero (MP): $117.95

CO: $107.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with A:spade: A:heart:

1 fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, BB raises to $15.50, Hero raises to $43, 2 folds

 

Final Pot: $35.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag hade väldigt LAG'iga stats vid bordet, därför gjorde jag en rejäl raise och hoppades att fi skulle pusha mot min 4-bet.

 

Hur gör vi annars bäst i den här situationen mot en bra reg? Bara synar? Mindre 4-bet size? Vanligtvis brukar jag 4-beta till 27-28

 

BTN: $132.70

SB: $100.00

BB: $100.00

UTG: $100.00

Hero (MP): $117.95

CO: $107.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with A:spade: A:heart:

1 fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, BB raises to $15.50, Hero raises to $43, 2 folds

 

Final Pot: $35.00

 

Jag pushar, alternativt synar och höjer any flop då FI 8/10 ggr kommer beta ut. De händer han kommer syna din 4bet (eller shovar) med kommer han också syna en push från din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar, alternativt synar och höjer any flop då FI 8/10 ggr kommer beta ut. De händer han kommer syna din 4bet (eller shovar) med kommer han också syna en push från din sida.

Det är sant. Vill man vara riktigt säker på att få in pengarna med bästa handen kan man ju lika gärna pusha som du säger, istället för att höja så mycket.

 

Ska man 4-beta mot två spelare kanske 33 vore bättre i det läget, sen spela floppen riktigt hårt.

Vi har ju iaf position på 3-betaren, så om han checkar är det ju bara att välja en bra betsize beroende på flop, eller pusha om han betar. Antar att man får ta det dom gånger han träffar set eller drag? Kan man lägga QQ-KK efter 4-beten om det kommer A eller K (om man har QQ) på flop och fi betar ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant. Vill man vara riktigt säker på att få in pengarna med bästa handen kan man ju lika gärna pusha som du säger, istället för att höja så mycket.

 

Ska man 4-beta mot två spelare kanske 33 vore bättre i det läget, sen spela floppen riktigt hårt.

Vi har ju iaf position på 3-betaren, så om han checkar är det ju bara att välja en bra betsize beroende på flop, eller pusha om han betar. Antar att man får ta det dom gånger han träffar set eller drag? Kan man lägga QQ-KK efter 4-beten om det kommer A eller K (om man har QQ) på flop och fi betar ut?

 

Behöver inte pusha om han betar ut, floppar det 642 eller liknande så kan man också kallsyna för att bjuda in FI att hänga sig på turn med händer som AQ eller lägre pocket.

 

Ja det får man göra tycker jag, brukar inte kallsyna pre då man oftast får bort värde av 99+ som oftast får överkort på brädan och kommer betfolda.

Det beror helt på FI om vi ska folda eller inte, hade en sådan hand här om dagen då jag 4betade small med KK på BTN efter CO 3betat (ganska tight spelare) Får syn av CO efter lite betänketid och flop kommer A85.

Den range som han kallsynar med preflop bör innehålla TT/JJ/QQ som gärna vill kolla flop för att undvika överkort. CO betar rakt ut 80-90% av pott och jag synar ganska snabbt då hans range som han synar 4bet med pre inte bör innehålla några A.

 

ut och värma några järn nu, gl :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16/6: -124$

 

17/6: +223$

 

Jag har jobbat på spelet riktigt hårt en vecka nu, och det börjar ge märkbara resultat. Även om det inte syns så jättemycket på vinsterna.

Dock spelar jag inte så många händer, så resultaten kan verka ynkliga, men ligger på 12 bb/100 sista 3k händerna.

 

Mycket har hänt både spelmässigt och och med min syn på spelet. Egentligen är det inget jag inte redan visste, men det är inte alltid man praktiserar det man vet :-P

 

Grafen går som en bergodalbana, men iaf uppåt...

Jag har väldigt bra non showdown winnings, men halvtaskig SD Winnings... vilket beror på två saker; jag bluffar lite för mycket på rivern när fi antagligen kommer gråtsyna med sitt TPTK/överpar.

Och slutar spela för sent när jag känner att man tappat fokus och börjar spela dåligt. Har nog donkat bort 5 inköp på detta sätt i onödan bara dom här 2 dagarna. Men det blir bättre!

