Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tråkigt att höra :(

Börja om på nl50 ett tag kanske?

Byta nätverk?

Lira SnGs ett tag?

Lira turrar lite?

Läsa MOP?

bli peppad liksom?

Ja allt det där förutom SNG och turrar låter i nästan lockande. Har aldrig fastnat för SNG eller turrar faktiskt, förutom att slöspela dom nån gång.

 

Ska ge vanliga nivån en chans till med några inköp. Jag har inte spelat bra sista dagarna heller, så måste först o främst hitta det normala spelet igen.

Därför är nog MOP inte ett dumt förslag. Trodde jag skulle slippa läsa den, men det verkar nästan vara nödvändigt.

 

Ska köpa en cross nu i veckan, och hade ju plussat så fint sista månaden att den nästan var inspelad... sen donkar man bort alltihop med dåligt spel och en del korttorka :rolleyes:

Det blir cross-köp ändå, men känns lite trist att behöva ta från sparkontot istället för pokerpengar... nu har man ett stort back att jobba tillbaka istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/7: +65$

Hmm nästan så man inte vågar spela efter att man haft en period med både korttorka, bad beats, och dåligt spel.

Man blir helt paranoid och tror att varje hand kommer bli en bad beat.

 

Om motståndaren synar min c-bet när man har AK och träffar ett A på floppen :Ah::3s::4s:, "varför synar han!? :-( Han måste ha 2 5... f*n nu smäller det :shock:"

 

Nu är det fint spel som gäller! Ingen tilt, inte spela alltför LAG, inte beta och hoppas att fi lägger sig i stora potter.

Respektera pokern, så respekterar pokern dig? Man kan alltid hoppas :-P

 

Imonn ska jag iväg och köpa cross med två kompisar, blir skoj.

Hade varit roligare att kunna betala den med pokervinster, men man är nog tvungen att kunna hålla uppe sitt A-game oftare om det ska gå :roll: Eller åtminstone inte spela sitt Ö-game 2 gånger per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag ska sluta uppdatera dagboken med en massa resultat hela tiden. Varje gång jag börjat göra dagliga uppdateringar med resultat kommer det alltid några dagar med jätteras/tilt/dåligt spel efter ett tag.

 

Hela huvudet blir fullt av tidigare resultat, och framtida "krav". Ett konstant jagande på att fortsätta plussa bra, eller att ta igen nåt back.

Och mitt i allt det tappar jag fokus från det viktigaste; spela BRA poker, och göra rätt beslut för stunden.

Glömma dåliga sessioner, men ändå ta lärdom av dom.

 

Jag har iaf spelat bra på NL100 sen sist. Testade lite NL200 igår, och spelade bra även där. Vågar inte säga mer, ska inte fokusera på resultaten ett tag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä tycker inte du ska fokusera med resultaten för mkt utan hellre bra spel :). Resultaten kommer ju automatiskt, om du har en rulle över 10K$ och har lite pengar på banken så du känner dig trygg ser jag ingen anledning att du ska vara kvar och gneta på NL100 utan försök anpassa dig på NL200.

 

Men om du inte uppfyller kraven ovan och känner dig lite instabil tycker jag absolut att du ska försöka fylla igen alla "tiltläckor" då dessa kan bli riktigt dyra på NL200. NL200 och NL100 är inte enormt olika egentligen, beror väl lite på skin nätverk osv men som jag upplever det är det snarare psykologiskt då tre NL200 inköp innebär 6 NL100 inköp så ibland när vissa sessioner är "standard" känns dem inte lika standard och man börjar mixa med spelet för att man tror man inte slår nivån och det slutar med katastrof.

 

Vet inte vad du har för stats osv, hur du ligger till i non-sd och sd fronten osv men du borde jobba med det innan du kliver upp. Klart har man tur och får en rush på NL200 är det obv att man stannar, men generellt är väl FT:s NL200 ganska tufft? inte provat men bara vad jag hört.

 

GL iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner dig osäker på NL100 och spelar inte a-game hela tiden så ska du inte testa NL200 tycker jag. Finns inget som säger att du kommer spela a-game hela tiden där. Snarare tvärtom tror jag. Detta vet jag av egen erfarenhet ;-)

Ja jag förstår hur du menar. Jag känner mig verkligen inte osäker på NL100, varken med rulle eller spelmässigt.

