chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 # Per Gessle - allt han rör blir ju skit! Som en omvänd Kung Midas # U2 - 3 ord för att beskriva detta urusla band: Överskattade, överskattade och överskattade. Bättre om Bono ägnade tid åt världsfreden # Brolle Jr - fy fan..ät skit och dö eller klipp dig för fan!!! # Iron Maiden - jaja ni är väldigt skickliga men ganska trista trots allt!! # Lisa Miskowsky - hon har gjort en låt som översatt på svenska blir: "för jag kör en av dina bilar". Åker snowboard, betraktas som snygg, är från Umeå och spelar hockey men trots det en usel medioker så kallad singer/songwriter som kommer bli ihågkommen för absolut ingenting # James Blunt - alla vet att han är ett äckel som knullar för unga tjejer # Tommy Nilsson - snälla väx upp # Carola - bara för att du är sä jävla obehaglig. Hennes största idolskara består av mobbade 14-åriga tjejer. # Ken - ja du är så jävla gangster men dina texter ligger på dagisnivå. Släpp sargen och kom in i matchen. Du bor inte i Bronx!!! # Alla jävla punk/rock-band som kom efter Blink 182. Så jävla tramsigt och dåligt bara # Kikki Danielsson - ärligt..kan du inte bara supa ihjäl dig så vi slipper höra ditt gnäll. Ingen kommer sakna dig. Jag kan skicka en falukorv till begravningen!! # Tomas Ledin - Hur fan kunde jag glömma han! Den sämsta av dom uslaste! Hade jag varit musikjournalist hade jag formulerat min konsertrecension av han väldigt kort och koncist: "Led ut Ledin" DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ! # Rod Stewart - varför finns han än! Lev på din royalty och håll din käft stängd! # Cher - se ovan # Winnerbäck - i början var du bra! Nu är du bara jobbig och slentrian # Eric Gadd - någon får gärna informera mig om EN låt av denna herre som det går att lyssna på! Usch, tvi, blä och fy Citera
Hoit Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Svenska artister jag inte kan med: Kent och The Sounds. "Ohh I wanna be a poet"- texter som är vidrigt dåligt skrivna. Och ALL SCHLAGER! Annars är väl all "produktmusik" en av mina största hatobjekt. Dvs, Spears och liknande. Och sen håller jag med alla som nämner U2. Bonos dubbelmoral och vidrighet får mig att tvångsuppkasta. Detta gäller även Bob Geldof. Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Klockren analys. Not! Det handlar om musik som kommer leva hur länge som helst. För folk utan hjärna kommer text med hjärna alltid uppfattas som "flum". Är helt säker på att du har risig filmsmak också. hahaha..klockrent svar!!!! Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 Tomas Ledin i sommaren är kort: - Na na na na na.. na na na na na.. na na na na na, na na na na, na na na na na na! (bra sommartext i övrigt). Många som gillar hans låtar stör sig dock på hans scenframträdanden som inte visar minsta tecken på självdistans. Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 hahaha..klockrent svar!!!! Not! Citera
MJ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Jag stör mig inte jättemycket på honom men han är tveklöst en tillfällig innefluga och knappast någon legendar i svensk musikproduktion. Ifall du anser att killen har sångröst så bryr jag mig inte om fler kommentarer från dig . Jag var medveten om att jag skulle trampa en o annan på tårna ifråga om Håkan men jag står för vad jag tycker. Om hans texter skulle framföras av en artist med behaglig och välljudande röst så hade jag nog tyckt att det varit rätt okej. Han är en lika tillfällig innefluga som internet. Dina tankar om vad som är musik är mycket märkliga och jag tycker du har fel i det mesta du skriver om allt mellan himmel och jord. Men jag skulle vara en hycklare av stora mått om jag sa att jag inte bryr mig vad du tycker. Citera
MJ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Tomas Ledin i sommaren är kort: - Na na na na na.. na na na na na.. na na na na na, na na na na, na na na na na na! (bra sommartext i övrigt). Många som gillar hans låtar stör sig dock på hans scenframträdanden som inte visar minsta tecken på självdistans. Tack för att jag fick en inblick i vad folk i Tranemo tycker är en bra låttext. Som jag misstänkte iofs. Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Not! Jo men det du inte förstår är att du har fel!!!!! Är så trött på folk som ska såga Håkan Hellström och alltid..ALLTID..ska påstå att han sjunger falskt! Nu verkar du dock gilla Tomas Ledin också..aj aj aj..säger ju det mesta! Håkan Hellström kommer bli ihågkommen som en av Sveriges största artister om 100 år när han ligger "6 feet under"! Och du skriver ingen legend inom svensk musikproduktion...tillåt mig le! Förresten..jag glömde Sveriges musikjournalisters genomgående dåliga recensionerna av hans skivor och konserter under hans karriär!! Förresten..han är inga dålig "innefluga" om han har varot inne sen 2000! Nu hade tänkt skriva typ: "men jag har väl rätt att tycka han är dålig..bla bla bla..! Ja det har du!!...men om du ska kritisera en av Sveriges största för närvarande levande popartister så kom med kritik som har förankring i verkligheten!!! Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 lala lala lala la lala lala lala Alla plockar blommor, blommorna på marken Och alla får, lägga sig var dom vill i parken Alla klappar takten, dansar ut på ängen Och alla får, sjunga lalala i refrängen Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Under alla kläder, barfota i solen Sommarvind, du är våt och jag är törstig Vi är som fåglar, fåglar som frågar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vi är som blommor, blommor som blommar Vi är som svanar, svanar som talar Vi är som ålar, ålar som vrålar Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala” La lala lala lala la lala lala lala Vilka är nu detta?? en popgrupp..men vilken? Eller Martin? Citera
