Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

John teh Donk

Nu är det slut på ursäkter, halvtilt, för många bluffar, och allmänt slapp och naiv inställning till hur man blir bra på poker!

Det är dags att bli seriös eller lägga ner (sista altenativet är inget altenativ).

 

Jag jobbar för det mesta bara 3 dagar/vecka, så tiden finns ju absolut för att utveckla spelet.

Den tiden lägger jag nog redan ner på poker, men har haft en slapp inställning och ändå trott att jag ska bli bra.

Tror det kommer sig av att jag alltid haft lätt att lära mig saker, men nöjer mig ofta med att vara halvbra, och därav den slappa inställningen även om viljan finns där att bli riktigt bra. Nu tänkte jag ge det en mer seriös chans :-)

 

Kommer posta handhistorik jag funderar på, men poker är mer än HHs.

Så jag kommer att skriva en hel del om den psykologiska delen från mina spelsessioner, då jag tycker den biten är den mest intressanta i spelet.

 

 

Spelat poker...

1 år och 4 månader nu. Innan dess hade jag aldrig rört en kortlek, och i stort sett hatade kortspel (vad fel man kan ha, det borde man lära sig nåt av...).

 

Läste några av dom kända pokerböckerna förra sommaren, men var nog för orseriös/okunnig för att ta upp all lärdom. Fortsatte liksom naivt att spela fiskspel med en seriös touch, och trodde att pengarna skulle trilla in.

 

 

I början av vintern kände jag att jag vill bli bättre, men hur? Spelade vidare, lite mer seriöst den här gången.

 

Men när oturen knackade på dörren och veckans pluss försvann kom halvtilten/"fan vad less jag blir attityden", och då försvann en vecka till.

 

Efter att en del av rullen tiltats bort förstår jag att jag måste spela bra igen om jag inte ska gula, och då jobbar jag upp den, sen har det börjat om. Ibland börjar downswingen med otur/varians och ibland med tilt följt av det förstnämnda.

Jag satte in 1000 kr på SvS förra våren, och har hela tiden pendlat mellan 1000 och 3000 kr, varför slarvar jag bort plusset när jag får det, för att sen bli seriös igen?!.

 

Jag hade säkert haft 50 000 kr i rullen och kunnat spela högre nivåer vid det här laget, om jag hade klarat av att hålla ett mer jämnt spel, och tagit pokern mer seriöst. Känns skit att jag lagt ner all tid som krävs, men ändå varit för slapp.

 

 

Spelar just nu

:club: NL100, gick upp 15 Okt ----- (NL50 på Full Tilt (gick upp från NL25 12 juli).

 

:club: 1/2 kr på SvS (ibland "for fun").

 

:club: Total bankrulle: ca 14 000 kr.

 

 

Kortsiktiga mål

:diamond:avklarad, skönt! Inte halvtilta/spela slarvigt när det går dåligt. Inte spela slösaktigt/risktagande när det går pluss.

 

:club: Läsa klart Harrington on Cash Games.

 

:club:

 

Långsiktiga mål

:diamond:avklarad Klara av att spela ett jämnare spel, både i med- och motgång.

 

:diamond: Sluta spela vidare i händer som jag vet borde kastas!

 

:club: Inte spela oförsiktigt så fort rullen når 3000 bb (spänning finns på högre nivåer, inte i en för liten rulle!)

 

:club: Spela vinnande på NL100 (gärna högre, men 1 steg i taget).

 

 

3 saker som talar FÖR att jag ska lyckas

:club: Jag har nog rätt personlighet, intresse och bra känsla för dom flesta delarna av pokern.

 

:club: Tycker poker är grymt intressant och kul.

 

:club: Har viljan att lyckas.

 

 

Saker som talar MOT att jag ska lyckas

:club: Har än så länge svårt för att grinda länge med jämn nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar! Spelar bara 1 bord just nu. Har spelat 2-3 tidigare.

Känner att jag måste spela jämnare och få mer rutin i mitt "bra" spel innan jag börjar spela fler.