Problemet är helt enkelt att jag 2-3 ggr per månad spelar dåligt, riktigt dåligt. Tilt/spelat när jag är trött/inte slutat innan man donkat bort 2-3 inköp extra.

 

Har verkligen jobbat på det nu, eller helt enkelt försökt få en annan bättre syn på spelet dom gånger man är trött eller inte borde spela. Egentligen VET jag redan det, och har 90% av gångerna rätt syn på spelet.

Bara det att man några gånger per månad spelat fast man är trött eller nåt, och sen får ett jäkla slitjobb att jobba tillbaka det istället för att plussa.

Har aldrig förlorat hela rullen, eller så jag måste sätta in mer pengar. Utan när den närmsta tidens vinster är bortdonkade är det tvärstopp, sen jobbar jag upp det igen.

 

Ibland undrar jag om mitt psyke vill vinna massa pengar på poker, eller om jag bara gillar spelet, och sen "lämnar tillbaka" vinsterna :mrgreen:

 

Förstår hur du menar ang A-game på NL200. Visst har man själv också råkat loosa nåt inköp där i onödan, men det beror ju på om man "skottar", eller tar ett seriöst kliv upp av rätt anledning :)

 

Nä tycker inte du ska fokusera med resultaten för mkt utan hellre bra spel :). Resultaten kommer ju automatiskt, om du har en rulle över 10K$ och har lite pengar på banken så du känner dig trygg ser jag ingen anledning att du ska vara kvar och gneta på NL100 utan försök anpassa dig på NL200.

Bra och sanna ord! Nyttigt att få lite tips.

 

Jag funderar faktiskt på att testa lite NL200 när det känns bra.

Som du säger är inte spelet särskilt annorlunda om man är noga med table selection. Jag har suttit på bord som var mycket softare än ett standard NL100-bord, och på bord som var riktigt hårda.

 

Men det beror ju verkligen på vilket humör man själv är på också. Börjar man spela alltför aggro får man ju hårdare motstånd på NL200, men tar man det lite lugnt verkar det vara ok på dom flesta bord.

 

NLH är ju egentligen ganska lätt när man hållit på ett tag. Det är snarare att kunna hålla sitt A-game uppe som är det svåra för min del, eller att kunna sluta när man tänker "kanske borde sluta nu, börjat bli trött"/eller känner att det berömda C-game'et kommer efter två bad beats.

 

Tror faktiskt jag ofta skulle kunna spela bättre på NL200 än på NL100. När man vet att motståndet är bättre, och att man måste skärpa sig och spela bra.

Det är väl en svaghet på ett sätt att behöva spela en högre nivå för att kunna spela sitt bästa spel och inte slarva.

Men jag tror inte det är nån nackdel så länge man klarar av motståndet, och inte spelar med pengar man inte kan förlora. Det var samma sak från NL50 till 100.

 

Dock är ju spelen hårdare nu för tiden, och jag har inte några krav att bli reg på NL200 just nu.

För ärligt talat är sjukt många fler spelare stort plussande på NL200 jämfört med 100.

 

Men om du inte uppfyller kraven ovan och känner dig lite instabil tycker jag absolut att du ska försöka fylla igen alla "tiltläckor" då dessa kan bli riktigt dyra på NL200. NL200 och NL100 är inte enormt olika egentligen, beror väl lite på skin nätverk osv men som jag upplever det är det snarare psykologiskt då tre NL200 inköp innebär 6 NL100 inköp så ibland när vissa sessioner är "standard" känns dem inte lika standard och man börjar mixa med spelet för att man tror man inte slår nivån och det slutar med katastrof.

Ja man har ju varit lite instabil i spelet sista veckan. Men tror att jag har börjat vinna över tiltandet nu, och att man har kommit ut lite starkare och klokare på andra sidan :)

Vet inte vad du har för stats osv, hur du ligger till i non-sd och sd fronten osv men du borde jobba med det innan du kliver upp. Klart har man tur och får en rush på NL200 är det obv att man stannar, men generellt är väl FT:s NL200 ganska tufft? inte provat men bara vad jag hört.

 

GL iaf.

Jag spelar väldigt olika beroende på bord och motstånd (som man bör antar jag).

