Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ber om ursäkt, DINNERDOG, jag hade inte läst tråden sedan i går kväll.

Några exempel på vettigt folk jag saknar är Bjorn_, Nusseman, Gekko, Beachjohan, Svinto...

Bara för det sviker säkert mig minnet och de var i själva verket dryga jävlar... :) Men top off my head är det några namn iaf.

Postad

Glöms det inte bort en sak nu?

Alla barn i början? Eller var ni som anser er ha rätt att komma med person angrepp födda "experter" För något måste det väl vara som ger er den rätten?

Ute i verkliga livet, där är det inte accepterat med person angrepp. Men här?

Att man är helt fel ute, inte fattar ett smack ger väl inte "experten" rätt till att komma med person angrepp?

Vad har person angrepp med poker att göra?

Vi fiskar, hänger här, och postar våra idiotiska inlägg för att lära oss något. Inte för att bli förlöjligade.

Ta en titt i elov's dagbok. Vad håller "kristenknarkare" och "fivestar" på med? Varför? Ger det något? Och då vet jag inte om Elov är fisk?

Ett naturligt frånfälle är oundvikligt. I affärsvärlden pratar man om 10% och det även från "experter"

Var ska pf hämta nästa omgång skribenter om "experterna" inte bidrar men något utöver person angrepp? Risken är ju att det blir ju en massflykt från pf av blivande kunniga spelare.

Tack Ängeln för ditt inlägg.

Postad
Bryta mot PUL kan ni göra någon annanstans.

Inte det minsta rädd. Jag föreslår att ni alla som "gör det värt att hänga här" drar till något annat forum och fortsätter där.

Forumet är sämre nu för tiden, inte minst på grund av den jävla attityden som finns att "vi ska inte snacka poker utan hålla på att larva oss, svara elakt på nybörjarfrågor och anse att vi står över alla socieala regler om hur man beter sig".

Kung.

/SK

Postad

Dryg attityd mot nybörjare är ju inte bra, men visst måste man ha förståelse för att folk blir tiltade när nybörjaren själv slår tillbaks med näbbar, klor och personangrepp istället för att lyssna och försöka lära sig. Sen var det lite väl hårda domar i nabbes dagbok. Iofs de bröt mot PUL men cds far är väl inte helt utomstående direkt. Han har ju haft ett par konton i sina dagar :)

CDS själv har ju skrivit vad han heter i sin dagbok så det var väl inte så illa?

Postad
men visst måste man ha förståelse för att folk blir tiltade när nybörjaren själv slår tillbaks med näbbar, klor och personangrepp istället för att lyssna och försöka lära sig.

När det gäller personangrepp så är det egalt om det är en nybörjare eller "gammal räv" som står för det. Det är lika oacceptabelt oavsett vem som står för det.

Postad

Hela denna diskussion är ett syndrom inom Internet, som jag har svårt att förstå. Jag är väl för gammal...:cry:

Skriven text tenderar att bli sju resor värre än uttalade ord.

Folk tenderar att bli förnärmade och utsatta för "påhopp" bara för att det handlar om en skriven text.

Ibland undrar jag ifall folk arbetat öht.

I vilket fikarum, byggfutt eller vilken gemensamhetslokal som helst, är tonen på debatten bra mycket värre än i trådarna på ett forum.

Ibland känns det som att vi håller på att bygga upp en generation av människor, som inte klarar av att gå ut på stan, utan att känna sig "kränkta" av vilken jävel som helst som kommer i närheten av denne.

Jag har själv en viss jargong, även i text, som skapat problem mer än en gång. Dock vägrar jag att ändra mitt sätt att skriva.

Det är min grej.

Det mest fascinerande är ju känslorna som väcks av mitt sätt att skriva.

Jag låter ännu jävligare när jag snackar...:mrgreen:

Postad

LappRoffe:

I det här fallet rörde det sig främst om bilder, inte ord. Sådana är svårare att feltolka.

Att folk kommer med personangrepp i fikarum stämmer visserligen, men då brukar det enligt min uppfattning röra sig om snack bakom ryggen. Jag har mycket svårt att tänka mig att de som håller på med sådant anonyma på internet skulle våga göra det i verkligheten.

Sedan har jag svårt att tro att det är alla andras fel om folk tycker att jag är en idiot när jag skriver, men det är väl en annan debatt antar jag.