 

Sen gillar jag mer att utnyttja mentala delar hos motståndet, och det blir svårare på flera bord. Så jag känner helt enkelt att jag utvecklas snabbare och bättre genom att bara spela 1 bord just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inkomstmässigt är fler bord totalt överlägset på din nivå...FI är ofta totaldonkar som spelar helt random vilket gör dina försök att "utnyttja mentala delar hos motståndet" något överflödiga. Det är iaf min åsikt...;)

 

LYCKA TILL!

Japp är helt med på hur du menar. Men tyvärr är man ju man, och har svårt att klara fler än 1 sak åt gången ;)

Nej men allvarligt så kommer jag nog spela åtminstone 2 bord senare, men just nu måste jag få ordning på mitt spel från grunden och få rutin med det.

Tackar för feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 27/5

Tyvärr men inte förvånande gick den första dagen i mitt nya pokerliv lite minus.

Är ändå rätt nöjd med mitt spel jämfört med hur det varit på senare tid, och fortsatte spela stabilt trots flera badbeats.

 

Full Tilt: -20$, 150 händer Spelade både bra och dåligt, men mitt spel i grunden känns ok för idag.

 

SvS: -100kr, 220 händer

 

---------

Lägger in några HHs, ge gärna feedback.

 

Här visste jag i stort sett vad han hade på turn, och ville få honom att gå all-in. Dock var teh river evil.

 

FullTiltPoker Game #6576436707: Table Laveta (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Hold'em - 18:55:34 ET - 2008/05/26

Seat 1: brutaljohn ($12.75)

Seat 2: jozo2008 ($29.85)

Seat 3: Born2Bluf ($16.40)

Seat 4: HERO ($26.65)

Seat 5: BIGD1RTY ($18.80), is sitting out

Seat 6: Wizmo ($16.65)

HERO posts the small blind of $0.10

Wizmo posts the big blind of $0.25

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of SpadesKing of Diamonds

brutaljohn calls $0.25

jozo2008 folds

Born2Bluf folds

HERO raises to $1

Wizmo folds

brutaljohn calls $0.75

*** FLOP *** 2 of Diamonds2 of Hearts4 of Spades

HERO checks

brutaljohn bets $1.10

HERO raises to $2.75

brutaljohn calls $1.65

*** TURN *** 2 of Diamonds2 of Hearts4 of Spades10 of Diamonds

HERO bets $3.50

brutaljohn raises to $9, and is all in

HERO calls $5.50

brutaljohn shows 7 of Diamonds7 of Hearts

HERO shows King of SpadesKing of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Diamonds2 of Hearts4 of Spades10 of Diamonds7 of Spades

brutaljohn shows a full house, Sevens full of Twos

HERO shows two pair, Kings and Twos

brutaljohn wins the pot ($24.50) with a full house, Sevens full of Twos

 

 

----------------

Den här handen floppade ungefär som jag hoppats, men ångrar att jag inte bettade pott om jag ändå skulle syna hans re-raise.

Enligt pokerstove är det i princip en coinflip, och med lite fold-eq gillar jag detta spel. Eller vad säger ni andra?

 

FullTiltPoker Game #6576833999: Table Laveta (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Hold'em - 19:26:22 ET - 2008/05/26

Seat 1: brutaljohn ($21.50)

Seat 2: toobluetoo ($10)

Seat 3: mel3369 ($9.45)

Seat 4: HERO ($26.10)

Seat 5: BIGD1RTY ($30.60)

Seat 6: whatanutiam ($2.45)

mel3369 posts the small blind of $0.10

HERO posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Spades4 of Spades

BIGD1RTY folds

whatanutiam calls $0.25

brutaljohn raises to $1.10

mel3369 folds

HERO calls $0.85

whatanutiam has 15 seconds left to act

whatanutiam calls $0.85

*** FLOP *** 10 of Spades3 of Spades4 of Diamonds

HERO checks

whatanutiam checks

brutaljohn bets $3.40

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $8.25

whatanutiam folds

brutaljohn has 15 seconds left to act

brutaljohn raises to $20.40, and is all in

HERO calls $12.15

brutaljohn shows Ace of HeartsAce of Spades

HERO shows 6 of Spades4 of Spades

*** TURN *** 10 of Spades3 of Spades4 of Diamonds10 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Spades3 of Spades4 of Diamonds10 of Diamonds8 of Clubs

