Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

Fi som 4-betade visade :Ah::Th: för floppat mellanpar. Vad säger ni kort om hans spel?

 

Ja det är inte många händer att grunda statsen på helt klart. Det var mer känslan jag fick (det låter sjukt fiskigt jag vet :-P).

Han var väldigt aggro mot "valda mål", och satte press på alla så fort dom limpade, c-betade, eller gjorde nåt "standard-aggro spel". Han ville liksom tydligt vara steget före hela tiden.

 

Det kändes som han hade en medium-hand, och för värde satte press på fisken så fort denne limpade. Och sen att han hoppades att jag gjorde precis det jag gjorde med typ 77, och fick för sig att sätta press på mig, så jag skulle lämna mina döda pengar i potten och låta han ta hem det med nån b-plan. Inte för värde, utan för att han trodde jag inte var tillräckligt stark för att fortsätta.

Nu floppade han mellanpar och hoppades att komma närmare SD med en check, men att köra på om jag betade. För han kan väl inte pushat med AT för rent värde där?

 

Du var ju rätt ute i att han inte hade en hand, själv försöker jag grunda mina spel på mer info. Skulle själv försöka syna och försöka spela ut honom post istället, nu slutar det med att du sitter och gissar med ett mellanpar i en stor pott. Om du tvunget vill göra motstånd och går efter känslan att han är svag tycker jag du bör 5b syna 77 istället eftersom så många floppar är svårspelade för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du var ju rätt ute i att han inte hade en hand, själv försöker jag grunda mina spel på mer info. Skulle själv försöka syna och försöka spela ut honom post istället, nu slutar det med att du sitter och gissar med ett mellanpar i en stor pott. Om du tvunget vill göra motstånd och går efter känslan att han är svag tycker jag du bör 5b syna 77 istället eftersom så många floppar är svårspelade för dig.

Ja det är sant som du säger. Syn skulle nog varit bäst i normala fall, eller 5-bet i vissa fall om man tror han försöker göra ett move.

Att bara syna 4-beten där med 77 känns ju så här i efterhand som att gå in i ett mörkt rum fullt med skorpioner... kan sällan bli bra, och svårt att ha en plan :roll:

Om jag bara suttit med 100 bb hade jag nog pushat, vet inte om 160 bb gör nån skillnad på så sätt?

 

Klonkas det något mr?

Inte direkt, snarare åt andra hållet :-(

Tror jag aldrig sprungit så totalt dåligt och kallt som nu.

Har inte spelat så många händer, men i början av månaden var jag 6 BI upp, nu 3 ner... så tappat 9 BI på väldigt få händer.

 

Det är ingen överdrift om jag säger att varje gång jag haft QQ-AA har fi antingen synat preraise/3-bets och satt sitt set med lägre PP, eller lagt sig. Så sjukt många såna potter på kort tid.

 

Varje gång jag haft en tight image och gjort sessionens enda bluff har dom haft set och blixtsynat... bra timing.

 

Varje gång jag floppar 2 par lägger dom sig, eller får färg.

 

Har jag AQ i BB och synar BTN's raise kommer floppen 89J som dom träffat. Har jag J9s på BTN och höjer så kommer floppen AK2 när en snortight SB synat :-P

 

Men det är ju sånt som händer, och kan inte påstå att jag haft det bästa tålamodet senaste veckan heller. Bara svårt att inte spew'a bort extra $$$ när man blir less på riggen.

Ligger ju ändå ok plus sen 4 veckor bakåt, så det är ingen panik... bara att fortsätta/börja(?) spela bra hehe.

 

Slut på semestern idag, så nu blir det ingen poker förrän på fredag/lördag. Kan nog vara riktigt lägligt att få en break när man springer dåligt.

 

Ibland känns det som man lätt skulle kunna försörja sig på poker, ibland känns det som man borde lägga ner eller spela NL10... verkligheten ligger nog någonstans däremellan om man kan hålla uppe sitt A-game och göra kloka beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen överdrift om jag säger att varje gång jag haft QQ-AA har fi antingen synat preraise/3-bets och satt sitt set med lägre PP, eller lagt sig. Så sjukt många såna potter på kort tid.

 

Varje gång jag haft en tight image och gjort sessionens enda bluff har dom haft set och blixtsynat... bra timing.

 

Varje gång jag floppar 2 par lägger dom sig, eller får färg.