Men spelar väl mellan 30/22/2 till 23/17/3.

 

Non-SD ligger jag nog rätt bra till på. Plussat 1200 bb senaste 8k händerna, och håller nog ungefär samma över en längre tid.

 

SD är det värre med, eftersom jag donkar på med dåliga drag osv, plus bluffsynar :mrgreen: för mycket när man börjar spela dåligt, istället för att stänga ner. Så ligger t o m lite minus där :rolleyes:

 

Dock har jag som sagt jobbat hårt med detta nu, och hoppas det håller. Ska bara fokusera på bra poker, och rätt beslut i varje hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte några resultat just nu, då jag har märkt att det tillslut framkallar dåligt spel och tilt-perioder hos mig :-P

Har slutat prata siffror med kompisar/syskon och håller det för mig själv, och det verkar faktiskt fungera på nåt skumt sätt. Men det går iaf riktigt bra nu.

 

Tänkte slänga upp lite halvsjuka händer. Det var ingen tilt i nån av dom, även om det kan se ut så.

Gjorde spelen på grund av read på spelarna och bluffiga betsize. Skönt när man börjar bli riktigt hemma på en nivå, och kan se när folk bluffar pga ganska exakt betsize hehe.

 

_____________________

 

Har man inte färgen får man låtsas.

 

MP: $101.50

Hero (CO): $180.40

BTN: $122.45

SB: $32.75

BB: $257.50

UTG: $103.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 9:heart: J:heart:

2 folds, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($7.50) 6:club: T:spade: K:club: (2 players)

BB bets $5, Hero calls $5

 

Turn: ($17.50) 3:diamond: (2 players)

BB bets $11, Hero calls $11

 

River: ($39.50) 5:club: (2 players)

BB bets $19, Hero raises to $160.90 all in, BB requests TIME, BB folds

 

Final Pot: $77.50

Hero wins $74.50

 

_________________

 

BTN: $106.95

Hero (SB): $127.80

BB: $54.85

UTG: $211.20

CO: $107.05

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 9:heart: 7:diamond:

2 folds, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, 1 fold, BTN calls $8

 

Flop: ($24.00) J:spade: 3:club: A:heart: (2 players)

Hero bets $15, BTN calls $15

 

Turn: ($54.00) 5:heart: (2 players)

Hero bets $40, BTN folds

 

Final Pot: $54.00

Hero wins $51.30

 

________________

 

Det är VÄLDIGT sällan jag limpar UTG. Men CO var megafisk, och BTN var en total-aggro-fiskreg, så tyckte A5s kunde vara en passande hand att få se en medium multiway pot med.

 

MP: $113.80

CO: $16.35

BTN: $100.00

SB: $100.50

BB: $101.50

Hero (UTG): $205.90

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 5:diamond: A:diamond:

Hero calls $1, MP calls $1, CO calls $1, BTN raises to $6, SB calls $5.50, 1 fold, Hero calls $5, 1 fold, CO calls $5

 

Flop: ($26.00) 7:diamond: 2:club: 3:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN bets $15, SB folds, Hero calls $15, CO calls $10.35 all in

 

Turn: ($66.35) 7:heart: (3 players - 1 is all in)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($66.35) J:club: (3 players - 1 is all in)

Hero bets $45, BTN folds

 

Final Pot: $66.35

CO mucks 8:heart: 6:heart:

Hero shows 5:diamond: A:diamond: (a pair of Sevens)

Hero wins $54.20

 

_________________

 

Samma sak preflop som förra handen. Här var det read på fi och särskilt betsizen på turn som gjorde att jag pushade.

 

MP: $117.30

CO: $33.70

BTN: $169.60

SB: $100.00

BB: $101.50

Hero (UTG): $147.85

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 8:spade: J:spade:

Hero calls $1, 1 fold, CO calls $1, 1 fold, SB raises to $6, 1 fold, Hero calls $5, CO calls $5

 

Flop: ($19.00) A:spade: 4:heart: 6:spade: (3 players)

SB bets $12, Hero calls $12, CO folds

 

Turn: ($43.00) K:heart: (2 players)

SB bets $24, Hero raises to $129.85 all in, SB folds

 

Final Pot: $91.00

Hero wins $88.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP: $101.50

Hero (CO): $180.40

BTN: $122.45

SB: $32.75

BB: $257.50

UTG: $103.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 9:heart: J:heart:

2 folds, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($7.50) 6:club: T:spade: K:club: (2 players)

BB bets $5, Hero calls $5

 

Turn: ($17.50) 3:diamond: (2 players)

BB bets $11, Hero calls $11

 

River: ($39.50) 5:club: (2 players)

BB bets $19, Hero raises to $160.90 all in, BB requests TIME, BB folds

 

Final Pot: $77.50

Hero wins $74.50

1, gillar inte riversizen. får samma effekt om du raisar 3-4x hans bet.

