Gå till innehåll

Ska ge Poker en chans, tips & råd?


Mandalore

Recommended Posts

Sätter in 5000$ på en sida där jag får 40-45% Rakeback som blir min Bankrulle A kommer köra i dollar.

och ytterligare 1500Euro på en annan sida som jag får 45% rakeback som blir min Bankrulle B och här kommer jag spela i euro lite lägre nivå.

Ska grinda lungt o sansat då jag nu har fast jobb o så räknar o tjäna mest på rakebacken faktiskt.

 

kommer lira på

 

5000$ Bankrulle A .25/.50 - .50/1 $ = 50 inköp 2-4bord

1500euro Bankrulle B .25/.50 Euro = 30 inköp 2-4bord

 

Går det riktigt bra så kanske man trappar ner till 50-75% på jobbet om 6-12månader

Vad tycker ni?

 

jag är ung (20år) spelar fotboll på ganska hög nivå får in lite cash där också, står lite still i karriären pga att jag väntar på en knä operation, annars satsar jag på att bli fotbollsproffs, men nog om det.

 

Jag har lirat i över 2år nu o har lärt mig VÄLDIGT mkt. känner mig vinnande och för att kunna bli vinnande i en längre period kände jag att man måste ha en ordentlig bankrulle så varför inte gå in helhjärtat liksom.

Någon som gjort något liknande? eller som har erfarenhet som kan ge tips o råd.

 

har utvecklat ett väldigt bra money management system också hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det ser väl bra ut. $1500 på 0.25/0.50 Euro är dock inte lika med 30inköp utan snarare 19 inköp. Så lite mer cash på den sidan skader nog inte så du kommer upp i 3000BB på den nivån du tänkt spela på.

 

Hur tänker du nu?

 

.25/.50 : Buy in - 50euro. 50 gånger 30 = 1500euro

 

Jaha nu fattar jag.. asså jag menar att jag har 1500euro på den sidan inte dollar, sorry

 

GLÖMDE KANSKE SÄGA!! att jag kommer spela NO LIMIT Short Handed max-6 spelare på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid förespråkat insättningar istället för att "frerolla upp sig". Problemet är att du inte verkar veta om du är vinnande och är du inte det spelar det ingen roll hur stor insättning du gör.

 

Och hur kom du fram till att jag inte verkar veta att jag är vinnande? och var får du freeroll ifrån ? du verkar lite yr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ tyckte ju att det var bra att du satte in pengar. Det tar ett bra tag innan man vet om man är vinnande eller inte.

 

jaha okej, missuppfattade det lite då.

 

Jag har spelat väldigt länge men jag har alltid spelat med för höga nivåer för min bankrulle som såhär tex:

 

sätter in 150$ spelar ,25/50-,50/1$ vilken knappt motsvarar 1-3 inköp. och jag har 80% av gångerna lyckats ta ut 150$ eller mer (400$ och uppåt) innan man åker på down streak o loosar. eller om man toskar på nån "bad beat" o förlorar ett inköp så är det ju ungefär 35% av min bankrulle o det känns som en rejäl smäll.

 

så efter 2.5 års spelanade med god resultat kan jag konstantera att med en bankrulle och LÄS god money management kommer jag att kunna vinna riktigt mycket.

Jag har inte bara satt in en stor summa pengar o tror att jag kommer lyckas, utan det är mkt runt omkring, förberedelser, erfarenhet och ambition att läsa och få mer kunskap att utvecklas som gör att jag tror att jag kommer lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ta inte det här fel, men om du spelat 2,5 år så borde du om du varit bra och bra vinnande spela både högre nu och ha mer kunskap och rulle, så ta det inte fel men jag tror inte du kommer lyckas så bra.

 

Du får nog roligare och tjänar mer pengar om du gör något annat än att spela poker.

 

jaha okej, missuppfattade det lite då.