brutaljohn shows two pair, Aces and Tens

HERO shows two pair, Tens and Fours

brutaljohn wins the pot ($42) with two pair, Aces and Tens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

egentligen inte mycket att säga om, hand 1, fine, hand 2 nog bättre att lägga pf, 64s är inte mycket att försvara med någonsin + att du riskar en squeeze (eller det kanske inte är så vanligt här) men as played fine, stark draghand även om folding eq kanske inte verkar vara så stark mot brutaljohn...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ice9 ok, ja jag känner mig lite kluven i 2a handen där.

 

Men finns det inget värde i att mixa spelet lite på det sättet? 64s är ju lätt att lägga om man inte träffar bra. Men får man minst en 50-50 situation kanske det är lite EV+ att spela med tanke på fold eq och framtida värde?

Otur att han hade AA där, men har han 88-1010 eller KQ-AK borde man ju få med en del fold eq också, kanske? Och om han har t ex AK ligger vi ju väldigt långt före.

Tackar för feedback och ska tänka på det! Kan dock inte låta bli att fundera vidare :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat ett, 2 Juni

Äntligen känns det som spelet har kommit till en ny nivå. Känner mig mer stabil, både när korten är med och mot mig.

 

Spelade 3 timmar på ett ganska tight bord. Fick inte särskilt passande kort att utnyttja det, utan spelet blev ganska standard.

 

Förlorade 2 potter som jag verkligen borde ha vunnit, men istället förlorade en hel del pengar i. Mitt eget fel... :evil:

Lärdom av det en gång för alla, slowspela inte när jag väl sätter set med AA och fi drar till färg eller inte har nåt alls.

 

Full Tilt: +34$, 290 händer.

 

-----------------------

 

Den här handen är nog inte helt korrekt spelad om den spelas lika varje gång. Men just här kände jag att stämningen vid bordet och allt var rätt, magkänslan sa BET! så jag gjorde det och tog hem en fin pott.

Mitt turn-bet är säkert väldigt på gränsen (eller över), men kände att det var antingen bett eller få syna ett nästan lika stort ändå.

Frågan är skulle nån av er spela den på samma sätt om tillfället kändes rätt?

 

FullTiltPoker Game #6662374075: Table Beta (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 7:53:33 ET - 2008/06/02

Seat 1: oliria ($25)

Seat 2: Karri_daMan87 ($7.90)

Seat 3: schamar ($23.85)

Seat 4: Rattkiller ($19.10)

Seat 5: HERO ($25.90)

Seat 6: bishalove ($54.85)

Rattkiller posts the small blind of $0.10

HERO posts the big blind of $0.25

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Diamonds6 of Diamonds

bishalove raises to $0.85

Karri_daMan87 calls $0.85

schamar calls $0.85

Rattkiller folds

HERO calls $0.60

*** FLOP *** 6 of Clubs7 of Spades5 of Diamonds

HERO checks

bishalove bets $4

Karri_daMan87 raises to $7.05, and is all in

schamar folds

HERO calls $7.05

bishalove calls $3.05

*** TURN *** 6 of Clubs7 of Spades5 of DiamondsQueen of Diamonds

HERO bets $14

bishalove folds

HERO shows 8 of Diamonds6 of Diamonds

Karri_daMan87 shows 8 of ClubsJack of Clubs

Uncalled bet of $14 returned to HERO

*** RIVER *** 6 of Clubs7 of Spades5 of DiamondsQueen of Diamonds2 of Clubs

HERO shows a pair of Sixes

Karri_daMan87 shows Queen Jack high

HERO wins the pot ($23.45) with a pair of Sixes

Karri_daMan87 is sitting out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat två, 2 Juni

F******N!!! Har spelat 6 timmar idag, var upp 3 inköp när jag tänkte laga mat och ge upp för dagen. Men bestämde mig för att spela en halvtimma till, fram till kl 22 som planerat.