Jag förstår hur du menar. Men i just detta fallet; tror du verkligen han ens lägger KJ/KQ för 60$ om potten är på 140$ när jag höjt till 80$ på river?

 

Nu måste han ju syna 140$ extra för att vinna 220$, som blir väldigt svårt med handen han antagligen har.

Fi var en vettig reg, och jag tror nästan dom extra $$ var nödvändiga för att lyckas. Då "måste" han ju i stort sett t o m lägga AK och neråt.

 

_________________

 

Det är VÄLDIGT sällan jag limpar UTG. Men CO var megafisk, och BTN var en total-aggro-fiskreg, så tyckte A5s kunde vara en passande hand att få se en medium multiway pot med.

 

MP: $113.80

CO: $16.35

BTN: $100.00

SB: $100.50

BB: $101.50

Hero (UTG): $205.90

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 5:diamond: A:diamond:

Hero calls $1, MP calls $1, CO calls $1, BTN raises to $6, SB calls $5.50, 1 fold, Hero calls $5, 1 fold, CO calls $5

 

Flop: ($26.00) 7:diamond: 2:club: 3:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN bets $15, SB folds, Hero calls $15, CO calls $10.35 all in

 

Turn: ($66.35) 7:heart: (3 players - 1 is all in)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($66.35) J:club: (3 players - 1 is all in)

Hero bets $45, BTN folds

 

Final Pot: $66.35

CO mucks 8:heart: 6:heart:

Hero shows 5:diamond: A:diamond: (a pair of Sevens)

Hero wins $54.20

3, fold flop

Handen ser nog sjuk ut, men det var rätt speciell stämning vid bordet, och varken CO och BTN hade sällan en hand.

Egentligen tänkte jag bluffa turn med en stark bet, men det kändes för uppenbart när en till 7'a kom.

Så jag la om planen och tänkte bluffa river istället om han inte betade turn.

 

Fi var aggro men löspassiv (om det går ihop hehe) och jag trodde helt enkelt inte han hade en hand där, och då känns det dumt att lägga sig mot en rätt svag c-bet.

 

Jag spelade bara 2 bord i alla dessa händer, så hade bra koll på stämning/motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser månaden ut so far sir?

Det ser rätt bra ut än så länge. Har inte spelat så många händer pga att jag spelat 1-2 bord åt gången (jobbat mycket med synen på poker och anti-tilt). Sedan den smärre poker-frustrationen i början av månaden :-P

Plus att man måste ju hinna njuta lite av sommaren också. Men är drygt 10 inköp upp på 3k händer. Ändå har jag nyligen förlorat 5-6 inköp i händer där jag ledde med 90% när pengarna åkte in (2 st på NL400cap).

 

Händerna är ju spelade över en längre tid/mot färre motståndare än om man spelar 8 bord. Så meta game osv spelar nog in mycket på bb/100 även om det är få händer. Så antar att man inte kan jämföra rakt av med nån som spelar 8 bord.

 

Det jag är mest nöjd över är att min syn på poker och spelet i sig är bättre än nån gång tidigare.

På 25 timmar har jag inte ens varit nära att tilta, inte ens för 1 hand.

Och inte gjort nåt beslut av nån annan anledning än att jag tror det är det bästa för handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det jag är mest nöjd över är att min syn på poker och spelet i sig är bättre än nån gång tidigare. På 25 timmar har jag inte ens varit nära att tilta, inte ens för 1 hand. "

 

Mycket stark mao, bara att hålla fast i den inställningen. Gå tillbaka till det där inlägget när/om du sku få "tilt-känningar" :)

 

Bara att köra hårt!