 

Jag har spelat väldigt länge men jag har alltid spelat med för höga nivåer för min bankrulle som såhär tex:

 

sätter in 150$ spelar ,25/50-,50/1$ vilken knappt motsvarar 1-3 inköp. och jag har 80% av gångerna lyckats ta ut 150$ eller mer (400$ och uppåt) innan man åker på down streak o loosar. eller om man toskar på nån "bad beat" o förlorar ett inköp så är det ju ungefär 35% av min bankrulle o det känns som en rejäl smäll.

 

så efter 2.5 års spelanade med god resultat kan jag konstantera att med en bankrulle och LÄS god money management kommer jag att kunna vinna riktigt mycket.

Jag har inte bara satt in en stor summa pengar o tror att jag kommer lyckas, utan det är mkt runt omkring, förberedelser, erfarenhet och ambition att läsa och få mer kunskap att utvecklas som gör att jag tror att jag kommer lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur kom du fram till att jag inte verkar veta att jag är vinnande? ...

 

 

...

Jag har lirat i över 2år nu o har lärt mig VÄLDIGT mkt. känner mig vinnande och för att kunna bli vinnande i en längre period kände jag att man måste ha en ordentlig bankrulle så varför inte gå in helhjärtat liksom.

...

 

 

Det låter som du inte vet om du är vinnande.

T.ex. Jag vinner när jag spelar bra, sen skottar jag bort allting på fyllan/tilt. Men jag är ju vinnande...

 

 

----------

 

Ser nu att du lagt till endel text. Alltså, om ett inköp motsvarar 35% av din rulle på siten, då är det inte en downswing att gula sajtrullen. Det är normal varians för en standardsession.

 

Låter som MM kommer vara din största utmaning, ta den allvarligt och bokför dina dagsresultat. Ge fan i att skotta så ska det nog sluta fint.

 

 

Lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ta inte det här fel, men om du spelat 2,5 år så borde du om du varit bra och bra vinnande spela både högre nu och ha mer kunskap och rulle, så ta det inte fel men jag tror inte du kommer lyckas så bra.

 

Du får nog roligare och tjänar mer pengar om du gör något annat än att spela poker.

 

Du måste missförstått nånting, jag har spelat poker för att lära mig och för att vinna KORTSIKTIGT innan blev jag glad om jag gick pluss 1000-3000kr, har aldrig riktigt satsat på pokern som nu.

om du kanske har missat så är jag bara 20 år bor själv osv, det är itne så att jag kunde be "pappa" att ge mig 10 000 för skojs skull och sedan sätta in på poker. så din kommentar om att jag borde spela större o har störra bankrulle tycker jag inte stämmer. Var skulle jag få DEM pengarna ifrån för att spela på högre nivå har du tänkt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken klubb och division lirar du för?

 

Lirat i ÅFF för ca 2.5år sen, skadade korsbandet januari förra året borta hela säsongen och nu kan jag inte spela pga av att min menisk inte har läkt så jag måste operera bort den. "suck" "spelat" i div 2 senaste 2åren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som du inte vet om du är vinnande.

T.ex. Jag vinner när jag spelar bra, sen skottar jag bort allting på fyllan/tilt. Men jag är ju vinnande...

 

 

----------

 

Ser nu att du lagt till endel text. Alltså, om ett inköp motsvarar 35% av din rulle på siten, då är det inte en downswing att gula sajtrullen. Det är normal varians för en standardsession.

 

Låter som MM kommer vara din största utmaning, ta den allvarligt och bokför dina dagsresultat. Ge fan i att skotta så ska det nog sluta fint.

 

 

Lycka till med pokern.

 

 

Ja det är det jag menar förut kunde man ha så liten bankrulle, så när man förlorade ett inköp så skadades bankrullen med minst 25% och sedan förlorade man allt.