 

Tappar koncentrationen i 2 potter, och tappar onödigt mycket.

Klockan 21:58 (skulle sluta 22:00) plockar jag upp KK, och hamnar all-in preflop mot bordets största stack som sitter med AA. Där försvann det inköpet pluss lite till :ola:

 

Slutar på -8$ för dagen. Nya tag imonn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är f*n inte lätt alltså... jag har så många "poker-humör", kanske fem. Typ två av dom är vinnande.

Och jag växlar mellan dom flera gånger under en session. Det är säkert bra på ett sätt, men inte när man gör det med fel anledningar.

 

Har dom senaste 5000 händerna förlorat så många potter där jag varit favorit med 75-95%. Börjar tappa hoppet i situationerna där jag vet att jag ligger före och borde trycka in markerna. Och det i sin tur gör att jag blir feg i bra situationer, för att sen ledsna och satsa i fel potter.

Vet inte heller hur många sessioner som startat med att man plockar upp KK mot AA, floppar set mot högre set osv sen dagbokens start.

 

Några saker som är bättre i mitt spel nu jämfört med för 1 månad sen:

 

:c: Har inte samma övertro på TPTK, låga stegar, 2 par i farliga situationer.

 

:c: Säkert blivit jämnare i mitt spel även om det inte syns på resultaten än.

 

:c: Är mycket bättre på att läsa vilken hand motståndet sitter på, det är nästan kusligt rätt ibland =P

Dessvärre litar jag inte på mig själv tillräckligt, utan synar ofta ändå för att se om jag hade rätt. Men det blir bättre och bättre iom att man märker att man hade rätt och förlorar potten.

 

Men måste få ett mycket jämnare spel än jag har nu, och kunna fortsätta spela rätt även om man blir utdragen osannolikt många gånger under tidigare session.

 

Hoppas man kan börja gå pluss på riktigt snart :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja bjuda på två härliga potter, iaf om man tänker på att det är NL25. Mer standard med denna typ av action på högre nivåer antar jag. Det var inte lång tid mellan potterna och stämningen var lite laddad vid bordet :)

-----------------

Här skulle jag vilja veta HUR dåligt jag spelade denna handen, men gärna på ett konstruktivt sätt =) Trodde aldrig att jag spelade handen perfekt, men kände för att gambla lite.

 

Mindymom var en total donkey som hade haft flyt sista halvtimmen. MassAttak verkar vara en hobby grinder med tiltvarning på ryggen.

 

FullTiltPoker Game #6781628357: Table Your (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 8:53:01 ET - 2008/06/11

Seat 1: MassAttak ($22.20)

Seat 2: HERO ($25)

Seat 3: mindymom ($29.50)

Seat 4: ch1pster ($30)

Seat 5: bisell ($31.20)

Seat 6: ICountOnLuck ($26.35)

bisell posts the small blind of $0.10

ICountOnLuck posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Diamonds5 of Diamonds

MassAttak calls $0.25

HERO raises to $1

mindymom raises to $1.75

ch1pster folds

bisell folds

ICountOnLuck folds

MassAttak raises to $3

HERO calls $2

mindymom calls $1.25

*** FLOP *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of Diamonds

MassAttak has 15 seconds left to act

MassAttak bets $7

HERO calls $7

mindymom raises to $14

MassAttak raises to $19.20, and is all in

HERO raises to $22, and is all in

mindymom calls $8

HERO shows 6 of Diamonds5 of Diamonds

mindymom shows 8 of Hearts8 of Diamonds

MassAttak shows Ace of SpadesAce of Diamonds

*** TURN *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs4 of Clubs

HERO shows a pair of Kings

mindymom shows a full house, Eights full of Kings

mindymom wins the side pot ($5.60) with a full house, Eights full of Kings

MassAttak shows two pair, Aces and Kings

mindymom wins the main pot ($63.95) with a full house, Eights full of Kings

 

-----------------------

 

Sen en roligare hand för min del! Jag kände mig aldrig säker på att vinna i handen, men med tanke på vilka motståndarna var hade jag inget val. Tror förresten jag mycket sällan skulle gjort annorlunda.

