Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Ajdå, så jag måste mao starta en ny databas och importera in alla mina händer separat in till olika databaser? :(

 

Du behöver bara en databas, det blir automatiskt separerat. Men jag vet inte vad som händer om du importerar dina händer på nytt, tror dom blir dubletter och inte blir importerade. Gjorde själv samma misstag, jag startade en ny databas och skrotade den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle behöva lite hjälp med att få igång PT3 tillsammans med Full Tilt. Jag får detta meddelande när den försöker köra auto-import:

 

Full Tilt: Error: Unable to fix incomplete hand history. Not enough information available. (Hand #14735753273) (Hand #14735753273)

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle behöva lite hjälp med att få igång PT3 tillsammans med Full Tilt. Jag får detta meddelande när den försöker köra auto-import:

 

Full Tilt: Error: Unable to fix incomplete hand history. Not enough information available. (Hand #14735753273) (Hand #14735753273)

 

Några tips?

:-)

Får samma problem jag. Skulle vara tacksam för hjälp och svar. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle behöva lite hjälp med att få igång PT3 tillsammans med Full Tilt. Jag får detta meddelande när den försöker köra auto-import:

 

Full Tilt: Error: Unable to fix incomplete hand history. Not enough information available. (Hand #14735753273) (Hand #14735753273)

 

Några tips?

 

:-)

Får samma problem jag. Skulle vara tacksam för hjälp och svar. :-)

 

Full Tilt fungerar utan problem för mej, både cg och sng. Har ni senaste versionen v3.00 build 5.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle behöva lite hjälp med att få igång PT3 tillsammans med Full Tilt. Jag får detta meddelande när den försöker köra auto-import:

 

Full Tilt: Error: Unable to fix incomplete hand history. Not enough information available. (Hand #14735753273) (Hand #14735753273)

 

Några tips?

 

:-)

Får samma problem jag. Skulle vara tacksam för hjälp och svar. :-)

Har ni möjligen konfigurerat Full Tilt att spara handhistoriken på svenska? Om så är fallet, byt språk till Engelska och se om det fungerar bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, när jag startar upp pokertracker får jag felmeddelandet

 

"Pokertracker was unable to communicate with registration server. Please make sure that your firewall is not blocking pokertracker from accessing the internet"

 

 

mkt skumt, min firewall blockar INTE... Ngt välkänt problem eller ngn som varit med om ngt liknande? hur löstes det? tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, när jag startar upp pokertracker får jag felmeddelandet

 

"Pokertracker was unable to communicate with registration server. Please make sure that your firewall is not blocking pokertracker from accessing the internet"

 

 

mkt skumt, min firewall blockar INTE... Ngt välkänt problem eller ngn som varit med om ngt liknande? hur löstes det? tacksam för svar

 

Har det fungerat tidigare, har du installerat nåt nytt program eller kör du med F-secure antivirus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min pt3 funkar kan ej importera fr partypoker samt huden funkar inte.

får meddelandet: Unable to launch auto-import for site: PartyGaming. Reason: Party auto-importer needs to be configured.

 

Vad ska jag göra?

Låter som att du inte har konfigurerat PT3 för att importera från PartyPokers handhistorikmapp. Du måste se till så att PartyPoker sparar händer till din hårddisk samt att PT3 importerar från den handhistorikmappen. Se PartyPoker Configuration Guide för utförligare instruktioner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, när jag startar upp pokertracker får jag felmeddelandet

 

"Pokertracker was unable to communicate with registration server. Please make sure that your firewall is not blocking pokertracker from accessing the internet"

 

 

mkt skumt, min firewall blockar INTE... Ngt välkänt problem eller ngn som varit med om ngt liknande? hur löstes det? tacksam för svar

Jag har samma problem titt som tätt på senare tid, kör Comodo Internet Security. Har inte löst själva problemet men iom att pt funkar så har jag inte brytt mig så mkt.