 

Har jag AQ i BB och synar BTN's raise kommer floppen 89J som dom träffat. Har jag J9s på BTN och höjer så kommer floppen AK2 när en snortight SB synat :-P

 

This över 50k+ händer and counting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This över 50k+ händer and counting...

 

+1(9dagar/50k händer/15BI under ev ------>psyket)8-)

Det låter mindre roligt :-? Får hoppas att det inte håller i sig 50k händer för min del, eftersom jag spelar 2-3 bord skulle det ta ett tag att komma ur...

 

Får se om man vågar grinda lite idag, då det inte verkar bli nåt jobb. Kan man be till nån poker-gud att man ska få springa lite bra för en gångs skull?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan alltså inte plussa på poker helt seriöst... alltid samma mönster; jag spelar bra och vinner 15 inköp.

Blir sen äckligt motriggad/kortkall och tappar nästan allt. Blir då less, men fortsätter kämpa och spelar bra och tar tillbaka hälften.

Sen tappar man det igen på sjuka utdradningar mot äckliga fiskar, och ännu äckligare regs som antagligen har köpt rigg-abonnemang hos Full Tilt för $200/månad.

Efter det är det bara att samla sig och bygga upp självförtroendet igen och hoppas att riggen har misshandlat en nog. Sen börjar det om...

 

Men ärligt talat är det ju lika för alla (även om vissa "nyckelsituationer" kan vara avgörande för en pokerkarriär), och jag spelar inte alltid mitt A-game. Särskilt inte när man just vaknat runt 12 och startar med att bli motriggad och förlora ett inköp till en fisk från italien, för att 3 minuter senare se honom ge bort alla mina pengar till en snortight reg som går all-in med AA och fisken gärna synar med Q7o.

 

Jag skulle nog få bäst resultat om jag kollade nån DC-video på eftermiddagen, och sen gjorde allt annat man gör, och EFTER det spela poker vid 22/23-tiden.

Ska nog köra på det ett tag och se om jag spelar bättre då.

 

Ligger runt minus 4.5 bi denna månad över ganska få händer.

Det är knappast nåt ovanligt i poker, men det ligger många bad beats och dåligt spel gömda i dom inköpen som irriterar :-P

 

Jag brukar inte ha så mycket pengar på sajten, så nu har jag 13 BI kvar på FT. Förlorar jag dom vette sjutton hur jag gör... blir nog ett uppehåll i så fall. Om jag inte får jobba så pass mycket att man kan avvara ett par inköp till rullen per månad utan att det gör nån större skillnad.

 

Inte för att jag inte har råd... men har ingen lust att gå minus på poker som nån misslyckad tiltfisk. Och jag spelar inte poker för att bli sur och samtidigt förlora pengar, jag spelar för att spela bra och minst gå jämnt upp.

Jag ska klara det... men dom perioder jag spelar dåligt samtidigt som man har otur är det ingen idé att fortsätta ösa bort pengar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa vidare :) känn dig inte tvungen att spela bara.

Thx, mm ska ta och försöka hitta rätt inställning och få in några timmar bra poker senare idag :)

 

varians imo. Höj volymen så ska den tydligen bli mindre :roll:

Ja det ligger nog mycket i det (fastän du låg 2 bi upp på 50k händer som motsäger det hehe?) för min del...

 

Jag spelar för lite händer, och tar sen dom resultaten för seriöst. Typ spelar 1 k händer, och blir sen less om jag är minus efter det.

Och när jag är plus spelar jag ofta mindre eftersom jag inte vill börja spew'a bort det... snacka om att ge den negativa variansen och gameflow'et gratis spelrum :-P

Borde nog ta ett mål på 10 k händer eller nåt, och sen utvärdera spelet/resultatet/riggen osv efter den perioden och inte efter så kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev NL200 idag på kvällen, och lustigt nog spelar jag bättre där. Man känner väl att det är en högre nivå och skärper sig... klarar inte riktigt av att hålla mig seriös på NL100 längre. Känns som nån jäkla "mellan-nivå" där alla är osäkra och överaggro om inköp, men ändå tighta som f-n.

På NL100 ser potterna ut på två sätt: raise - 3bet - bet flop - allin. Eller: raise - 3bet - fold. Hamnar två all-in är det frågan om vem som har bästa nöten.