 

men om man har störra bankrulle som jag har nu, så har jag råd att torska 3-4inköp i en session (vilket är normalt) utan att känna att jag har gått under, för man har ju trots allt ca 45inköp kvar, så då är det bara stänga av för kvällen o ge det en ny chans nån annan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså runt 100 inköp i rullen. Onödigt mycket på dessa nivåer kan tyckas.

 

Totala rullen A och B

No limit

,25/50$ = 130inköp

,50/1$ = 65inköp

 

Kan aldrig vara för mkt tycker jag, tänk också att jag nästan alltid kommer spela på 2-4bord också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste missförstått nånting, jag har spelat poker för att lära mig och för att vinna KORTSIKTIGT innan blev jag glad om jag gick pluss 1000-3000kr, har aldrig riktigt satsat på pokern som nu.

om du kanske har missat så är jag bara 20 år bor själv osv, det är itne så att jag kunde be "pappa" att ge mig 10 000 för skojs skull och sedan sätta in på poker. så din kommentar om att jag borde spela större o har störra bankrulle tycker jag inte stämmer. Var skulle jag få DEM pengarna ifrån för att spela på högre nivå har du tänkt??

 

Öhhh, det är här problemen ligger och du inte verkar förstå, men eftersom du är så pass ny i gamet så är det helt naturligt. Så jag skriver det i klartext:

 

Hade du varit duktig hade du vunnit mer pengar, då hade du kunnat spela högre.

 

Det är nog ingen (iaf som säger det högt) som får pengar av föräldrar att spela poker för.

 

Hade du varit duktig, spelat många händer och förstått varians och MM hade du aldrig startat denna tråd.

 

Det är ingen skillnad att ha pengarna på banken och siten sålänge de kan pokras med, mao har du haft "Rulle" hela tiden. Det är t.om. bättre att minimera summan du har på siter.

Jag försöker inte vara elak och det är inget personligt, bara det att jag inte orkar linda in kommentarerna i bomull så du inte ska ta illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhh, det är här problemen ligger och du inte verkar förstå, men eftersom du är så pass ny i gamet så är det helt naturligt. Så jag skriver det i klartext:

 

Hade du varit duktig hade du vunnit mer pengar, då hade du kunnat spela högre.

 

Det är nog ingen (iaf som säger det högt) som får pengar av föräldrar att spela poker för.

 

Hade du varit duktig, spelat många händer och förstått varians och MM hade du aldrig startat denna tråd.

 

Det är ingen skillnad att ha pengarna på banken och siten sålänge de kan pokras med, mao har du haft "Rulle" hela tiden. Det är t.om. bättre att minimera summan du har på siter.

Jag försöker inte vara elak och det är inget personligt, bara det att jag inte orkar linda in kommentarerna i bomull så du inte ska ta illa upp.

 

Det jag har försökt att säga är att jag har alltid varit nöjd med att vinna ett par tusen ta ut dem o göra nåt med dem. till slut så torskar man den lilla rullen man hade o du ville jag inte sätta in nya pengar på några veckor. så gick det hela tiden för mig. satte in liten summa, vinner o tar ut vinsten, sen förlorar man till slut det man spelat för o då var det slut.

 

jag har inte haft "rulle" hela tiden, utan i perioder. jag har varit nöjd att spela på dem här nivåerna, varför skulle jag ha lirat på en högre nivå som jag inte hade råd med?

Det är nu jag känner att jag har råd att spela lite mer seriös poker.

 

 

Ööhh?? att jag skriver i forumet gör mig till en nybörjare?... att jag postar det här är för att jag vill ha åsikter från svenska poker spelare som har gjort nåt liknande skulle va kul o höra. Betyder inte att jag är dålig lr en nybörjare. . Jag är riktigt bra tycker jag. Fast på dem här nivåerna. Och det finns folk som är mycket bättre än mig såklart så varför inte få deras åsikter ? tycker du jag ska vara arrogant o tycka att jag är bäst o att jag inte behöver någons åsikt lr?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ. Och det är klart det kommer att gå bra för dig, om du är vinnande. Men som Djens skrev så är det inte helt självklart att du är en vinnande pokerpelare, snarare finns det en hel del som tyder på att du inte är det och att du inte har riktigt koll på variansen i poker.