______________________________

 

Jag hade väldigt LAG'iga stats vid bordet, därför gjorde jag en rejäl raise och hoppades att fi skulle pusha mot min 4-bet.

 

Hur gör vi annars bäst i den här situationen mot en bra reg? Bara synar? Mindre 4-bet size? Vanligtvis brukar jag 4-beta till 27-28

 

BTN: $132.70

SB: $100.00

BB: $100.00

UTG: $100.00

Hero (MP): $117.95

CO: $107.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with A:spade: A:heart:

1 fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, BB raises to $15.50, Hero raises to $43, 2 folds

 

Final Pot: $35.00

 

 

Varför ens ha en 4betrange i position? AA skulle jag aldrig i hela mitt liv 4beta här. Ang betsize så är den helt sjukt off, som spelat så måste du syna en shove med any 2. Med andra ord fi ser ingen FE av dig och thats just bad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ens ha en 4betrange i position? AA skulle jag aldrig i hela mitt liv 4beta här. Ang betsize så är den helt sjukt off, som spelat så måste du syna en shove med any 2. Med andra ord fi ser ingen FE av dig och thats just bad..

Tackar för inlägget, man kan behöva vakna upp ibland hehe.

 

Jag får väl försöka svara på varför jag gjorde detta, men det är inga ursäkter till den betsizen :roll: 4-bet är nästan det enda i vanlig NLH-strategi jag inte hört mer än 2 meningar om, så skulle nog verkligen behöva få lite mer koll på det.

Ärligt talat 4-betar jag bara AA/KK, nån gång QQ, när jag tror fi kommer pusha en sämre hand av nån anledning, vill eller räknar inte med att få syn, utan fold eller push. Har ingen aning om hur ok/dåligt det är?

 

I vanliga fall har jag aldrig 4-betat till mer än 28, men det är mot en fi.

 

Just i den här situationen hade jag riktiga LAG stats. Och fi var en TAG grinder som oftast har en väldigt stark hand när han gör detta spel i BB.

Hoppades också att min image skulle göra att han pushade ett ännu lägre par än vanligt och på så sätt få bättre betalt än om hand lägger missade händer/lägre par på flop, samtidigt som man tvingar ut tredje spelaren.

 

Men som du säger var nog en 4-bet här inte det bästa valet till att börja med...

Vilken 4-betrange har du/ni som standard? Antar att den varierar beroende på fi osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för inlägget, man kan behöva vakna upp ibland hehe.

 

Jag får väl försöka svara på varför jag gjorde detta, men det är inga ursäkter till den betsizen :roll: 4-bet är nästan det enda i vanlig NLH-strategi jag inte hört mer än 2 meningar om, så skulle nog verkligen behöva få lite mer koll på det.

Ärligt talat 4-betar jag bara AA/KK, nån gång QQ, när jag tror fi kommer pusha en sämre hand av nån anledning, vill eller räknar inte med att få syn, utan fold eller push. Har ingen aning om hur ok/dåligt det är?

 

I vanliga fall har jag aldrig 4-betat till mer än 28, men det är mot en fi.

 

Just i den här situationen hade jag riktiga LAG stats. Och fi var en TAG grinder som oftast har en väldigt stark hand när han gör detta spel i BB.

Hoppades också att min image skulle göra att han pushade ett ännu lägre par än vanligt och på så sätt få bättre betalt än om hand lägger missade händer/lägre par på flop, samtidigt som man tvingar ut tredje spelaren.

 

Men som du säger var nog en 4-bet här inte det bästa valet till att börja med...

Vilken 4-betrange har du/ni som standard? Antar att den varierar beroende på fi osv?

 

 

Har ingen 4betrange i position förutom från knappen.. Antar att om du ska det får den vara stål/luft typ något i stil med QQ+ AK sen ett gäng bluffar som du viker för shove..Betsize måste obv vara så att du har plats att vika din luft..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen 4betrange i position förutom från knappen.. Antar att om du ska det får den vara stål/luft typ något i stil med QQ+ AK sen ett gäng bluffar som du viker för shove..Betsize måste obv vara så att du har plats att vika din luft..

Ok mm det låter vettigt!

Vet inte hur det är på andra sajter, men på FT har fi sjukt nog pushat mot mina 4-bet i stort sett VARJE gång. Alltid med JJ-KK/AK. Kanske därför man blivit lite skadad hehe.

