Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Skulle vilja ha lite hjälp med hur man gör egna stats.

Är mest ute efter hur ofta någon PFR/3betar från en viss position.

Samt hur ofta någon Squezzar.

Skulle rekommendera att du tar en titt på denna tråd för en bra introduktion.

 

Hur är det med turneringshänder från Ongame nu? Vad jag kan se så har ett turnerings-ID lagts till i handhistorikfilen från och med den 15 juli och därmed borde väl import funka. Men jag får ändå inte PT att importera några händer. Den säger bara "found 0 files to monitor" Däremot hittade den och läste in allt som låg i de gamla db-filerna från före klientuppdateringen. Jag har följt instruktionerna från PT och lagt in sökvägen till Handhistoriesmappen under Directories Configuration (datamining)
Jo, det har lagts till och det ska fungera. Se till så att du har uppgraderat PT3 till Build 5.1. Om PT3 fortfarande inte hittar dina handhistorikfiler så har du antingen konfiguerat fel eller så sparar OnGame-klienten inte handhistorik till den mappen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tittade på en cardrunners film och såg att instruktören hade en liten ruta uppe i ett hörn där det stod 3 spelares namn (som spelade på det bordet). sen framför var det $ + sen en siffra tex

 

 

$5 Sven

$2 Emil

$3 Kim

 

Då är min fråga vad är det för stats grej och vad är den bra för?

 

BUMP!

+1

Undrar också det är, såg det i en Stox video...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har nyligen bytt till PT3 från Poker Office 2, eftersom den senare numera kräver betalning varje år istället för en engångssumma.

 

I vilket fall.. något jag saknar hos PT3 är att den inte innefattar potoddsberäkning i HUD:en. Eftersom jag multitablar ofta känns denna faktor viktig för mig, så min fråga är:

 

Är PT3 kompatibelt med andra potoddsberäknings HUD:ar såsom Texas Calculatem eller Holem Genius? Dvs kan man köra båda programmen simultant utan buggar etc?

 

Vet ni om det kommer bli potodds i HUDen på PT3 ngn gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en PT databas på min gamla dator med ett par tusen givar. Dessa skulle jag gärna slå ihop med min nya huvud-databas på 360k givar.

 

Om jag kopierar C:/program/poker tracker 3/processed files till min externa hd. Startar nya datorn och sen manuelt importerar de filer jag kopierat innebär det då att de två databaserna slås ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en PT databas på min gamla dator med ett par tusen givar. Dessa skulle jag gärna slå ihop med min nya huvud-databas på 360k givar.

 

Om jag kopierar C:/program/poker tracker 3/processed files till min externa hd. Startar nya datorn och sen manuelt importerar de filer jag kopierat innebär det då att de två databaserna slås ihop?

 

Ja då läses dom in till nya databasen. Jag gjorde så när jag instalerade om, sparade prosessed på en hd och läste in manuellt. Fungerar lika bra om man vill importera från PT2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry, jag menar PARTY POKER

 

Var finner jag den?

 

 

 

Har denna sökväg i Vista C/Programs/Party Poker , men hittar ingen map med History?

 

Har inte börjat och spela än på siten, är det som på Svenska Spel att man måste spela på bordet för och få hand historien?

 

Kan tillägga att det är PT Omaha jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ha att göra med Skypes natur av använda många samtidiga anslutnignar(p2p), tillsammans med att postgres också använder en del.

 

 

Kolla system loggen om du ser händelse ID 4226 där. Om ja =>

 

händelse ID 4226 => TCP/IP har nått det högsta antal samtidiga TCP-anslutningsförsök som tillåts av säkerhetsskäl.

 

patchen nedan ökar det antalet från 10 till 50

 

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=4226patch/faq'>http://www.lvllord.de/?lang=en&url=4226patch/faq

på skypes forum hittar du säkert mer om det, sök efter "EventID 4226 Patch" eller "Tcpip.sys patch"

 

lite beronde på vilket OS du har: http://www.lvllord.de/

still working, at least for Windows XP 32bit. I won't create a patcher for Vista or Windows 7......there should not exist a limit for half-open connections in Windows 7, nor in the upcoming SP2 for Vista. At least a quick test in Windows 7 gave high speed without any messages in the event log.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...