 

Men du har iaf gett dig en chans att ta reda på om du är en vinnande spelare genom att sätta in en rulle. Nu återstår grind och skottningstestet.

 

Hint: grind är bra, skottning ofta förödande framförallt om det görs för att ta hem förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ. Och det är klart det kommer att gå bra för dig, om du är vinnande. Men som Djens skrev så är det inte helt självklart att du är en vinnande pokerpelare, snarare finns det en hel del som tyder på att du inte är det och att du inte har riktigt koll på variansen i poker.

 

Men du har iaf gett dig en chans att ta reda på om du är en vinnande spelare genom att sätta in en rulle. Nu återstår grind och skottningstestet.

 

Hint: grind är bra, skottning ofta förödande framförallt om det görs för att ta hem förluster.

 

tack uppskattar din åsikt o ärlighet.

ja om vi säger såhär jag kanske har lite kvar att lära. Men jag har iaf en rulle som tål förluster eller hur? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totala rullen A och B

No limit

,25/50$ = 130inköp

,50/1$ = 65inköp

 

Kan aldrig vara för mkt tycker jag, tänk också att jag nästan alltid kommer spela på 2-4bord också

 

För det första, din bankrulle är det du har att spela med totalt, om pengarna är på olika sidor spelar ingen roll, (eller på banken eller i aktier).

 

Vidare så förespråkar jag ett flexiblare BR-system, t.ex. att du spelar 1/2 med 30 inköp och skulle du förlora 10 inköp så går du ner i nivå, då har du 40 inköp till 0.5/1. Sen när du har vunnit så går du upp i nivå igen.

 

Ditt system är ett totalt slöseri med tid och pengar. Målet måste ju vara att gå upp i nivå så snabbt som möjligt och tjäna mer pengar!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, din bankrulle är det du har att spela med totalt, om pengarna är på olika sidor spelar ingen roll, (eller på banken eller i aktier).

 

Vidare så förespråkar jag ett flexiblare BR-system, t.ex. att du spelar 1/2 med 30 inköp och skulle du förlora 10 inköp så går du ner i nivå, då har du 40 inköp till 0.5/1. Sen när du har vunnit så går du upp i nivå igen.

 

Ditt system är ett totalt slöseri med tid och pengar. Målet måste ju vara att gå upp i nivå så snabbt som möjligt och tjäna mer pengar!!!!

 

Där kan jag inte hålla med dig tyvärr.

här är några + o -

 

+++ att spela på 05/1$ är en trygg nivå som jag bemästrar, och vem har sagt att jag itne kan tjäna pengar? att vinna 100$ om dagen blir 3000$ i¨månaden + 2000$ i rakeback = ca: 5000$ i månaden är inte det bra pengar lr vad??

 

+++ It’s all about time, patience, and poker knowledge. säger sig självt jag har inte bråttom varför ska jag riskera allt från början?

 

+++ Som sagt, första gången som jag verkligen satsar på poker som hobby fast lite seriösare då. Då kan jag ha råd med misstag utan att att riskera min bankrulle

 

 

 

--- Vanligaste misstaget att man börjar på för hög nivå är om man börjar förlora pengar så blir det en negativ spiral. inte bra

 

--- Inte spelat så mycket på 1-2$ så det känns inte lika tryggt.

 

--- man har för bråttom och följer inte money management reglerna.

 

""by using bankroll management you don’t need to play high limit poker to make good money""

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat i ÅFF för ca 2.5år sen, skadade korsbandet januari förra året borta hela säsongen och nu kan jag inte spela pga av att min menisk inte har läkt så jag måste operera bort den. "suck" "spelat" i div 2 senaste 2åren

 

Vart spelar du i nuläget ? LFF ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...