 

(så vågade jag "höja" rösten i nån annans domäner :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det jag är mest nöjd över är att min syn på poker och spelet i sig är bättre än nån gång tidigare. På 25 timmar har jag inte ens varit nära att tilta, inte ens för 1 hand. "

 

Mycket stark mao, bara att hålla fast i den inställningen. Gå tillbaka till det där inlägget när/om du sku få "tilt-känningar" :)

 

Bara att köra hårt!

Ja jag hoppas jag kan hålla i det, det känns så nu iaf :)

Som du säger är det bra att kunna gå tillbaks till såna inlägg ibland, och bli påmind om hur man ska tänka/inte ska tänka. Är ju bland annat därför man har en db! Borde bli bättre på det...

 

(så vågade jag "höja" rösten i nån annans domäner :))

Alltid skoj att få lite kommentarer och andras syn på saken, så det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns dock som att variansen kommer att döda en mentalt när man springer dåligt. Men bara du trivs så!:-)

Grejen är att jag tycker man får så bra koll på borden när man spelar 2 st, att variansen blir jäkligt låg. Nästan så man kan lägga set mot högre set ibland hehe.

Och spelar man ett spel riktad mot lite lägre varians, samtidigt som man är aggressiv när fi missat/är svag, och håller den manliga red line hög vinner man bra ändå :-P Och slipper flippa i 55-45 lägen hela tiden.

 

Men hamnar man i en alltför dryg downswing där bad beatsen haglar är det ju som det är. Man får väl öppna 1-2 bord extra i så fall, så är man back in business snart igen, eller åtminstone gular snabbt och smärtfritt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej dagbok.

Har inte spelat så väldigt mycket poker i mitten/slutet av juli då man varit bortrest.

 

Men det har blivit en del timmars spel ändå, och man kan väl säga att det inte gått lysande på slutet... spelade grymt bra poker i början, samtidigt som EV-grafen var normal och fin. Var upp 15 inköp.

 

Nu har man rasat 10 inköp över 700 händer på NL100$ :rolleyes: Ligger 5 inköp under EV-kurvan på dom 700 händerna, och har väl samtidigt inte spelad den bästa pokern; bluffat flera gator i fel läge, och hamnat all-in med bra/dåliga drag några gånger som inte suttit en enda gång.

Fi har även haft en kuslig förmåga att hitta set när jag floppar 2 par, färg när jag får stege, tilt-fiskar som sitter med AK när jag har KQ på K24-brädor.

Men aja det är som det är, får väl kämpa vidare och hoppas att det vänder innan hela plusset är borta.

 

Det är bara så jäkla irriterande att om ett antal "nyckel-händer" för månaden hade hållit, där jag var 75-95% favorit, hade jag varit 3-4k$ plus.

Men man måste på nåt sätt kunna hålla poker-resultaten utanför känslorna, och se det på rätt sätt; nu är rullen på X $, det spelar ingen roll vad den stod på förra veckan, målet är uppåt från idag, med hjälp av bra poker.

Får tänka på att jag lika gärna hade kunnat vara minus för månaden, och då skulle jag varit helnöjd med att vända det till 5 inköp plus.

________________

En hand som hade kunnat vara lite plåster på såren, men istället fick man en till snyting rakt i ansiktet :-( och jag bara VISSTE att nån av dom skulle hitta en av sina 2 outs direkt...

 

MP: $117.80

CO: $130.00

BTN: $32.05

Hero (SB): $100.00

BB: $126.70

UTG: $106.95

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Kclub.gif Kheart.gif

1 fold, MP raises to $3.50, 1 fold, BTN raises to $12, Hero calls $11.50, 1 fold, MP raises to $117.80 all in, BTN calls $20.05 all in, Hero calls $88 all in

 

Flop: ($233.05) 3heart.gif Tclub.gif Qspade.gif

 

Turn: ($233.05) Aspade.gif

 

River: ($233.05) 8spade.gif

 

Final Pot: $233.05

MP shows Theart.gif Tdiamond.gif (three of a kind, Tens)

BTN shows Jheart.gif Jspade.gif (a pair of Jacks)

Hero shows Kclub.gif Kheart.gif (a pair of Kings)