 

Mitt problem:

Jag lirade en session och importerade händerna i efterhand, allt verkade gå smärtfritt tills jag skulle kolla igenom händerna från sessionen. Under mitt namn fanns inte dessa händer utan det hade skapats ett nytt, identiskt namn där de låg. Samma sak gällde för en del andra spelare i min db som jag mött under sessionen. Kan jag sammanfoga dessa namn och slippa dessa dubletter utan att skapa en ny db och importera alla händer på nytt?

 

EDIT: Jag spelade CG på Entraction.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja alla kunniga. Har hoppat på tåget med pokertracker (sent, jag vet)..men bättre sent än aldrig. Sen är jag lika teknisk som min farmor. Men har lyckats få igång det nu (tror jag)..men kan någon berätta för mig hur jag får in siffrorna vid borden? Trodde att man skulle kunna se spelarstats direkt när man spelar? Eller är jag fel ute? Gissade att det var det som kallades för Tabletracker..men när jag loggar in ser det ut precis som vanligt. Inga svarta små rutor med snygg statistik i.

 

Spelar på Svenska Spel. Har hört att PT fungerar sisådär på den sidan, men har ändå hört att det går. I själva programmet fungerar det (Sen har jag inte lärt mig tyda alla siffror ännu hehe), men inne i klienten är allt som vanligt.

 

Hade uppskattat hjälp eller förtydligande.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem.

 

På min databas står nicknamet "HERO" som player. Set har jag ett par aliases kopplade till "HERO", vissa på andra klienter och några på samma.

 

Nu heter jag inte "HERO" på någon sida fsat en spelare har kopierat mitt gamla nick och honnom kommer jag stöta på då vi spelar samma nivåer. Detta skedde under min förra session och det kom upp en massa error-meddelanden under Import Status. Minns dock inte vad det stod...:-( Han hade iaf övertagit mina gamla stats.

 

Hur gör jag nu? måste jag göra n ny "huvudspelare" och inte koppla samman "HERO-nicket" eller vad?

 

Tacksam för svar, om någon förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny dator sen ett par veckor tillbaka och tänkte lägga in PT3 i den. Och när jag ska lägga in PostgreSQL får jag meddelandet:

For this version of PostgreSQL to install properly with Windows Vista, you must be running Service Pack 1

 

Kollar lite snabbt upp vad jag har för Windows och ser att jag har Windows Vista Enterprise med Service Pack 2.

 

Hur gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat PT3 och har ett problem med att HUDen inte vill följa efter riktigt. Spelar på fulltilt och där auto-roterar jag så jag sitter i seat'en längst ner, men huden är kvar vid seat'en jag satte mig vid när jag köpte in. Någon lösning? att manuellt dra popupsen och sätta dem på rätt plats och "save layout" funkar inte :(

 

Idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny dator sen ett par veckor tillbaka och tänkte lägga in PT3 i den. Och när jag ska lägga in PostgreSQL får jag meddelandet:

 

 

Kollar lite snabbt upp vad jag har för Windows och ser att jag har Windows Vista Enterprise med Service Pack 2.

 

Hur gör jag nu?

 

Hi XXXX-

 

As a Vista user you will want to be sure to follow the steps in these:

 

Required disabling of Vista's UAC (steps 1 - 6 only)

Running Poker software as "Administrator" (see "ATTENTION: Windows VISTA users...")

 

About the question, it just means a minimum of Service Pack 1 so having Service Pack 2 installed is fine (just click "Continue" when you reach that window).

 

Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag sjukt jobbig och lat, men orkar inte leta mig fram =(

 

Hur flyttar jag över min gamla data bas till min nya dator?

 

thanks!

 

För över händerna till den nya datorn.

 

Edit: Hoppa vad jag skrev och lyssna på memory. Jag är bara upprörd för stunden och ger ut kassa svar till höger och till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag sjukt jobbig och lat, men orkar inte leta mig fram =(

 

Hur flyttar jag över min gamla data bas till min nya dator?

 

thanks!

 

Database i menyn-->Database Management-->Export

 

ev går det kanske att bara kopiera över databasfilerna men det har jag bara testat i PT2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...