Över lag måste jag, no offense, säga att din teori verkar väldigt verklighetsfrånvänd.

Postad

Ibland undrar jag ifall folk arbetat öht.

I vilket fikarum, byggfutt eller vilken gemensamhetslokal som helst, är tonen på debatten bra mycket värre än i trådarna på ett forum.

:

Jag har 33 års yrkeserfarenhet av ett otal olika typer av arbetsplatser. Jag har ALDRIG varit i närheten av ett fikarum som har denna typ av debatter/personpåhopp/smutskastning, eller kalla det vad du vill. Därför undrar jag vilken typ av, och hur lång erfarenhet, du har av fikarum, då du skriver ovanstående citat.

Jag hävdar återigen, som i mitt första inlägg, att detta förekommer enbart för att personerna kan vara anonyma på ett internetforum. Ingen skulle bete sig så i riktiga livet, öga mot öga med den man hånar/smutskastar.

Postad
LappRoffe:

I det här fallet rörde det sig främst om bilder, inte ord. Sådana är svårare att feltolka.

Att folk kommer med personangrepp i fikarum stämmer visserligen, men då brukar det enligt min uppfattning röra sig om snack bakom ryggen. Jag har mycket svårt att tänka mig att de som håller på med sådant anonyma på internet skulle våga göra det i verkligheten.

Sedan har jag svårt att tro att det är alla andras fel om folk tycker att jag är en idiot när jag skriver, men det är väl en annan debatt antar jag.

Över lag måste jag, no offense, säga att din teori verkar väldigt verklighetsfrånvänd.

OK. När det gäller att publicera bilder utan medgivande från den som blir drabbad, så köper jag bagen. Då är det helt okej att reagera.

Men annars...Vad är det för skyddad jävla värld ni vuxit upp i?

Cykelhjälm i sandlådan?

Inte klättra i träd utan säkerhetslina?

Inte gå ensam utomhus och inte prata med skäggiga gubbar.:mrgreen:

Nej, jag erkänner...jag är en dinosaurie som inte begriper ett skit av dagens multimediageneration.

Men jag har suttit i en jävla massa fikarum.

På en jävla massa arbetsplatser.

Och jag vidhåller att tonen i en byggfutt t.ex. är bra mycket tuffare än något jidder i en forumtråd...:-D

Postad
Jag har 33 års yrkeserfarenhet av ett otal olika typer av arbetsplatser. Jag har ALDRIG varit i närheten av ett fikarum som har denna typ av debatter/personpåhopp/smutskastning, eller kalla det vad du vill. Därför undrar jag vilken typ av, och hur lång erfarenhet, du har av fikarum, då du skriver ovanstående citat.

Jag hävdar återigen, som i mitt första inlägg, att detta förekommer enbart för att personerna kan vara anonyma på ett internetforum. Ingen skulle bete sig så i riktiga livet, öga mot öga med den man hånar/smutskastar.

Då är vi av samma generation...

Men omvärdera dina sista rader lite.

"ingen skulle...osv..."

Du verkar tro att det inte finns några skitstövlar ute i den riktiga världen.

Att det inte finns folk som kan bete sig hur fan som helst, även face to face.

Efter 33 år på arbetsmarknaden, utan att ha träffat på gedigna pappskallar, så måste jag få gratulera. Eller beklaga.

Vore kul att veta i vilken skyddad verkstad du gjort dina erfarenheter...

Postad

"ingen skulle...osv..."

Efter 33 år på arbetsmarknaden, utan att ha träffat på gedigna pappskallar, så måste jag få gratulera. Eller beklaga.

Så eftersom det finns en hel del idioter ute i "riktiga världen" så borde vi ha ett proportionrligt antal även här på pf? :shock:

/SK

Postad
OK.

Och jag vidhåller att tonen i en byggfutt t.ex. är bra mycket tuffare än något jidder i en forumtråd...:-D

Visst är tonen rå, men den är det med (till 90%) "glimten" i ögat.

Det finns väldigt få som kastar spydigheter avsedda för att "såra" på det sätt som bedrivs här.

Visst finns det puckon över allt. Men varför i h-vete har en sån stor del samlas här?