MP wins $135.90

MP wins $94.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP: $117.80

CO: $130.00

BTN: $32.05

Hero (SB): $100.00

BB: $126.70

UTG: $106.95

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Kclub.gif Kheart.gif

1 fold, MP raises to $3.50, 1 fold, BTN raises to $12, Hero calls $11.50, 1 fold, MP raises to $117.80 all in, BTN calls $20.05 all in, Hero calls $88 all in

 

Flop: ($233.05) 3heart.gif Tclub.gif Qspade.gif

 

Turn: ($233.05) Aspade.gif

 

River: ($233.05) 8spade.gif

 

Final Pot: $233.05

MP shows Theart.gif Tdiamond.gif (three of a kind, Tens)

BTN shows Jheart.gif Jspade.gif (a pair of Jacks)

Hero shows Kclub.gif Kheart.gif (a pair of Kings)

MP wins $135.90

MP wins $94.15

 

Usch nej. BTN är short och måste syna när du höjer honom. Höj till ungefär 30-40, så tråkigt att syna och sedan kommer A på floppen och du måste folda när han pushar.

 

Nu funkade detta väldigt bra iofs, men du ger också alla bakom dej chans att syna med par för att försöka träffa set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch nej. BTN är short och måste syna när du höjer honom. Höj till ungefär 30-40, så tråkigt att syna och sedan kommer A på floppen och du måste folda när han pushar.

 

Nu funkade detta väldigt bra iofs, men du ger också alla bakom dej chans att syna med par för att försöka träffa set.

 

Instämmer, de ggr du bara kallsynar och han ställer typ med AK så tycker du det är grymt bra spelat. Men pengarna hade ju åkt in anyway liksom.

 

Brukade också spela såhär tills den gång jag sprang in ett set :( Samtidigt kan folk fortfarande pusha med JJ även om du höjer. De kanske tror du vill isolera dig med 77-TT eller med AQ osv.

 

Lycka till! fortsätt grinda vidare bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant som ni säger, att jag borde nog 4-betat.

Den största anledningen till att jag inte gjorde det var att jag varit totalt kortkall på det bordet, och varit tvungen att spela jäkligt vekt. Hade inte 3-betat en enda gång på 100 händer. Så det skulle verkligen skrika AA/KK om jag gjorde nåt mer än syna. Hade jag haft min vanliga lösare image hade ett 4-bet inte varit nåt problem.

Samtidigt som det kändes som att MP skulle kunna pusha om jag synade, för att tvinga mig ur potten och hamna HU mot BTN.

 

Plus att jag nog blev lite greedy efter alla bad beats, så jag ville inte bara vinna shortstacken's inköp utan ville ha med mig aggro MP, men så fick man ju 16% mindre vinstchans i handen som räckte för att förlora denna gång.

 

________________

 

Över 250 händer spelar fi 32/27/1.6, 50% steal från BTN, 36% went to SD.

 

Är det ok att hitta syn här på river, och känns handen ok? Jag checksynade flop för att ge honom en chans att lägga in pengar med nåt annat än bästa handen. Donkade turn då jag inte trodde han satt på en K, och hoppades att han skulle lägga 88-QQ, som jag satte honom på efter turn kom (lite genomskinligt kanske).

Sen sätter jag ett set på river, som dödar hans förmodade 88-QQ, så kunde väl inte annat än syna där? Får ju 2 mot 1, och känns som han kan "bluffa" med 88-QQ hälften av gångerna? Hade fi varit tight är det väl en annan sak.

 

CO: $39.80

BTN: $382.70

Hero (SB): $103.00

BB: $99.00

UTG: $100.40

MP: $128.05

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 7club.gif 7spade.gif

2 folds, CO calls $1, BTN raises to $4, Hero calls $3.50, 1 fold, CO calls $3

 

Flop: ($13.00) Kclub.gif 4club.gif 4diamond.gif(3 players)

Hero checks, CO checks, BTN bets $9, Hero calls $9, CO folds

 

Turn: ($31.00) Kspade.gif(2 players)

Hero bets $17, BTN calls $17

 

River: ($65.00) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $40, Hero calls $40

 

Final Pot: $145.00

BTN shows Tspade.gif Kdiamond.gif (a full house, Kings full of Fours)

Hero mucks 7club.gif 7spade.gif

BTN wins $142.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...