 

Känns som det är lite mognare/säkrare spel på NL200. Men ändå lite lösare, och det går att komma undan med lite moves om man gör det snyggt.

Jag tycker helt enkelt folk börjat spela för light om inköp på NL100, men ändå är för tighta. Jäkla rakeback-nivå :roll:

 

Jag kommer ihåg att det var samma funderingar och känsla om nivån innan jag gick upp på NL100.

Man kanske mognar/tröttnar och ska kliva upp när det känns så... Det bästa vore väl om man hade tjänat så jäkla mycket pengar på föregående nivå så man bör gå upp.

Men det finns väl flera "ok" sätt att kliva i nivå... bara man klarar av spelet på nivån, och klarar den ekonomiskt borde det väl fungera.

 

På tal om nåt helt annat... såg ett jäkligt roligt inlägg på ett forum :-P

lanceconny: Jag fick en födelsedagspresent igår... en liten slöjstjärt på ca fem cm. Problemet är att bostaden är en cylinder på ca 3 l och jag kan inte ett skvatt om fiskar... Så nu funderar jag på att gå med fisken till en djuraffär... Men i hopp om att ha honom kvar så skulle jag vilja kolla om nån vet vad som gäller?

 

Behöver han större utrymme än den lilla cylindern på 3 l?

Behöver han sällskap?

Växter?

Stenar?

 

Jag har fått en present i form av dåligt samvete. Hjälp mig...

champ: köp t.ex ett akvariepaket. Mitt första akvarium var ett 54L akvariepaket kostade 800 kronor har jag för mig. Sen tillkommer bara grus och några växter men det är en bra investering tycker iaf jag :)
lanceconny: Jo, det är ju en bra idé fast just nu är jag ruggigt pank så fisken får nog bo kvar i det lille kyffet om han ska bo kvar över huvud taget? Frågan är om jag plågar den lilla stackarn just nu?

 

Som sagt, mitt samvete är inte helt okej... man är ju ändå djurvän och det ser inte för ball ut att vara där i... kolla in länken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahhahah vaaaaaa?:D fisk? mums

Ja konstigt att ingen gav det som förslag... att han kunde steka den :mrgreen:

 

____________

 

Är lite ovan med spelet på NL200, och funderar lite över denna hand.

Det det ok att syna 3-beten här utan read, eller lika bra att slänga och vänta på ett bättre läge?

 

Fi som 3-betar i CO spelar 22/20/10 i 3bet, 170 händer.

Fi som 4-betar spelade 19/15/11 över bara 50 händer.

 

Antar att det bara är fold som gäller utan read när fi 4-betar, eller kan våran range antas vara så svag på BTN där så han ofta 4-betar svagare?

 

Det känns ju iaf som han i 70% av fallen har JJ+, och 25% har två överkort, och mycket sällan ett lägre PP?

 

Full Tilt Poker $1/$2

 

BB: $35.15

UTG: $409.90

MP: $202.35

CO: $203.00

Hero (BTN): $212.00

SB: $221.15

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 9club.gif 9heart.gif

1 fold, MP raises to $7, CO raises to $22, Hero calls $22, 2 folds, MP raises to $74, 1 fold, Hero requests TIME, 1 fold

 

Final Pot: $69.00

MP wins $69.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, för lite händer för att du ska få ngn vettig information dessutom. Så du ska inte lita för mkt på dem.

 

med eller utan read/händer på folk så:

fold>>4bet/syna shove>>>>>>syna>>openshova typ ^^

Det låter jäkligt vettigt. Finns ju liksom ingen vettig väg att välja på floppen i väldigt många situationer... Ska ta med mig det till nästa gång.

Hade man haft mer read på fi att han mycket väl kunde göra ett move här, eller att han tror att jag kunde göra detsamma som bluff skulle jag absolut kunna tänka mig att 4-bet/syna i vissa lägen.

 

Statsen tar jag inte på så stort allvar när det är så få händer, skriver mest med dom för att ni andra ska få en allmän uppfattning om hur han spelat hittills och kan tänkas vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste älska poker... dessa och några fler på 200 händer. Varför har jag alltid värst bad beats mot superfiskar som andra vinner pengar av? Tror jag totalt ligger minus mot alla fiskar jag mött.

