Gå till innehåll

Finns det inga förlorande pokerspelare längre?


weddie

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Min fader är förlorande men han är helt övertygad om att det är slumpgeneratorn som inte stämmer och att man alltid ska stoppa in pengarna när man ligger efter för att vinna.

 

 

KLOCKRENT!!

Exakt så säger farsan också.

 

Han är helt omöjlig att omvända till att spela som man ska, så jag har gett upp.

Som tur är kan han inte sätta in några pengar nånstans, utan "lever" på mina överföringar till hans konton.

 

-----------------------------------

 

Är det inte också så att man kommer ihåg sin "förlusthand" före den vinst man gör i en turnering!?

Om jag hade vunnit med KQs på floppen KQx när Sigge satte färgdraget...

En gång i liiivet lixom....

Då blir ju den handen en "slags förlust".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela jävla tjusningen med poker har försvunnit, man kan ju förfan inte känna sig duktig eller stolt över vinsterna man dragit in längre.. Varenda jävla kotte jag träffat senaste året som har/spelar poker är vinnande(enligt dom). På slutet har jag tom börjat begära resultat/statistik av dom för att jag inte tror på det..

 

Jag har letat lite bland dagböckerna här också, tappade lusten efter 5min, hittade ingen som totalt var back sen dom startade DB.

 

Är det någon som för min skull kan säga att dom totalt inte är pluss på poker, isf hur mycket är ni back?

Hur många i forumet har modet att tala om sanningen med tanke på hur många hånfulla typer med fotografiskt minne som finns här? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar verkligen inte om skadeglädje, utan snarare att jag skulle tycka att det var stort om någon klev fram på en sajt och sa jag har förlorat totalt 50k på poker, men jag gör allt för att bli en vinnande pokerspelare.

 

Det skulle kanske behövas också för alla dollar räknare på detta forum..

 

Jag kan ärligt säga att jag inte vunnit några större pengar poker, men att jag för 4 år sen kunde leva på det, och det gör jag inte idag..

I dagsläget är det nog mer EV+ att satsa på Omaha PL än Texas NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vill säga att han är en looser?

 

Dessutom rent psykologiskt så tenderar folk att komma ihåg positiva saker. De ljuger för sig själva mao.

Allright, du är utbildad psykolog men då borde du också veta att mångas depressioner beror på jobbiga händelser som ständigt finns i deras medvetande. Under min högstadie och gymnasie-tid gick jag själv ofta med hämndtankar efter saker folk hade gjort och det gjorde att jag inte kunde glädjas åt de få ljuspunkterna i tillvaron. Även i poker ligger en kraftig förlust och maler i bakhuvudet under en winstreak och säger en (mentalt) att man måste försöka vinna tillbaka lika mycket som man förlorade. Alltså är ditt påstående en sanning med modifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt. Jag ältar förluster mycket mer än jag minns vinster. Om jag plussar 5k en dag och förlorar 2k dagen efter så är det förlusten som jag minns - även på längre sikt. Delvis därför som jag har lackat snett på varenda pokersajt jag har lirat på.

Jag känner igen mig till 100 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...