Gå till innehåll

Funderar på att starta på FTP


EcstaZy

Recommended Posts

Tjenare.

 

Jag funderar på att sätta in lite cash på FTP när jag fått tag i 600 dollar (spelar upp mig med en bonus på Titan Poker nu).

 

Vad jag vill ha är de där 100 procenten som jag har hört att man ska få på första insättningen. Jag har läst runt här lite på forumet, men alla svarar olika. Så, kan någon ange en källa till hur jag får de där bonus 600 dollarna?

 

Jag undrar också hur jag fixar rakeback, eftersom raken är så hög på utländska sidor.

 

Och angående skatt; hur ligger det till med det? Kan jag komma undan det?

 

Och insättningen; kan jag sätta in min första insättning via neteller? Kan jag sätta in pengar till neteller från en annan pokersite utan ID?

 

Tack på förhand för svar.

 

// Ecs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill ha är de där 100 procenten som jag har hört att man ska få på första insättningen. Jag har läst runt här lite på forumet, men alla svarar olika. Så, kan någon ange en källa till hur jag får de där bonus 600 dollarna?

Bl a via deras hemsida, tror den signup-bonusen gäller överlag. Du kan dock inte kombinera olika signup-koder, så leta upp en bra.

 

Jag undrar också hur jag fixar rakeback, eftersom raken är så hög på utländska sidor.

Den frågan kan du inte få något svar på här. Tveksam på om du ens får ställa den.

 

Och angående skatt; hur ligger det till med det? Kan jag komma undan det?

Därom tvista de lärde, huruvida FTP är skattefritt. Småsummor ska man dock inte behöva oroa sig över.

 

Och insättningen; kan jag sätta in min första insättning via neteller? Kan jag sätta in pengar till neteller från en annan pokersite utan ID?

Fråga 1: Ja.

Fråga 2: Förstår inte. Du måste ju ha ett konto på neteller så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sök på google "rakeback Full tilt"

Tack! Gjorde det, hittade denna sida: http://www.rakeback.se/offers-viewsite.asp?view=5

Kan någon förklara vad de menar med "bordsnamn"?

 

Fråga 2: Förstår inte. Du måste ju ha ett konto på neteller så klart.

Tack för alla svaren!

På den andra frågan så menade jag ifall jag kunde ta ut från vilken poker klient som hellst till mitt Neteller konto utan att behöva skicka in ett scannat kort av mitt ID till Neteller (jag har inget ID).

 

Skitsamma, här kommer lite mer info så att du/ni kan förstå:

 

Min situation (handlar dock inte bara om FTP): Jag har fått en 50 dollar no deposit bonus på Titan Poker. Jag är nu uppe i 120, och ska ta ut dollarna när jag kommit upp i över 600 dollar. Kan jag då ta ut till Neteller utan problem? För att sedan sätta in på FTP utan problem? Eftersom Titan Poker inte har någonting i detta forum att göra, så kan ni svara mig via PM på den frågan.

 

Vet inte om jag hann förklara allt detta rätt, men måste dra nu, lektion.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den andra frågan så menade jag ifall jag kunde ta ut från vilken poker klient som hellst till mitt Neteller konto utan att behöva skicka in ett scannat kort av mitt ID till Neteller (jag har inget ID).

Jag har aldrig varit med om att behöva skicka något till neteller så länge jag har ett fungerande konto. Kanske missförstår din fråga, nån annan får svara.

 

Min situation (handlar dock inte bara om FTP): Jag har fått en 50 dollar no deposit bonus på Titan Poker. Jag är nu uppe i 120, och ska ta ut dollarna när jag kommit upp i över 600 dollar. Kan jag då ta ut till Neteller utan problem? För att sedan sätta in på FTP utan problem? Eftersom Titan Poker inte har någonting i detta forum att göra, så kan ni svara mig via PM på den frågan.