 

Fi var megafisk som ofta betade pot när man visade svaghet, men sällan raisade. Och ofta trodde man bluffade om man t ex checkade flop och betade river. 93% favorit på turn...

Man börjar ju fundera på fold en sån här gång men svårt att vika top tvåpar mot en sån fi.

 

CO: $565.00

BTN: $260.35

SB: $200.00

BB: $195.00

Hero (UTG): $252.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with Aclub.gif Kdiamond.gif

Hero raises to $7, 1 fold, BTN calls $7, 2 folds

 

Flop: ($17.00) Jdiamond.gif Aspade.gif 6club.gif(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($17.00) 7spade.gif(2 players)

Hero bets $13, BTN calls $13

 

River: ($43.00) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $32, BTN raises to $139, Hero requests TIME, Hero calls $107

 

Final Pot: $321.00

BTN shows Qheart.gif Tspade.gif (a straight, Ace high)

Hero mucks Aclub.gif Kdiamond.gif

BTN wins $318.00

 

___________

 

 

Återigen 93% favorit på turn när pengarna åker in, helt jäkla overkligt :shock: Fi var galen fisk som jag hade read på sen förr.

Jag trodde han antingen hade färgdrag eller just KJ/KT, och mycket väl kunde syna en all-in med detta då han nog gärna tar en chansing på färgdraget, eller trodde att jag bluffade/hade FD om han hade KJ.

 

Hero (CO): $203.00

BTN: $40.00

SB: $200.00

BB: $459.60

UTG: $199.90

MP: $218.55

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with Adiamond.gif Kclub.gif

2 folds, Hero raises to $7, 1 fold, SB calls $6, 1 fold

 

Flop: ($16.00) Qspade.gif Kspade.gif 4heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $11, SB raises to $30, Hero calls $19

 

Turn: ($76.00) 6club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $166 all in, SB requests TIME, SB calls $163 all in

 

River: ($402.00) Jdiamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $402.00

Hero shows Adiamond.gif Kclub.gif (a pair of Kings)

SB shows Kheart.gif Jheart.gif (two pair, Kings and Jacks)

SB wins $399.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde välja "show results"... ändrade det nu så man kan se vad fi hade i händerna.

 

varför inte cbet i första handen?

Som sagt betade han pot på flop 8/10 ggr om man checkade, så tänkte isf C/R. Annars trodde han oftast att man bluffade på turn om man betade där efter check.

Vette sjutton hur han hittade synen där på turn... men det gjorde han iaf.

 

____

 

Fi var megafisk som ofta betade pot när man visade svaghet, men sällan raisade. Och ofta trodde man bluffade om man t ex checkade flop och betade river. 93% favorit på turn...

Man börjar ju fundera på fold en sån här gång men svårt att vika top tvåpar mot en sån fi.

 

CO: $565.00

BTN: $260.35

SB: $200.00

BB: $195.00

Hero (UTG): $252.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with Aclub.gif Kdiamond.gif

Hero raises to $7, 1 fold, BTN calls $7, 2 folds

 

Flop: ($17.00) Jdiamond.gif Aspade.gif 6club.gif(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($17.00) 7spade.gif(2 players)

Hero bets $13, BTN calls $13

 

River: ($43.00) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $32, BTN raises to $139, Hero requests TIME, Hero calls $107

 

Final Pot: $321.00

BTN shows Qheart.gif Tspade.gif (a straight, Ace high)

Hero mucks Aclub.gif Kdiamond.gif

BTN wins $318.00

 

___________

 

 

Återigen 93% favorit på turn när pengarna åker in, helt jäkla overkligt :shock: Fi var galen fisk som jag hade read på sen förr.

Jag trodde han antingen hade färgdrag eller just KJ/KT, och mycket väl kunde syna en all-in med detta då han nog gärna tar en chansing på färgdraget, eller trodde att jag bluffade/hade FD om han hade KJ.

 

Hero (CO): $203.00

BTN: $40.00

SB: $200.00

BB: $459.60

UTG: $199.90

MP: $218.55

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with Adiamond.gif Kclub.gif

2 folds, Hero raises to $7, 1 fold, SB calls $6, 1 fold

 

Flop: ($16.00) Qspade.gif Kspade.gif 4heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $11, SB raises to $30, Hero calls $19

 

Turn: ($76.00) 6club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $166 all in, SB requests TIME, SB calls $163 all in

 

River: ($402.00) Jdiamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $402.00

Hero shows Adiamond.gif Kclub.gif (a pair of Kings)

SB shows Kheart.gif Jheart.gif (two pair, Kings and Jacks)

SB wins $399.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! synar också första handen :)

 

andra är ju välspelat donkeymove eller ngt :-P

Mm tackar :) Hade varit fint om 2'a handen fått stå också.