 

Men som sagt 4-betar jag bara när fi är så förutsägbar/och har så stark range att jag nästan vet att han kommer pusha. Om det är HU iaf, i andra fall är det väl lite fler faktorer som spelar in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok mm det låter vettigt!

Vet inte hur det är på andra sajter, men på FT har fi sjukt nog pushat mot mina 4-bet i stort sett VARJE gång. Alltid med JJ-KK/AK. Kanske därför man blivit lite skadad hehe.

 

Men som sagt 4-betar jag bara när fi är så förutsägbar/och har så stark range att jag nästan vet att han kommer pusha. Om det är HU iaf, i andra fall är det väl lite fler faktorer som spelar in...

 

De enda händerna jag egentligen vill få in pre mot FIs 3betrange i BB mot utg+1 är väl AK och kanske QQ iom att de kan bli svårspelade post men KK och AA är nästan alltid jävligt lätta att lira post... AK är ju en sån hand som iaf jag nästan alltid vill ha in pre för att den kan vara smådryg post i en 3betad flopp men om vi inte har en 4betrange här så kommer vi ju ha en hel del syner som inte ens är i närheten av stål.. (lite beroende på stackdjup osv om vi kan setminea). Om vi visar upp AA,KK i det läget kommer ofta fi att sätta oss på en alldeles för tight range i framtida potter ----> blufftime 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda händerna jag egentligen vill få in pre mot FIs 3betrange i BB mot utg+1 är väl AK och kanske QQ iom att de kan bli svårspelade post men KK och AA är nästan alltid jävligt lätta att lira post...

Kan det på ett sätt inte vara bra att bara syna BB's 3-bet med QQ/AK i position från UTG/UTG+1, då man säkert ofta dominerar hans range om man träffar? Och kan minska variansen lite med att kunna lägga sig om AK dyker upp när vi sitter med QQ t ex.

Eller om vi helt missar floppen med AK, och han checkhöjer vårt bet på flop eller liknande.

 

Från BTN tycker jag det är perfekt att 4-beta med AA/KK mot tighta regs som 3-betar i BB, då dom ofta tar det som ett stealförsök och pushar TT-QQ/AK. Men det kanske du menade med det du sa några poster upp?

 

 

AK är ju en sån hand som iaf jag nästan alltid vill ha in pre för att den kan vara smådryg post i en 3betad flopp men om vi inte har en 4betrange här så kommer vi ju ha en hel del syner som inte ens är i närheten av stål.. (lite beroende på stackdjup osv om vi kan setminea). Om vi visar upp AA,KK i det läget kommer ofta fi att sätta oss på en alldeles för tight range i framtida potter ----> blufftime 8-)

Ja det är ju en klar fördel!

Själv har jag börjat spela AK lugnare, och sett den som en mindre stark hand om man inte träffar. Beror nog på att jag förlorat 19/20 flips med den handen mot lägre par. Så i min värld är inte AK en flip mot 88 :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat nån poker på några dagar pga att man varit sjuk och haft grym huvudvärk, inte läge att grinda då :-(

 

Lördagen blev ett rätt stort misslyckande pokermässigt. Klockan 00:30 skulle jag visa brorsan när jag spelar. Även fast man var trött och sliten.

Jag spelade nog omedvetet lite lösare för att det inte skulle bli så tråkigt att titta på för brorsan... och löshet passar ju oftast inte bra på en lördag natt om man vill vinna pengar av megafiskar :roll:

 

Nog för att jag blev jäkligt utdragen i två stora potter, och förlorade 3 inköp där jag "borde vunnit". Men backet var i stort sett mitt fel helt och hållet.

 

Jag tror ändå det var en av dom sista lärdomarna i "basic poker-disciplin" som jag hade kvar att lära :-P och nu känns det som dom sitter.

 

Det finns ju vissa anledningar till varför dom bästa regsen på nivån sitter och spelar 13/11/3 en galen lördagskväll...

 

Varför man en lördagskväll inte ska försöka representera överpar eller färg, och bluffa en megafisk på samma sätt som man bluffar en grinder på tisdagar kl 16:20...

 

Och varför man INTE ska "visa en kompis online-poker" en lördagsnatt, och fortsätta spela trots att man förlorar och spelar som skit och är grymt trött och ofokuserad på att spela bra...