 

FullTiltPoker Game #6781696810: Table Your (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 9:05:13 ET - 2008/06/11

Seat 1: GunniGargoyle ($23.90)

Seat 2: HERO ($27)

Seat 3: mindymom ($77.30)

Seat 4: ch1pster ($32.95)

Seat 5: bisell ($20.20)

Seat 6: ICountOnLuck ($47.15)

mindymom posts the small blind of $0.10

ch1pster posts the big blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of SpadesQueen of Diamonds

bisell has 15 seconds left to act

bisell folds

ICountOnLuck raises to $0.85

GunniGargoyle calls $0.85

HERO calls $0.85

mindymom calls $0.75

ch1pster calls $0.60

*** FLOP *** Queen of Clubs9 of Hearts8 of Hearts

bisell adds $4.80

mindymom bets $4.25

ch1pster has 15 seconds left to act

ch1pster folds

ICountOnLuck folds

GunniGargoyle calls $4.25

HERO raises to $11

mindymom calls $6.75

GunniGargoyle raises to $23.05, and is all in

HERO calls $12.05

mindymom calls $12.05

*** TURN *** Queen of Clubs9 of Hearts8 of Hearts3 of Clubs

mindymom checks

HERO checks

*** RIVER *** Queen of Clubs9 of Hearts8 of Hearts3 of Clubs4 of Spades

mindymom checks

HERO checks

*** SHOW DOWN ***

GunniGargoyle shows 4 of Hearts6 of Hearts a pair of Fours

HERO shows Ace of SpadesQueen of Diamonds a pair of Queens

mindymom shows Queen of Hearts10 of Hearts a pair of Queens

HERO wins the pot ($70.40) with a pair of Queens

GunniGargoyle stands up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag kommit en bit i mitt "nya spel" nu, så gör några små uppdateringar i listan för mina mål.

 

Ändringarna blir:

:club: Kommer endast spela NL25 på Full Tilt, innan spelade jag både på FT, Party och SvS.

Bland annat för att jag vill få ut så mycket rakeback som möjligt när man ändå spelar. Och för att jag hamnar i tiltläge bara jag ser Party's fula och dåliga klient. Och2 för att jag inte gillar klienten eller spelet på SvS's låga nivåer.

Pluss att jag gillar Full Tilt bäst. Ett minus är väl alla grinders. Men dom finns ju överallt, och ska man bli bra måste man väl kunna slå dom också.

Har 1000 kr kvar på SvS, och kommer spela där när man känner för lite omväxling och slöspel.

 

:club: Lägger till en anledning MOT att jag ska lyckas; är nog rätt jäkla slö :P

Ska försöka ändra på det, men lättare sagt än gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindymom var en total donkey som hade haft flyt sista halvtimmen. MassAttak verkar vara en hobby grinder med tiltvarning på ryggen.[/b]

 

FullTiltPoker Game #6781628357: Table Your (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 8:53:01 ET - 2008/06/11

Seat 1: MassAttak ($22.20)

Seat 2: HERO ($25)

Seat 3: mindymom ($29.50)

Seat 4: ch1pster ($30)

Seat 5: bisell ($31.20)

Seat 6: ICountOnLuck ($26.35)

bisell posts the small blind of $0.10

ICountOnLuck posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Diamonds5 of Diamonds

MassAttak calls $0.25

HERO raises to $1

mindymom raises to $1.75

ch1pster folds

bisell folds

ICountOnLuck folds

MassAttak raises to $3

HERO calls $2

mindymom calls $1.25

*** FLOP *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of Diamonds

MassAttak has 15 seconds left to act

MassAttak bets $7

HERO calls $7

mindymom raises to $14

MassAttak raises to $19.20, and is all in

HERO raises to $22, and is all in

mindymom calls $8

HERO shows 6 of Diamonds5 of Diamonds

mindymom shows 8 of Hearts8 of Diamonds

MassAttak shows Ace of SpadesAce of Diamonds

*** TURN *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs10 of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs4 of Clubs

HERO shows a pair of Kings

mindymom shows a full house, Eights full of Kings

mindymom wins the side pot ($5.60) with a full house, Eights full of Kings

MassAttak shows two pair, Aces and Kings

mindymom wins the main pot ($63.95) with a full house, Eights full of Kings

 

Preflop på dessa nivåer skulle jag nog tighta till spelet i tidig samt mellanposition och spara suited connectors och marginella händer till CO och knappen.

