Gå till innehåll

NLT - Trn, syna all in med toppar?


Pokertomte

Recommended Posts

Spelade 24h's daily €200 added (feel free to laugh) och detta inträffade efter ungefär 1½ timmes spel. Eftersom att jag inte fick någon HH ifrån 24 så tar jag handen ur minnet.

 

Blinds 500\1000

 

Jag ~8500

Fi ~8000

bb~3000

 

Jag K8c bet 2500

Fi calls 2000

bb folds

 

Flop 6c-7d-8h

 

 

Fi all in 5500

Jag calls 5500

 

Turn 6c-7d-8h-3h

 

River 6c-7d-8h-3h-4c

 

Fi shows Kh5d, a straight eight high.

Fi wins ~17000 with a straight eight high.

 

 

Okej, det va den turnerigen i princip. En halv bb räcker inte långt. Men till saken nu:

 

 

1. Preflop är väl Kc8c en ganska självklar hand att försöka stjäla med då den har runt 45% win equity mot any two?

 

2. På floppen bör min syn enligt mig då jag mot fi's tänkbara HD's har:

 

 

-Any two-

Hand 1: 66.9218 % { Kc8c }

Hand 2: 33.0782 % { random }

 

-K9o-

Hand 1: 60.8081 % { Kc8c }

Hand 2: 39.1919 % { Kd9h }

 

-A9o-

Hand 1: 54.1414 %{ Kc8c }

Hand 2: 45.8586 %{ Ad9h }

 

-A6/A7-

Mot dessa är jag ungefär 70% favorit.

 

 

Efter att jag filat på detta ett tag så tycker jag att min call är mer än väl befogad. Då jag leder mot alla av hans tänkbara Hd's så finns det inte mycket att prata om. Är jag helt ute och cyklar som synar eller var det en bra syn? Vill gärna veta eftersom att jag förmodligen kommer att hamna i denna situationen många, många gånger till.

 

 

Mvh P

 

 

(Tack på förhand för att ni inte kommer med irrelevanta inlägg om min HH)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Preflop är väl Kc8c en ganska självklar hand att försöka stjäla med då den har runt 45% win equity mot any two?

Vad den har för equity mot "any two" är irrelevant, det intressanta är vad den har mot motståndarens syndistribution.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Preflop är väl Kc8c en ganska självklar hand att försöka stjäla med då den har runt 45% win equity mot any two?

Vad den har för equity mot "any two" är irrelevant, det intressanta är vad den har mot motståndarens syndistribution.

Samt förstås hur ofta motståndaren foldar (och höjer tillbaka).

 

Sen bör ju pottandelen mot slumpmässiga kort vara ett någorlunda relevant mått eftersom det säger en del om hur stark syndistributionen kan vara mot ens hand utan att folddistributionen blir för stor.

 

Angående floppspelet: För övrigt så leder du ju knappast mot alla händer i motståndarens HD, finns ju inget som säger att han inte har bättre par, tvåpar, set eller färdig stege. Däremot så har du ju ett fint läge i snitt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående floppspelet: För övrigt så leder du ju knappast mot alla händer i motståndarens HD, finns ju inget som säger att han inte har bättre par, tvåpar, set eller färdig stege. Däremot så har du ju ett fint läge i snitt på floppen.

 

Det jag menar då jag säger att jag leder över motståndarens

tänkbara HD är jag inte kan se honom syna in preflop med någon av händerna som ger honom tvåpar i det där läget, då han redan är shortstacked och har taskig position. Jag är även relatvit säker på att jag skulle fått möta en all-in av 66-> preflop. A8 är i och för sig en möjlig hand men som jag ser det så lyckas jag beta av de tänkbara HD's som motspelaren har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...