 

_____________

 

I övrigt har det gått så dåligt som det bara kan idag ungefär. Har aldrig fått så många bad beats, och alla på rivern...

 

Ligger $700 under EV på 500 händer idag. EV på plus 7 dollars, -700 IRL :-| Härligt första dagarna man ska börja på NL200.

 

Tack riggen återigen.

 

CO: $364.35

BTN: $463.75

Hero (SB): $217.10

BB: $537.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Kheart.gif Jheart.gif

1 fold, BTN raises to $7, Hero calls $6, 1 fold

 

Flop: ($16.00) Jclub.gif Qheart.gif 6heart.gif(2 players)

Hero bets $10, BTN raises to $30, Hero requests TIME, Hero raises to $210.10 all in, BTN calls $180.10

 

Turn: ($436.20) Kspade.gif(2 players - 1 is all in)

 

River: ($436.20) Qspade.gif(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $436.20

BTN shows Qclub.gif Aclub.gif (three of a kind, Queens)

Hero shows Kheart.gif Jheart.gif (two pair, Kings and Queens)

BTN wins $434.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man vågat sig tillbaka till pokerbordet efter käftsmällarna på NL200.

Det blev NL100 idag, och kommer nog bli det ett tag framöver. Tappade liksom motivationen för NL200 efter att ha blivit så bad beat'ad man bara kan bli första sessionerna.

Och så mår ekonomin bättre av NL100 innan jag vet hur det blir med jobbet i höst.

 

Kalla kort och för många bad beats har senaste tiden gett mig en mer allvarlig syn på pokern.

Känns som jag börjat tröttna på tänket "att man alltid vinner tillbaka pengarna" efter att man spelat för spewigt "bara man inte går stort minus".

Spelar man dåligt, och sen hamnar i en kall period skapar man en jäkligt jobbig sits för sig själv i onödan. Och vem f-n vill hellre förlora/gå miste om pengar istället för att plussa?

 

Denna kalla period har varit, och är, dryg. Men det känns i alla fall som jag lärt mig en hel del viktiga saker under tiden, och tänker spela ännu bättre och ännu mer i fortsättningen än tidigare :twisted:

 

Ska försöka jämna ut bad beats/varians genom att få in mer timmar och mer händer, så man inte hinner bli så jäkla förbannad och gå och grubbla alltför länge på fiskar som drar ut en i 300 bb-potter :-P

 

Let's play good pokaaa!!! (utan tilt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett pass på 1.5 timme nu på eftermiddagen. Är i stort sett nöjd, särskilt över att jag klarade av att spela helt ok "nyvaken", som inte är min starkaste sida...

Spewade dock iväg några mellanstora potter i mitten på sessionen där jag hade kunnat lagt mig/låtit bli att bluffa.

 

Det går ju äckligt fort att tappa pluset när man börjar slarva, så prio 1 är att INTE börja slaska iväg det man jobbat ihop under sessionen när man börjar bli ofokuserad.

Har nån några tips på vad man kan göra för att undvika det men ändå spela vidare? Eller nöter ni bara på utan att stöta på problemet alltför ofta?

___________

 

Galenskap eller idioti? :-P

KJo är ingen hand jag 3-betar på SB som standard, men tyckte han började sno lite mycket blinds och lade in en 3-bet mest för att han skulle folda, med korten som backup.

 

På flop är jag 40-60 om han skulle ha AK. Tycker han borde lägga så många händer där att det minst blir 50-50 :roll:

 

UTG: $100.00

CO: $165.70

BTN: $128.90

Hero (SB): $176.35

BB: $105.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Kdiamond.gif Jheart.gif

2 folds, BTN raises to $3.50, Hero raises to $12, 1 fold, BTN calls $8.50

 

Flop: ($25.00) Adiamond.gif 5diamond.gif 3diamond.gif(2 players)

Hero bets $164.35 all in, BTN requests TIME, BTN folds

 

Final Pot: $25.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...