 

Tycker du ska satsa på att ha starkare hand än bara naket flushdrag om du ska allin mot två fi på floppen, som par+flushdrag eller steg+flushdrag för ökad equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop på dessa nivåer skulle jag nog tighta till spelet i tidig samt mellanposition och spara suited connectors och marginella händer till CO och knappen.

 

Tycker du ska satsa på att ha starkare hand än bara naket flushdrag om du ska allin mot två fi på floppen, som par+flushdrag eller steg+flushdrag för ökad equity.

Tackar för feedback. Mycket bra skrivet, som gör att det blir lättare att lägga om mitt spel till nåt vettigt. Jag håller verkligen med så här i efterhand.

Även om jag kände för att gambla lite var det här inte rätt tillfälle. Vore annat om man hade haft öppet stegdrag till som du skrev.

 

När jag kollar i PT är det i dessa positioner jag ligger äckligt mycket minus jämfört med bättre pos, så jag spelar inte bra där. Ska se till att tighta till spelet i dessa positioner och spara låga SC till senare pos.

Ska in och lira några händer nu, och försöka fokusera på position får se om det ger grönare siffror :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var riktigt tveksam på call i den här handen. Fi var riktigt tight.

Anledningen att jag inte raisade pre-flop är att jag varit väldigt aggro senaste händerna, och ville inte få en stor re-raise mot mig av fi som man då inte vet om han sitter med AK eller JJ-AA. Annars raisar jag 9/10 med denna hand.

 

Kanske var svaga höjningar av mig, men jag var beredd att lägga om ett till hjärter skulle dyka upp.

Satte honom på KK-AA med ett hjärter vid tillfället, men såhär i efterhand borde jag inte gjort det eftersom han med största säkerhet skulle ha raisat pre då. Man har lite kvar att lära.

 

FullTiltPoker Game #6847342404: Table Stratton (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 10:21:50 ET - 2008/06/16

Seat 1: HERO ($33.25)

Seat 2: TheGrifter88 ($20.75)

Seat 3: holsamoht ($30.80)

Seat 4: kalabunga ($28.95)

Seat 5: onenoc ($29.60)

Seat 6: cpaspourtoi ($26.15)

TheGrifter88 posts the small blind of $0.10

holsamoht posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Spades10 of Clubs

kalabunga folds

onenoc folds

cpaspourtoi folds

HERO calls $0.25

TheGrifter88 calls $0.15

holsamoht checks

*** FLOP *** 3 of Hearts6 of Hearts10 of Hearts

TheGrifter88 checks

holsamoht bets $0.75

HERO raises to $1.75

TheGrifter88 folds

holsamoht raises to $4

HERO raises to $8

holsamoht raises to $30.55, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $22.55

holsamoht shows King of HeartsQueen of Hearts

HERO shows 10 of Spades10 of Clubs

*** TURN *** 3 of Hearts6 of Hearts10 of Hearts2 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Hearts6 of Hearts10 of Hearts2 of Clubs4 of Hearts

holsamoht shows a flush, King high

HERO shows three of a kind, Tens

holsamoht wins the pot ($58.85) with a flush, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej hallå! Har jobbat dygnet runt senaste 2 veckorna så pokern har legat lite vilande.

Faktiskt skönt att ta en paus och få lite distans till sitt eget spel och pengarna. Det gör i alla fall att jag spelar bättre när man kommer tillbaka.

Men nu är det semester och tänkte hinna med en hel del poker.