 

Lördagen slutade -520$. Det borde ha stannat på -200$ om jag slutat i tid, och varit lite mer fokuserad. Men 2 onödiga bluffar, och en farlig flip gjorde storbacket.

Tog sen igen +240$ på söndagen med mycket bra spel, men det blev en dyr lärdom.

 

Det känns i alla fall som att jag kommer närmare och närmare rätt förutsättningar för att kunna spela vinnande poker, och för att kunna behålla vinsterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/6: +170$

 

Det blev en bra session. Känns inte som jag gjorde några större misstag, förutom kanske squeeze-försöket här nedanför?

 

____________________________

 

Har inte gjort många försök att squeeze'a förut, så vet inte om detta var riktigt rätt läge...

MP spelade 22/14/3.3, med 4% 3bet. CO spelade 17/14/16, 2.4% 3bet. Båda över cirka 140 händer.

Jag hade spelat 29/23/2.5, 5% 3bet.

 

Vilka fi vill man helst försöka squeeza? Väldigt tighta spelare har väl starkare range när dom höjer, men kanske lättare lägger en halvstark hand mot squeeze? Beroende på ens egen image såklart.

Medan en lösare spelare har en svagare range, men lättare chansar och synar?

 

Känns som man ska squeeza för värde, med t ex TT/AQs mot lösare spelare, och vara beredd att donkbeta hårt på flop och spela om hela inköpet, eller hur resonerar ni?

 

(Förresten antar jag att jag borde höjt till 16-18 istället för 14.5. Och istället inte synat hans min-4bet.

Kändes dock som man kunde se en flop för 11 bb som spelat).

 

 

CO: $166.30

BTN: $162.25

SB: $43.75

Hero (BB): $232.45

UTG: $110.50

MP: $119.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Kspade.gif Qclub.gif

1 fold, MP raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, Hero raises to $14.50, 1 fold, CO raises to $25.50, Hero calls $11

 

Flop: ($55.00) Jheart.gif 9spade.gif 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $42, Hero requests TIME, Hero folds

 

Final Pot: $55.00

CO wins $52.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt enkel fold pre när du blir fyrbettad av en sådan nit. Annars kan väl fold to 3b vara en bra faktor om du skall bestämma dig för att squeeza eller ej, samt om det verkar vara duktiga eller sämre fis. Du kan ju även oftast förutsätta att det främst är originalhöjaren som kan ha en hand de som synar hans höjning bör oftast vika med undantag för stationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danka: Tackar, bra tips!

Jag antar att man måste ha ganska många händer loggade på motståndarna om man ska använda fold to 3-bet effektivt, förutom i väldigt tydliga fall. Vilket kan bli svårt på en sajt som Full Tilt antar jag. Men några regs har man ju många händer på såklart.

 

Har ni några fler tips eller synpunkter på squeeze-play är det bara att slänga in dom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danka: Tackar, bra tips!

Jag antar att man måste ha ganska många händer loggade på motståndarna om man ska använda fold to 3-bet effektivt, förutom i väldigt tydliga fall. Vilket kan bli svårt på en sajt som Full Tilt antar jag. Men några regs har man ju många händer på såklart.

 

Har ni några fler tips eller synpunkter på squeeze-play är det bara att slänga in dom :)

 

Har du bra resultat på Full Tilt? Har fått för mig att det är ruggigt många amerikanska grinders där och kass rb. Lär ju säkert finnas mkt fiskar också men har fått intrycket från Cardrunners att det är väldigt mkt 4b och 5b pushande light osv.

 

Stämmer som du säger att du det kan vara svårt att få sample men har du dålig sample kan ju WTSD och fold to cb vara vissa indikatorer om fi har tendens att syna light pre. Motsatsen är regs som är överdrivet misstänksamma, de brukar generellt aldrig ge dig cred för en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danka: 3bet och 4bet light har du fått helt om bakfoten angående fulltilt, det är min åsikt iaf.

 

 

Angående om hur jag brukar bestämma när jag ska squeeza john. Så brukar jag oftast kolla på:

 

- Min egna position: Kommer jag agera först efter flopp?

 

- Min starthand: Jag gillar att squeeza med händer som 67,89 som i fall att de får syn kan träffa floppen ganska bra. Säg att du får syn av din motståndare som kanske har TT-QQ. kommer det överkort kan du förhoppningsvis beta hem floppen. Annars träffar du oftast par/drag eller bättre som har bra equity emot ett överpar.