Är det kanske så enkelt att det blivit en slags "innegrej" av "experter" att vara så elaka som möjligt? Ju vidrigare person angrepp "du" kastar ur dig ju "coolare" är "du"

Jag kommer inte ihåg vem som skrev något liknande det här:

"Är alla som spelar poker dumma? Eller blir dom det?"

Inget exakt citat, men det stämmer ganska väl, åtminstånde på en del inlägg.

Postad

Är det kanske så enkelt att det blivit en slags "innegrej" av "experter" att vara så elaka som möjligt? Ju vidrigare person angrepp "du" kastar ur dig ju "coolare" är "du"

Detta tror jag är en stor del av problemet. Nu senast på pokerfinnkampen fick jag höra en massa nya inneord.

"Geista" alt "gajsta" = inte fan vet jag. Jag vet alltså inte vad prdet betyder menar jag.

"Pulla" = betydelsen dra. "Pulla in stegen nu då!" Inget annat.

Helt plötsligt använder alla dessa ord i var och varannan mening. "Hur svårt kan det va liksom? Du kan ju inte beta för att pulla in stegen där när han har trebetat din fiskjävel."

Pokermänniskor är lättpåverkade. Då kommer den råa jargongen också. Allt är typ Hjorts fel liksom.

Postad

"ingen skulle...osv..."

Genom de inlägg du skrivit här, har jag förstått att du tolkar texter på samma sätt som fan tolkar bibeln. Dvs helt så det passar din åsikt.

Var skrev jag att det inte finns några skitstövlar i världen? Ingenstans har jag hittat det när jag läst mina inlägg två gånger för att förvissa mig om det.

Var skrev jag att jag inte träffat pappskallar under 33 på arbetsmarknaden? Jag kan inte hitta det i mina inlägg.

Verkligheten är full av skitstövlar och när det gäller pappskallar är det alltid ur betraktarens ögon vem som är pappskalle eller inte. Dina normer bestämmer vem som du betraktar som pappskalle, men vem säger att just du har rätt att tilldela någon det epitetet?

Och vad det gäller skyddad verkstad så är det nog det minsta jag jobbat på. Så det behöver du inte springa runt och undra över.

Oavsett vilka argument du framhåller så kommer de aldrig att vara tillräckliga för att man ska tillåta personangrepp eller smutskastning av folk på ett forum.

Ibland känns det som att vi håller på att bygga upp en generation av människor, som inte klarar av att gå ut på stan, utan att känna sig "kränkta" av vilken jävel som helst som kommer i närheten av denne.

Och det här är nog tvärt emot vad som egentligen håller på att hända. Vi tillåter en generation att växa upp utan att behöva lära sig innebörd av ord som; etik, empati, respekt för andra människor. Vi tillåter en generation att skapa egna preferenser om vad som är häftigt och coolt utan att behöva bry sig om andra människor. Dock vill jag även säga att detta inte på något sätt gäller alla, men tillräckligt många för att det ska vara oroande.

Postad

Det är ju fortfarande en liiiten del av trådarna som kukar ur.

Likväl som det är en liiiten del av fikarumsdebatterna som kukar ur.

Helt ofrånkomligt som jag ser det.

En del av verkligheten.

Definitivt inte något som varken du eller jag kan rätta till, hur gärna du än vill.

Men skitsamma. Banna på...

Postad
...

Det är ju du som har träffat idioterna, det är ju du som hänger där dom är... Säger inte det dig ngt?

Postad
Det är ju fortfarande en liiiten del av trådarna som kukar ur.

Likväl som det är en liiiten del av fikarumsdebatterna som kukar ur.

Helt ofrånkomligt som jag ser det.

En del av verkligheten.

...

När det gäller fikarumsdebatterna så är det nog så men tyvärr (som Devalanteriel redan påpekat) är det rätt många trådar som spårar ur eller åtminstone innehåller personangrepp/smutskastning etc. Vilket inte är som i verkligheten.

Definitivt inte något som varken du eller jag kan rätta till, hur gärna du än vill.

Men skitsamma. Banna på

Som jag ser det så är man tvungen att göra något åt det och jag gör vad jag kan för att rätta till det.

Att du sen väljer att stoppa huvudet i sanden som en struts och inte vilja ta tag i problemen får stå för dig. Som Dev återigen skrev; Tack för att du inte är Rikspolischef. Då vore det lätt att vara brottsling för du kan ju ändå inte göra något åt saken.