 

 

Känner att jag förbättrar mitt spel hela tiden, och för varje session går jag oftare plus med mindre risk att förlora i stora potter som var det jag förlorade mest på för ett par månader sen.

Mycket genom att känna i vilka situationer man bör hålla potten nere även fast man tror sig ha bästa handen för tillfället. Vet inte om det är rätt, men det fungerar just nu.

 

Har fått mycket bättre förståelse för hur viktigt position är med tveksamma händer i olika situationer. Mycket tack vare Carebunny's tips några poster upp i dagboken, det tackar man för!

Sparar nu mer låga suited connectors osv till CO/knappen för det mesta, vilket nog har sparat mig en hel del pengar.

 

Spelade 2 sessioner idag 45$ plus, hoppas man kan fortsätta i den riktningen.

 

Har också jobbat bort en dålig punkt i spelet; att jag mådde dåligt och spelade dåligt när jag förlorade, och började spela slösaktigt när jag går plus.

Känns som den punkten är borta för tillfället, men behöver jobba upp rullen lite för att kunna slappna av i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan vad bra det känns när man känner att sitt spel börjar gå framåt!

Spelar helt annorlunda nu jämför med när dagboken startade.

 

Det går inte att exakt sätta fingret på vad som är annorlunda, men det är vackert :-D

Var jag en bambi på is när dagboken startade så börjar jag bli en riktigt fin konståkare nu (det där lät ju inte lite gay :shock:).

 

SvS 0.5/1: +300 på 1.5h/1bord. inga monstersiffror, men jag är glad att dom e gröna :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft några roliga pokerdagar nu på sistone!

 

Jag började fundera på att gå upp till NL50 för någon vecka sen.

Såg att Full Tilt pro'n Maciek Gracz, som vunnit 18 000 000 kr på poker, satt och spelade NL50. Så jag tyckte det var ett bra tillfälle att prova på den nya nivån, table selection är överskattat :mrgreen:

 

Plockade tyvärr inte upp många användbara kort under sessionen, och slutade på +/- noll.

Bluffade iaf ut pokermiljonären ur en rätt skapligt pott HU med nada på hand, men en fin read. Alltid nåt :roll:

 

Tycker NL50 känns som en bra nivå just nu, så jag hoppar upp!

NL25 på Full Tilt är ändå MINST lika tight som NL50, bara det att ingen vågar gambla det minsta utan sitter bara och byter pengar med varandra tills nån tiltar ur och synar med andra paret. Så upplever jag det i alla fall.

 

600 händer blev +420 kronor idag. Har spelat lite blandat på Full Tilt och SvS.

 

-----------------------------------------

 

Hittade inte några jätteintressanta händer att lägga upp.

Men får gärna lite feedback på denna.

 

Skulle jag spelat annorlunda? Fi var ganska TAG, men jag kände att han minst skulle fortsätta betta turn om jag checkade.

Känns inte som att ett mindre bet på river ger mer EV i längden, eller borde jag bettat mindre?

 

FullTiltPoker Game #7210074831: Table El Greco (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 19:43:55 ET - 2008/07/13

Seat 1: KLee100 ($23.80), is sitting out

Seat 2: car 5477 ($49.95)

Seat 3: Makaer B ($50)

Seat 4: HERO ($50.25)

Seat 5: Chesszza ($70.50)

Seat 6: flushdawg2 ($17.90)

HERO posts the small blind of $0.25

Chesszza posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of Hearts5 of Hearts

flushdawg2 folds

car 5477 folds

Makaer B raises to $1.75

HERO calls $1.50

Chesszza folds

*** FLOP *** 3 of Spades6 of Clubs4 of Diamonds

HERO checks

Makaer B bets $3

HERO calls $3

*** TURN *** 3 of Spades6 of Clubs4 of DiamondsJack of Diamonds

HERO checks

Makaer B bets $7

HERO raises to $16.25

Makaer B has 15 seconds left to act

Makaer B calls $9.25

*** RIVER *** 3 of Spades6 of Clubs4 of DiamondsJack of Diamonds8 of Hearts

HERO bets $29.25, and is all in

Makaer B has 15 seconds left to act

Makaer B adds $21

Makaer B folds

HERO mucks

HERO wins the pot ($40.40)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du inte har någon talang alls för spelet och spelar jätte dåligt. Lägg ner tid på någonting annat istället. Spela poker kommer inte ge dig någonting.