Aldrig spelat på Titan men kolla i cashouten om det finns neteller som alternativ. Bör finnas. Och har du pengar på ditt neteller-konto är det inga problem att göra insättning på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett råd. spara dina 600 dollar genom att inte sätta in på ftp. Du får leta en sida där du blir 2outad oftare ;)

 

 

Kan bra hålla med o VARNA dig för FTP, mer riggad poker får man leta efter, brukar inte prata om rigg mer än i skämtsamma sammanhang.........Men FTP tar faaan priset!

 

Spar dina dollar, finns massa andra sidor !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackback.com verkar ge "industristandard" på rakeback, 27% så du kan nog lika gärna använda dom.

 

Raken känns inte så blodig ens innan rakeback, dels har dom trevliga maxgränser, dels tas raken ut vid intervall. Ex 1-2$ limit 6-max bord har maxrake på 1$. 2-4$ har visserligen 3$ maxrake men ingen rake tas ut på potter under 20$.

 

Du bör nog spela minst 1-2$ limit eller 0.25-0.50$NL för att ha en rimlig chans att klara hela bonusen. (Om du inte multitablar i timtal varje dag.) Den betalas dock ut i 20$ intervall så du behöver inte grinda dig blodig i slutet får att få ut något över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit med om att behöva skicka något till neteller så länge jag har ett fungerande konto. Kanske missförstår din fråga, nån annan får svara.

 

 

Aldrig spelat på Titan men kolla i cashouten om det finns neteller som alternativ. Bör finnas. Och har du pengar på ditt neteller-konto är det inga problem att göra insättning på FTP.

 

Problemet kan ju uppstå att man som förstagångsuttagare ska styrka sin ID, detta oavsett om man fått pengar, använt sitt kreditkort eller annat. Flertalet sidor har detta och om Titan är en vet jag inte. Tror dessutom detta är slumpstyrt på respektive sida, de kollar knappast alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bra hålla med o VARNA dig för FTP, mer riggad poker får man leta efter, brukar inte prata om rigg mer än i skämtsamma sammanhang.........Men FTP tar faaan priset!

 

Spar dina dollar, finns massa andra sidor !!!

 

 

Hej,

 

Tråkigt att du känner så "JagGårGul".

 

Jag kan lova dig att vår sida inte är riggad. Jag inser att du givetvis inte kommer att ta mitt ord på detta, det brukar inte vara så.

 

Full Tilt Poker har inget som helst intresse av att påverka spelet åt ena eller andra hållet eftersom det skulle minska våra vinster, både ekonomiskt och i anseende.

 

Om du har några specifika klagomål om en hand, turnering eller varför inte period av spel, så är du väldigt välkommen att kontakta vår support. Vi har en avdelning med väldigt duktiga pokerteoretiker som gärna besvara alla dina frågor.

 

För att besvara NETELLER-frågan som var tidigare; så fort du har gjort en insättning med ditt befintliga NETELLER konto till Full Tilt Poker så kommer NETELLER också att dyka upp som ett uttagsalternativ. Överföringar till och från Full Tilt Poker med NETELLER går snabbt och enkelt.

 

Du behöver inte skicka in ID för att göra en inbetalning med NETELLER. Vi kommer endast kräva ID i 2 fall:

 

Checkuttag (då i kombination med adressbevis)

Identitetsbekräftelse (som t.ex multikonton)

 

För mer information om våra insättningsalternativ, var vänlig besök vår uttags-sektion på hemsidan

 

Du kan hitta mer information om vår 100% bonus på vår hemsida

 

Hoppas att detta hjälper något.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har några specifika klagomål om en hand, turnering eller varför inte period av spel, så är du väldigt välkommen att kontakta vår support. Vi har en avdelning med väldigt duktiga pokerteoretiker som gärna besvara alla dina frågor.

 

 

Vilken e-mail adress är det som gäller då?

 

Mailar man till support@fulltiltpoker.com eller till något av de e-mail adresserna som står på eran hemsida så får man vänta 1-2 veckor på svar (om man har tur) och då är det fan inga "väldigt duktiga pokerteoretiker" som svarar på mail, utan oftast någon som inte ens vad rake är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Kenan83, FTPs support är den klart sämsta

supporten jag haft kontakt med.