 

- Min motståndares stats: Är han tight/lös? Synar han många 3bets? Har han svårt att släppa händer? Höjer han för mkt skräphänder? Den sista frågan är ofta ganska bra att ha svar på.

 

- Min motståndares position: Höjer han UTG eller på BTN? Är det UTG har det oftast starka händer som kommer ge mothugg. Om han höjer på CO/BTN är med en bredare range (Bättre chans att han foldar mot squeeze). SB som oftast brukar syna ganska light i sånna här situationer eftersom de också är medvetna om att CO/BTN höjer med en bred range. Får jag syn från SB på min squeeze tar jag det lungt på flop då de ofta sitter med en stark hand.

 

Hoppas det hjälper dig lite iaf :-) Hoppas vi får mötas snart vid borden. Kanske vi redan har? PM:a gärna ditt nick så gör jag dito tbx 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bra resultat på Full Tilt? Har fått för mig att det är ruggigt många amerikanska grinders där och kass rb. Lär ju säkert finnas mkt fiskar också men har fått intrycket från Cardrunners att det är väldigt mkt 4b och 5b pushande light osv.

Jao på ett sätt stämmer det du säget om FT och på ett sätt inte.

Det känns som mitt spel nyligen har lossnat ordentligt, och jag har kunnat börja få ihop alla delar av pokern till en helhet, som gör att man kan vinna pengar och behålla dom.

Så jag hoppas kunna ge en rapport snart om jag har bra resultat eller ej. Men jag tror absolut det är möjligt att vinna bra där iaf.

 

Som du säger är det många "bra" multitable grinders där, så med standardgrind på 8 bord sitter man nog mest och byter pengar med andra grinders.

 

Men jag har mer fokuserat på att lära mig att utnyttja spelares svagheter, istället för att mest lita på att dom ska göra fler misstag än mig. Och försöker göra mer exakta beslut med precision. Så FT's nackdelar gör inte mig så mycket just nu, utan det känns som jag lär mig mer, och blir bättre i slutändan på det sättet. Dock vet jag inte hur det kommer gå, eller hur lyckat det låter jämfört med 6 bords ABC-grind :roll:

 

Ang 4/5-betandet är det inte så mycket att det blir ett problem på NL100. Men 3-betar man (för) mycket svarar dom flesta helt klart med 4-bet ganska fort med sina starka händer.

 

Stämmer som du säger att du det kan vara svårt att få sample men har du dålig sample kan ju WTSD och fold to cb vara vissa indikatorer om fi har tendens att syna light pre. Motsatsen är regs som är överdrivet misstänksamma, de brukar generellt aldrig ge dig cred för en hand.

Ja det kan faktiskt vara en bra idé att använda dessa stats som indikation. Ska testas nästa gång det blir läge för squeeze!

 

Nåt som verkar fungera 3/4 ggr mot löspassiva är ju att preflop squeeza med en stor raise, sen beta väldigt starkt på flop om mot 1 fi.

 

Undrar bara vilka händer som lämpar sig för detta, förutom dom givna? Mellan-pockets/AQ/Axs, lite blandat bluff och för värde? Alltså när allt tyder på att läget är bra för detta, inte som standard.

Knappast nåt jag funderat mycket på, så vet inte ens själv om jag tycker det låter vettigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26/6: +350$

Det känns som mitt spel verkligen har blivit bättre nu på slutet, och som att jag kan använda alla kunskaper i en helhet.

Har lyckats göra mina absolut bästa spel, läggningar, hero calls, reads, osv nu på slutet och det känns riktigt bra för tillfället. Så jag hoppas att det kan fortsätta.

Men jag litar inte på mig själv än, för jag är rätt mycket humörspelare på ett sätt. Och kommer jag i fel mindset kan jag tappa mycket. Tror dock det ska gå helt ok med det framöver, det känns så :-)

 

 

Teh_MoUsE

Najs tips där! En grej jag kom att tänka på när du nämde om man agerar först eller inte efter floppen vid squeeze; om man gör det med en väldigt stark hand för värde sitter jag självklart helst i position.