 

MVH willros

lol jaha? Tack för tipset.

För det första har jag precis börjat att jobba med spelet som blir bättre hela tiden, har aldrig sagt att jag är bra än.

För det andra kommer pokern ge mig nåt vare sig jag går upp i nivå eller inte, eftersom jag tycker det är en jäkligt kul hobby.

 

Men bryr mig inte ett skit om kommentarer som kommer från såna som dig. Man får en rätt bra read på vad du är för en person bara genom att läsa ditt inlägg, och stämmer den kan du lägga ner hela skiten :lol: PS --> http://www.skrivihop.nu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du är helt värdelös, men det är klart, du har läckor.

 

Rätt svårt att säga vad det är då man inte ser stats osv, är inte helt perfekt själv heller för den delen ;).

 

Men ta grejjen som att limpa TT, NEJ! Beta alltid. Slowspela inte många händer på lägre limits, du får gärna försöka slowa ner potter som du kanske sitter med:

 

KQ flop Q72 om FI synar ner dina bets, så får du gärna försöka slowa ner potten med halva pottbets osv. Beroende såklart på motståndare.

 

Men när du sitter med en bra hand, beta oavsett, deras handrange är ofta fiskig och för att vinna mot motståndet är det bara att spela med bäst händer.

 

Tycker du spelade steghanden helt okej, även om du kunde ha slagit om på flop och sen bombat turn då han förmodligen hade en hand han inte ville släppa. Men nu när du satt på stegen så är omslag turn också ett alternativ, tyvärr satt han väl inte på JJ+ ;).

 

Har själv spenderat lång tid på NL50, har nu hoppat upp till NL100, där jag för tillfället DOMINERAR. Men vi får se hur länge det håller, men min erfarenhet av NL50 och hur du krossar motståndet är en ABC poker där du inte slowspelar mycket, du bluffar inte mycket (mot rätt FI, och du läser hans cc bets osv får du gärna sno mindre potter), men betar fi ut och du ställer, så synar han gärna ner dig med TPTK, så helst inge "fjantspel".

 

Sen när du sitter på set, slowspela det för guds skull inte, det straffar sig oftast. Ligger det drag på brädan och du har TPTK, får du gärna beta lite extra, kanske potsize. Men det viktigaste är väl "Känslan för nivån", det kommer efter några timmars spelande och du börjar se mönstren som spelarna använder sig av. Vilka som contbettar, vilka som rehöjer pre för att sno blinds osv. Spelar sj på ongame så ja kan inte använda ngn HUD, men brukar anteckna såna saker. På FTP kan du kanske använda ngn HUD om du ser det som en fördel, jaja har nog skrivit en uppsats nu :).

 

Men hoppas det hjälper. GL vid borden.

 

Ajuste en sak till! Spelar du fortfarande 1 bord? isåfall lär dig minst 3-4 annars kommer du backa i längden. Dem flesta på din nivå spelar upp till 8 bord (duktiga spelare) och kommer då ha en edge på dig som sitter och spelar 1-2 bord eftersom deras tålamod inte brister lika enkelt. Eller så kanske du har edge på dem eftersom dem spelar kasst ;), men min point är iallafall att du tjänar mycket mer med 3-4 bord uppe än 1. Själv tappar jag tålamodet om jag inte spelar minst 3 bord, blir mycket fiskmoves m.m.

 

Återigen, GL vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker NL50 känns som en bra nivå just nu, så jag hoppar upp!

NL25 på Full Tilt är ändå MINST lika tight som NL50, bara det att ingen vågar gambla det minsta utan sitter bara och byter pengar med varandra tills nån tiltar ur och synar med andra paret. Så upplever jag det i alla fall.

 

Du tar orden ur munnen på mig! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...