TotalFarsa Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Tomas Ledin i sommaren är kort: - Na na na na na.. na na na na na.. na na na na na, na na na na, na na na na na na! (bra sommartext i övrigt). Många som gillar hans låtar stör sig dock på hans scenframträdanden som inte visar minsta tecken på självdistans.För ett par år sedan cirkulerade det ett rykte att Ledin ringt till Sveriges Radio och bett dem att hädanefter titulera honom nationalskald. /hybris är underskattat Citera
Snabelguy Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Jo men det du inte förstår är att du har fel!!!!! Visst är det härligt med folk som tycker det finns rätt och fel när det gäller åsikter och smak??!! Citera
MJ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 För ett par år sedan cirkulerade det ett rykte att Ledin ringt till Sveriges Radio och bett dem att hädanefter titulera honom nationalskald. /hybris är underskattat Han har även sagt att när det handlade om hans dåliga recensioner, så har det varit ett sätt för tidingarna att sälja fler lösnummer (DNs och SVDs kultursidor:-D ). Citera
MJ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Visst är det härligt med folk som tycker det finns rätt och fel när det gäller åsikter och smak??!! Har du svårt att inse att det gäller påståendet att han sjunger falskt. Citera
Snabelguy Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Har du svårt att inse att det gäller påståendet att han sjunger falskt. Nej, det har jag inte. Däremot har jag svårt för folk som ska tala om för andra vad de ska tycka. Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Nej, det har jag inte. Däremot har jag svårt för folk som ska tala om för andra vad de ska tycka. Ja men om du läser igen så märker du att jag menar att påstående att Håkan Hellström sjunger falskt är fel. För det är det!!!! Om man tycker hans musik är dålig säger jag inget om. Alla har vi olika smak! Citera
Olyckan_77 Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Har du svårt att inse att det gäller påståendet att han sjunger falskt. Men han sjunger ju falskt, det går inte att bortse ifrån. Däremot håller jag med i resten av dina hyllningar av honom. Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 För ett par år sedan cirkulerade det ett rykte att Ledin ringt till Sveriges Radio och bett dem att hädanefter titulera honom nationalskald. /hybris är underskattat Detta måste vara en myt! Annars är det riktigt bra!!! Kommer ihåg hans hit som plågade radion ett tag: "man måste gilla läget..gillalalalala läget.." Så pekoralt! En annan myt?: Carola håller julkonsert för hemlösa i juletider som en kristen barmhärtighetshandling. När konserten är slut får de hemlösa hennes julskiva som julklapp... Myt?? Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Men han sjunger ju falskt, det går inte att bortse ifrån. Däremot håller jag med i resten av dina hyllningar av honom. Ähh..orkar inte! Vi säger väl det! Min uppfattning av falsksång är t ex dom som sjunger falskt på Idol-uttagningarna! Kan inte säga att det riktigt låter så när Håkan öppnat mun.. Citera
Snabelguy Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Ja men om du läser igen så märker du att jag menar att påstående att Håkan Hellström sjunger falskt är fel. För det är det!!!! Om man tycker hans musik är dålig säger jag inget om. Alla har vi olika smak! Kontextus påstod aldrig att HH sjunger falskt. Han sa att HH inte kunde sjunga och det är väl en åsikt? Citera
chepplin Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Kontextus påstod aldrig att HH sjunger falskt. Han sa att HH inte kunde sjunga och det är väl en åsikt? Vad är skillnaden då i såfall?? Alla kan väl sjunga eller..bara öppna munnen å gola! Sen hur det låter är väl det avgörande.. Citera
mendieta19 Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Och Iron Maiden. Jag gillar rock, men Maiden är i mitt tycke ett talanglöst band med dåliga låtar. Deras gitarrsolon är patetiska skalövningar som hör hemma på en nybörjarkurs för gitarrister. omgomgomg:cry: och u2 är sjukt bra även Citera
Njursparven Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Mainstream-house/trance där de förstör låtarna med larviga röstslingor bara för att den stora massan inte kan uppskatta musik utan röster. T.ex Guetta, som egentligen är en jävligt skillad DJ, men likförbannat ska han förstöra varje låt med nån fjantig jävla röst. BUUUU! USCH! WTF!? Citera
Macess Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Mitt tidigare inlägg, gav inte så mycket svar om vilken musik man ratar... Nu vet jag bättre Efter att ha haft en hel dag med inventering, där jag hamnade framför en bandspelare där de envisades med att spela "hederlig gammal rock'n roll" så vet jag nu... JAG HATAR HEDERLIG GAMMAL ROCK'N ROLL (dvs Chuck Berry mfl ) Tack för ordet //Macess Citera
Recommended Posts