Squeezar man däremot som bluff med hopp om att fi helst ska lägga sig, verkar det inte helt dumt att agera först på flop, och donkbeta hårt om det är bra läge. Då måste fi pusha om han ska göra ett move, annars är det vi som får ett svårt beslut om en aggro fi donkar ut 26$ i en pott på 34$. Då han kanske sitter på TT med A4Q på flop.

Plus att vår hand ser starkare ut om vi squeezar ur SB/BB.

 

Jag tycker det känns som jag hellre squeezar med 89s än ATs mot en reg-nit, men hellre tar ATs/KQ eller liknande mot en lösare fiskig spelare.

 

Måste fundera lite på om jag vill skicka mitt nick. Lite löjligt kanske... Men tråkigt att börja bli fundersam om det händer nåt skumt vid borden där det suttit flera svenskar fast det var en slump eller liknande :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27/6: -245$

 

Ja tappade 2.5 inköp igår. Och hela det backet var tidigt med överpar mot set och floppad triss. Men jag kan inte skylla på det, då jag spelade rätt dåligt efter det.

Kände att jag blev lite småtiltad, och borde nog ha slutat. Jobbade tillbaka mig till -25$, men tappade igen pga en halvtiltad hand.

 

Det är så jäkla trist när man ska tappa alla vinster pga att man inte kan sluta spela när man känner att man börjar spela dåligt :-?

 

Det har blivit mycket bättre, men uppenbarligen inte bra. Måste kunna låta bli detta!

Lite lol på att man plussat riktigt bra på 4 veckor, men tappat 3/4 av plusset på lördags- och fredagsnätter (utan att diverse drycker är inblandade :-P )

___________________

 

Helt fel att pusha här? Jag hade hittills varit riktigt tight, och trodde att det var större chans att fi satt på fd/stegdrag än triss.

Plus att jag hade ju backdoor-drag och 2 queens som outs :mrgreen:

 

Hero (MP): $112.20

CO: $164.95

BTN: $105.05

SB: $120.20

BB: $46.25

UTG: $119.60

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with Qclub.gif Qspade.gif

UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

 

Flop: ($14.50) Tspade.gif 8spade.gif Theart.gif(4 players)

BB bets $6, UTG folds, Hero calls $6, BTN raises to $22, BB folds, Hero raises to $108.70 all in, BTN requests TIME, BTN calls $79.55 all in

 

Turn: ($223.60) 5heart.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: ($223.60) 2diamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $223.60

Hero shows Qclub.gif Qspade.gif (two pair, Queens and Tens)

BTN shows Tdiamond.gif Jclub.gif (three of a kind, Tens)

BTN wins $220.60

 

_______________

 

Klonk!

 

CO: $172.10

BTN: $200.90

SB: $100.50

Hero (BB): $117.10

UTG: $148.40

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 5diamond.gif 6spade.gif

1 fold, CO raises to $3.50, 1 fold, SB calls $3, Hero raises to $16, CO calls $12.50, 1 fold

 

Flop: ($35.50) 2diamond.gif 2heart.gif 7spade.gif(2 players)

Hero bets $24, CO calls $24

 

Turn: ($83.50) 5club.gif(2 players)

Hero checks, CO checks

 

River: ($83.50) 5spade.gif(2 players)

Hero bets $77.10 all in, CO calls $77.10

 

Final Pot: $237.70

CO mucks 9spade.gif 9diamond.gif

Hero shows 5diamond.gif 6spade.gif (a full house, Fives full of Twos)

Hero wins $234.70

 

__________________

 

Fi var helt ok grinder, men hade 3-betat 27%, och bombade överallt. Så tyckte det var nog... som tur var hade han ingen K.

 

SB: $100.50

Hero (BB): $107.85

UTG: $57.35

MP: $245.45

CO: $105.00

BTN: $316.90

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Theart.gif Aspade.gif

1 fold, MP raises to $3.50, 3 folds, Hero raises to $12, MP calls $8.50

 

Flop: ($24.50) 7spade.gif 5heart.gif Kheart.gif(2 players)

Hero bets $15, MP requests TIME, MP raises to $30, Hero calls $15

 

Turn: ($84.50) 3club.gif(2 players)

Hero checks, MP checks

 

River: ($84.50) 8diamond.gif(2 players)

Hero bets $55, MP folds

 

Final Pot: $84.50

Hero wins $81.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...