Grymt sega på att svara och när dom väl svarar så

har det oftast ingenting med min fråga att göra.

Supporten vägrar också att skicka min handhistorik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Kenan83, FTPs support är den klart sämsta

supporten jag haft kontakt med.

Grymt sega på att svara och när dom väl svarar så

har det oftast ingenting med min fråga att göra.

Supporten vägrar också att skicka min handhistorik.

 

Jag mailade supporten ang. en hand som inte fanns med i min "hand historik"-mapp. Dock fanns alla andra händer med i textfilen.

 

Efter 3 svar från supporten (3 dagar senare) gav jag upp.

Det enda jag fick till svar va "Du vet att du kan spara dina egna hand-histories? Använder du linux? Använder du vista?"

 

Suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde man ringa Phil Ivey och få att att fixa hela skiten!

 

Jag vette fan om han verkligen är en av delägarna i FTP, eller bara ett ansikte i reklamen, men han skulle nog kunna fixa till en del grejor där om man träffade honom på stan, av en "slump". Och sade till honom att FTP suger (banan) och deras support suger (bananhår) och att han kunde kolla om han kunde fixa det. Annars så skulle han ju bara kunna byta tröja tills nästa event, och på den skulle det stå "PartyPoker" eller något, istället för "FullTilt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde man ringa Phil Ivey och få att att fixa hela skiten!

 

Jag vette fan om han verkligen är en av delägarna i FTP, eller bara ett ansikte i reklamen, men han skulle nog kunna fixa till en del grejor där om man träffade honom på stan, av en "slump". Och sade till honom att FTP suger (banan) och deras support suger (bananhår) och att han kunde kolla om han kunde fixa det. Annars så skulle han ju bara kunna byta tröja tills nästa event, och på den skulle det stå "PartyPoker" eller något, istället för "FullTilt".

 

Mmm, Phil har säkert skrivit stora delar av koden i FT-systemet. Han rättar säkert det du har problem med om du träffar honom på gatan och säger till honom på skarpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken e-mail adress är det som gäller då?

 

Mailar man till support@fulltiltpoker.com eller till något av de e-mail adresserna som står på eran hemsida så får man vänta 1-2 veckor på svar (om man har tur) och då är det fan inga "väldigt duktiga pokerteoretiker" som svarar på mail, utan oftast någon som inte ens vad rake är...

 

Hmhmm....låter juh inte bra. Jag har nyss börjat att spela på FTP och ställde en fråga till sajtens representant här på PF via PM för några dagar sedan.....väntar fortfarande på svar.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelat på FTP i flera år och aldrig haft några problem. Faktum är att jag aldrig behövt kontakta supporten ens, förstår inte vad det är som skulle kunna kräva detta. Spelar man bara så löper ju allt på utan problem.

 

Bästa klienten på hela marknaden enligt mig. Finns säkert nackdelar också (skatt). Kan ej hålla med om att siten skulle vara riggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelat på FTP i flera år och aldrig haft några problem. Faktum är att jag aldrig behövt kontakta supporten ens, förstår inte vad det är som skulle kunna kräva detta. Spelar man bara så löper ju allt på utan problem.

 

Bästa klienten på hela marknaden enligt mig. Finns säkert nackdelar också (skatt). Kan ej hålla med om att siten skulle vara riggad.

 

Men OM du råkar få problem så spelar det ingen roll hur länge du spelat där, du kommer få vänta jättelänge på svar och när du får den så blir det nåt standardsvar som inte kommer hjälpa dig. Jämför gärna med pokerstars och deras support, det är jätestor skillnad. Spelar man flera år på en sajt så vill man ju gärna känna sig lite speciell och veta att man kan fråga om vad som helst och när som helst.

 

Sen måste jag hålla med om att klienter är jättebra och en av de bästa på marknaden, men tyvärr lägger jag inte lika stor vikt på det som jag gör på support, bonusar och hur dom behandlar sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...